Liitunud: Nov 04, 2004 Teateid: 1151 Asukoht: Tartu
Postitatud: R nov 13, 2009 3:52 pm Postita teema: Miks kaks autot on odavam kui üks
Ma tean, et endale reklaami tegemine on väga nõme ja seetõttu pööran oma palged juba varakult valmis näopeksu vastuvõtmiseks. Siiski ei hakka oma teksti ümber kirjutama, vaid kõigile vanatehnikahuvilistele soovitan oma abikaasa ees hobiauto pidamise põhjendamiseks suunata kallis kaasa sellele lehele, mis arvutusi soodsas suunas paista laseb:
Liitunud: Feb 24, 2005 Teateid: 413 Asukoht: Kuusalu Autobaasi värav
Postitatud: R nov 13, 2009 4:33 pm Postita teema:
Tsitaat: Naiskodanikud Triinu baari ees ei saa midagi aru, kuid taipavad, et tegemist on suure, musta värvi autoga, mis läigib kurjakuulutavalt hästi ning lõpetavad vastupanu. Efekti mõttes võib selline edev mees säärasele autole vabalt ka Euroopa Liidu või Kuuba lipu tiivale kinnitada. Sel juhul on garanteeritud, et ka ristmikel antakse masinale alati teed ning parkimisprobleemi ei teki isegi lennujaama peaukse ees, mis omakorda avaldab veelgi sügavamat muljet vastassugupoolele, aga ka vähemuste esindajatele.
Kommentaar: Kas te olete ka sedasi käinud Antslas? Kas me käime kõik sedasi Triinu baaris? Võiks ju mingid ajad kokku leppida ja veidi juttu puhuda prae kõrvale.
Liitunud: Nov 06, 2004 Teateid: 1211 Asukoht: Tallinn, Nõmme
Postitatud: R nov 13, 2009 10:59 pm Postita teema:
Väga huvitav artikkel, lugesin muheledes.
Hea soovitus on soetada säästlik väikeauto ning koguda raha et pakkuda oma perele suuremaid mugavusi. Kuidas aga hankida endale pere? Selleks et luua pere oleks kõigepealt vaja mehele naist ja vastupidi. Naisi saab autoga (vist, Triinu baari eest, jah...). Tekib nagu nõaring.
Aga ilus artikkel, piltidega ja puha. Minule pildid meeldisid.
Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
Postitatud: P nov 15, 2009 1:20 am Postita teema:
Kiidame algatust "vanatehnika massidesse". Igatahes. Ootame veel artikleid sarjas "kuus autot on odavam kui uus auto" ning "Mercedes - sõida ja säästa". Tegelikult on teema huvitav. Mis siin ikka kohe näkku lüüa - juba Hitler tõestas, et ükskõik kui hull on su idee, rahva poolehoid sõltub sellest kuidas sa seda esitad.
Me kunagi sm Mirskiga arvutasime ka, et 90-te lõpu Bentley pidamine aastaringseks igapäevasõidukiks on hulka odavam kui kaasaegsel luksusautol. Et miks rahajõmmid siis ikkagi kõik tutikate S-klassidega sõidavad, mitte ei eelista stiilset Bentleyt? Aga ilmselt sellepärast, et neil pole tegelikult pappi. Pole reaalset raha seda Bentley-t osta ega ülal pidada. Sest eksklusiivse vanatehnika korras hoidmine nõuab tegelikult ilgelt palju pappi. Aga uue S-klassi saab liisida ja sellele peab ainult hooldusi tegema.
Sellepärast tooksin siia lisategurina juurde veel inimfaktori ehk sihtgrupid. Need kes unistavad Eestis igapäevasõidukiks kasutatud uusimast 7. seeria BMW-st ei suuda seda nagunii osta, vaid peavad selle liisima. Edasi pole neil enam absoluutselt pappi ja see BMW peab need kolm aastat sõitma sisuliselt ilma igasuguse remondita. Sõidab ka, sest esimesd kolm aastat hooldati teda hästi. Kolme aasta pärast on see auto jumala laip ja omanikul hea meel et sitast lahti sai. Edasi ostavad selle veel naiivsemad unistajad, kellel on veel vähem pappi ja see BMW sõidab jälle, aga nüüd juba ainult aasta. Ja nii ta hakkab endale pidevalt uut omanikku otsima, sest keegi ei jõua teda enam pidada.
Samal ajal oleksin kahtlev selle 560SEL ülalpidamiskulude osas. Naisele tõestamiseks tabelisse panna on hea küll, kuid tegelikult vägagi ebareaalne. Tuues jälle mängu sihtgrupi, siis seda autot ostavad ju meiesugused piidrid. Kes erinevalt uue BMW omanikest tahavad, et see auto korras oleks. Ja 560SEL pidamine ON kallis. Mina ei usu, et isegi pohuistist omaniku käest 560SEL 4000 krooni remondiraha eest oleks terve suveperioodi nõus sõitma. Pigem räägivad selliste pillide omanikud, et iga hooaja alustamine tähendab aastate lõikes keskmiselt ca 20000 krooni. Minul pole isegi nii hästi läinud.
Tihti arvatakse, et vana auto on investeering, sest tema väärtus ei lange. See võib nii olla kui neid ostetakse ainult kollektsioneerimise eesmärgil. Mina väidan, et kui tahad vana autot täiel määral nautida ja temaga ka suviti sõita, siis on vana auto räme kuluallikas. Jah, ma müün ta kunagi sama hinnaga millega ostsin, kuid vahepeal olen remondile teise samapalju juurde pannud.
Artikli näites on 560SEL pidamine 3x odavam kui Passatil. Mina usun, et need kulud on võrdsed. Kui 560SEL asendada 1991 aasta Golf GTI 16V "Editon One" paugutajaga, siis ma usuksin neid numbreid. _________________ Terve aasta poole aastaga
Liitunud: Nov 04, 2004 Teateid: 1151 Asukoht: Tartu
Postitatud: P nov 15, 2009 3:02 pm Postita teema:
Sm. Tihhonov, olen Teiega täielikult nõus. Nii ongi, et 560 SEL aasta remondikulud on tegelikkuses minimaalselt 20 000 kr meiesuguste käes. Normaalseid autosid on odavam üleval pidada ja Volga+sedaan MB on mul sel aastal kaugelt alla 4 000 kr kokku raha tarbinud. Kavatsen sama joont hoida ka edaspidi. Roostefond muidugi peab olema, sest kõik vanad autod nõuavad regulaarselt värvimistöid.
Samas ma ei saa nõustuda sellega, et 3 aastat vana seitsmene õhust ja armastusest kolm aastat ära sõidab. Ainuüksi üks sillaremont jumala tavalisel e39 kerega viiesel Carstopi teeninduses oli mul ~12 000 krooni ja sellega tuli leppida (küll kahes osas tehes, et üldse ikka mõistust säilitada), sest odavamalt poleks keegi ära teinud, aga varsti oleks sild alt ära kukkunud. Kahjuks on võimatu lennata inimestele peale autode remondi tegelike kuludega, sest neid mustvalgelt kirjas nähes ei usu mitte keegi, kui suured nad olla võivad. Siiamaani ei suuda ma ise ka uskuda seda, kui palju raha iga kuu kulus W210 kerega E-klassi ülalpidamiseks ja ma ei saagi aru, kust ma selle raha võtsin. 7-ne võib ikka väga enesetapumõtteid pähe tuua seega. Kuid see selleks.
Artikli kirjutamine laiale sihtrühmale on väga vilets töö, sest 91. aasta Golfi, ükskõik kui äge paugutaja ta on, ei "müü ideena maha". Seega pidi näited valima suhteliselt laia publiku poolt söödavad ja teineteisest "eristuvad". Kui võtta niisugune valik, et osta bensukas Audi A6 Quattro versus Audi A4 1.9 TDI + Golf GTI Edition One, siis tavakodanik ei saa üldse aru, et Golf mingi äge auto oleks ja A6-l ning A4-l ei tee välimuse järgi üldse vahet. Samas ennast selline võrdlus huvitaks muidugi palju rohkem.
Samuti peavad kõigi arvude taga olema võimalikult tõestatavad allikad. Kas meist keegi siin usub, et 745 kütusekulu on näiteks 11 liitrit keskmiselt? Mina küll mitte. 13-15 oleks vast reaalsem, kuid 2006. aasta BMW tehaseandmed sellised olid ja ma ei saa neid kahjuks eriti väänata. Samal ajal on Passati kulu 6 l suht realistlik. 560 SEL kulu jälle ei usu vanatehnikaringkondades üldse mitte keegi, sest tegelikult on ta kulu mitte 14 l sajale, vaid pigem 20 kanti. Õiglustundest BMW-ga võrdluses "tegin" siiski kuluks 18.
Kogu hülgemöla kokkuvõtteks võin ainult öelda seda, et tegelikult on Eesti inimene nii laisk, et ei viitsi kunagi midagi arvutada ja kuludele ette mõelda, mistõttu ostab ikkagi 10 aastat vana 740-i, sest see on sitaks ilus ja usub, et sellega saab sõita. Lõpuks talub selline noor mingi aasta näiteks kohutavaid sillakolinaid, halba käivitumist, küljest kukkunud keredetaile, katkisi tulesid või esiklaasi ning lõpuks annab jumala muidu selle auto ära, sest keegi ei taha teda enam endale. Järgmise auto ostmiseks tuleb juba raha puudu, seega võtab 30% aastas järelmaksu ja kuna maksete tõttu pole ka uut autot võimalik remontida, siis esimese korraliku sillaremondi jaoks läheb käiku SMS laen. Põrgutee on alanud.
Samal ajal võiks liikuda muretult ja kvaliteetselt mõistliku autoga, seda hoida ideaalses korras, et ta kiiresti väärtust ei kaotaks ning oma ego mingi seisva hobiauto abil välja elada. Tuleks päriselt ka odavam.
Kuid ärgem rohkem sellesse teemasse süvenegem, sest filosoofiad on erinevad ja kõik on autode alal alati spetsialistid, kellega ma rääkinud olen. Pigem toetaks Väravamehaaniku algatust ja vestleks millalgi novembri teises pooles prae kõrval edasi.
Liitunud: Feb 24, 2005 Teateid: 413 Asukoht: Kuusalu Autobaasi värav
Postitatud: E nov 16, 2009 11:07 am Postita teema:
Aga tegelt on ikkagi huvitav teema küll ja ei pea seda mingite praadidega maha summutama.
Kas keegi teist arvetstab vanatehnika kasutamisel amortisatsiooni? Mina olen viimasel ajalpüüdnud selle peale mõelda ja natuke isegi arvestada. Kui võtsin aluseks klassikalise transpordi tehnika amortisatsiooniks 1kr/km, siis on 560 mootoriga, kuid tegelikkuses veidi pikem Mersu pea ainus, mis selle valemiga amortiseeritav tundub. Ehk siis alghind oli 200 000 krooni ja mulle tundub, et mingi aja jooksul võiks suviti sellega samas suurusjärgus kilomeetreid läbida küll, ilma et suuremaid lisakulusid nõuaks. Tavaversioonid on muidugi odavamad, kuid kilomeetreid tuleks nulli jõudmiseks samuti vähem läbida.
T¨aikadega nii muidugi ei juhtu, ehk siis T¨aika amortisatsioon, peaks olema vähemalt 10 kr/km. Volga jääb ilmselt kusagile vahepeale.
Kas ehk peaks arvestama vanatehnika puhul hoopis amortisatsiooni päevadega, ehk siis näiteks 10 krooni päevas. Seda muidugi juhul, kui autoga käiakse paaril üritusel ja muul ajal seisab meeleoluloomiseks soojas garaazis.
Seda moodi arvestades tuleb näiteks UAZ-i puhul 1000 krooni ühe retsimise korra amortisatsioon, ehk samuti pole mõtet lugeda kilomeetreid.
Samas puudub mul info, kas keegi on võtnud liisingusse vanatehnikat. Iseenesest oleks ju mõistlik mõte. Kui just hullult kaubaautode keresid rihtida ei taha ja see omaette hobi ei ole, siis oleks mõistlik võtta hobiautoks juba kohe korralik Adenauer (või kasvõi ülikorralik Volga), mille hind arvatavasti ei lange ja seda täiel rinnal nautida, mitte nüsserdada kümmekond aastat järjest roostes Volgast endale unelmate kaunitari, kuigi tulemus on juba ette teada.
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis
volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest. volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida
kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.