Volgaklubi kodu Forums-viewtopic-Kuiidas alustada hooaega
Kodu
Foorum
Galerii
Kontakt
Kuuluta
  


· Avalehele
· Klubi tutvustus
· Liikmete nimekiri
· Ürituste kalender
· GAZ Ajalugu
· GAZ Mudelid
· Volgad meedias
· Maailm ja mõnda
· Ümberehitused
· Tehnoabi
· Uudiste arhiiv
· Lingid
· Kasutajate nimekiri
· Foorum



Praegu on, 262 külastaja(d) ja 0 kasutaja(d) kes on praegu portaalis.

Sa oled Anonüümne kasutaja. Sa saad registreerida vabalt vajutades SIIA


Volgaklubi foorum :: Vaata teemat - Kuiidas alustada hooaega
Galerii  Laadi pilte serverisseLaadi pilte  OtsiOtsi   ProfiilProfiil   Logi sisse, et kontrollida oma privaatsõnumeidLogi sisse, et kontrollida oma privaatsõnumeid   Logi sisseLogi sisse 

Kuiidas alustada hooaega
Mine lehele 1, 2  Järgmine
 
Uus teema   Vasta sellele teemale    Volgaklubi foorum -> Tehnoabi
Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat  
Autor Sõnum
Kaldi
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Dec 09, 2007
Teateid: 411
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: P mär 28, 2010 7:02 pm    Postita teema: Kuiidas alustada hooaega Vasta viitega

Kindlasti on paljud Volgaomanikud murelikud igal kevadel, kuidas alustada oma kallima pereliikme uut tööaastat nii, et kumbki pool (omanik ja riistvara) ei satuks omavahel konflikti.
Minu selle aasta käivitused ei ole möödunud muredeta. Viimane eelmise aasta käivitus oli edukas, sest poiss oli väge täis jõululaupäeval, kui otsustasime abikkasaga Kaarli kirikusse jumala palge ette minna. Järgmine käivitus oli veebruaris, kui kärsitusest keerasin süütevõtme lõhki, ja osa võtit jäigi südamiku sisse Otsus lihtne. Lukk eraldada roolivardast, sest mul ju teist võtit polnud. Ei tea, kuidas teistel volgamudelitel, aga minu omal ei olnud võimalik rooliluku polte muidu eraldada, kui tuli lihtsalt poldipea ära lihvida. Vanematel variantidel olid poldid keeratava peaga, aga 3102-l vaid turvalisuse eesmärgil koonilised. See selleks, kõik asendatud ja uus südamik paigaldatud.
Eelmisel aastal alusasin hooaega 16. märtsil, kui külastasin Tihhonovi ja Mirskit nende peakontoris. Sel aastal nii nobedalt ei läinud, ses t minu pereliige lihtsalt ei käivitunud. Olin sõbra pannud talveks korralikku betoongaraazhi, kus avades oli niiskuse % 85 ja mingit esimese 10 minuti jooksul ei toimunud mingit käivitust. Närvid läbi, kas see ongi Volgamehe kevad. Võtsin siis kõik pulgad uuesti lahti. Kuivatasin ja puhastasin küünlad, reguleerisin jagaja kaanes katkesti klapid, laadisin uuesti aku, mis terve talve mõnules garaazhis ja täna toimis kõik nagu peab. Olin õnnelik, et hooaeg võib alata. Aga küsimus endistele taksojuhtidele ja omanikele. Mida teha Volgaga kevadel, et sõber käivituks kohe ja kumbki pool teineteise suhtes vimma ei peaks?
Head hooaja algust kõigile, kohtume Ettevattust autol 2010.
Kaldi
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Väravamehaanik
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Feb 24, 2005
Teateid: 412
Asukoht: Kuusalu Autobaasi värav

TeadePostitatud: E mär 29, 2010 7:41 am    Postita teema: Vasta viitega

Kui Teil lugupeetud volgaomanikud, kulus kogu raha Volga peale, siis on kõige mõistlikum variant hoida Volgat aastaringselt õues, kõva kattega pinnasel, kust vesi voolab ilusasti ära ja mööduvate autode rataste alt ei pritsi mingisugust löga. Seejuures tuleks vähemalt kord kuus mootor soojaks sõita ja muudele sõlmedele tööd anda, seda kõike puhtal pinnasel.

Kui raha on kogunenud veidi rohkem, siis võiks ehitada puidust ja õhku läbi laskva katusealuse, samuti on soovitatav tehnikat liigutada.

Kui olete aga ilge miljokas, siis võib ju investeerida ka kivist garaazi, seal on aga ilmtingimata vaja välja ehitada ventilatsioon ja kui siis ka veel raskelt raha üle jääb, tuleks investeerida kliimaseadmetesse.

Nagu näha pole autoga vaja eriti midagi teha, pigem ikka ümbritseva keskkonnaga.
Ja senine elu on veenvalt näidanud, et õues seisnud ja pidevalt käivitatud tehnika on pikemas perspektiivis paremas seisukorras, kui harva kasutatav ja garaazis seisev eksemplar. Pigem on probleem selles, et linna inimesed peavad tänavatel soola taluma, minusugused maainimesed saavad aga puhtal ja pehmel lumel tehnikal regulaarselt liuelda lasta.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Zaparov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Jun 27, 2005
Teateid: 881
Asukoht: Nõo sohvoos 4 jaoskond!

TeadePostitatud: E mär 29, 2010 10:08 am    Postita teema: Vasta viitega

Väravamehaaniku jutus on iva olemas, ise tegin Lada jaoks ka sellise puidust kuurikese ja ei kurda, auto säilib paremini kui, mis tahes betoonist ja rõskust koguvas ehitises. Ka välismaa on paljudel sellised kuurikesed,kellel kunstipärasemalt sisustatud ehitatud,kellel lihtne ehitis.

Aga mitte kuuridest ja garaazidest ei tahtnud ma rääkida vaid, Sm.Kaldit ja teisi aidata oma poolsete teadmistega: Kuidas alustada Volgaga hooaega.


Mida teha sügisel kui Volga jääb seisma pikemaks ajaks?
Kui auto jääb kauemaks seisma mitmeteks kuudeks on soovitav tegevus järgmine:
- tankige paak täis bensiini nii,et see oleks kaelani täidetud, sellega väldite
paagi sissse kondentsi ja rooste tekkimist
- kui võimalik tõstke auto pukkidele nii,et rattad oleks maast lahti ja pöörlevad vabalt ringi.
- kui kardate kroom osade hävimist, katke ehis detailid kaitsemäärdega, mida on ka hiljem kerge vaevaga võimalik eemaldada. Kasutada neutraalse pH kaitsemääret.
-peske auto põhi eelnevalt ja ka auto üldiselt tolmust ja sodist puhtaks, kindlasti puhastage ees veekogumise renn ära sinna kogunenud sodist!
- uste aknad jätke nõrgalt avatuks,et kevadel tagasi tulles ei tekiks ebameeldivat üllatust hallituse näol uksepolstritel. Viimase vastu aitab kas või vabapuhastus vahendiga käija polstrid üle eelnevalt,et seda probleemi vältida.
- Kontrollida õli ja jahutusvedelike tase mootoris.
- Kui on viitsimist võib ka jahutusvedeliku eemaldada süsteemist talveperioodiks kui ei sõideta aga moodsate vedelike puhul see vist pole enam nii oluline.
- Eemaldage aku autolt, laadige ta täis ja pange ühtlase temperatuuriga ruumi.
- Kui mõni rehv on alati tühjem kui teised siis laske probleemne rehv koos õhukummiga asjatundjate juures kummipostis üle kontrollida ja ära parandada.

Mida teha kui kevad saabub ja tarvis sõita?
- lasta auto pukkide pealt alla
- kontrollida rehvirõhud ja rehvidele juurde pumbata õhku vajadusel
- kontrollida jahutusvedeliku ja õli tase mootoris
- Lisada aku eelnevalt kontrollida ,kas aku vajab lisa laadimist.
- Kui elektri süsteemis pole närilised mingeid juhtmeid läbi närinud peaks auto käivituma.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Kaldi
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Dec 09, 2007
Teateid: 411
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: P apr 04, 2010 4:56 pm    Postita teema: Vasta viitega

Tänan mehed. Võtsin kuulda nõuandeid ja vahetasin Hondaga garaazhid. See on tavaline kiviseintega ruum, aga katusealune avatud nagu 60% automeestel. Tegin 1 aprillil proovi autot sellest uues pesas käivitada, aga ei midagi. Võtsin siis küünlad maha, 1 ja 4 küünal väga tahmane. Ei tea millest. Lugesin Palu-Aleksiuse raamatut "Sõiduautod" ja sain teada, et tegu on vale süütenurgaga. Seda peent teadust ise ei valda. Jätsin sinnapaika. Kuna auto ju ei käivitunud, arvasin, et mure ka akus. Enne poe sulgemist saabusin Volgapoodi, et osta uut akut või nõuda Peetrilt kompensatsiooni s**a aku eest, mille ostsin 2 a tagasi. Peeter käskis mul osta aku tiheduse mõõtja (39.-EEK) ja laadida aku kordki lõpuni. Ei piisa 1 ööpäevast. Laupäeva hommikuks oli aku laetud. Kuna kodus rohkem küünlaid polnud, panin Volgale kasutatud Honda Accordi sissepritsi küünlad, mis kauplesin endale peale Honda viimast hooldust (uued küünlad maksin ju niigi kinni, miks siis vanu mitte tagasi nõuda). 3102-l ju ka nagu sisse-või eelpritse. Ja oh ime. Volga käivitus paugupealt. Käisin linnapeal laiamas, kuna asfalt oli ju kuiv, võtsin paagi uue hinnaga Nestet täis ja käisime naisega poodlemas. Mootor ei töötanud küll kõige paremini tühikäigul, aga selle loodan jonksu saada Robi abiga. Kas keegi teab, kuidas reguleerida karbussis lisaklappide düüüse? Andke teada, kogenud 3102-e mehed.
Tänuga Kaldi
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Kaldi
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Dec 09, 2007
Teateid: 411
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: P aug 29, 2010 10:12 am    Postita teema: Vasta viitega

Lugesin heast vanast foorumist jargmist selgitust, mida Martin on ise kirjutanud 3102 mootori tuunimisest>

Probleem oli selles, et me olime seadnud süüdet esimese silindri järgi. Keerasime märgid paika, esimese silindri kolb oli surnud asendis - kõik klappis. Säde oli, kuid auto paukus ja küünlad olid kuivad. Kahtlused, et karburaator on umbes ei pidanud paika. Tegelikult käib Volga süüte seadmine neljanda silindri järgi ja meie autol oli süüde lihtsalt 180 kraadi vale. Kogu häda. Iseenesest väga primitiivne viga.

Kas see on nali. Koik kirjandusallikad mainivad ikka 1 silindri eelistamist.

Segaduses Kaldi[/i]
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Jaska
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 05, 2007
Teateid: 220
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: P aug 29, 2010 11:21 am    Postita teema: Vasta viitega

Probleem selles et esimese silindri kolb ja neljanda silindri kolb liiguvad paralleelselt st,et nad on koos üleval.Tihti on raske vahet teha kummal algab nn töötakt.
Pole vaja isegi jagajat 180 kraadi keerata piisab kui küünlajuhtmed jagaja kaanel risti ringi tõsta.
Segaduse põhjustab see,et 4-taktilisel mootoril kestab tsükkel 2 väntvõlli tiiru.Süüteseadmismärk on kohakuti 1. silindriga ja kui teha väntvõlliga üks täisring siis on kohakuti 4. silindriga.
_________________
Lugupidamisega
sm Jaska
50 52 309
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Kaldi
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Dec 09, 2007
Teateid: 411
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: P jaan 29, 2012 5:17 pm    Postita teema: Vasta viitega

Tulles tagasi selle vana teema juurde, pean ma vajalikuks toetada hr. Zaparovi märkust, et ärge unustage korrektselt lõpetada hooaega.
Nagu Te kõik aknast välja vaadates aru saate, tuleb eesolev talv külm. Nii muutusin ka mina veidi murelikuks, kui dekreetpuhkuselt tagasi saabunud ilus tüdruk Tuula teatas AK ekraanilt, et temp langeb kuni -30-ni. Teadsin, et minu mustal sõbral on sees 11l tosooli, otsustasin selle siiski välja lasta. Sõitsin täna hommikul varakult Harjumaale, et ajada mootor soojaks, siis jookseb paremini välja. Katsusin näpuga radiaatoris olevat vedelikku... kurat mingi lumesegu. Sõber läks teisel paugul käima, termomeeter näitas tõusvat tempi. Siis avasin radika kraani. Hiljem tuli meelde, et ka blokk (kunagi ei tea ma kas tugeva või nõrga P-ga) vajab tuhjaks laskmist.
Tehke Teie ka nii, sest tosool ei maksa ju midagi mootori kõrval.
_________________
Kaldi 5025 328
Annan ka ehitusabi
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Zaparov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Jun 27, 2005
Teateid: 881
Asukoht: Nõo sohvoos 4 jaoskond!

TeadePostitatud: P jaan 29, 2012 6:21 pm    Postita teema: Vasta viitega

Mul on hea meel tõdeda,et minu sõnavõtmisest,ka vahest mingit kasu sünnib.

Tegelt tahaksin ka paar asja lisada,mis on minu eelmisest postitusest siin teemas puudu:
- Kui kardate,et närilisid võivad autosse elama asuda, siis tasub kasutada kas lõkse või rotimürki. Kahjuks mingit väga head vahendit nende tõrjeks pole. Elada suudavad nad nii betoon garaa¸ide naabrises,kui suvilates. Hea on ka kui tõstate tagumise istme veidi kõrgemale, lihtsalt pannes sinna miski puupulga alla. See on lemmik koht,kuhu armastavad närilised oma elamist sisse seada. Kõige ekstreemsemad kohad on, ventilatsiooni torustik, armatuuri alune ja soojendusradiaator.
- Talveks soovitan ära võtta kummimatid ja ka vaibad autost. Miks?
Kuna meie kliima on talvel ikka jube rõske,siis koguneb kondents vaipa ja sealt imbub vaikselt põhja peale. Seega,soovitan võimalusel need välja võtta ning kevadel sooja ilmaga väljas ära tuulutada. See aga ei käi ilmtingimata nende kohta,kellel on küttega garaa¸ talve perioodil.
-Mis puudutab kaitsemäärdeid,siis hetkel on kaubandusvõrgus saadaval igasugu vahasid ilu ja kroom ajade kaitseks. Kellel neid pole võimalik saada siis kõige odavam mootori õli,kas või M8V või ´igulii õli sobib ka hädapärast kroomosadele panna. Eemaldatav on ta kergesti, tuleb bensiiniga maha ilma probleemideta. Kindlasti mitte kasutada vana mootori õli,kuna see on happelise pH-ga.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
diesel
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Apr 04, 2006
Teateid: 101
Asukoht: maal

TeadePostitatud: P jaan 29, 2012 7:29 pm    Postita teema: Vasta viitega

Kaldi kirjutas:
...et ka blokk (kunagi ei tea ma kas tugeva või nõrga P-ga)...

vabandan ot pärast.
b tähega blokk on termin võrkpallist. ja ka riikide, parteide ja organisatsioonide liit. kõik muud on p tähega plokid. kaasaarvatud mootoriplokk.
kahtluse korral on alati keelenõuanne abiks.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Kaldi
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Dec 09, 2007
Teateid: 411
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: P apr 29, 2012 7:54 am    Postita teema: Vasta viitega

Uus hooaeg algas edukalt. Auto läks teisel paugul käima peale mõne lurtsu bensiinipumbale käsitsi lisa lüües. Valasin radiaatorisse kaevuvett, sest tosooli jõuab ju alati osta. Aga vee soga, mis radika alt kraanist välja tuli oli jõledat värvi. See ehmatas. Kas peaks tegema mingi radikapesu? Panema sisse Calgonit, äädikat? või see "õunamahl" ongi normaalne?
Andke nõu
_________________
Kaldi 5025 328
Annan ka ehitusabi
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Väravamehaanik
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Feb 24, 2005
Teateid: 412
Asukoht: Kuusalu Autobaasi värav

TeadePostitatud: P apr 29, 2012 8:15 am    Postita teema: Vasta viitega

Kas see "õunamahl" on ka veidi "pannkoogimaitseline" ja sisaldab näppudevahel tuntavat libedust, ehk "ploomimahla"? Sel juhul aitab, nagu ka paljudel muudel puhukudel, mootori kapitaalremont. Kui on tegu lihtsalt roostega, siis Prisma Peremarketi avtoljubitelite riiulis on saadaval üks venekeelsete kirjadega plekist purgike, mis on päris tõhus materjal. Käituda vastavalt purgil toodud juhisele ja mitte tühjendada sisu oma koduhoovi murule.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
kod. Medvedjev
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Feb 20, 2011
Teateid: 188
Asukoht: Pärnu

TeadePostitatud: P apr 29, 2012 7:01 pm    Postita teema: Vasta viitega

Kaldi kirjutas:
Uus hooaeg algas... Valasin radiaatorisse kaevuvett, sest tosooli jõuab ju alati osta...
Andke nõu

Kaevuvesi või kraanivesi pole just kõige parem jahutussüsteemi, kuna see vesi on "kare" ehk lubjarikas, mis on katlakivi tekke heaks algmaterjaliks. Süütum vesi oleks vihma- või lumevesi, mis on loomult "pehme", kõlbab ka peapesuks, ka mootorisse on hää.


Teemaväliselt. On meeles et vanad tehnikaraamatud pajatasid ka antifriisidest, näiteks Tosooli A-40 või Tosooli A-60 saadi niiöelda kontsentraadi ja destilleeeritud vee vastava vahekorra abil.
Tol ajal, kui seda kraami õieti ei olnud saadagi, võibolla tõesti lahjerndati tööstuses toodetu destilleeritid veega valmistoodanguks. Kui mu mälu ei peta, siis apteegist ostes maksis 3l purgitäis dest.vett 12 kop., igatahes ta oli imeodav.
Kuid mina ei usu et tänapäeval jahutusvdelikke segavad ettevõtted kasutavad destvett. No ei usu. No eks sinna sekka läheb ikka see tavaline kraani kange koos lubjasetete ja muuga.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Sm. Västrik
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 04, 2004
Teateid: 1029
Asukoht: Tartu

TeadePostitatud: E apr 30, 2012 2:19 pm    Postita teema: Vasta viitega

Kaevuveega on lisaks karedusele ka see lugu, et see soodustab korrosiooni. Plokikaane veekanalite seinad polegi teab mis paksud, kui aastakümned neid servast näksivad. Olen näinud vähemalt 2 korral plokikaant, mille veekanalite servad, mis eraldavad kanalit silindrist, on nii õhukeseks korrodeerunud, et tekitasid tihendi pidamajäämises tõsist muret.

Västrik
_________________
Jõudu annab A-76
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Kaldi
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Dec 09, 2007
Teateid: 411
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: R aug 10, 2012 11:56 am    Postita teema: Vasta viitega

Tere.
Olen jälle veidi hädas.
Ega ma oskagi kellegi juurde pöörduda, sest tõdesid on n+1.
Nimelt otsustas paar päeva tagasi mu 3102, et enam generaator ei lae. Käima läks ilusti, siis veidi laadis (ampermeeter läks isegi +20 peale) kui gaasipedaali andsin, seejärel vajus nulli.
Otsustasin vahetada tagasi oma vanad elektrividinad, ostsin isegi uued generaatori harjad (muide 2 klemmiga on defitsiit, sain Pirni tn. UAZ-i poest). Ikka sama lugu. Mis elektriline riist ütleb, millal laadida akut, millal mitte? Kas relee või need 2 spiraalvedrut plekk karbi sees.
Kas võib olla probleem vaid generaatori kondensaatoris või tuleb osta uus generaator?
Lisan ka seadmete joonise.
http://www.autosoft.ru/online/acat/?idgroup=110&idmodel=74&idmark=4&atype=0
_________________
Kaldi 5025 328
Annan ka ehitusabi
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
mehann
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Oct 02, 2007
Teateid: 382
Asukoht: Harjumaa, Saku

TeadePostitatud: R aug 10, 2012 2:10 pm    Postita teema: Vasta viitega

Kas kaitse on kontrollitud? Kui kaitse on terve, siis kontrollida, kas ta ühendust ka annab? Juhul, kui välisel vaatlusel ühtegi vigast detaili silma ei hakka, siis kasutaksin autoelektriku abi.
Mehann
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Reasta teated eelmise järgi:   
Uus teema   Vasta sellele teemale    Volgaklubi foorum -> Tehnoabi Ajatsoon on EET Eesti talveaeg
Mine lehele 1, 2  Järgmine
Lehekülg 1, kokku lehekülgi 2

 
Hüppa:  
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis
Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis
Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis
Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis
Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis

volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.


Forums ©
Copyright © by Volgaklubi koduleht 2004
Kõik õigused reserveeritud