Liitunud: Aug 10, 2016 Teateid: 37 Asukoht: Võrumaa
Postitatud: K aug 10, 2016 10:31 pm Postita teema: GAZ 23 KGB variant
Tehti mulle selgeks, et kui ikka Volgat renoveeritakse siis kajastus peaks olema volga foorumis. Toon siis üle:
Mõned aastad tagasi sai endale muretsetud 1. seeria Volga ja taastatud. Tuli tahtmine taastada ka II seeria Volga, kuid I seeriaga võrreldes ei paistnud see enam motiveerivat kuigi sai muretsetud vastav isend ja hulga igasuguseid tagavaraosasid. Interneti avarustes surfates leidsin, et on olemas gaz 23. Asi tundus väga huvitav. Võtsin ühendust Dimitriga, kes elab Kiievis ja on selle 23 taasavastaja. Tema mitme aastaste töö tulemusel on ta leidnud üle endise N-liidu 16 säilinud gaz 23e. Neist 8 võib kohe mahakirjutada, sest pole säilinud taastamiskõlblikuna st pole originaalseid mootorid, käigukaste ja muid spetsiifilisi osasid. Tänaseks päevaks on ideaalselt taastatud 3 gaz 23. Ja kaks on taastamisel, üks neist on juhuse ja õnne tahtel minu silitada. Eelmine aasta pärast paari aastat otsingut sain Ukrainast teate, et on müügis üks gaz23, millel kaasas mootor koos käigukasti ja esisillaga. Auto nägi ostmisel välja selline:
Auto oli arvel kui gaz 23, kuid paigaldatud oli gaz21 mootor, et saada passi 23 mootori kubatuur tuli meil paigaldada originaal mootor autole. Kuid samas jätsid Ukraina registri töötajad muutmata auto tühi ja täismassid. Gaz 23l on need vastavalt tühi 1860 ja täis 2235.
Auto sai Ukraina registrist kustutatud ja vormistatud enda nimele. Algas eelinformatsiooni hankimine, kuna teadmisi 23st oli vähe. Keretöödega sai küll juba algust tehtud eelmise aasta Novembris. Alul foormisse postitamise plaane polnud, aga kuna tegu on kindlast väga ainulaadse projektiga, otsustasin ka seda teistele jagada poja survel. Sellega jäid tegemata mootori ja kere taastamisest pildid. Kõik mädanenud kere detailid said uute vastu vahetutud - järgitud sai gaz 23 iseärasusi. Täiesti uus põhi, uksed, poritiivad. Poolraamid on teistsugused (vastupidavamad) ja mootoriruum. Akukoht on suurem, mootorile on rohkem ruumi tehtud jne. Mootori sai täielikult taastatud. Lõpptulemuseks kere sai selline:
Keretööde ajal sai remonditud mootor käigukast, sillad
Praegu on käsil värvieelne auto komplekteerimine. Enne värvimist tahan, et kõik osad sünniks ilma probleemideta. Kuna tegemist ei ole tavalise volgaga. Pärast värvimist ei taha mingeid ümbertegemisi.
Kõigepealt sai paigaldatud esisild, mis on tugevdatud ja palju jämedamate vedrudega.
Paigaldatud sai ka mootor koos käigukastiga
Salongist on näha lisa juurdepääs mootorile
Pilt tagant ja altpoolt. Mootor peab olema 4 kraadise nurga all ja pildil on näha vähe viltune tala.
Sobitame summutid. Kaks väljalasketoru ühinevad üheks, et mitte eristada 23 tavavolgast.
Kuna gaz 23B on täisnikkel variant, siis hetkel käibki nikkelosade sobitamine.
Liitunud: Nov 06, 2004 Teateid: 1207 Asukoht: Tallinn, Nõmme
Postitatud: K aug 10, 2016 10:47 pm Postita teema:
Õliradikat pole sellist näinudki.
Küsiks aga mootoripatjade kohta, et millised need küll on? 31013-l olid mingid Tšaika omad, mis sattusid mulle täiesti juhuslikult näppu natuke pärast seda kui sm Tihhonov oli Ukrainast mingid ise taastatud ja allapoole arvestust mootoripadjad täiesti segase summa eest ära ostnud.
Liitunud: Oct 02, 2007 Teateid: 470 Asukoht: Harjumaa, Saku
Postitatud: N aug 11, 2016 8:50 am Postita teema:
Avaldan kiitust! Väga tõsine ettevõtmine ja tublid mehed!
Tore on ka see, et Te oma projekti meie seinalehel ilmarahvale näitate!
On mida lugeda ja vaadata.
Liitunud: Aug 10, 2016 Teateid: 37 Asukoht: Võrumaa
Postitatud: N aug 11, 2016 9:26 am Postita teema:
Sm Mirski kirjutas:
Õliradikat pole sellist näinudki.
Küsiks aga mootoripatjade kohta, et millised need küll on? 31013-l olid mingid Tšaika omad, mis sattusid mulle täiesti juhuslikult näppu natuke pärast seda kui sm Tihhonov oli Ukrainast mingid ise taastatud ja allapoole arvestust mootoripadjad täiesti segase summa eest ära ostnud.
Mina sain omad padjad Dimitri käest, kes oli omade tegemisel teinud neid mitu komplekti.
Liitunud: Aug 10, 2016 Teateid: 37 Asukoht: Võrumaa
Postitatud: N aug 11, 2016 9:43 am Postita teema:
Kuna gaz 23l on spetsiaalne 80 liitrine bensiinipaak. Ja seda pole kusagilt saada, siis tuleb taastada olemasolev. Aeg on originaal paagiga väga karmilt ümber käinud. Mõned pildid ka:
Liitunud: Aug 10, 2016 Teateid: 37 Asukoht: Võrumaa
Postitatud: R aug 12, 2016 8:40 pm Postita teema:
KIrjutan siin vahepeal natuke üldse olemasolevatest gaz 23 - st. Võib-olla kedagi huvitab. Tänase päeva seisuga on neid leitud üle ex N. Liidu 16 tk. Juttu on ka olnud 17-st,kuid seda pole keegi kinnitanud, väidetavalt hävinud kere numbritega aga iseloomuliku 23 radiaatorikattega. Masinast pidi ka läbi põhja juba päris paras puu kasvama.
ühtekokku toodeti aastatel 1962 - 1970 603 GAZ 23
Alustan siis otsast
1. Harkovis Dmitri Svarelski 1962 avl. kerenr. 00054 Auto kompleksus pidi olema kusagil 75%. Plaan oli tal kusagil 6 a. tagasi auto renoveerida, kuid tänase päevani pole midagi teinud.
2. Kiievis Dimitri Gvozdejev 1968 avl. kerenr. 00455. Gaz 23 taasavastaja. On loonud internetilehekülje GAZ 23, kus leidub palju kasulikku informatsiooni mulle, kui sama mudeli taastajale. Tema auto on 95 % ulatuses originaalne,
kuid värvitud slaavilikult tumesinisks ja lakitud. Minu teada toodeti 23 ainult musti ja valgeid. Ka poldid on tänapäevased. Kuid tegemist on abivalmi härrasmehega, näiteks sain talt mootori padjad ja mõningad pisidetailid, samuti lasi ta mul põhjalikult uurida oma autot.
3.Dnepropetrosk Aleksandr, perekonnanime ei tea, 1962 avl. kerenr. 00071. hr. Gvozdejevi jutu põhjal küllaltki komplektne auto mis ootab oma päeva.
4. Moskva Aleksei Lomakin 1962 avl. kerenr. 00052. Valge sõidukorras. Ise pole näinud, kuid hr. Gvozdejevi jutu järgi tehtud originaalist suures ulatuses mööda.
5.Voronezi oblast Dmitri Zurupov 1962 avl. kere nr.00105. Müüs selle auto 4a. tagasi Ukrainast Ameerikasse emigreerunud juut Alex-le. perekonnanime ei tea. Alex lasi auto täielikult renoveerida, kuid värvis jälle potisiniseks ja lakkis üle. Muidu siiani kõige paremini tehtud auto. Sain temaga paar korda kokku. Müüs mulle täiskomplektse käiguvahetushoovatiku koos tagurduskäigu ja starteri blokeerimisvastaste lülitidega. S.T. starterit saab kasutada ainult siis kui käigukang on asendis N . See hoovastik on unikaalne, sest tchaika käigud lülituvad teatavasti nuppudega. Auto valmis tal kevadel ja kuuldavasti oli ta selle tšetšeenidele 150 000 $ eest maha müünud.
6. Kiiev Oleksi Makarenko 1962 avl. kere nr olen unustanud küsida. Kõige paremini säilinud GAZ 23, kuigi renoveerimata. Mees, kelle abiga sain ka mina oma 23. Aitas mul ajada dokumendid korda ja temalt sain Radiaatori, hädise küll, aga ikkagi originaalse. Samuti, nagu ma eelnevalt kirjutasin aitas ta mind juhtmestikuga.
7, Zaporjoze Dmitri Poznjak 1962 avl. Hr. Poznjakiga tutvusin juhuslikult, kuna tehti ettepanek sõita Zaporjozesse
mingit haruldust vaatama, mis osutus mingiks ZIM ja krokodilli ristsugutiseks. Siis kohalikud ütlesid, et neil on kohalikul rahatuusal oma isiklik automuuseum. Suurte eelarvamustega läksin kohale ja pidin tõsiselt üllatuma.
Mehel oli vähemalt 100 sõiduautot, kõik renoveeritud, teist niipalju mootorrattaid. Kõik endise N.Liidu toodang.
Alates EMKAST ja lõpetades kuni N.Liidu lõpuni. Pluss hoovis olevad veoautod ja 4 tanki, mis küll seisid linnavalitsuse palvel keskväljakul kodanikele uudistamisks. Dmitri ise, suur Ukraina patrioot, istus tohutus kabinetis
Ukraina sõjaväe mundris, läks lausa keema, kui kuulis et just olin soetanud endale GAZ 23-e. Oleksi sai käsu kohe ka temale selline auto otsida, ükskõik mis hinna eest ja mõni kuu hiljem oligi auto olemas. KOguti kokku kõik mis veel saadi ülejäänud kaheksalt autolt saada oli ja nüüdsks on ta Dnepropetrovskis restaureerimisel. Õhtul kutsus juba heatujuline Dmitri mind kohalikku restorani, tegi kõvasti välja ja siis viis mu hotelli, endal vähemalt liiter viina sees. Hommikul, kui läksin hotelli arvet maksma, öeldi, et kõik on makstud.
8. Auto kuulub kodanik Formikale 1963 avl. kere nr.00238.
Ülejäänud 8 autot ootavad oma saatust, kuid minule teadaolevalt pole neil orig. mootoreid, käigukaste, sildu ega muid spetsiifilisi osi.
Tänan tähelepanu eest.
Viimati muudetud formika poolt (L aug 13, 2016 3:32 pm), kokku muudetud 1 korda
Liitunud: Dec 09, 2007 Teateid: 552 Asukoht: Rapla mk.
Postitatud: R aug 12, 2016 10:30 pm Postita teema:
Lisaks siia teadmise et Tallinnas nõmmel on üks Villu laadne kodanik , kelle tava gaz-21 kannab reg nr.GAZ 23.Auto on metallik värviga võõbatud .Tean et pakkus teda müüa mõned aastad tagasi väikse raha eest.
Liitunud: Aug 10, 2016 Teateid: 37 Asukoht: Võrumaa
Postitatud: L aug 13, 2016 3:39 pm Postita teema:
Kokku sai ka monteeritud tagasild. See on ka spetsiifiline 23-l ülekanne 3,38 vedav 13 hammast veetav 44 hammast
gaz 21 on ülekanne 4,55 hambaid vastavalt 9/41
mõned pildid ka
Liitunud: Aug 10, 2016 Teateid: 37 Asukoht: Võrumaa
Postitatud: K aug 17, 2016 12:00 pm Postita teema:
Loodan oma 23-e järgmiseks Jaanipäevaks valmis saada, aga praegu on teha tööd, kus lihtsaid lahendusi pole.
Jätkub väljalaske torustiku ehitus, mis osutus arvatust palju keerulisemaks. Kaks toru, kaks potti, siis kummaltki poolt bentsupaaki spets rennis ja siis üks torudest täisnurga all keerdu ja ühinemine üheks. Ega KGB seltsimeeste auto ei tohtinud visuaalselt eristuda tavakodanike autodest. Piduri torud jooksevad ka kardaanitunneli kõrval. Tõenäoliselt, et hoida neid väljalaske torustikust kaugemal.
Jätkub bentsupaagi taastamine ja ka kardaan tuleb 20 cm lühemaks teha. Originaalkardaan on kaotsi läinud. Kui see põhjaalune kompott valmis saab, eks panen mõne pildi ka üles. Radiaatori taastamine on käsil, aga see võtab kauem aega.
Liitunud: Jan 10, 2006 Teateid: 768 Asukoht: Tallinn
Postitatud: R sep 02, 2016 3:02 pm Postita teema:
Üks märkus tagapaneeli kohta - seal peaks näha jääma plekkide ühenduskohad tagumise pagasniku aluse horisontaalse pleki ja mõlemal küljel oleva tagatuledega kulgeva vertikaalse plekiriba vahel.
Hetkel tundub, et kas see on kinni pahteldatud või keevitatud - pildilt ei näe...
Ajatsoon on EET Eesti talveaeg Mine lehele 1, 2, 3Järgmine
Lehekülg 1, kokku lehekülgi 3
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis
volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest. volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida
kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.