Liitunud: Mar 02, 2005 Teateid: 35 Asukoht: Tallinn - Tähelinn
Postitatud: E apr 18, 2011 12:34 pm Postita teema: GAZ 21 ja modernsed määrdeained
Tere,
tahaks katsetada oma GAZ 21 sillas, käigukastis, mootoris ning muudes õli või määret vajavates sõlmedes veidike modernsemaid määrdeaineid, kui need mida kasutaja käsiraamat ette annab.
Enne seda, aga loeks huviga, mida teised GAZ 21 omanikud oma auto puhul kasutavad või mida kindlasti kasutada ei soovita (ja miks ei soovita).
Pidurite teemas on PSK versus DOT 4 juba põhjalikult käsitletud ning seda siin teemas vast ei puutuks.
Ise olen oma autol vahetanud peale ostmist ainult mootoriõli ning sedagi umbes 4 aastat tagasi. Sisse sai kallatud Lukoili mineraalõli, mis väidetavalt pidi sobima vanadele nõukogude autodele. Marki ei suuda enam tuvastada, sest tänaseks on Lukoili õlide pakendid sootuks teise kujundusega.
Sel hooajal loodan läbida oluliselt rohkem kilomeetreid kui viimasel viiel aastal kokku ning enne garaazhist välja tulekut teha veel üks suurem õlide vahetus ja määrimistöö.
Lühidalt siis - mida kasutate teie oma GAZ 21 lubrikeerimisel:
Mootoris (kas on kasutusel jäme ja peenfilter või on midagi modifitseeritud?)
Käigukastis
Tagasillas
Roolikarbis
Muudes regulaarset määrimist nõudvates sõlmedes. _________________ sm. Titov (katselendur-kosmonaut)
Liitunud: Aug 25, 2005 Teateid: 95 Asukoht: UK/Tartu
Postitatud: T apr 19, 2011 9:11 am Postita teema:
Mootoris kasutan oma vanatehnikal (Gaz24 ja M412) Liqui Moly Touring High Tech 15W-40 mineraalõli. Sportlikumad mootorid käivad Motul 4100 Power 15W-50'ga. Need on suviseks kasutuseks, kuid kannatab valutult ka jahedal jaaniööl (kuni -10oC) käivitada.
Liitunud: Mar 02, 2005 Teateid: 35 Asukoht: Tallinn - Tähelinn
Postitatud: T apr 19, 2011 1:45 pm Postita teema:
Tervist,
uurisin natuke venekeelset infot ning pean abi paluma. Kui keegi vanematest seltsimeestest viitsiks lühidalt selle teksti eesti keelde panna (proovis ka Google´i tõlkijat, kuid väga asjalik see jutt ei saanud).
Niipalju kui ma taipasin, siis soovitatakse tänapäevaste õlide puhul uuendada GAZ 21 filtrit, sest orginaal paberfilter ja jämefilter moodsat õli suurt filtreerida ei suuda (pole lihtsalt nii jämedat soga, mis filtrisse pidama jääks). Lõik, mis mind huvitav on selline:
Важный момент — при переходе на синтетическое масло просто необходимо модернизировать систему фильтрации. Штатная двуступенчатая система фильтров ГАЗ-21А содержит два фильтра: грубой и тонкой очистки. ФГО не фильтрует ничего при использовании современных масел (причём даже минеральных) в силу того, что благодаря диспергирующим свойствам, в масле просто не содержится частиц, которые этот фильтр мог бы уловить — они растворяются на более мелкие. А ФТО фильтрует лишь часть масла (10%), причём сливает его в картер! Более того, он быстро забивается грязью и перестаёт вообще что-либо фильтровать, так как размеры частиц грязи в современном масле несколько меньше пор в картонном элементе фильтра. Получается, что вместо того чтобы задерживаться на поверхности, грязь проникает в поры и остаётся там, блокируя путь маслу. В результате к вкладышам поступает совершенно нефильтрованное масло. По сути дела, если у вас стоит старая система, то вам будет проще заглушить подачу масла на ФТО, уменьшив тем самым паразитный объём масла (кастрюля ФТО вмещает около литра) и вероятность потери масла через повреждённые шланги. Хотя гораздо лучше будет сразу заменить ФГО/ФТО на полнопоточный фильтр «жигулёвского» типа.
Liitunud: Mar 02, 2005 Teateid: 35 Asukoht: Tallinn - Tähelinn
Postitatud: K mai 18, 2011 1:38 pm Postita teema:
Tere,
vahetasin Volgal kõik vajaminevad õlid ning pumpasin määret sisse kõigisse määrdeniplitesse. Ühtlasi keerasin vastavalt manualile määrdetoose
Mootorisse sai Valvoline 15W-40 mineraalõli
Käigukasti Valvoline 75W-90 GL4 mineraalõli (sama läks ka roolikarpi)
Tagasild: Liqui Moly GL5 täissünteetiline õli
Käigukast ja tagadiffer said mõlemad enne uue õli valamist kolm korda läbi pestud (see tume ollus, mis sealt välja tuli ei meenutanud ei värvilt ega olemuselt õli ega ühtegi õlisarnast vedelikku).
elame näeme, _________________ sm. Titov (katselendur-kosmonaut)
Liitunud: Oct 16, 2012 Teateid: 44 Asukoht: Tallinn
Postitatud: E mai 16, 2016 6:31 pm Postita teema:
2014 a võtsid vene seltsimehed oma praktilised kogemused kaasaegsete määrete kasutamise kohta sõiduautol GAZ-21 kenasti tabelina kokku portaalis gaz.ru :
Lisan omalt poolt ääremärkuseks:
Vastavalt normdokumendile MRTU 12N 61-63 peab käigukasti õli viskoossus 100 deg juuresolema 20-36 mm2/s.
GL4 85w90 on see näitaja 17,5 nii, et mõnevõrra vedelam.
Mineraalsel GL4 85W140 on viskoossus 26,5 seega numbrite järgi kõige paremini sobiv. Leidsin ainsana sellise õli ADDINOL-ilt - GS 85W140.
Kuna aga oma GAZ-21-l käigud sisse lähevad, jätsin käigukasti alles juba sissevalatud LiquiMoly GL-4 85W90.
Tagasilda on tootja ette näinud hüpoidõli TSgip, uuema tähisega TM-5-34.
(Viskoossus 21-32mm2/s 100 deg juures).
GL 5 SAE 85W-90 on see 17,5 ja GL 5 SAE 85W-140 on see ca 27,5.
Valasin tagasillast välja LiquiMoly GL-4 85W90 ja asemele XADO 85W-140 GL 5 LSD ja tõesti, tagasild rahunes.
Mootoriõli valiku kohta on sm Titov tähelepanu juhtinud. Seega, pesevate omadustega kaasaegsed õlid pesevad puhtaks ka jämefiltri ja veel enam,
panevad liikuma ladestused, mis tõenäoselt ummistavad peened õlituskanalid.
Järelikult, kaasaegne õli sobib sisse kallata peale mootori kapremonti, mille käigus on olemasolevad filtrid asendatud nn. Žiguli filtriga.
Väga suur patt originaalsuse vastu see vast ei ole, sest 1983 aastal alustati Uljanovski tehases GAZ 21-le mootori 21A asemel mootori 451M-1000420 tootmist,
kus õlifiltrid on asendatud Žiguli filtriga, mis kinnitub otse mootoriblokile, samuti asendati alalisvoolugeneraator sisseehitatud relee-regulaatoriga vahelduvvoolugeneraatoriga.
Ja veel üks märkus: Hüüru-mehe arvates võib sinnamaani, kuni veel Vene õlisid maale tuuakse, jäädagi nende juurde - vähem peavalu. _________________ Teadmised praktikasse!
Viimati muutis sm Lisitsõn (T mai 31, 2016 8:26 pm), kokku muudetud 4 korda
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis
volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest. volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida
kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.