Liitunud: Nov 13, 2004 Teateid: 1328 Asukoht: Tartu
Postitatud: L dets 13, 2008 2:25 pm Postita teema: GAZ-ide baasil matuseautod.
Teeks siia teemasse postitusi Gaz tüüpi autode baasil valmistatud matuseautodest.
Alustuseks V.Kirsi omanduses olev Gaz 13 baasil katafalk. See auto on sõidutanud oma "karjääri" jooksul mitmeid ENSV juhtivtegelasi nende viimasel maisel teekonnal.
_________________ AADU KADAKAS
psü-psühhiaater(suiti maal, enamust aega hullumajas) Abiliin ja nõustamine GSM 534 97951
Liitunud: Jul 04, 2006 Teateid: 142 Asukoht: Tartu
Postitatud: L dets 13, 2008 2:52 pm Postita teema:
Sellele sekundeeriks samamoodi, väga vähesel arvul toodetud(väidetavalt ainult 20 tk.), "T¨aika" baasil ehitatud matuseautoga GAZ 13C
Ülejäänud pildid siin lehel
Viimati muudetud Volgaomanik poolt (L dets 13, 2008 5:34 pm), kokku muudetud 1 korda
Liitunud: Nov 13, 2004 Teateid: 1328 Asukoht: Tartu
Postitatud: L dets 13, 2008 2:59 pm Postita teema:
Vietnami kommunistide juhi jaoks ehitatud Gaz 13C "külmik"-ust on tulemas siia teemasse lähiajal ka väike jutuke koos piltidega. _________________ AADU KADAKAS
psü-psühhiaater(suiti maal, enamust aega hullumajas) Abiliin ja nõustamine GSM 534 97951
Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
Postitatud: L dets 13, 2008 6:06 pm Postita teema:
Mina ei hakkagi sellest vist kunagi aru saama, kust üldse tekib inimestel mõte T¨aika VALGEKS värvida? Täiesti mööda värvivalik isegi tavalise Gaz 13 puhul. Matuseautost rääkimata. Belarussi sinine oleks ehk selle kastiauto puhul isegi parem olnud. Torkaks kolhoosi vahel vähem silma.
Kas ma mäletan valesti, aga minu mälupildis oli see 138AAK ikkagi must? Keegi on jälle "ise mõelnud"?
Liitunud: Feb 24, 2005 Teateid: 413 Asukoht: Kuusalu Autobaasi värav
Postitatud: P dets 14, 2008 11:00 pm Postita teema:
Kui ammustel aegadel toimus Riigikantselei T¨aikade oksjon, siis see katafalk oligi must. Selle, kui kõige odavama ja vanema auto soetasid miskised reklaamitegijad ja värvisid selle valgeks, sest mustana tundus see liiga matuseautona. Valgena on matuseauto palju vähem matuseauto moodi ja siis on muid majandusvedusid lihtsam teha, inimesed ei võta mütsi peast ära, kui juhuslikult suvalise rümbaga mööda sõidad.
Liitunud: Jul 04, 2006 Teateid: 142 Asukoht: Tartu
Postitatud: L dets 05, 2009 12:04 am Postita teema:
Tundub, et see Eestis pikalt müügis olnud ja sam-kompunn-disaininduse osaliseks saanud "T¨aika" on saanud ka omale kuidagimoodi KGB "hämara" ja kurikuulsa tausta. Eestis müües ei näinud ma kogu selle aja jooksul, mil teda pakuti, ainsatki vihjet selle kohta, mis seoks seda universaali eelmainit asutusega.
Olgugi et ma püüdsin müügikuulutuse teksti lugeda küll rida-realt, küll "ridade vahelt".
Ei tea, kas neid KGB päritoluga "legende" trükitakse kusagil, et pea iga erilisem ja suuremamõõduline GAZ-tüüpi sõiduauto(olgu ta siis kas restaureeritud/taastatud, või lauspahtlist üles ehitatud) oleks kindlalt tolle asutuse "käe" alt läbi käinud ? Ma võtaks ka sellisel juhul neid "legende" u. 3 kilo enda masinapargi jaoks.
Kunagi kõrges eas ja tugitoolis kiikudes hea ajaviiteks sirvida. _________________ http://autoblogi.blogspot.com
Liitunud: Feb 24, 2005 Teateid: 413 Asukoht: Kuusalu Autobaasi värav
Postitatud: L dets 05, 2009 8:40 am Postita teema:
Nii nagu tänapäeval on kõik mehed, kellest me midagi täpsemalt ei tea, arvatavasti peded, nõnda olid vanasti kõik, kellest täpselt aru ei saanud, ilmselt seotud KGB-ga. Ehk siis kui ajalugu pole dokumentaalselt teada, siis on KGB karvane käsi mängus. Vaata ka selliseid teemasid nagu: dinosaurused, jõulud, Elvis jne.
Aga muidu oli tegu kes teab kust pärit GAZ 13-ga, mis oli oma aja tõsiselt ära elanud. Perestroika aja viimases faasis tekkis kooperatiiv Abraham või midagi taoliselt kõlavat, kus eesotsas olid ilmselgelt juudid. Need omakorda tahtsid pakkuda matuseteenust ja lõikasid tavalise T¨aika universaaliks, töö jäi pooleli ja asi mädanema. Mingil ajal vahetas ka mitut omanikku ja lõpuks jõudis Hüüru.
Kuna ülejäänud universaal keredega GAZ 13-ned on samuti sedaanidest tehtud, siis pole erilist vahet, kas need on tehtud RAF-i tehases Jelgavas, nagu need eksemplarid, mida autentseteks loetakse või see konkreetne isend, mis on Ida-Virus tehtud. Kas doonor oli algselt KGB-s või kas matuse korraldajad olid seotud KGB-ga, see pole kuidagi kontrollitav ja kas olekski vaja üldse kontrollida.
Liitunud: Jul 04, 2006 Teateid: 142 Asukoht: Tartu
Postitatud: P dets 06, 2009 1:34 pm Postita teema:
Väravamehaanik kirjutas:
Kas doonor oli algselt KGB-s või kas matuse korraldajad olid seotud KGB-ga, see pole kuidagi kontrollitav ja kas olekski vaja üldse kontrollida.
No näiteks kui ma oleksin maailma mastaabis mingi haruldase auto ostmisest huvitatud, siis mind ostjana huvitaks küll, kuidas konkreetne sõiduk seondub KGB või NLKP kõrge(te) tegelas(t)ega.
Külafolkloori kaasneb paljude Volgade või GAZ-tüüpi sõiduautodega, aga kui seda autoga kaasnevat kuulsat ajalugu kasvõi mingitki moodi ostjale tõestada ei saa(alles hoitud dokumentide või mingist spetsiifiliselt mudelist internetti pandud info põhjal) siis järelikult on tegu sihilikult kunstliku üleshaipimisega, et ostjalt see kopsakas rahapakk kätte saada.
Tekib küsimus, et kas see tahetav summa on niisugust näkku valetamist väärt ?
Tundub, et osade müüjate jaoks vist paraku küll. _________________ http://autoblogi.blogspot.com
Postitatud: P dets 06, 2009 2:42 pm Postita teema:
Üldiselt on nii, et kui te ikkagi tegelikku tasutainfot ei tea, siis ei saa kedagi ka näkku valetamises süüdistada.
KGB masinal oli näiteks kaks aku kohta ning muude tunnuste järgi (nt. veneaegne numbrimärk jne.) saab välja lugeda ka auto ajaloo. Selge see, et autole ei olnud ukse peale kirjutatud "Ettevaatust, KGB!" ning t¨ekistide arhiivid ei seisa Rahvusraamatukogu esimesel riiulil.
Liitunud: Jul 04, 2006 Teateid: 142 Asukoht: Tartu
Postitatud: P dets 06, 2009 10:57 pm Postita teema:
sm. Rebane kirjutas:
Üldiselt on nii, et kui te ikkagi tegelikku tasutainfot ei tea, siis ei saa kedagi ka näkku valetamises süüdistada.
Sm. Rebane. Ma usun Teie meelekindlusesse ja Teie jutt on üldplaanis õige, kuid lauseehituse koha pealt võiks põhimõtteliselt sama öelda ka müüja kohta, et kui ikkagi tegelikku taustainfot ei tea, siis ei ole mõtet ka ostjale näkku valetada. Justkui eeldades, et kõik, mida rariteetse auto müüja räägib, on puhas tõde.
Erinevate "T¨aikade" ajaloo autentsuse koha pealt ma jään vastuse võlgu, kuid enamus eriteenistusele mõeldud Volgad kandsid vastavat mudelimarkeeringut ja see on internetis vabalt kättesaadav info. _________________ http://autoblogi.blogspot.com
Liitunud: Feb 24, 2005 Teateid: 413 Asukoht: Kuusalu Autobaasi värav
Postitatud: E dets 07, 2009 11:45 am Postita teema:
KGB oli põhimõtteliselt nagu meil on eraldi KAPO ja JUPO. Kumbki neist ei tegele matusebüroo kohustustega, ehk siis universaalina ei olnud see auto kohe kindlasti KGB bilansis.
Eelnevas elus, ehk siis 7 kohalise GAZ 13-nena, oli kõikide tunnuste järgi tegu KGB autoga, sest ainsad kes trööpasid T¨aikasid ja Volgasid olid erinevad saatemeeskonnad, kes tegid nendega sõjaväeosade territooriumitel trenni. Eksameid andsid vahel päris liikluses. Ülekantud tähenduses, siis see JUPO moodi liiklusega tegelev osakond kasutas kolonni sobivaid autosid. Paremad autojuhid olid ikka tsiviilautobaasis tööl ja saatemeeskonda jäid mingid jopskid, kes ei osanud sõita ja lõhkusid niigi hapraid Tsaikasid. Paljuski sai KGB endale pruugitud seltsimeeste autod, et kapoti peal d¸uudot harjutada.
Igasugused Tsaikasid omavad min.nõukogude autobaasid ja pulmaliste teeninduskombinaadid hoidsid neid väga heaperemehelikult ja suutsid sõita aastas maksimaalselt 2000 km. Kehvemal juhul läksid seismisest rooste, aga sisud jäid ilusaks.
Konkreetne universaal on aga kokku lõigatud väga halvasti hoitud T¨aikast, järelikult võib päris kindlalt väita, et tegu on KGB-s kasutatud autoga, mis eraomanike kätte sattudes on ümber lõigatud.
Mingil põhjusel arvatakse, et KGB oli mingi hüperorganisatsioon, kus olid eriti taibukad ja hästi varustatud mehed, kel oli spetsmissioon. Pigem olid seal autojuhtideks suvalised tursad, kelle kasutuses olnud tehnikat ei oleks põhjust upitada oreooliga.
Tänapäeval saavad kõik endale oksjonilt vanu JUPO autosid osta ja mingit erilist rebimist ei näi olevat.
Postitatud: P dets 13, 2009 11:21 pm Postita teema:
Mu sees on tuhat saladust, riigi saladust,
ma tunnen hirmsat vajadust,
hirmsat vajadust,
et nad välja lekitada,
rahval rõõmu tekitada,
nüüd on teie ees nad siin
Simm- Simm salabim...
Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
Postitatud: T dets 29, 2009 4:49 pm Postita teema:
Palju kära teinud Gaz 13 universaali teema võib ilmselt lukku panna. Oli selle hinna ja ajalooga kuidas oli, kuid täna päeval sõitis see loom treileri peal mööda Peterburi mnt-t, suunaga ida poole. Kas ta saab enne piiri pidama või langeb raudne eesriie tema selja taga lõplikult, seda näitab aeg. _________________ Terve aasta poole aastaga
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis
volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest. volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida
kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.