Liitunud: May 27, 2010 Teateid: 72 Asukoht: Tallinn
Postitatud: K veeb 01, 2012 7:56 am Postita teema:
Oskab keegi soovitada, kas silmaringi laiendamiseks saab kuskilt lugeda ka, kuidas Volgasi vanasti võsitluseks ringi ehitati? Mida veeremikuga ja mootoriga tehti?
Endal meenub poisikesest peast ühe garaa¸i külastus, kus oli 2 võistlus Volgat. Meeste jutust on meeles ainult, et sirgetel pidid Volgad 200 km/h välja jooksma (ja muu polnud ju poisi jaoks tähtiski).
Liitunud: Aug 31, 2011 Teateid: 13 Asukoht: Põlvamaa
Postitatud: K veeb 01, 2012 3:50 pm Postita teema:
Kahjuks pole sellist kirjutist kusagil kohanud, seetõttu üritan meenutada vanemate meeste GAZ-24 kohta räägitut.
- Töömaht oli sama, ilmselt ei saadud kusagilt pikema käiguga väntvõlli:)
- Surveastet oli tõstetud, plokki võeti pealt maha, et kolb põlemiskambrisse ulatuks, pole teada, mis see arvuliselt olla võis.
Võib arvata et mingi kütusekeemia käis sellega kaasas. Vastavalt leidlikkusele ja võimalustele.
- Kergemad kolid, titaankepsud ja äkilisem nukkvõll oli küll "must", kuid liiga võimsad autod kippusid jällegi liiga tihti lagunema.
- Rooliotsad tehti lühemad, et vähem lapata oleks.
- Tihti kasutati kergemaid Niva piduritrumleid. Lubatud see polnud.
- Ringrajal polnud erilist tarvidust, kud krossis kasutati BTRi blokeeringuga diffreid. Lubatud see polnud, täna on mehed jutukamad:)
- Kõva sõna oli helikopteri MI-8 veljed. Kasutati originaalrehve, milles 2,5 at rõhk, mis sõidu ajal kuumenedes ületas 3at. Hinnatumad olid Dnepropetrovski rehvid, mis kestsid kauem ja olid kergemad. Belotserkovo omi oli lihtsam kätte saada, kuid need üle ühesõidu suurt vastu ei pidanud. Sõit oli 30 ringi Bikerniekil. Paremat pidamist neil kah polnud.
- Kasutati GAZ-51 vedru pealehte vedrupaki asemel, oli madalam ja konkreetsem.
- Kombeks polnud autode kohalevedamine. Tuldi sõites ja mindi koju sõites. Vedu tuli hiljem.
- Autodeks olid pehmed taksod, mil läbisõitu juba pool milli km. Liidukatele tulid grusiinlased tihti uutega. Kohalesõit Riiga oli sissesõidu eest.
- Kuna turvapuurist oli tol ajal esindatud vaid peakaar, oli auto rajal pehme kui paberileht ja tänasega võrreldes oluliselt halvemini juhitav. Aga kergem!
- Kõige enam on asjad muutunud tänase Dzintara Volga puhul ilmselt turvalisuses. Täna on autodes täislaksus turvapuur, iste, rihmad, aknavõrk ja riietus. T-särgi, pehme istme, Salvo kiivri ja kolmepunktivöö aeg on möödas. Mingil hetkel hakkas Norma tegema ka neljapunktivöid, mida siis pehme ja peatoeta istmega kombineeriti.
- AZLK 2140 rool oli hinnas
Detailides on seda raske kirja panna, kuna kõik sõltus väga palju leidlikkusest, võimalustest ja ka nahaalsusest, sest kontroll oli suht pinnapealne.
Täna Dzintara Volga reeglites on lubatud muuta vaid nukkvõlli, vedrulehti, vedrusid, kolbe, paaki, radikat, summutit ja ehk nipet-näpet veel. Rehvid on ikka 205/70 R14 ja karburaator ja jagaja (õlemad õget tüüpi) olgu alles!
Täna osalevatet Dzintara Volga autodest on minu teada vaid üks endisaegne võistlusauto. Selle pilte saab näha siin:
http://www.bksb.lv/jaunumi/zina/8-dzintara-volgas-dalibniekiem-bikerniekos-pirmie-trenini/
DV sarjast huvitujaid on meie vabariigis juba leidunud, kuid seni on olnud see huvi rohkem emotsionaalset laadi. Et Eesti kondise read täiendust saaksid, on Erki Spordis Volga turvapuuri ehitamiseks isegi soodushind ja töö eeliskjärjekord välja lubatud.
Sealsamas on plaanis lähiajal ühe DV tingimustele vastava GAZ-24 ehitamist alustada. Toorik on välja valitud ja äratoomise ootel.
Kui insenerid ja mehaanikud on oma ehitamiskire rahuldatud saanud, hakkab see auto ootama ostuloaga autospordihuvilist.
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis
volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest. volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida
kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.