Volgaklubi kodu Forums-viewtopic-Gaz 2410, G/K Sõbra
Kodu
Foorum
Galerii
Kontakt
Kuuluta
  


· Avalehele
· Klubi tutvustus
· Liikmete nimekiri
· Ürituste kalender
· GAZ Ajalugu
· GAZ Mudelid
· Volgad meedias
· Maailm ja mõnda
· Ümberehitused
· Tehnoabi
· Uudiste arhiiv
· Lingid
· Kasutajate nimekiri
· Foorum



Praegu on, 233 külastaja(d) ja 0 kasutaja(d) kes on praegu portaalis.

Sa oled Anonüümne kasutaja. Sa saad registreerida vabalt vajutades SIIA


Volgaklubi foorum :: Vaata teemat - Gaz 2410, G/K Sõbra
Galerii  Laadi pilte serverisseLaadi pilte  OtsiOtsi   ProfiilProfiil   Logi sisse, et kontrollida oma privaatsõnumeidLogi sisse, et kontrollida oma privaatsõnumeid   Logi sisseLogi sisse 

Gaz 2410, G/K Sõbra
Mine lehele Eelmine  1, 2, 3  Järgmine
 
Uus teema   Vasta sellele teemale    Volgaklubi foorum -> Lugejate autod
Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat  
Autor Sõnum
diesel
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Apr 04, 2006
Teateid: 101
Asukoht: maal

TeadePostitatud: E juuli 30, 2012 11:26 am    Postita teema: Vasta viitega

lisaõhk?
peale taaspaigaldust ei saanud ühendus enam piisavalt tihe ja saab alt lufti juurde.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Sm. Klabunov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 12, 2004
Teateid: 196
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: N aug 02, 2012 10:05 pm    Postita teema: Vasta viitega

Mina pakuksin sama põhjust.

Kui tagasi läks vana tihend, siis kas mingi pragu sees või läks veidi teise asendisse. Rabe tihend on selles suhtes ju tundlik.
Või kui läks uus, siis lihtsalt sattus esmaspäevane tihend. Kui ma oma masinal kiirenduspumpa korrastasin, siis otsustasin samuti tihendi ära vahetada ja uutest tihenditest klappis alles kolmas.

Või läksite (t)öötuhinas veidi kinnikeeramisega liiale ja painutas kõrvad ära. Mõõtsin kunagi kastis vedelevate vanade karburaatorite kontaktpindade tasapinnalisust ja viis une tükiks ajaks ära. Ei kujutanud ettegi, et nii kõveraks võib neid keerata.

Aga tegelikult ma siin lihtsalt niisama targutan enne magamaminekut. Tunnen end teie tegude kõrval madalamana kui muru.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Sm Mirski
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 06, 2004
Teateid: 1117
Asukoht: Tallinn, Nõmme

TeadePostitatud: R aug 03, 2012 7:35 am    Postita teema: Vasta viitega

Head pakkumised.
Eile võtsin mõlemal autol karburaatorid maha ja lihvisin siledal alusel tasaseks. Olid tõesti kõverad. 333'l lihvisin ka paksu vahetalla pinnad siledaks, mis materjalist see on mina aru ei saanudki, bakeliit see pole. Tundub et 90'atel läks materjaliga ikka päris hapuks seal tehases. 470'l pole isegi ühtset vaheplaati. Tehases virutati ports tihendeid (ca 10 tk) selle vahetalla asemele. Võimalik, et sealt saabki lisaõhku. Kui varem olid tihendid kõvasti kinni kittinud, siis karburaatori vahetus võis ju tõesti vahed avada.
Eks näis, eksirännakud jätkuvad.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge MSN Messenger
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2717
Asukoht: Tallinn Nõmme

TeadePostitatud: R aug 03, 2012 2:16 pm    Postita teema: Vasta viitega

sm. Mirski kirjutas:

Kuidas saab nii olle, et võttes täiesti hästi töötavalt (va vibratsioon) masinalt 470 maha karburaatori ja proovides seda 333 ning pannes selle siis samal kujul (ei võtnud karburaatorit lahti) tagasi 470 peale, enam mootor korralikult ei tööta.


Eilsed proovisõidud 470-ga kinnitasid, et tõesti auto jõnksutas ja sõitis halvasti. Mootor oli uimane ja hakkis. Veidi paranes olukord siis, kui tooreklapp lahti tõmmata. Kiire kõne sõbrale motiveeris mind süüdet varasemaks keerama. Nüüd võib küll väita, et 470 sõidab jälle sama reipalt nagu enne.
_________________
Terve aasta poole aastaga
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Jaska
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 05, 2007
Teateid: 220
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: R aug 03, 2012 10:13 pm    Postita teema: Vasta viitega

Tere
Kontrollige vaakumregulaatorit.Tema ülesanne on reguleerida süüdet varasemaks.
Membraan võib olla praoga või ei liigu kontaktplaat sujuvalt.
Selliselt jõnksutasid ka VAZ 2105 kui jagaja kontaktplaadi laager oli kulunud.
_________________
Lugupidamisega
sm Jaska
50 52 309
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Sm Mirski
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 06, 2004
Teateid: 1117
Asukoht: Tallinn, Nõmme

TeadePostitatud: K aug 08, 2012 7:47 am    Postita teema: Vasta viitega

patsient nr 470 viidi kodusele ravile. Intensiivist on välja kirjutatud 333 kuid taastumine jätkub.

Otsisin varuosakastist K126 karburaatorid välja ja võtsin ühe ette. Selle siis osandasin ja lihvisin kõik pinnad siledaks, pesin ja puhusin kõik kanalid läbi ning paigaldasin kõik tihendid uued. Eilne proovisõit oli parem kui eelmised. Masin sõidab reipalt, tühikäik on ideaalilähedane ja jõnksutamist on tunda vaid väga õrnalt sõites madalal ja ühtlasel kiirusel (4. käik ja 50kmh). See on tööre¸iim, kus karburaatori siibrid on peaaegu suletud ning samas suur õhuvool mis mootori tööks vajlik on pressitakse pisikesest avausest läbi. Tulemuseks on karburaatoris ja sisselaskekollektoris tekkiv suur hõrendus, mis omakorda hakkab igast võimalikust pilust lisaõhku juurde tirima viies niiviisi küttesegu lahjaks ja masin jääbki jõnksutama. See on vähemasti teooria. Teooriale annab kinnitust asjaolu, et kõik tihendamistööd on asja paremaks teinud. Nüüd oskan veel kahtlustada, et vana ja kulunud karburaatori puhul võib õhulekkeid tulla ka segusiibri võllide vahelt. Lisaks on sellel vanal karburaatoril kerge takerdumine 1. ja 2. segusiibri koosrakendumisel, probleem hoovastikus ning tooresüsteemi kangike on liiga kõveraks väänatud, hakkab kohe gaasi peale keerama, mitte ei lase esialgu õhuklappi sulgeda.

Eile sai autole alla keeratud ka sirged aj pehmed rehvid, mis võimaldasid mugavat sõitu ka kiirusel 110kmh. Selle masina tagasild on hea ja vaikne, ainuke müra oli tugev tuulevihin ja mõõdukas mootori urin (4.käiku kastis).
Kütusekuluks sain 13L/100kmh

Järgnevalt on plaanis teha originaalkarburaatorile kapitaalremont ja loodetavasti ei ole sellel lekkekohti mida parandada liiga keeruline.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge MSN Messenger
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2717
Asukoht: Tallinn Nõmme

TeadePostitatud: T aug 14, 2012 3:04 pm    Postita teema: Vasta viitega

Tammepärja tänaval on hetkel vaiksem periood. Vahepeal oli meil küll juba suurem osa Gazi ja UAZi mudelivalik hoovis. Valge Volga elustamise projekt on jõudnud rahuldava tulemuseni. Temaga kannatab nüüd edukalt sõita ja nii vaikse käiguga Volgat pole meil enne olnudki. Tegelikult peaks üritama talle nüüd kosilast leida ja oma asjadega edasi minema. Sm.Mirski tegeleb hetkel oma igapäevasõiduki kiireloomuliste remonditöödega ning mina korraldan oma laomajandust. Vanad asjad peavad uutele ruumi tegema. Tänavustesse plaanidesse peab mahtuma veel universaali lõplik koostamine ja seejärel ühe väiksema pereauto korrastamine. Edasisi plaane on praegu raske teha. Liiga palju muutujaid.

Leidsin vahelduseks ühe laheda meeleolufoto meie garaaziesisest. Hoovil on koos päris kena mudelirivi. Kuigi oli ka hetki, mil neid oli seal palju rohkem. Hea meel on selle üle, et aastaid tagasi samast kohast tehtud fotodel võib näha vaid ronte, kuid tänaseks ei ole enam põhjust häbenemiseks.


Meenutuseks võiks lisada veel mõned fotod suvisest 333 kapotialuse projektist. See projekt oli nii pikk, et tegelikult on juba ammu sassis, et millal mingid pildid tehtud on. Siin on nüüd jälle radikas maha võetud. See lekkis. Hiljem vist roogiti ta kuni tekstoliithammakani lahti.


Pidevalt oli mingi jama, et ei saanud kollektori juurest teda korralikult pidama. Kindlasti susisesid sealt läbi väljalaskegaasid, kuid kahtlus oli, et äkki saab ka sisselase sealt lisaõhku.


Asja lähemalt uurides selgus ka põhjus. Kuna väljalaske ja sisselakse kollektor kinnitatakse sama mutri alla, võiks nende ühenduskoht olla ühekõrgune. Aga Volga jaoks pole see paar millimeetrit mingi mõõt.


Veidi maha käiates sai selle asja korda ja kollektori ka pidama.


Omamoodi humoorikas oli ka Sm.Mirski karburaatori projekt. Ta proovis ühte ja teist ja kolmandat ja ei saanud kuidagi rahuldavat tulemust. Mingil hetkel oli neid karburaatoreid juba laual päris palju.


Aga veidi aja pärast selgus, et tal oli neid veel.


Kuna mina tehnikat remontida ei oska, tegelesin ma sel ajal oma tavapärase tegevusega - näppisin polstrit. Salongide rändamine ühest autost teise on meil võtnud juba nii suured mõõtmed, et ma ei suudaks täna seda enam kogupikkuses lahti kirjutada. Aga sellele fotole sai järjekordselt jäädvustatud üks vangerdus. Mõelda vaid kui ebaõiglane oli see maailm. Mõlemad juhiistmed on pärit ca 80 000 km sõitnud autost. Ja kummalgi pole peal olnud katteid. Ühel joppas ja sai punase sameti, teisel ei joppand ja sai halli kotiriide. Volgad maksid uuena ikka ühepalju.


Midagi tarka nüüd küll kirja ei saanud, kuid eks püüame edaspidi paremini.
_________________
Terve aasta poole aastaga
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2717
Asukoht: Tallinn Nõmme

TeadePostitatud: R aug 17, 2012 2:26 pm    Postita teema: Vasta viitega

Meie garaazi Gaz 2410 projektid on tänavuseks hooajaks sisuliselt lõppenud. Mõlemad autod on kergelt üle käidud ja saavutanud taseme, milleni oli võimalik jõuda mõistliku pingutusega. Kumbki auto pole kaugeltki ideaalilähedane, kuid edasi arenemiseks peaks nad mõlemad juba projektiks keerama. Kuna meil on konkreetne tulevikunägemus ainult ühe 2410-ga, peab teine leidma endale uue projektijuhi.

Oleme otsustanud edasi minna halli autoga, seega uut kodu hakkab otsima valge. Kuigi see teema pole müügirubriik, võiks mõned kokkuvõtlikud sõnad tema kiituseks öelda. Tegemist on väga hea materjaliga, millest midagi ehitada. Kere on originaal plekkidega ja keevitamata. Põhi, rattakoopad ja kõik kriitilised kohad on hästi säilinud. Keevitada kere minu hinnangul (vähemalt kere osa) vaja pole. Rikutud on tagapaneel ja veidi on vormist ära ka tagaluuk. Mõlemaid annaks ilmselt veidi koputades paremaks teha. Roostet on uste all tihendirennide juures ja üksikuid koldeid on ka tiibadel. Midagi kriitilist küll mitte. Vahetada reaalselt poleks uksi-luuke vaja, kui viitsida neid veidi remontida. Auto on originaal komplektsusega. Kõik liistud ja muud pisidetailid on küljes. Midagi otseselt rikutud, puudu ega katki pole. Salong on hallist sametist, üsna korrektselt säilinud.

Tehnika on üldjoontes OK. Auto on laitmatus sõidukorras. sm.Mirski käib temaga juba paar nädalat iga päev tööl. Mootoriga oleme lõpuks jõudnud rahuldava tulemuseni - käib vaikselt ja ei nõksuta enam sõites. Maanteel häirib rehvide vibra, mida mina oskaks remontida ainult uute välismaa rehvidega. Esisillas tahaks käändtelgede poldid ja laagrid vahetamist. Autol on ülevaatus kuni mai 2013.

Kokkuvõttes mõned pildid ka.



Mootoriruumi saime enam vähem viisakaks tehtud. Tagapaneeli remondiga mina ei viitsinud tegelema hakata. Tean juba ette, et see lõppeks tervenisti värvimisega, suure tõenäosusega siis juba mustaks. Ma tõesti ei viitsi praegu.


Istmed on võetud Volga eksklusiivmudelist Gaz 31013


Polstrid on igati viisakad.


Arvestades praegu pakutavate Volgade üldist hinnataset, on meie auto päris sooduspakkumine. Me loobuks temast 1600 EUR eest.
_________________
Terve aasta poole aastaga
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2717
Asukoht: Tallinn Nõmme

TeadePostitatud: R aug 17, 2012 3:40 pm    Postita teema: Vasta viitega

Halli 2410-ga on meil suuremad plaanid. Temast peaks viimaks tulema see äge 2410, millisest oleme juba ammu mõtteid mõlgutanud. Kindel, on see, et päris 100% originaal autot enam teha ei viitsi. See teema on juba läbi käidud. Mingi kiiksuga "tuuningauto" on kindel. Kindlasti ei muutu midagi tema välimuses ning kindlasti ei sünni siin mingit välismaa auto ja Volga ristelukat. Pigem on mõttes maksimaalne Volga enda võimaluste ära kasutamine, mis jätaks resultaadi ikkagi Volgaks. Tehniliselt võiks ta baseeruda uuema põlve 3102-l. Tal võiks olla väikse rummuga sillad, et saaks kasutada välismaa autode velgi. Tal võiks olla sissepritsega 110kW 16-klapiga Volga mootor koos 5-käigulise kastiga. Tal võiks olla ketaspidurid, ideaalis ka roolivõim ja veel mõned uuema otsa autode hüved. Kuid eks elu näitab.

Kuna temaga kisub nagunii projektiks, ei pingutanduki sel aastal märkimisväärselt tema arendamisega. Sai ta lihtsalt kergelt üle käidud ja veendutud, et originaal mootor ei kõlba sellisel kujul kasutada. Samuti vajab ta esisilla kapitaalremonti. Seetõttu ei teinud talle tänavu ka ülevaatust ega kindlustust. Niisugusena ta mul praegu garaazis seisab. Välimus siiski pole tema kõige tugevam külg.



Tema väärtused seisnevad rohkem roostevabas keres ja kulumata detailides. Kui temaga paari väiksemat plekimõlkimist poleks juhtunud, võiks väita, et teda oleks patt üldse üle värvida. Vaatamata vibrale mootoris on tal väga korrektne ja täiesti originaalne kapotialune, mis vajaks vaid värvkatte uuendamist mootori kopsikutel. Ka pakiruum on komplektne, trööpamata ja viisakas.


Salong sai võetud ühelt teiselt sama läbisõiduga autolt. Just see punane polster oli minu ammune feti¨. Siit tuleb edev sisu. Ei saa välistada ka punase vaiba maha laotamist. Hetkel olen lihtsalt põranda kummiääred asendanud 3102 mustade vaibatükkidega.


Istmed on elusuuruses praktiliselt kulumata ja heas vormis. Lihtsalt niiskes garaazis seistes on nad omandanud ebameeldiva lõhna. Sellest muidu lahti ei saa, kui pesta katted korralikult läbi ja asendada kanga all olev poroloon. Suur töö, kuid väärib pingutust.


Sellega seoses oleks ka palve kõigile sõpradele ja tuttavatele. Vaadates allolevat pilti, võime veenduda, et mitu olulist disainielementi on puudu. 3102 aknalauaga, pruunide toonklaasidega ning kardinatega saan ma hakkama. Kuid punaseid peatugesid ei ole ma leidnud. Kui kellelgi on mingi idee, kust saaks soetada niisugused peatoed või kasvõi samast kangast istmete jäänused, oleksin vägagi tänulik. Originaalkanga olemasolul saaksin need peatoed järgi teha.


Pakun välja ka vahetusvariandi. Võin jumala räbalate punaste katete eest anda väga korraliku komplekti halli kotiriiet. Mul oleks anda sellist vähe haruldasemat üleni viirutatud mustriga kotti:


Kui ka klassikalist keskelt ruudulise mustriga kotti:


Tänan tähelepanu eest.
_________________
Terve aasta poole aastaga
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Sm. Autojuht
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Dec 09, 2007
Teateid: 495
Asukoht: Rapla mk.

TeadePostitatud: P sep 16, 2012 3:10 pm    Postita teema: Vasta viitega

Täiesti juhuslikult märkasin 333 AHM autot meie asulas.Uus omanik maadleb temaga.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Sm Mirski
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 06, 2004
Teateid: 1117
Asukoht: Tallinn, Nõmme

TeadePostitatud: P juuli 21, 2013 10:41 pm    Postita teema: Vasta viitega

Kaevan vana teema üles.
Nagu juba traditsiooniks on saanud tegelen suviti puhkuse ajal 24-10 mootorite remondiga. Siiamaani pole suuri töövõite olnud, kui meenutada, siis 555 sai mootor lahti võetud ja hoonitud, kuid väga reipaks see mootor vist ei saanudki, või siis ei meeldinud mulle selle mootori rahutu käik, 333 võttis mul eelmisel aastal kogu puhjkuse ja tuleb välja, et ka uus omanik ei saanud mootorit päris meelepäraseks.
Seekord palusin appi sõber Andruse, kes samuti mitu head puhkusepäeva ära kulutas ja mitu liitrit limonaadi juua jõudis, kuid seekord saime 470 mootoriremondiga hakkama. Metsik vibratsioon on kadunud pärast seda kui väntvõll sai välja vahetatud tasakaalustatud variandi vastu.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge MSN Messenger
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2717
Asukoht: Tallinn Nõmme

TeadePostitatud: T juuli 23, 2013 2:00 pm    Postita teema: Vasta viitega

Suvel ei viitsi väga raskete projektidega tegeleda. Nii saigi mõeldud, et teeks kiirkorras meie 2410 mootori korda. Meie viimane järelejäänud 2410 on muidu igati heas korras auto, kuid mootoris tekkis teatud pööretel väga karm vibra. Ikka nii õudne vibra, et sõita sisuliselt ei olnud võimalik. Kunagi sai seal proovitud vahetada eraldi hoorattaid ja sidureid ja käigukaste ja mida iganes, kuid vibra ei kadunud.

Nüüd siis sai mootori küsimus ette võetud eesmärgiga asjale lõplik lahendus leida. Meil on tekkinud juba umbes kolme 2410 mootori jagu varuosi, mistõttu oligi plaan B lihtsalt uue mootori ehitamine. Aga kuna originaal mootor on autol alati väärtus omaette, oligi idee esmajärjekorras originaal moto korda teha. Kolvigrupp oli tal tegelikult hea, ta liikus väga kenasti ja töötas ka hea häälega. Seega tunduski viimase õlekõrrena idee vahetada ära väntvõll. Juba vilunud liigutusega tuli see mootor paari tunniga aiste vahelt välja ja alumine osa sai lahti lammutatud.


Meil on alati nii, et igaüks tegeleb sellega mida ta oskab. Kes oskab see remondib, kes midagi remontida ei oska, need peavad pesema ja küürima.


Sisse sai pandud üks ammu riiulil lebanud väntvõll, mis on käinud lihvimises ja koos hoorattaga ka tasakaalustamises. Kerge emotsionaalne kurbhetk oli ainult sellest, et mootorist välja sai võetud ideaalse väljanägemisega tehasemõõdus vänt, kuid sisse läks kolmas remontmõõt koos kulunud hammasvööga. Aga see emotsioon läks üsna pea üle.


Korda ta sai ja hakkas väga hästi tööle ka. Kerge seadistamise järel käib mootor nüüd vaikselt, läheb suht hästi edasi ja on mõnusalt vibravaba. Sai asja sellest projektist. Kapotialuseid detaile ei hakanud pragu värvima ega mukkima. Nagunii on tulevikus vaja see auto terves mahus üle käia. Sellegipoolest on vaatepilt originaalseisukorras auto kohta puhas ja korrektne.


Välimuselt see auto päris veatu ei ole. Ta on saanud etteosta kergema müksu ja sellest tulenevalt on esitiib/kapott teist värvi. Mõlemad plekid on originaalid, kuid viga saanud. Isegi pildilt on näha, et kapott on esiservast kõver. Esipõlle vahetasin peale ostmist üldse välja. Ning vasak tagumine uks on ka kergelt ära äestatud. Seega originaalvärv ei ole kahjuks nagunii enam säilitatav. Aga üleni värvimine tundub esialgu nii suur töö, et ilmselt lähiaastatel ei viitsi seda ette võtta. Las ta seisab ja laagerdab. Võib olla teen talle isegi ülevaatuse peale, et saaks näiteks järgmine aasta natuke sõita. Kere ja üldise seisukorra poolest on see auto siiski nii hea algmaterjal ilusa auto ehitamiseks, et enam palju paremat annab tahta.


Omaette projekt saab olema ka salong. Millalgi panin talle osade kummide asemele põrandale originaalsed 3102 vaibad. Päris täiskomplekti mul polnud, kuid veidi edevam ikka. Punane polster on iseenesest terve ja heas korras, kuid tuleb kahjuks ikkagi lahti lammutada ja uus porioloon alla õmmelda. See auto millest salong sai võetud, veetis terve oma elu niiskes Lasnamäe maa aluses garaazis. Ning see kopitanud hallituse hais ei lase enam polstrist lahti. Päris vastik on tegelikult. Kuigi olen talle keemilise pesu juba teinud. Seega esialgu panen talle ilmselt sisse kobeda halli kotiriidest sisu (mis vähemasti ei haise) ning üritan talvel punase polstri korda teha. Elame näeme mis temast saab.

_________________
Terve aasta poole aastaga
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2717
Asukoht: Tallinn Nõmme

TeadePostitatud: R veeb 13, 2015 12:28 am    Postita teema: Vasta viitega

Töötades foorumis läbi unustatud teemasid, avastasin ammuse teemakajastuse meie 2410 projektist. See auto ei ole tegelikult nii unustatud kui antud teema. Jah, see auto seisis umbes aasta meie Tartu filiaalis. Aga eelmisel sügisel tuli mul äkki mingi hirmus tahtmine 2410-ga sõita. Et mitte head joovet raisku lasta, sõitsin kohe järgmisel päeval Tartusse ja tõin ta ära. Mõnus oli üle pika aja.


Sõitsin selle auto sügisel päris palju. Kasutasin teda igapäevase tööautona, käisin paljudel tööalastel kohtumistel ja ise olin maru rahul. Kannatas sõita küll. Vaatamata sõprade hukkamõistule oli mul kindel plaan panna see auto ka talvekummidesse ja kasutada teda talv läbi. Mul hakkab siiber saama nendest autodest mille tarbimisväärtus on piiratud, sest neid peab väga hoolega hoidma ja säilitama. Ma tean, et talvel läheb auto koledaks ja pikas perspektiivis tähendab see autole kindlat surma. Aga teistpidi - kelle jaoks ma teda siis hoian? Ma olen ta ju ENDALE ostnud ja miks ma ei võiks teda enda rõõmuks tarbida aastaringselt? Ja kas ma ei või siis oma elus mõne paarituhande eurose auto ka lõpuni sõita? Kui suur kaotus see siis on?


Aga lõpuks ma Volga talverataste komplekti siiski ei hankinud. Miks? Ei mul ei hakanud Volgast kahju. Mul hakkas rahast kahju. Ma ei tahtnud mingeid vastikuid igivanasid ja kõveraid kasutatud Ukraina talvekumme. Neid vedeleb mul mitu jooksu. Tahtsin osta korralikud uued naelad, et oleks hea sõita. Õiges mõõdus korralikud rehvid maksavad hea allahindlusega ca 85 EUR tk. Teeme siia juurde veel ka velgede liivapritisi ja värvi ning montaazi, saame talverataste hinnaks ca 500 EUR. Ja nii ta mul jälle garaazi talvituma jäi.

Aga mis temaga vahepal on toimunud? Suurt mitte midagi. Kuna punane sisu haises, panin tagasi halli kotiriide. Kuna ma hoidsin teda 24/7 kortermaja ees ja avalikes linnaparklates, võtsin alt ära ka 3102 kroomitud rattakilbid. Oli selline üsna tavaline Volga. Mõned plekid on endiselt teist värvi, kuid mind hetkel väga ei sega.



Niipalju siiski sai vahepeal tehtud, et mootor läbis klassikalise karpa "pressimise" ja sisselaske tihendamise kuuri. Soojakraan sai vahetatud, kuna see oli kinni kuivanud. Mingit erilist tähelepanu see auto tänavu ei vajanud. Vähemalt ma ei mäleta. Sõitis nagu hästi, ülevaatuse läbis, tulevikku vaadates tuleb esisillas käänmikud üle käia.

Millalgi saime ühelt sõbralt kingiks komplekti üsna räbaldunud punaseid istmeid. Harutasin nad lahti, eemaldades korrektselt kogu originaalse kanga.


Peale juppide puhastamist mädanenud poroloonijääkidest, lasin tükid veel pesumasinast läbi. Pesupulbri ime on ikka uskumatu.


Saadud riidetükkidest lasin Tepingu poistel teha veel ühe komplekti "originaal" peatugesid. Mirski leiutas ka mugavad kinnituse mehhanismid, kuidas esiistmete peatugede juhikuid tagaistmele panna.


Aga mis sellest autost edasi saab, on endiselt küsitav. Mul nimelt hakkas sügisel juhtuma kummalisi asju. Ükskõik kus ma ka ei käinud, ikka hiilisid ligi mõned 2410-d. Näiteks läksin ükspäev täiesti tavalise inimesena Haapsalu nostalgiapäevadele, igati sündsa välismaa autoga. Jalutades tavalise turistina linna peal, tabas pilk tuttavat siluetti ja omakorda selle akna taga nõudlikku silti. Hüüumärk tähendab teatavasti käskivat kõneviisi.


Mis mul siis muud üle jäi. Juba paari tunni pärast roolis mu Mercedest kodu poole hoopis sõber Ülari ja mina vahtisin oma ajatu välismaa luksusauto kaunist lõusta Volga tahavaatepeeglist. JÄLLE olin ma ostnud Volga. Kui palju kordi olen ma endale lubanud, et see oli viimane?
_________________
Terve aasta poole aastaga
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
mehann
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Oct 02, 2007
Teateid: 382
Asukoht: Harjumaa, Saku

TeadePostitatud: R veeb 13, 2015 8:21 pm    Postita teema: Vasta viitega

Saan aru , et parima pruudi ehk missis 24-10-ne otsingud on seni kestnud. Kuigi jah, kogenud seltsimeeste puhul on ilmselt tegemist elukestva õppega ehk elustiiliga. Smile
Tervitan jätkuvalt töökat kollektiivi , Mehann
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2717
Asukoht: Tallinn Nõmme

TeadePostitatud: N sep 24, 2015 10:47 pm    Postita teema: Vasta viitega

Tundub, et viimasel ajal on minu tempo juures kaks postitust aastas täpselt paras sagedus. Siis nagu ei rapsi tühja ja jõuab ka veidi sündmusi koguda. Eelmise postiga jõudsin ma oma tegemistega juba septembrisse 2014. Haapsalu nostalgiapäevadel haaras mind varrukast üks valge 2410 ja anus oma kurbade tuhmunud silmadega: "võta mind kaasa võõras mees...".

Mis sain ma parata. Tegemist oli siis ühe pere autoga, sünniaastaga 1987, läbisõiduga 65000 km. Originaalne peremees oli läinud juba mõned aastad varem suure vaimu juurde ära ning pärijad hakkasid ühel päeval temaga siis tegelema. Vana omanik ei olnud lihtne vend. Igaks juhuks oli ta enne surma auto võtmed ja dokumendid ära peitnud. Tont neid noori teab usaldada. Nii hästi peitis, et isegi tervet maja pahempidi pöörates ja kõiki maja raamatuid läbi raputades ei õnnestunud neid leida.

Tõele au andes pärijad selle autoga väga midagi teha ei osanud. Tegemist oli väga toredate ja intelligentsete inimestega, kuid mitte tehnikapisikuga nakatatud. Nad olid lõhkunud ära ukseluku, kuidagi eemaldanud süüteluku ja mingi imega selle auto isegi käima saanud. Aga nad tunnistasid ise ka, et Volga haldamine käib neile üle jõu. Lõpuks, kui kõigilt sugulastelt oli saadud heakskiit, tegime lepingu ja ma roolisin Volgaga minema. Enne sõitu võtsin maha ka käsipiduri, mis terve nostalgiapäevade linnakruiisi aja oli peal olnud ja ajanud hirmsat suitsu.

Tallinna sõitis Volga kenasti. Peale selle, et mootor käis väga halvasti ja jube vibratsioon tahtis hinge võtta. Garaazi juurde jõudes oli aeg esmaseks tutvuseks. Niisugune ta oli.



Auto oli üleni originaalvärvi all ja avariivaba, kuigi väiksemate kriimude ja mõlkidega. Korralikult oli teda õnnistatud tugeva korrosioonikaitsega, mida õnnetuseks polnud keegi taibanud uste sisse lasta. See eest väljast oli pilt klassikaline.



Vanainimeste autodele omased väiksemad ebaõnnestumised


Väga viisakas ja rikkumata mootoriruum ning korrastatud pakiruum. Ise tehtud riiul peitis autoteemalise kardina taga kõike autosõiduks vajalikku. Vaid tihemini rakendust leidev kõver traadijupp ehk vänt lebas käepäraselt keset põrandat.


Põhiline väärtus minu jaoks oli siiski auto salong. Vahetult enne müüki rookisid pärijad maha istmekatted, mis olid olnud pealt auto ostmisest saadik. Alt tulid välja täiesti pleekimata, uueväärilised istmed.


Auto läbis põhjaliku puhastuskuuri. Küll see määre eemaldus raskelt. Ma eemaldan alati Volgadelt ka logarid ja pesen nad alt puhtaks. Esimesed panen enamasti tagasi, tagumised viskan ära. Ja siis lähen järgi ja viskan veel kaugemale ära. Tagumised logarid on Volgade tagaotsade läbi mädanemise peamiseks põhjuseks. Mul on peaaegu kõigil olnud tagaotsad logarite tõttu roostes.


Nii tuli ka siin välja, et muidu igati hea kerega autol olid logarite ja koobaste vahel ikkagi tiivaääred roostes. Rokka täis, kunagi ära ei kuiva ja tulemus on juba ette teada.


Tehnilise poole pealt sai vaeva näha peamiselt mootoriga. See käis halvasti ja ma täpselt enam ei mäleta milles oli viga. Võib olla oli vigu ka mitu, kuid kindlalt mäletan, et ta "jõnksutas". Ehk siis madalatel pööretel sõites kogu aeg katkus, hulluks ajas. Mängud karburaatoriga ei andnud tulemust. Remontisime tema enda oma, proovisime teisi.


Läks ikka nii nagu tavaliselt


Ehk siis...


Sm. Mirski oli meie uue patsiendiga vahekorras ikka vähemalt kuu aega. Aga tuleb tunnistada, et ta hakkas lõpuks väga hästi tööle. Mina näppisin korda ka tema puuduliku komplektsuse, Robert sättis veel tehnikat ning lõpuks võib väita, et sellest valgest autost sai üks meie garaazi paremini sõitvaid 2410 Volgasid. Enne lund tegin veel mõned pildid.





Kevadel 2015 sõitis mu vend selle autoga Ettevaatust Auto läbi. Esimest korda Volgaga, esimest korda Ettevatust Autol. Pärast küsis ta Volga endale veel nädalaks mängida. Käis tööl ja sõpru rõõmustamas.

Suvel rändas see auto meie garaazist ära. Aga mitte kaugele. Ühe parima sõbra garaazi, kus ta jääb esialgu teenima n.ö. reserv-2410 funktsiooni. Ehk siis teda säilitatakse heades tingimustes, tema eest hoolitsetakse ning sõpruskond võib alati küsida ta endale sõita. Sai hea peremehe.

Aga ikkagi on nii, et seal kus juba on, armastab tulla juurde. 2410 projekt ei saa (vist) õnneks meie garaazis kunagi läbi. Ja juba palju aastaid ei ole see projekt olnud seotud ühe konkreetse autoga, vaid rohkem ikka mudelipõlvkonnaga.
_________________
Terve aasta poole aastaga
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Reasta teated eelmise järgi:   
Uus teema   Vasta sellele teemale    Volgaklubi foorum -> Lugejate autod Ajatsoon on EET Eesti talveaeg
Mine lehele Eelmine  1, 2, 3  Järgmine
Lehekülg 2, kokku lehekülgi 3

 
Hüppa:  
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis
Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis
Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis
Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis
Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis

volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.


Forums ©
Copyright © by Volgaklubi koduleht 2004
Kõik õigused reserveeritud