Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
Postitatud: N jaan 28, 2010 3:05 pm Postita teema: Aruanne: Automuuseumi külastusest 27.01.2010
Viimasel Volgaseltsi koosolekul rõhutasid seltsimehed spontaansete ürituste osatähtsust. Et Volgaseltsi liikmetel oleks põhjust tihemini kohtuda kui kord aastas kevadel. Lähtudes seltsimeeste soovist, tegi kõrgelt austatud Presiidium otsa lahti. Käredal pakaselisel päeval pole mugavustega harjunud seltsimehi mõtet väliüritustega peibutada. Otsides tubasemat tegevust, tundus hea mõte kutsuda end külla Mati Heinsare eramuuseumisse. Viimasest ühiskülastusest on palju aega möödas ja muuseum vahepeal laienenud. Seda nii ruutmeetrite kui kollektsiooni poolest. See on võimas kollektsioon, kus fa¨istide tippklassi autod vastanduvad kodumaise nomeklatuuri spetsiaalsõidukitega.
Meie muidugi teame, et Saksa tehnika jääb siiski alati punalipu varju.
Kutsutud olid kõik Volgaseltsi liikmed ja nende lähedased sõbrad-tuttavad. Rahvast tuli piisavalt palju, et kogunemiseks valitud Miiduranna poe esine plats ummistus autodest. Kaks ekipaa¸i tuli spetsiaalselt kohale koguni Tartust.
Esmalt tutvusime ühe eriti mahuka projektiga. Mati on juba ca aasta tegelenud Mercedes Benz 600 restaureerimisega. See on kõike muud kui tavaline vanatehnika projekt. Mercedes 600 oli omas ajas tehnoloogiliselt kõige keerulisem/täiuslikum sõiduauto maailmas. Ta kasutas juba siis lahendusi, mis tulid sõiduautotööstuses massiliselt kasutusse alles 30 aastat hiljem ja mõned asjad on tänaseni liiga keerulised, et neid masstootmisse lasta. Isereguleeruv õhkvedrustus, õhuga liigutatavad aknad ja istmed, õhk avab ja suleb pakiruumi luugi, topelt konditsioneer, klaasist tuulekardinad taga jms on ainult lühikokkuvõte sellest autost. Seda autot peeti omal ajal kõige täiuslikumaks autoks maailmas. Ja paljud peavad teda tänaseni maailma luksusautode edetabelis nr 1 autoks. Tegemist on juba selles mõttes ainulaadse autoga, et maailmas võib ehk kahe käe sõrmedel kokku lugeda sõidukeid, mis on puhtalt lehelt projekteeritud limusiiniks. Mitte pole tava sõiduauto pikendatud variant. Üle poole nendest on tehtud NSV Liidus. Uuena oli see auto nii kallis, et ärimehed teda reeglina ei ostnud. Ta kuulus peamiselt diktaatorite, kuninglike õukondade, naftaomanike ja superstaaride pärusmaale. Tema hinnad algasid umbes 2,5 korda ülevalpool kõige kallima S-klassi mudelist. Ning see auto pole kunagi odavaks läinud. Paljud naftamaade diktaatorid sõidavad nendega tänaseni.
Valmimas on seega üks väga eriline auto. Vaatepilt mida meile näidati oli ühteaegu nauditav ja kõhedust tekitav. See auto on issand kui suur ja seest nii pilgeni täis torustikku ja voolikuid, et võtab silme eest kirjuks. Esitiiva sees on suur suruõhu resevmahuti, millist sõiduautodel pole harjunud nägema. Ühesõnaga, oli mida vaadata.
Järgmises töötoas käis aktiivne töö Moskvits 408 ja BMW 321 kallal. Kohe-kohe pidi värvitöökojast saabuma ka Gaz M1 Emka. Seal ei hakanud pilte tegema. Põhiline atraktsioon on siiski valmistoodangu tagatuba. Kollektsioon on ju rabav. Seda on raske kirjeldada. Kuigi ma käin seal toas igal aastal mitu korda närve puhkamas, lööb ta iga kord adrenaliini samamoodi üles. Eks organismi vastupanuvõimel on ikka omad piirid. Paljud on ilmselt kollektsiooni sisuga kursis. Kuid olgu siis veel kord ära toodud autopark, mida meile näidatakse:
Gaz sõiduautod:
- Pobeda M20
- Pobeda 4x4 M72
- Pobeda kabriolett (täna super haruldus)
- Gaz 21 I seeria
- Gaz 21 II seeria
- Gaz 21 III seeria
- Gaz 22
- Gaz 24 (varajane)
- Gaz 24 (hiline)
- Gaz 2402
- Gaz 3102
Muud sõiduautod:
- SEAZ (vist nimetati nii invakäru?)
- ZAZ 965 muhk
- ZAZ 968M
- Moskvits 407
- Moskvits 410 (4x4)
- Moskvits 408 (restaureerimisel)
- Moskvits 2125 Kombi (tutikas tehase auto)
- Vaz 2101
- Vaz 2107 (tutikas tehase auto)
Rasketehnika:
- Gaz 67 militaarmaastur
- Gaz 69
- Gaz 63 4x4 veok
- Zil 130 kallur
Pluss lugematud hulgal mootorrattaid ja muud atribuutikat, mida mina ei oska liigitada.
Aga las pildid räägivad enda eest.
Seltsimehed kogunevad. Seda juttu jätkus lõpuks ca kolmeks tunniks.
ZIS 110 vasakusse pardasse jäid kõik Saksa autod ja paremasse pardasse Vene päritolu tehnika. ZIS kui ekspositsiooni kõige silmapaistvam objekt laiutas ülbelt otse sissepääsu ees.
Tagareas seisavad uuemad Volgad, rida eespool vanemad Volgad.
Esimesel pildil korralik rasketehnika nurgake, teisel pildil kergem militaartehnika ja täiesti lihtrahvalik sinine Moskvits. Täiesti uus muide.
Kergema kategooria sõidukid on koondatud teise nurka. Täiesti raju objekt on tutikana ostetud aga ikkagi restaureerimist vajanud invakäru.
Ja millega sõitsid samal ajal bossid?
Missugused interjöörid. Vastavalt siis ZIS 110 ja Gaz 12 ZIM
Lada aregnuetapid läbi kolme aastakümne. 07 on tutikas, läbisõit alla 500 km. Kopikas hästi säilinud originaal auto, mis välimuse värskendamise käigus pealt üle värvitud.
Veel harvaesinevat vanatehnikat. Kabriolett Pobeda kõrval seisab neliveoline M72.
Mõned erksad näited, kui särav võib olla üks Volga.
Minule teadaolevalt seni ainuke Eestis täielikult restaureeritud universaal Volga.
Sm Västrik pööras kohe mercedese usku ära. Tegelikult oli ta seda juba enne, kuid ta kinnistas oma veendumused. Sm Mirski algul ikka püüdis Volgadega sidet leida ...
Kuid veidi hiljem ikka hiilis juba suurte tumedate Välismaa autode ümber.
Nad olid ikka pagana ilusad.
Oli tore punkt tüütule argipäevale. Palju inspiratsiooni ja ilusaid unistusi. _________________ Terve aasta poole aastaga
Postitatud: N jaan 28, 2010 4:30 pm Postita teema:
Suure pärased fotod ja jutt nagu alati, täpsustuseks invaliidi auto ehk rahva keeli sandikäru pole mitte SEAZ vaid SZD minu teada
Peab ütlema,et mulle vähemalt piltidelt vaadatuna meeldib ZIS 110 ja MB 560 SEC. MB 500 SEC on olnud kokkupuudet ja mina pean tunistama,et tegu on sakslastel tehtud ülimalt hea masinaga, mida võiks endalegi osta.
Ära tundmise rõõmu on neil fotodel palju.
Liitunud: Feb 24, 2005 Teateid: 413 Asukoht: Kuusalu Autobaasi värav
Postitatud: R jaan 29, 2010 10:45 am Postita teema:
Ma vedasin enesega kihla, et järelkajades ei esitata siinsel lehel suuremat pilti ZIL kallurist ja keegi ei lähe sinna kasti ennast rullima. Mina oleks läinud.
Tuleb tunnistada, et viimasel ajal olen ennast tabanud mõttelt, et võiks mingi kalluriga ringi uhada, ikkagi veidi asjalikum mulje, kui kroomisäras eputamine. Kodus naistele on ka palju lihtsam põhjendada tarviliku eseme harrastamist, kui tõdeda, et need hiilgavad Volgad ja T¨aikad koguvad garaazis ainult tolmu.
Kalluriga saaks lilledele mulda tuua, briketti vedada, sorteeritud prügi jäätmejaama viia, lastele liivakasti puhast liiva tuua, vahel ka vanatehnikaüritustel käia - no oleks ju hea pereeluks vajalik auto.
Kuna väikevahendid on juba enamuses valmis, siis ootame ka Matilt rohkem rasketehnikat.
Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
Postitatud: R jaan 29, 2010 10:54 am Postita teema:
Väravamehaanik kirjutas:
Ma vedasin enesega kihla, et järelkajades ei esitata siinsel lehel suuremat pilti ZIL kallurist
ZIL'i poiss on üks minu lemmikutest tema kollektsioonis. Paraku on Mati selle nöpsi ninaga kalluri parkinud nii kaugele nurka, et teda pole võimalik ühegi valemiga pildile saada. Mingi T¨aika laiutab seal risti ees kogu oma 6 meetriga.
Aga oli sul vaja siis oma kastiga Moskvits maha müüa? Nüüd nutad ja tahad jälle rekkameheks saada. Naistele meeldivad küll praktilised asjad, kuid mitte liiga koormavalt praktilised. ZILiga laste liivakasti liiva tuues on see jama, et pärast pead uue muru tegema ja kõnnitee plaadid õiget pidi tagasi pöörama. Ja naistele on kroomisära kergem põhjendada kui raskeveoki maksu. Mati ütles ka, et talle meeldiks väga ZILiga sõita, kuid siis ei jääks enam aega päris tööl käia. _________________ Terve aasta poole aastaga
Liitunud: Aug 11, 2008 Teateid: 113 Asukoht: Jüri
Postitatud: P jaan 31, 2010 10:10 pm Postita teema: Re: Aruanne: Automuuseumi külastusest 27.01.2010
Sm.Tihhonov kirjutas:
Esmalt tutvusime ühe eriti mahuka projektiga. Mati on juba ca aasta tegelenud Mercedes Benz 600 restaureerimisega. See on kõike muud kui tavaline vanatehnika projekt. Mercedes 600 oli omas ajas tehnoloogiliselt kõige keerulisem/täiuslikum sõiduauto maailmas. Ta kasutas juba siis lahendusi, mis tulid sõiduautotööstuses massiliselt kasutusse alles 30 aastat hiljem ja mõned asjad on tänaseni liiga keerulised, et neid masstootmisse lasta. Isereguleeruv õhkvedrustus, õhuga liigutatavad aknad ja istmed, õhk avab ja suleb pakiruumi luugi, topelt konditsioneer, klaasist tuulekardinad taga jms on ainult lühikokkuvõte sellest autost. Seda autot peeti omal ajal kõige täiuslikumaks autoks maailmas. Ja paljud peavad teda tänaseni maailma luksusautode edetabelis nr 1 autoks. Tegemist on juba selles mõttes ainulaadse autoga, et maailmas võib ehk kahe käe sõrmedel kokku lugeda sõidukeid, mis on puhtalt lehelt projekteeritud limusiiniks. Mitte pole tava sõiduauto pikendatud variant. Üle poole nendest on tehtud NSV Liidus. Uuena oli see auto nii kallis, et ärimehed teda reeglina ei ostnud. Ta kuulus peamiselt diktaatorite, kuninglike õukondade, naftaomanike ja superstaaride pärusmaale. Tema hinnad algasid umbes 2,5 korda ülevalpool kõige kallima S-klassi mudelist. Ning see auto pole kunagi odavaks läinud. Paljud naftamaade diktaatorid sõidavad nendega tänaseni.
Valmimas on seega üks väga eriline auto. Vaatepilt mida meile näidati oli ühteaegu nauditav ja kõhedust tekitav. See auto on issand kui suur ja seest nii pilgeni täis torustikku ja voolikuid, et võtab silme eest kirjuks. Esitiiva sees on suur suruõhu resevmahuti, millist sõiduautodel pole harjunud nägema. Ühesõnaga, oli mida vaadata.
Huvi pärast vaatasin kas kusagil üldse selliseid masinaid müügil võiks olla ja 2 tükki oli www.mobil.de lehel väljas. Muidugi nii palju, et tegu oli mõlema puhul, siiski pikendatud kerega masinaga, kuid nende kahe hind pani peast kinni hoidma. Mõlema hind oli 58900 EUR. Oleks lingid ka siia pannud, kuid see oleks selle lehe, millegi pärast, väga pikaks teinud. _________________ sõidaks või seenele- www.sohver.ee
Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
Postitatud: P jaan 31, 2010 11:11 pm Postita teema:
Dr. Watson kirjutas:
GAZ 2402 hetkel Eestis ainus restaureeritud universaalkerega Volga? Kas sealsamas kollektsioonis olev GAZ 22 ei ole restaureeritud?
Ette tänades!
Tohtrihärra, siin on tegemist lihtsalt ühe inimese kitsarinnalisusega. Te vabandage mind (ette ... kindlasti ette), kuid mul lihtsalt ei ole silmi Gaz 21 baasil Volgade jaoks. Olgu nad mis tahes seeriast, sedaanid, universaalid või kaubikud. Nad on minust kaugel ja ma ei näe neid. Minu jaoks algab kõik Gaz 24-st, mis on algupärase mudeli suhtes kindlasti ebaõiglane.
Gaz 22 edukaid projekte on vist peale Mati auto teisigi? Sm Autojuhi garaazis vähemasti tegeletakse sellega ja Dr.Watson ise pole ka teemast päris puutumata. Aga taastatud 2402 pole mina rohkem näinud. Pooleli jäänud projekte tean paljusid. Universaali taastamine on keskmisest volgaprojektist ikka nii palju töömahukam, et vähesetel peab tervis vastu. _________________ Terve aasta poole aastaga
Liitunud: Nov 06, 2004 Teateid: 1211 Asukoht: Tallinn, Nõmme
Postitatud: E veeb 01, 2010 11:17 am Postita teema: Re: Aruanne: Automuuseumi külastusest 27.01.2010
Sohver kirjutas:
Oleks lingid ka siia pannud, kuid see oleks selle lehe, millegi pärast, väga pikaks teinud.
Pika linkimise puhul on abiks kui kasutada postituse kirjutamise aknas. Teksti seisetamise osa paremal ülanurgas olevat nupukest URL
ja link sisestada nii (asendasin kandilised sulud ümarsulgudega et "valem" näha jääks):
(url=http://suchen.mobile.de/....jne...)Esindussõiduk müügis, Saksamaa toodang(/url)
Postitatud: E veeb 01, 2010 12:48 pm Postita teema:
olen miljon aastat himustand mainitet muuseumi külastada, a kuidagi leia infi enne külastuse toimumist. antud juhul poleks küll ennetavast infost kasu ka olnud, kuna ma kahjuks ei kuulu seltsi austusväärsete liikmete hulka.
kui aga kunagi peaks kavas olema korraldada sarnane külastus ka mitte seltsi liikmetele siis paluksin küll lahkeste ka mind teavitada.
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis
volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest. volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida
kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.