Liitunud: Nov 04, 2004 Teateid: 1131 Asukoht: Tartu
Postitatud: N juuli 21, 2016 2:09 pm Postita teema: Gaz 24 õlirõhutuli põleb pidevalt
Tere,
Kuna ma Volgadest ja nende mootoritest, aga eriti elektrist üldse midagi ei tea, pöördun targemate poole.
Nimelt mure selline, et eile õngitsesin oma Gaz 24-l seoses teise probleemiga spidomeetriploki lahti ja avastasin väljakukkunud õlirõhutule pirni. Panin selle mõistagi kohale tagasi, kuid nüüd on asjalood sellised, et tuli põleb pidevalt vaatamata tõigale, et õlirõhk on osuti järgi täiesti korralik.
Kuna ma spidoplokis miskit ei näppinud ja paistis, et ka varem polnud osavad näpud seal solkimas käinud, siis küsin, et:
- Kas õlirõhanduri tuli ja osuti töötavad kuidagi erineva anduri pealt?
- Kui jah, siis milline on ja kus asub õlirõhuandur, mis tuld põlema paneb (õlifiltrikorpuse küljes on kaks juhet - kas see nö tuleandur on üks nendest)?
- Kui ei, siis kas kellelgi on sarnast jama esinenud ja kas viga on sel juhul näidikus endas või tuleb auto välja vahetada?
Mitte, et ma elektrikule maksta ei tahaks selle probleemiga tegelemise eest. Väga tahaks. Lihtsalt, et keegi ei ole nõus raha eest selliste autode ja probleemidega tegelema ning seega tuleb jälle ise diagnoosida ja remontida.
Postitatud: N juuli 21, 2016 6:32 pm Postita teema:
Kui õlirõhu tuli põleb võib huvi mõttes kontrollida mehaanilise mõõtjaga õlirõhu üle. Kuigi ma ei usu,et see oleks probleem,sest mootor on remondi läbinud 10.a tagasi?
Minu teada õlirõhu on kahe anduriga(sünkroniseeritud?) , kuid võimalik,et üks andur on lihtsalt puudu või ei tööta. Üks andur on kindlasti õlifiltri küljepeal ja teine täitsa all ploki juures.
Pigem vihjab kirjeldus kehvale ühendusele või juhtme isolatsiooni riknemisele.
Kuid see pole lõplik tõde.
Liitunud: Nov 04, 2004 Teateid: 1131 Asukoht: Tartu
Postitatud: N juuli 21, 2016 7:17 pm Postita teema:
Tere ja tänud vastuse eest.
Rõhu olemasolus pole kahtlust. Küsimus ongi pigem selles, et kas lampi süütab eraldi andur ja kui, siis kus see täpsemalt asub.
Kuna ma teda diagnoosida nagunii ei oska, vahetaksin ta lihtsalt välja ehk teeks sama rumalalt nagu tänapäeval teenindustes välismaa autodega tehakse, kui mõistate. Aga et mitte vale jubinaga maadelda, ruleks esmalt teada saada, millist andurit demonteerima tasub hakata.
Kui anduri töökorrasolekut saab kuidagi multimeetri või mõne muu koduse vidina abil kontrollida, olen mõistagi tänulik ka sellekohaste juhtnööride eest.
Postitatud: N juuli 21, 2016 8:08 pm Postita teema:
Teine andur asub seal õlifiltri korpus all,sinna peab lausa käe lükkama,sest seda ei pruugi alati palja silmaga näha olla. Peab käe filtri alla pistma.
Kuna mõlemad rõhu andurid on bimetall andurid,siis saab ka elektrimultimeetriga kontrollida nende takistust. Kuid selleks,peaks teadma palju on korras anduri takistus vs siis mitte korras andur. Kuid seda numbrid ma peast ei suuda öelda.
Soovitan võtta kataloogi riiulist ja võtta lahti mootorit puudutav osa.Seal on antud ka anduri mark,mida ma peast kahjuks ei tea. Seda juhuks kui peaks andur(id) olema oma töö lõpetanud ja vaja on poest uued osta. Kindlasti tuleb võtta täpselt sama marki andur nagu kataloog näitab või,mis olid mootori küljes. Kuna väliselt sarnased andurid on tihti erineva takistusega.
See põhjustab aga näidiku ja kontroll lambi töös häireid.
Kuid enne poodi tormamist, proovi ühendada teine juhe all oleva anduri külge ja vaata,kas miskit ka muutub.
Liitunud: Oct 02, 2007 Teateid: 470 Asukoht: Harjumaa, Saku
Postitatud: N juuli 21, 2016 9:04 pm Postita teema:
Õlifiltri korpuse küljes ülemises servas on suurem andur u 4 cm läbimõõduga potsik. See on näidiku andur. Alumises otsas on väike andur , see on kontrolllambi andur.
Kui õlisurve on madal siis kontrolllamp saab läbi anduri massi ja hakkab põlema.
Võta andurilt ( sellelt väiksemalt alumiselt) juhe maha. Kui sisselülitatud süüte korral lamp kustub, siis on viga anduris. Saad veel kontrollida, kui nüüd kabli otsa paned mootori või kere külge massi, peaks lamp uuesti süttima.
Kui lamp ka lahtise juhtmeotsa korral ikka põlema jääb, siis on ilmselt anduri juhtme isolatsioon katki ja juhe saab kusagilt massi, mis süütab lambi põlema.
Põhimõtteliselt saad käepärase kontrolllambiga (pirn, millel on 2 juhet küljes) kontrollida seda andurit. Ühendades kontrolllambi ühe juhtme aku + klemmi külge ja teise juhtme anduri klemmi külge. Tulemusena peaks korras anduri puhul Sinu kontrolllamp seisva mootoriga põlema ja töötava mootoriga ära kustuma.
Võib-olla on ka mingi variant, et õlitule kontrolllamp saab massi näidikutepaneeli trükiplaadilt, mingi teise vigase ahela kaudu. Aga seda ma ei julge kommenteerida. Ja tegelikult on see ka üsna ebareaalne.
Liitunud: Nov 06, 2004 Teateid: 1204 Asukoht: Tallinn, Nõmme
Postitatud: N juuli 21, 2016 9:09 pm Postita teema:
Õli andureid on 2.
1. näitab, kui palju on õli rõhku (nö käitab õlirõhu seierit). see andur on ca 5 cm läbimõõduga ja 3 sm paks kopsik. Asub tavaliselt seal, kuhu see erinevatel aegadel keeratud on. Tihtipeale võib leida mõlemad andurid Õlifiltri juurest, kuid samuti on neid paigutatud ka generaatori alla. Ei tea miks, kas remondi käigus on mõned targad tehase asukohast ringi tõstnud või mis teema sellega on.
2. näitab et õlirõhku pole (avariituluke -punane). Selle andur on väiksem. valge plastmasskestaga , näeb välja nagu pisike küünal -aga vot ei ole küünal
Mõlemad andurid lasevad läbi kere massi. St et kui rõhku pole, siis andur võtab mootoriploki kaidu kere miinuse ja suunab selle anduriga ühendatud juhet pidi armatuurlauas kas seieri või tulukese taha. Plussi saavad näidikud süütelukust. Seega süüte sisse keeramisel põleb punane tuluke mis näitab, et rõhku pole. käivitades mootori tekib õlirõhk, andur katkestab massi edastamise näidikule ja sõit võibki alata. Kui tuluke põleb on kolm võimalust:
1. rõhku polegi ja varsti ongi mootor kuival.
2. rõhk on kuid andur on katki ja jätkab miinuse läbilaskmist
3. rõhk on kuid juhe on kuskil viga saanud (näiteks hõõrunud vastu mootorit või kere isolatsiooni maha ja miinus tuleb hoopiski sealt peale ning tuluke põleb.
Seega kui oled kindel, et rõhk on olemas, siis ühenda anduri tagant juhe lahti ja vaata kas tuluke kustub. kui kustub, on andur katki, kui ei siis on juhe kuskilt lühises.
Liitunud: Nov 13, 2004 Teateid: 1325 Asukoht: Tartu
Postitatud: R juuli 22, 2016 12:05 am Postita teema:
Ja kui need eelpool seltsimeeste kirjeldatud asjad ei aita, siis võid minu käest uue pakendis näidikuploki kontrolliks laenata. _________________ AADU KADAKAS
psü-psühhiaater(suiti maal, enamust aega hullumajas) Abiliin ja nõustamine GSM 534 97951
Liitunud: Nov 04, 2004 Teateid: 1131 Asukoht: Tartu
Postitatud: R juuli 22, 2016 6:56 pm Postita teema:
Tänud, mehann ja Sm. Mirski.
Detailsed ja selged vastused ning pole kahtlust, et saan tänu Teile alumise anduri töökorrasoleku nädalavahetusel diagnoositud.
Kataloogi vaatamine oli ka endal esimene tegevus, kuid see ei andnud minusugusele midagi tarka teada, sest õlifiltrikorpuse juures oli 2x "datšik v sbore", mis tähendab, et on võimatu teada, kumb jolkar mida täpselt teeb, kas nad on õlirõhu mõõtmiseks või kas isegi oletatud piirkond üldse süüdlase otsimiseks õige on. Te vabandage mu lollust, aga kuigi tean täpselt, kus asuvad kolvid või jagaja, pole mul seni olnud aimugi, kus asuvad õlirõhuandurid ja millised nad välja näevad. Pole lihtsalt olnud tarvis teada.
Seega tänan veelkord abi eest ja näis, kas tuleb Tihhonovi abi ka kasutada või saab pudelita seekord kujunenud olukord lahendatud.
Parimate soovidega,
Õline Västrik _________________ Jõudu annab A-76
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis
volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest. volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida
kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.