Liitunud: Aug 07, 2007 Teateid: 492 Asukoht: Tallinn
Postitatud: N jaan 19, 2012 8:31 pm Postita teema: Volga vanem vend
Selles lugejate autode foorumis on teemasid, mis pole pühendatud Volgadele ja Volga seltsiski on liikmeid, kellel on hoopis mõni muu Gorki tehase auto. Samuti on siin nii mõnegi auto taastmist kajastanud hoopis mõni suhtlemisvaeguse all kannatav kõrvaline abimees, mitte tagasihoidlik autoomanik.
Elus on tihti tulemuslikuks osutunud koostöö. Nii on selles Volga foorumiski huvitavlnud lugeda toimekate tandemite töötulemustest: Tihhonov-Mirski või Marko-Pobeda jt. Ka MTJ juhatajal on oma tark mees taskus.
Alustan hoopis kaugest ajast, peaaegu nagu lapsepõlvest, kui ENSVs valitses kõva Jawade aeg. Minul kui Tallinna Pioneeridepalee AMKs (auto-motoklubi) käinud kutil oli klassivend, kelle kodus oli päris auto ja postiljon tõi iga kuu uue Za ruljomi ajakirja. Kõik varasemadki aastakäigud olid peres hoolega alles hoitud ja ilusasti aastakäikude kaupa kokku köidetud. Me kõik ootasime vanemaks saamist, et võiksime saada kätte rohelise passi ja siis teha ära mootorrattaload, et saada 18 täis ja anda autojuhieksam. Klassivend tegi vist kõik need eksamid lausa sünnipäeval juba ära (kui see ka ei ole tõsi, siis vähemalt praegu mulle nii tundub). Tema vanematekoju osteti kaugelt Ukrainast ka uhiuus VAZ-2101 (nn. Kopikas), mille lülitite ja hoobade otstarvet ta mulle kunagi hoolega selgeks püüdis teha. Selle autoga oli ta mulle isegi pulmasohvriks (see auto on endiselt väga heas sõiduvormis, kuigi mina ise juba mõnda aega pean lesepõlve).
Kui meil tuli kätte aeg dokumendid ülikooli sisse anda, siis valis ta nagu loomulikult autotranspordi (ametlikult vist midagi autod ja automajandid). Selleks tuli lasta kohalikul arstil isegi kohustuslikul arstitõendil võltsida prillide kangust.
Ajal, mil mina pidin hakkama oma esimest autot remontima, töötas tema juba taksopargis insenerina ja otsis mulle oskusteavet kas töökoha raamaturiiulilt või põhjatutest Za ruljomi ajakirjadest. Täpselt nii, nagu vanas anektoodis olid tohtrid töötanud kahekaupa, sest üks teadis mida on vaja teha ja teine teadis kuhu seda teha.
Jätan praegu mängeldes 30 aastat vahele ja tulen tänapäeva (tegellikult siis äsja möödunud aasta jõulude eelsesse aega) Maitsesime koos värsket kodukalja ja ta teatas, et sai äsja endale onu Pobeda. Teadsin varasemast põgusalt sellest autost ja olin korduvalt talle püüdnud vanatehnikapisikut legvitada. Nüüd lõpuks oli haigus sõbra nakatanud ja ma ei suutnud jätta kasutamata võimalust minna koos temaga seda autot avastama.
Esimene katse ebaõnnestus, sest selles kohas, kust pidi saama graa¸i, oli hoopis kõrge plankaed, mille otsa ronimisel avastasime uue juurdepääsu teemingi suure kaubanduskeskuse maa-aluse parkla kaudu.
Järgnev on näha piltidelt. Avasime krigiseva garaa¸iukse, kus seisis 1954a. Pobeda (II-seeria). Onu oli selle ise uuena poeset ostnud. Viimane ülevaatus oli toimunud 2004.a. ,kuid niiskus oli teinud oma tööd polstritega. Üllataval kombel õnnestus vaevata bensiin pumbata kaburaatorisse ja mootor käivitada. Ta liigub siiski!
Aujto on säilinud võrdlemisi originaalsena, kui jätta kõrvale see aku polaarsuse muutus ja vahelduvvoolu generaator. Ühe GAZ-72 taastaja väitel pole taa nii horiginaalsena säilinud Pobi näinudki.
Nüüd on auto jõudnud uue omaniku garaa¸i ja alustatud on ka taastamist/osandamist. Üllataval kombel oli sõber säilitanud selle auto algsed plekktiivad, mis aastakümnete eest plastikutega asendati.
Siin siis lõpuks pildid avastamisretkelt:
Kui nüüd miilitsatele ei meeldi see teema Volga foorumis, siis ega meil siit tulevikus midagi lugeda pole?
Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
Postitatud: N jaan 19, 2012 11:52 pm Postita teema:
Pobeda on tore. Näib tõesti väga autentsena säilinud salongiga olema. Taolised esimese omaniku autod tunduvad alati kuidagi eriti mahlased palad. Veel toredam oleks sellest edaspidigi kuulda. Alati võiks neid suhtlemisvaeguse all kannatavaid kõrvalisi abimehi rohkem olla. Ilmselt oleks kõigil huvitav kui veel nii mõnigi Tsaika või Pobeda projekt saaks kajastatud. Minu pärast kirjutatagu kasvõi Gaz 53-st, oluline, et oleks huvitavalt kirjutatud. _________________ Terve aasta poole aastaga
Liitunud: Aug 07, 2007 Teateid: 492 Asukoht: Tallinn
Postitatud: L dets 27, 2014 2:55 pm Postita teema:
Jõulurahu andis nii palju vaba aega, et sõitsin Raplasse vaatama, mis on vahepeal toimunud Volga vanema vennaga.
Maalritööd on lõpetatud ja käsil on auto komplekteerimine.
Liitunud: Aug 07, 2007 Teateid: 492 Asukoht: Tallinn
Postitatud: P mai 01, 2016 4:32 pm Postita teema:
Kõnekäänd ütleb, et kõik vanasõidukid saavad valmis jaanipäevaks. Leidub ka erandeid, mis valmivad Kurtna maiparaadiks.
Tänane laadahommik üllatas, kui nägin sõpra oma halli Pobedat värviliste lintidega piiratud VIP-alasse sõitmas. Tormasin kohe meest õnnitlema.
Eile ostetud tulekustuti, liikluskindlustus ja läbitud tehnoülevaatus andis võimaluse esimeseks väljasõiduks.
Reklaamkirjad tuuleklaasil teatavad, et Pobedade tootmise algusest täitub tänavu 70 aastat.
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis
volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest. volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida
kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.