Liitunud: Dec 09, 2007 Teateid: 471 Asukoht: Tallinn
Postitatud: N dets 22, 2011 3:42 pm Postita teema: Gaz 21K 1960 Kaldi
Ei ole küll suur kirjamees, aga kolleegide survel, lubasin, et kirjutan veidi oma teise Volga restaureerimisest. Elu on läinud viimasel ajal nii kiireks, et ei suuda sammu pidada töökojaga, kes juba 3 päeva lihvib- karestab-pahteldab keredetaile.
Veidi minu taustast. Olen maapoiss Rapla lähedalt Kehtnast, kus minu isa oli kunagi ostnud taksovariandis Gaz 21-e. Kuna olin ca 13 aastane, siis suutsin Kehtna NST töökojas veidi nühkida päeval paigaldatud pahtlit vesiliivapaberiga. Minu juhendajaks oli Kehtnas tuntud volgaomanik Endel Köster. See auto sai korralikuks autoks, millele paigaldati UAZ-i vahekaanega põranda käigukand. 1975.a oli Gorki autotehasest välja tulnud juba ka Gaz 24. Minu isal oli eesmargiks saada endale see automark. See õnnestus osta Gorkist ja koju tuua sama aasta 24. detsembril. Auto oli minu käes kuni 1991. aastani, kui ta oli minu pulma-autoks ja esimese poja kojutoojaks sünnitusmajast.
Aga nüüd sinisest vanast Volgast. Tahtmine osta tuli mul 2010. aasta suvel, kui olin peaaegu kätt löömas ühe 2 sarja halli volga peremehega Kiisalt. Aga nagu ikka, jäin pool päeva hiljaks ning teine ostja maksis tuhat EEK-i rohkem. Hakkasin tõsiselt otsima ja leidsingi Lellest oma Volga.
Tegemist oli ekspordiks toodetud isendiga, mis oli viimased 2 aastat seisnud kaskede all ja seetõttu flora ja faunaga kokku kasvanud. Enne lõplikku ostu palusin lapsepõlve tuttaval Unol auto üle vaadata, et mitte astuda ämbrisse. Uno ütles jah- tuleb osta. Nii saigi ost vormistatud ning paar päeva hiljem Unoga liiku tehtud.
_________________ Kaldi 5025 328
Annan ka ehitusabi
Viimati muudetud kaldi poolt (T apr 19, 2016 7:29 pm), kokku muudetud 1 korda
Liitunud: Dec 09, 2007 Teateid: 471 Asukoht: Tallinn
Postitatud: L dets 24, 2011 8:22 am Postita teema:
Veidi nüüd ka piltide juurde. Tegemist kahevärvilise isendiga. Loomulikult on üle värvitud, seda näitasid suunatulede kummitihendid ja teised tundemärgid. Kui ma esialgseid pilte Leivategijale näitasin, ütles Ta kohe, et valesti värvitud. Mis on õige, seda arutame kunagi koos edaspidi.
Mootor on täiesti korras- sõidab. Paar aastat tagasi oli vahetatud plokikaan ja tehtud korda klapid- sääred. Vana kaane koos sisuga ja veepumbaga sain kaasa. Nagu näha, on tal aknapesuvedeliku paak paigaldatud vastu "tulesina" nagu esimesel seerial ja vett saab lasta armatuurlaual paikneva "nupu" abil. Veepritsiad ja kojamehed on vana tüüpi.
Kere ise oli räpane. Kask oli teinud oma töö, aga pesin ta üle latlaste toodetud abrasiivse küürimispastaga Skaidra. Nagunii läheb värvimisse. Tagumised poritiivad tulevad ära vahetada, sest ülemine serv on ussitanud. Vahetada tulevad ka tagaporitiiva kaared. Papud olid kehvad ja veljed roostesed
Salong on originaalne. Nii polstrid kui ka istmed on kolme värviga. Helesinine , roosakas kangas ja allosas tumesinine kunstnahk. Istmetel peal katted, mis säästnud kulumist. Vanemad tarkpead arvasid, et need võisid olla kaasas ostes kui ekspordi lisa. Katted olid kunagi väga erksad ja imiteerisid pärsia vaipa. Niiskuskahjustused on kahjuks rikkunud tagaistme seljaosa. See on ukse nurkadest mädanenud. Põrandavaipasid polnud, aga need saab ju ise järgi teha. Niklid on kaugelt vaadates ilusad, veidi punnitavad aknaümbrused. Stanged ja kannel on seestpoolt koorunud. Kogume raha.
Esimesena nägi seda autot Tallinnas Vahur. Tema tuligi järgmisel päeval pirukatega minu juurde ning kohe soovis nühkima hakata. Ööl enne müüki oli Lelles tagumine külgaken sisse löödud, aga Uno andis uue kaasa, selle pidimegi Vahuriga ära vahetama. _________________ Kaldi 5025 328
Annan ka ehitusabi
Liitunud: Dec 09, 2007 Teateid: 471 Asukoht: Tallinn
Postitatud: L dets 24, 2011 11:40 pm Postita teema:
Märkus vist õige. Seega on minu auto teisest seeriast, ainult hirv on esimesest sarjast. Loomulikult oleks ma tahtnud endale esimese seeria autot, aga seda ei julgenud isegi soovida. Seepärast kirjutasingi ostusoovi avalduse foorumisse 2 seeriale.
Edu Volgamehed ja vaadake, et Te pühade ajal kruvikeerajat ei keeruta garaazhis. _________________ Kaldi 5025 328
Annan ka ehitusabi
Liitunud: Dec 09, 2007 Teateid: 471 Asukoht: Tallinn
Postitatud: T dets 27, 2011 3:56 pm Postita teema:
Jätkan oma meenutusi. Tahan nimelt auto värvida kahevärviliseks. Tuleb meelde, et kunagi oponeerisin Vahurile, kui ta tahtis autot kirjuks värvida. Siis polnud ma veel Vana Volga omanik. Nüüd ring täis.
Autosid on värvitud mitut moodi. On alt tume ja ülevalt hele, kord jälle katus alumise poolega samas tooni, kord hele. Tean, et värvi muutus toimub külgviigi kohal. Mõni on teinud tagaukse nishi teist tooni. Mina plaanin jääda ikkagi halli ja helesinise vahele. Või mis nõu annate? Värvimees tahab juba toone teada.
Lisan ka mõned pildid
Selline tuli ta välja peale puhastamist
Juba on lammutatud kõik särav- helkiv ja proovib uusi tiibasid.
Edaspidi pildid kataloogist www.auto.ru
_________________ Kaldi 5025 328
Annan ka ehitusabi
Viimati muudetud kaldi poolt (T dets 27, 2011 4:53 pm), kokku muudetud 1 korda
Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
Postitatud: T dets 27, 2011 4:33 pm Postita teema:
III seeria Volga meeldib mulle kõige enam ühevärvilisena ja heledama hallina. Kuid I ja II seeria kannavad ka erksamad värvid hästi välja. Mina ei saaks kahevärvilisest Gaz 21-st rääkides kuidagi mööda beezidest-pruunidest toonidest. Sest nad on ühetaegu pidulikud, säravad ja boonusena veel ka ajastukohased.
Seega Kaldi pakututest oleks minu kindel eelistus kõige alumisel pildil olev auto. Kindlasti peab katuse tagaosas olema värvi üleminek lahendatud just nii, nagu ülaloleval autol. Mitte nii, nagu on korrus kõrgemal oleval pruunil autol (mille värvi toonivalik pole kah üldse paha).
Kahtlemata väga pidulik variant on ka Gorki muuseumis oleval I seeria autol - pealt kollakas-beez, alt sügav tumepunane.
Liitunud: Dec 09, 2007 Teateid: 471 Asukoht: Tallinn
Postitatud: K dets 28, 2011 10:05 pm Postita teema:
Muidugi täiesti omaette teema on valitud velgede värv. Kunagi ma vaidlesin Vahuriga (MTJ), et velje värv on seotud kere tooniga.... aga tema ei leidnud seda seost. Mina värvisin oma veljed õrnald roosakaks (mul proua juba peaaegu 50). Aga mida arvate Teie kere ja veljevärvi seostest. Pole uldse kuulnud Robi- kui Vana Volga omaniku arvamusi _________________ Kaldi 5025 328
Annan ka ehitusabi
Liitunud: Dec 09, 2007 Teateid: 471 Asukoht: Tallinn
Postitatud: E jaan 02, 2012 4:57 pm Postita teema:
Ei tea, kuidas teistel, aga minu uus-aasta hommik algas kõnega: kas läheme värvi ostma. Olin perega maal vanemate juures ja palusin 24 tundi ajapikendust, et jõuda poodi. Seniks aga lisan veidi pilte, mida minu Sõbraga tehti eelmise aasta viimastel päevade.
Aitab mind Tihhonov. (fototehnika pole ju ehitusteadus) _________________ Kaldi 5025 328
Annan ka ehitusabi
Viimati muudetud kaldi poolt (K veeb 08, 2012 5:35 am), kokku muudetud 1 korda
Ajatsoon on EET Eesti talveaeg Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Järgmine
Lehekülg 1, kokku lehekülgi 9
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis
volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest. volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida
kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.