Liitunud: Jul 05, 2013 Teateid: 10 Asukoht: Akaa, Soome
Postitatud: R aug 21, 2015 6:39 pm Postita teema:
MTJ juhataja kirjutas:
Matke mu kondid kodumaa mulda (Eesti sea viimne soov NLiidu ajal)!
Tühjade kätega või tühja autoga on kuidagi kohatu reisilt naasta. Kolleegide huvireisidest nakatunult käisin ja lohistasin Kesk-Soomest endale ühe Volga-mootori koju. Täpsemalt siis UAZ-kastika mootori, mille läbisõitu saab hinnata pildilt kummide kulumise järgi. Tegemist on ilmselt Soome armeele kunagi vastastikuse koostöö raames NLiidust soetatud isendi mootoriga. Ma ei tea isegi, millise auto peale see veel läheb?
(vabandan, ma ei oska seda eesti keelel kirjutada)
This is old civilian UAZ. The numbers on the cabin from top to bottom:
- max load
- max total weight
- max axle weight
This was required until sometime in 1970's. Army versions never have this information.
Liitunud: Aug 07, 2007 Teateid: 492 Asukoht: Tallinn
Postitatud: N okt 01, 2015 8:52 am Postita teema:
Wanderer-võrr
Mõnigi Volga-mees on mind juba tuudsuse murdmises süüdistanud, sest värkstuppa on tekkinud hunnik sõjaeelset moto-kola. Tuleb tunnistada, et sellega seoses olen hakanud veidi teisi veebilehti sirvima.
Põhjus on päris lihtne. Elutoas on selline veranda moodi talveaeg, kus kunagi kasvasid suured palmid, mis minu käe all jäivad kiratsema. Sinna sobiks üks väike vanatehnika. Mul endal oli teismelisena naiste-Jawa (typ 555). mille laiba ma kunagi vanatehnikahuvilisele müüsin (st- ikkagi ära päästsin). Need Jawad aga on millegipärast müügil Volga hinnaga ja pean seda valeks. Sellepärast korjasin üles sugulaste peres olnud võrri jäänused. Pilt kaugest sugulasest on leitud perekonna arhiivist, kuid ratas pildil pole minu isend. Sonimüts on mul juba Volgas ootamas.
Liitunud: Aug 07, 2007 Teateid: 492 Asukoht: Tallinn
Postitatud: R mär 11, 2016 5:52 pm Postita teema:
MTJ alustas uue hooaja ettevalmistusi õppesõiduga T-16Miga. Volga alles puhkab kuskil nende müüride taga, aga juht peab ennast vormi ajama aborigeenide aeroobika ja fitnessiga.
Lugedes uuesti Saint-Exupery Väikest printsi avastasin, et ka seal on situatsioon, kus lamba joonistamise asemel joonistatakse lihtsalt kast, milles pidavat magama lammas. See jätab võimaluse igaühel endal mõelda, milline ja mis värvi see lammas on. Täpselt nagu Volga töökoja müüride taga!
Liitunud: Aug 07, 2007 Teateid: 492 Asukoht: Tallinn
Postitatud: T sep 06, 2016 5:44 pm Postita teema:
Ootamatu kiri Soomest
Pikka aega poele enam olnud midagi olulist siia teemasse lisada, sest auto sõidab ja peaaegu kõik on seda ka näinud. Aga ühel päeval saabus mulle Järgmine E-kiri Soomes, millest nähtub, et mõnele pakuks selle auto nägemine nostalgilisi mälestusi.
"Tere,
Olen Aleksanderi minia. Tytar leidis juhuslikult selle kirjutise ja teatas minule. Mulle pakkus huvi ja nyyd olen lugenud suurema osa auto saatusest läbi. Autoremont on minule vööras asi ja seega lasin rividest yle kuid silma hakkas möningad asjad perekond Saarvälide kohta. Töesti nad elasid Taime tänavas mis on Tallinna Pelgulinna rajoonis mitte Laagris. Taime tänavas nad elasid aastast 1939.a. kuni surmani, pärit olid mölemad Muhust. Auto saatusest peale 1985.a. ei tea palju midagi kuna elasime siis juba lahus Lembitust. Tean et probleemide töttu tösteti ta sealt korterist välja ja ilmselt siis see auto-garaazi myyk toimus. Aleksander oli väga tubli ja hinnatud töömees nagu seal kirjas oli, kuid kuigi ta sai autoostu loa alles peale viiekymnendat synnipäeva oli ta väga hea autojuht ja hooldas oma autot väga hästi. Yhtegi avariid ta ei teinud. Söitis päris palju Muhu vahet ja alati kui söidust tuli siis pesi auto ja nyhkis teda pidevalt see nägi välja nagu uus kuigi oli paarkymmend aastat söitnud. Abikaasa tegi nalja et taadil auto peab olema naine vöib olla. Nad olid väga kena paar ja lähedased ning peale memme surma taat suri kurvastusest aasta hiljem.Peale Aleksanderi surma kasutas paar aastat autot Lembit kuigi tal oli ka Moskvits. Peale teist avariid minuteada jäi auto garaazi.Uuena töesti tehti avarii Muhust Tallinna söites kuid roolis oli vanem poeg Lembit ja peale seda talle enam rooli ei antud. Teine avarii juhtus Neemest Kiisale söites ja Lembitu ytlemise järgi oli ta söitnud kraavi. Mina lastega kaasas önneks ei olnud ja kummaski önnetuses inimesed kannatada ei saanud.Selle autoga on meie pere aastaid reisinud. Lembitul on kolm last ja vanaisa ytles ikka et "Volga " pärandab pojapojale. Vahel naerame et ei tea kus su pärandus ka on, kuid nyyd vähemalt teame et auto on heades kätes ja korda tehtud.
Suured tänud köike head ,"
Viimati muudetud MTJ juhataja poolt (P sep 11, 2016 7:53 pm), kokku muudetud 1 korda
Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
Postitatud: T sep 06, 2016 9:13 pm Postita teema:
Vägev. Kuidagi hoopis teine tähendus kohe autol. Vanade asjadega on lugu ikka tihti tähtsam kui objekt ise. _________________ Terve aasta poole aastaga
Liitunud: Aug 07, 2007 Teateid: 492 Asukoht: Tallinn
Postitatud: N sep 15, 2016 4:08 pm Postita teema:
Auto sünnikodu
Hooaja viimased sõidud. Ajendatuna hiljuti saabunud kirjast, külastasin ma alles nüüd oma auto esialgsete omanike elukohta. Mingil kummalisel kombel polnud ma selle vastu seni huvi tundnud. Oma üllatuseks olen sealt hoovipealsest garaažist ka mõned detailid oma autole ostnud (näiteks üks esitiib kindlasti). Tõsi siis oli seal üks teine Volga, mis hiljem vahetus M-412 vastu.
Liitunud: May 27, 2010 Teateid: 72 Asukoht: Tallinn
Postitatud: N sep 15, 2016 4:24 pm Postita teema:
Eile just mõtlesin, kelle 21 Pirital peesitas. Lastega jalutama minnes näitas 2,5-aastane laps juba kaugelt parkivate autode rivi lõppu ja teatas "auto-auto-auto"
Liitunud: Aug 07, 2007 Teateid: 492 Asukoht: Tallinn
Postitatud: T dets 27, 2016 11:03 am Postita teema:
Jõuluvana tuli sellel aastal suure vitsakimbuga, sest ma pole viitsinud oma mugavustsoonist välja tulla ja lolen mitu aastat kärutanud Volgaga ringi mootoriga, mille alla tekib õliloik igal parkimisel. Kuna korralik mootor seisab laos juba mitu aastat, pani jõuluvana käed külge ja lohistas asendusmootori töökotta. Mis mul nüüd muud üle jääb, kui tuleb mootor puhtaks pesta ja värvida ning külg panna. Seda jõuluvana ei öelnud, kas ka plokikaas tuleb erksamaks lihvida või võib nii jääda?
Liitunud: Nov 06, 2004 Teateid: 1211 Asukoht: Tallinn, Nõmme
Postitatud: T jaan 03, 2017 4:44 pm Postita teema:
Oh, need seina äärest võetud "vabrikumootorid". Kahjuks pole ma leidnud aega kirjeldada eelmise suve vintsutusi dr Watsoni mootori ehitusega. See on ikka kohutav, millist mootorilaadset toodet müüakse korras mootori nimetuse all või millist paska suudetakse kokku keerata.
Kui sinu eksemplar on tulnud reaalselt toimiva mootorina, siis mina ei soovita midagi lihvida. kui tõepoolest töötas, vaheta õli ja filter ning looda, et tihendid peavad.
Kui aga eesmärk on saavutada kevadeks Volga, mille mootorist ei tilgu välja õli ja seda mitte meile tuntud põhjusel "järelikult on õli otsas", siis pead tõepoolest selle lahti võtma, ära puhastama, veenduma, et kõik tasapinnad on siledad ja sirged ning vajadusel lihvima. Kui aega ja pealehakkamist on, siis on see tore töö kui hakkama saad. Seda aga eeldusel, et sul on võimalik vana mootoriga tegelikult edasi kärutada kui uue südame projekt toppama jääb või lahti võtmisel osutub väntvõll kõver olema
Liitunud: Aug 07, 2007 Teateid: 492 Asukoht: Tallinn
Postitatud: P jaan 22, 2017 10:45 am Postita teema:
Juba lapsena lammutasin oma mänguasju, et näha mis nende sees peidus on ja see uudishimu on saatnud mind kogu elu. Näärivana poolt töökotta luhistatud mootor pani käed sedavõrd sügelema, et ei saanud enne pidama, kui oli järel paljas mootoriplokk.
Põhjuse selleks uurimisretkeks andis plokikaanest ja veepumbast avastatud sültjas oksiid, mis sinna tosooli, alumiiniumi ja malmi keemilise koostoime tagajärjel tekkinud oli ( sõiduk oli pikki aastaid seisnud).
Plokikaane puhastamiseks tuli isegi eemaldada jahutusest plekist vahesein jne. Kartus, et ka plokk on seda sodi tâis, sundis eemaldame hülsid. Kuna uued hülsid, kolvid ja saaled olid laos olemas, siis mille jaoks neid ikka hoida?
Nüüd on mootoris uued hülsid, kolvid , rõngad ja saaled sees. Kõik standardmõõdus. Plokikaas ootab freesimist ja uute klappide sobitamist.
Tegelikult polnudki ma Volgale õiget mootorit ise ehitamud ja kui midagi viltu läks, siis igatahes oli vahva meisterdada ja mitte kedagi teist pole põhjust süüdistada.
Tallinnas Pirnii tänava varuosapood meeldis mulle, sest mõni pisiasi oli laost puudu.
Kui mootor on sisse sõidetud, siis tileks ikka uuesti plaani võtta reis ümber Soome lahe.
Liitunud: Aug 07, 2007 Teateid: 492 Asukoht: Tallinn
Postitatud: E jaan 23, 2017 1:05 pm Postita teema:
Veebilehitseja
Õliste kätega on raamatuid palju tõhusam lapata, kui arvutit näppida. Paraku erinevad raamatud kajastavad töid veidi erinevalt või jätavad mõne olulise asja mainimata. Nii peabki lohistama hunniku kirjandust töötuppa.
Ega väliselt sarnased mootoridki ei ole ühesugused. Töös olev mootor pärineb UAzi pealt ja kannab tähist 3M3 451. Väliselt täpselt GAZ21 mootor, aga sisikonnast vaatab vastu juba GAZ24 ajastu väntvõll, kepsud ja saaled.
Liitunud: Jan 10, 2006 Teateid: 778 Asukoht: Tallinn
Postitatud: R jaan 27, 2017 9:13 pm Postita teema:
Jõudu mootoritega!!!
Mulle ka meeldib Pirni tn. pood! On väga tore ja lahke müüa!!!
Aga ausalt öeldes hakkas mulle meeldima mõte reisist ümber Läänemere!
Tänu kogemustele sagedaste probleemidega mootoris, on ka 22 mootor jälle remondis.... Seekord vajadusel tagavaraks!
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis
volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest. volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida
kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.