Volgaklubi kodu Forums-viewtopic-Volga vanem vend
Kodu
Foorum
Galerii
Kontakt
Kuuluta
  


· Avalehele
· Klubi tutvustus
· Liikmete nimekiri
· Ürituste kalender
· GAZ Ajalugu
· GAZ Mudelid
· Volgad meedias
· Maailm ja mõnda
· Ümberehitused
· Tehnoabi
· Uudiste arhiiv
· Lingid
· Kasutajate nimekiri
· Foorum



Praegu on, 103 külastaja(d) ja 0 kasutaja(d) kes on praegu portaalis.

Sa oled Anonüümne kasutaja. Sa saad registreerida vabalt vajutades SIIA


Volgaklubi foorum :: Vaata teemat - Volga vanem vend
Galerii  Laadi pilte serverisseLaadi pilte  OtsiOtsi   ProfiilProfiil   Logi sisse, et kontrollida oma privaatsõnumeidLogi sisse, et kontrollida oma privaatsõnumeid   Logi sisseLogi sisse 

Volga vanem vend

 
Uus teema   Vasta sellele teemale    Volgaklubi foorum -> Lugejate autod
Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat  
Autor Sõnum
MTJ juhataja
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Aug 07, 2007
Teateid: 492
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: N jaan 19, 2012 8:31 pm    Postita teema: Volga vanem vend Vasta viitega

Selles lugejate autode foorumis on teemasid, mis pole pühendatud Volgadele ja Volga seltsiski on liikmeid, kellel on hoopis mõni muu Gorki tehase auto. Samuti on siin nii mõnegi auto taastmist kajastanud hoopis mõni suhtlemisvaeguse all kannatav kõrvaline abimees, mitte tagasihoidlik autoomanik.
Elus on tihti tulemuslikuks osutunud koostöö. Nii on selles Volga foorumiski huvitavlnud lugeda toimekate tandemite töötulemustest: Tihhonov-Mirski või Marko-Pobeda jt. Ka MTJ juhatajal on oma tark mees taskus.
Alustan hoopis kaugest ajast, peaaegu nagu lapsepõlvest, kui ENSVs valitses kõva Jawade aeg. Minul kui Tallinna Pioneeridepalee AMKs (auto-motoklubi) käinud kutil oli klassivend, kelle kodus oli päris auto ja postiljon tõi iga kuu uue Za ruljomi ajakirja. Kõik varasemadki aastakäigud olid peres hoolega alles hoitud ja ilusasti aastakäikude kaupa kokku köidetud. Me kõik ootasime vanemaks saamist, et võiksime saada kätte rohelise passi ja siis teha ära mootorrattaload, et saada 18 täis ja anda autojuhieksam. Klassivend tegi vist kõik need eksamid lausa sünnipäeval juba ära (kui see ka ei ole tõsi, siis vähemalt praegu mulle nii tundub). Tema vanematekoju osteti kaugelt Ukrainast ka uhiuus VAZ-2101 (nn. Kopikas), mille lülitite ja hoobade otstarvet ta mulle kunagi hoolega selgeks püüdis teha. Selle autoga oli ta mulle isegi pulmasohvriks (see auto on endiselt väga heas sõiduvormis, kuigi mina ise juba mõnda aega pean lesepõlve).
Kui meil tuli kätte aeg dokumendid ülikooli sisse anda, siis valis ta nagu loomulikult autotranspordi (ametlikult vist midagi autod ja automajandid). Selleks tuli lasta kohalikul arstil isegi kohustuslikul arstitõendil võltsida prillide kangust.
Ajal, mil mina pidin hakkama oma esimest autot remontima, töötas tema juba taksopargis insenerina ja otsis mulle oskusteavet kas töökoha raamaturiiulilt või põhjatutest Za ruljomi ajakirjadest. Täpselt nii, nagu vanas anektoodis olid tohtrid töötanud kahekaupa, sest üks teadis mida on vaja teha ja teine teadis kuhu seda teha.
Jätan praegu mängeldes 30 aastat vahele ja tulen tänapäeva (tegellikult siis äsja möödunud aasta jõulude eelsesse aega) Maitsesime koos värsket kodukalja ja ta teatas, et sai äsja endale onu Pobeda. Teadsin varasemast põgusalt sellest autost ja olin korduvalt talle püüdnud vanatehnikapisikut legvitada. Nüüd lõpuks oli haigus sõbra nakatanud ja ma ei suutnud jätta kasutamata võimalust minna koos temaga seda autot avastama.
Esimene katse ebaõnnestus, sest selles kohas, kust pidi saama graa¸i, oli hoopis kõrge plankaed, mille otsa ronimisel avastasime uue juurdepääsu teemingi suure kaubanduskeskuse maa-aluse parkla kaudu.
Järgnev on näha piltidelt. Avasime krigiseva garaa¸iukse, kus seisis 1954a. Pobeda (II-seeria). Onu oli selle ise uuena poeset ostnud. Viimane ülevaatus oli toimunud 2004.a. ,kuid niiskus oli teinud oma tööd polstritega. Üllataval kombel õnnestus vaevata bensiin pumbata kaburaatorisse ja mootor käivitada. Ta liigub siiski!
Aujto on säilinud võrdlemisi originaalsena, kui jätta kõrvale see aku polaarsuse muutus ja vahelduvvoolu generaator. Ühe GAZ-72 taastaja väitel pole taa nii horiginaalsena säilinud Pobi näinudki.
Nüüd on auto jõudnud uue omaniku garaa¸i ja alustatud on ka taastamist/osandamist. Üllataval kombel oli sõber säilitanud selle auto algsed plekktiivad, mis aastakümnete eest plastikutega asendati.


Siin siis lõpuks pildid avastamisretkelt:








Kui nüüd miilitsatele ei meeldi see teema Volga foorumis, siis ega meil siit tulevikus midagi lugeda pole?
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2784
Asukoht: Telliskivi, Viimsi

TeadePostitatud: N jaan 19, 2012 11:52 pm    Postita teema: Vasta viitega

Pobeda on tore. Näib tõesti väga autentsena säilinud salongiga olema. Taolised esimese omaniku autod tunduvad alati kuidagi eriti mahlased palad. Veel toredam oleks sellest edaspidigi kuulda. Alati võiks neid suhtlemisvaeguse all kannatavaid kõrvalisi abimehi rohkem olla. Ilmselt oleks kõigil huvitav kui veel nii mõnigi Tsaika või Pobeda projekt saaks kajastatud. Minu pärast kirjutatagu kasvõi Gaz 53-st, oluline, et oleks huvitavalt kirjutatud.
_________________
Terve aasta poole aastaga
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
MTJ juhataja
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Aug 07, 2007
Teateid: 492
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: L dets 27, 2014 2:55 pm    Postita teema: Vasta viitega

Jõulurahu andis nii palju vaba aega, et sõitsin Raplasse vaatama, mis on vahepeal toimunud Volga vanema vennaga.
Maalritööd on lõpetatud ja käsil on auto komplekteerimine.



Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
MTJ juhataja
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Aug 07, 2007
Teateid: 492
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: P mai 01, 2016 4:32 pm    Postita teema: Vasta viitega


Kõnekäänd ütleb, et kõik vanasõidukid saavad valmis jaanipäevaks. Leidub ka erandeid, mis valmivad Kurtna maiparaadiks.
Tänane laadahommik üllatas, kui nägin sõpra oma halli Pobedat värviliste lintidega piiratud VIP-alasse sõitmas. Tormasin kohe meest õnnitlema.
Eile ostetud tulekustuti, liikluskindlustus ja läbitud tehnoülevaatus andis võimaluse esimeseks väljasõiduks.


Reklaamkirjad tuuleklaasil teatavad, et Pobedade tootmise algusest täitub tänavu 70 aastat.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
MTJ juhataja
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Aug 07, 2007
Teateid: 492
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: P juuni 12, 2016 6:29 pm    Postita teema: Vasta viitega

Täna õnnestus jäädvustada seda Pobedat lõpuks ka Tallinna idüllilises äärelinnas autoga samaealise pereelamu ees. Ilus vanatehnikapäev oli!
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Reasta teated eelmise järgi:   
Uus teema   Vasta sellele teemale    Volgaklubi foorum -> Lugejate autod Ajatsoon on EET Eesti talveaeg
Lehekülg 1, kokku lehekülgi 1

 
Hüppa:  
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis
Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis
Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis
Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis
Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis

volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.


Forums ©
Copyright © by Volgaklubi koduleht 2004
Kõik õigused reserveeritud