Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
Postitatud: E jaan 04, 2010 10:14 pm Postita teema:
insener kirjutas:
palju jõudu uuel aastal projektiga jätkamisel minugi poolt!
Tikkurila kontorisse kästi kohale tulla vana värvi näidisega (lauatükiga). see pesti puhtaks ja sellest tehti foto ning arvuti kirjutas vana värvi näidise (see ei olnud üldse mingi kunagine Tikkurila värvitoon) põhjal koodi Tikkurila õlivärvi jaoks ja tulemus oli identne vanaga.
Autopoodides võetakse värvinäidiseid mingi eriti advanced seadmega, mida mõned müüjad "geeniuseks" nimetavad. Seda aga ei saa meie juhtumil kasutada. Esiteks pidi ta nii tumedate värvidega veidi ebatäpseid tulemusi andma ning teiseks nõuab see seade ca 6x6 cm siledat kriimuvaba pinda. Meie aknaliistult ta tooni välja ei loe.
Stange K. kirjutas:
Ühesõnaga, mu kätte on sattunud värvitehase "Standox" värvid VAZ tüüpi sõidukitele ja kas äkki sellelt lehelt ei leia mõnd sarnast tooni? Näiteks 388, 338 või 384?
http://mb4.live.hot.ee/rps/D/1590409.jpg
Kas sul on see värvikaart elusuuruses olemas? Või ainult foto? Sest päris kaarti saaks ju võrrelda meie liistuga. Kui sealt midagi sobiks, oleks väga hea, sest Standoxi kokku segamisega ei ole probleeme.
Oleksin kindlasti huvitatud ka sinu auto värvinäidisest. Et võrrelda kodanik Heiksoni omaga ja meie olemasolevatega. Aga oma antratsiithalli näidiseid võrreldes veendusin, et tegelikult palju parem näidismaterjal on hoopis ukseposti katteliist. See on alt osast kindlasti pleekimata. Mul oli uksepostil ja aknaliistul toonivahe täiesti olemas. Ega sa ukseposti maha kruvimisega lähiajal tegeleda ei taha?
volgaomanik kirjutas:
Ma ei tea, kui põhjalikult kõnealuse auto värvitooni jaoks neid erinevaid poode "kammiti", kuid näiteks Sikkensi värvipoodi helistades sain vastuseks, et neil olid GAZ-tüüpi sõiduautodele värvilipikud täiesti olemas.
Kas see konkreetne toon ka nende hulgas oli, ei oska öelda.
Käisin läbi endale harjumuspärased kolm värvipoodi - Benefit (Standox), Färvifoorum (Dupont), Pintaväri (Spies Hecker) ja veel üks mulle tundmatu nimi. Ühes neist olid kindlasti GAZ värvikaardid olemas, kuid kõik olid metallikud. Ning leti alt leitud igivana Scaldia Volga kaardi kohta öeldi, et kaardi olemasolu ei tähenda veel, et arvutis retsept olemas on. See oli minu jaoks üllatus.
Aga käin Sikkensi poes ka ära. Eks saab näha. _________________ Terve aasta poole aastaga
Liitunud: Nov 06, 2004 Teateid: 1211 Asukoht: Tallinn, Nõmme
Postitatud: E jaan 04, 2010 10:27 pm Postita teema:
Volga värvikaarte on kuid need on uuemad ja/või metallikvärvidega. Homme helistan ja küsin mis aastate masinate kaardid neil Tallinna kaupluses on.
Volgaomanik võiks Tartu kauplusest uurida mis aastakäikude kaardid seal on kui juba ots lahti tehtud on. Meil oleks vaja 1970-1974 aastakäikude toonidest tumerohelist.
Liitunud: Nov 06, 2004 Teateid: 1211 Asukoht: Tallinn, Nõmme
Postitatud: T jaan 05, 2010 1:02 pm Postita teema:
Helistasin Autopaint Tallinna kauplusesse, neil on volga värvikaardid kohapeal olemas, kuid kahjuks ei ole peal aastaarve. Seega ei tea veel kas siit ka "villa" saab.
Eks näis kui Tihhonov luureretke ette võtab.
Liitunud: Nov 13, 2006 Teateid: 88 Asukoht: Tallinn, Lillekyla
Postitatud: T jaan 05, 2010 3:39 pm Postita teema:
See "´iguli" koodide leht on mul ainult arvutis jpg failina kahjuks.
Uksepostikatte võin mahakruvida küll, kuid see võtab aega. Auto magab talveund "linnast väljas".
Samas tundus mulle kiiruga ja hämaras vaadates, et see akna posti kate oli ka seestpoolt värvitud? Ja alumine saba läheb armatuuri vahele, sealt peaks ka suhteliselt pleekimata olema.
Mis siin pikalt jutustada, astun koperatiivist läbi ja võrdleme.
Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
Postitatud: T jaan 05, 2010 4:38 pm Postita teema:
Käisin Sikkensi poes ära. Olid küll "GAZ (VOLGA)" nimelised värvilehed olemas. Seal oli olemas küllaltki erinevast ajastust pärinevaid toone, millest paljusid võib kohata 2410 peal. Vaatamata sellele, et eksisteeris igasugu imelikke värve (sinakas-halle ja hallikas-siniseid, beeze, erinevaid toone valgeid jne) polnud seal praktiliselt ühtegi rohelist tooni. Küll oli olemas üks väga-väga tumesinine, mis võiks isegi olla sama kui "naine koerakesega"pildil. Sest ta oli ikka nii tumesinine, et mina oma ihusilmaga vist sellist polnudki näinud. Aga meid see värvileht seekord ei aidanud. Rohelist polnud ja antratsiithalli polnud.
Samas oli seal Volga värvikaartidel olemas üks erkpunane, mis minu hinnangul võiks kuuluda I seeria erepunase kategooriasse. Ma arvasin, et seda pole võimalik leida.
Huvi pärast lappasin läbi ka "VAZ (LADA)" kaardid, et ehk leian need Stange K poolt osutatud värvikaardid. Eriti huvitas mind see 384 tumeroheline. Lada värve oli seal palju, oma 10 lehte ikka. See värvikaart nr 1.18 oli olemas, kuid 1.17 värve polnud. Seega ikka tumerohelise näidist ei saanud. Samas leidus palju erinevaid alguse otsa 01 värve.
Eriti friigid värvid leidsin "Scaldia Moskvich" lehtedelt. Seal oli ikka nii ägedaid vana kooli värve, et osta või erutusest kohe Moskvits.
Omaette küsimus tekkis veel Sikkensi värvide omaduste kohta. Mina ei tea mis vahe on erinevatel värvi liikidel (nitro-, akrüül-, email-, polüuretaan jne), kuid ma sain teada, et Sikkensi värvid ei ole UV kindlad. Selleks tuleb nad katta veel UV kindla lakiga. Siis on ta junagu Sadolini värv? Sealjuures värv ise maksab ca 1000EEK liiter ja lakk veel 500 EEK liiter sinna otsa. Samal ajal kui see DuPont veoauto värv on UV kindel ning maksab umbes 600 krooni liiter. Ning mulle jäi meelde lause et "nad baseeruvad kõik nagunii Sadolini baasil"??? Mida see võiks tähendada? _________________ Terve aasta poole aastaga
Liitunud: Aug 11, 2008 Teateid: 113 Asukoht: Jüri
Postitatud: T jaan 05, 2010 10:11 pm Postita teema:
No jah eks need Sikkens värvi hinnad võivad erineda ja eks sellest on ka natuke aega möödas kui minu Volgat värviti. 2008 lõpus maksis akrüül värv 800 EEK- i kilo. Auto peale kulus 4 kg. Kapoti alla jäävat ning pagasi luugi all jäävat osa samuti salongi seest poolt ei värvitud. Muidugi UV kaitse puudumine tuleb mulle ka üllatusena samas kui lasin auto värvida siis ei osanud seda küsidagi. Teistpidi puidukatte kile kohapealt on omal kogemus, et kile millel on UV kaitse ja kile millel pole seda kihti, siis eluiga on ilma kaitseta kilel keskeltläbi poole väiksem (12 kuud vs 6 kuud). Samas kilede hindade vahe on ka pea 100% See ei pruugi muidugi värvidele üks-ühele üle kanduda.
Tõele au andes, siis enamus korda tehtud ja üle värvitud Volgasid, Vaz-sse, Moskvitse ja teisi tänapäeval hobiautona kasutusel olevaid autosid/masinaid seisavad niikuinii enamus aega pimedas garaazis ja kui kusagil sõidus ollakse siis seisma jäädes vaadatakse ka võimalikult varjuline koht. Muidugi võib see ainult minu kiiks ka olla, et niimoodi arvan ja käitun. _________________ sõidaks või seenele- www.sohver.ee
Liitunud: Nov 05, 2007 Teateid: 220 Asukoht: Tallinn
Postitatud: R jaan 08, 2010 8:22 pm Postita teema:
Sm Tihhonov. Praeguste värvide puhul ei tohiks UV kindlus väga suureks probleemiks olla.Küll aga õndsal stagnaajal.Siis kui ei olnud saada õigeid värve.Umbes 80-ndal aastal värvisime enne ülevaatust sõbra Mosse ära.Värvi toonimiseks kasutasime Ajakirjandusmajast saadud trükivärvi.Mis oli baasvärviks ei mäleta (võib-olla pentaftaalvärv).Toon oli sinepi kollane.Auto sai päris ilus ja ülevaatus tehtud.Värv muutus aastaga tundmatuseni.Järgmise aastal nõuti ausalt ülevaatust tehes,et sõber vormistaks värvi muutmise.Auto oli muutunud hele-hele kollaseks.Algset sinepikollast oli näha uksepostidel ja siseservadel ning päikest mitte näinud kohtadel.Aga praegused nn veoautovärvid on normaalsed. _________________ Lugupidamisega
sm Jaska
50 52 309
Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
Postitatud: T jaan 26, 2010 4:24 pm Postita teema:
Kuigi foorumis on mõnda aega vaikus olnud, oleme siiski vähehaaval edasi toimetanud. Mäletatavasti läks juba enne jõule väljas kole külmaks ning pakane pole siiani järele andnud. See tõmbab motivatsiooni alla. Meil on küll garaazis ahi, kuid pole sellist head katlakütjat, kellele saaks päeval helistada "Andrei, tuli alla, tulen kell kuus!". Reaalsus on see, et garaazi jõudes tuleb esimene pool tundi puid tuua, tuld teha ja oodata, näpud külmast hallid. Mõned õhtud nädalas oleme siiski ennast ületades garaazis käinud.
Viimased arutelud käisid välisvärvi ümber. Oleme ka selles suunas edasi mõelnud ja uusi proovilappe teinud, kuid välise värvini on veel nii palju minna, et pole mõtet siin unistamisega kirgi üles kütta. Tegelikult oli hoopis päevakorralisem teema kruntimine. Kere oli juba ammu krunditud, igasuguseid luuke, katteid ja muid pulki oli sel autol ikka issand kui palju.
Algul mõtlesin jupikaupa asjadega ühele poole saada. Puhastasin ära esitiivad. Kuna meil on täiesti amatöör garaaz, siis puuduvad meil igasugused spetsiaalsed rakised, nagu värvitöökodades. Leiutasime ise väga leidliku rakise esitiibade kruntimiseks. Asetasime lauale tabureti jalad ülespidi ning sinna otsa oli hea riputada kaks esitiiba. Vaene inimene peab leidlik olema.
Ning nad said krunditud.
Kuna värvimine juba plaanis oli, puhastasin ära ka kapoti ning ühe jutiga värvisin sella ka üle.
Nüüd oli siis kolm detaili tehtud. Teha jäid veel:
- 4x uksed
- suur tagaluuk
- väike tagaluuk
- esipõll
- 2x esipõlle nurgad
- 2x tagapõlle tükid
- tagaspoiler
- tagaspoileri alune katteliist
- 8x uksehinged
- 4x tagaluukide hinged
Siis peaks väljast auto kokku saama. Kinnistus teadmine, et garaazi peab ruumi juurde tekitama. Niimoodi juptades teeks neid terve igaviku. Probleem on selles, et praegusel perioodil on garaazi kütmine värvimiseks sobiva temperatuurini nii suur töö, et seda ei tahaks väga tihti ette võtta. Tuleb teha üks "krundipäev" ja kõik korraga ära kruntida. _________________ Terve aasta poole aastaga
Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
Postitatud: T jaan 26, 2010 4:57 pm Postita teema:
Garaazi koristamine algas sellest, et tuli see suur autokere sealt ära koristada. Aga kuidas sa liigutad kere, mis ripub "grillis". Tuli ta uuesti veerevaks muuta. Probleem oli nüüd selles, et meie auto sillad olid alles esialgses konditsioonis. Sellisena neid ju tagasi panna ei taha. Nad tuleks kenasti osandada, puhastada, värvida ja lõpuks uute pukside ja laagritega kokku panna.
Kaevasime Volga sillad lume alt välja ja tassisime tuppa sulama. Selge, et sildade restaureerimine võtab kohutava aja. Niisugust aega meil ei ole. Seega tuleb kasutada ajutist lahendust. Tõin teisest garaazist ühe järgmise esisilla. Olin ta kunagi ühe seltsimehe käest telefonijutu peale tutika silla pähe ostnud, kuid kätte saades selgus, et tegemist on suht rämeda Koeru notiga. Olin juba arvestanud, et see raha on nüüd peldikus. Aga näe - nüüd läks seda jõletist siiski vaja. Selle saab ju ajutiselt autole alla panna ja töödega edasi minna. Samal ajal vaikselt auto originaal sild korda nokkida. Hiljem värvitud kerele paneb ikkagi korraliku restaureeritud silla.
Kui õiged tööriistad on olemas, pole Volga esisilla paigaldamine üldse mingi töö. Paar polti kinni ja ongi olemas.
Ilus ta ei ole, kuid ajutiselt ajab asja ära.
Tagasillaga oli umbes sama lugu. Esialgu paneb talle alla tema originaal silla nii nagu ta ära sai võetud. Tal on vedrud surnud ja eks sild ise tahab ka tööd. Ilmselt otsib millalgi kuskilt järgmise silla, teeb selle korda ning varustab uute vedrudega. Siis kui teine on värvitud ja korras, tõstab nad samamoodi ringi. Üldiselt oli see tagasilla külge panemine üks külm töö. Nädal varem lume alt välja kaevatud jurakas ei olnud vahepeal garaazis ära sulanud. Keegi polnud muidugi kütmas ka käinud.
Autokere pidi olema ruleeritav ja samal ajal ka juhitav. Aga roolikarpi me külge panna ei tahntud. Segab värvimist. See oli omamoodi häda, sest kui roolisüsteemi küljes pole, vajuvad esirattad suvaliselt laiali ning auto veeretamine on õudne tripper. Üksi polegi võimalik, sest esirattad jooksevad suvalises suunas. Robi ja Pets valmistasid üks õhtu selle jama lahendamiseks spetsiaalse riista. Pikk toru, millel on mõlemas otsas rooli munakad ja ühel pool ka kokkujooksu reguleerimiseks vajalikud keermed. Kui see pulk roolisüsteemi asemele panna, püsivad rattad kenasti ühel joonel ja autot saab edukalt veeretada.
Kätte on jõudnud meie jaoks omamoodi ajalooline hetk. Veel viimased hetked ripub auto grillis.
Ning siin juba nelja rattaga maas. Grilli etapp on läbi. Algavad uued väljakutsed.
_________________ Terve aasta poole aastaga
Liitunud: Aug 25, 2006 Teateid: 326 Asukoht: Harjumaa, Hüüru
Postitatud: T jaan 26, 2010 7:14 pm Postita teema:
Mehed tee teete sellist tööd, et ma ei taha enam garaazi lähedalegi minna, mis sa puupakkude, kuvalda ja kangiga ikka remondin.
Ootan ka kuni sellise taseme saavutan. _________________ Volgatu seltsimees
Postitatud: K jaan 27, 2010 2:05 pm Postita teema:
Mul jäi ehk miskit vahele,tähelepanemata aga mis firma värve ja kemikaale te kasutate/kasutasite . Loodan,et see pole nüüd väga loll küsimus kuna teema pikk siis alati ei jaksa ma kõigel silma peal hoida.
Esisillal on isegi veel originaal värv näha, tagasild vajaks kindlasti üle värvimist, kunagi. Aga kuna saan aru,et praegu on olulisem kere ratastele saada ja kere kallal tegutsemine siis see võib oodata, usun,et küll
jõuate teha.
Kui veel natuke küsida,siis kas seltsimeestel garaa¸i koperatiivist omavad selle grilli jooniseid. Tahaks ka endale midagi sellist ehitada järgmise projekti tarbeks. Selle projekti puhul,mis käsil on see idee juba hiljaks jäänud paraku.
Liitunud: Nov 06, 2004 Teateid: 1211 Asukoht: Tallinn, Nõmme
Postitatud: K jaan 27, 2010 3:10 pm Postita teema:
Zaparov, ma oskaks vaid soovitada korra aeg maha võtta ja lugeda rahulikult viimaseid postitusi. Nautige seda mida teile pakutakse, korraliku postituse tegemine ei ole niisama. Fotode tegemine, nende laadimini ja vormindamine, asjakohase teksti koostamine, kõik see võtab aega, päris palju aega, palju rohkem kui postituse lugemine. Kui aga kiiresti lugeda (sirvida) siis võib mõni oluline lõik tekstis kahe silma vahele jääda.
Kuidas peaks nüüd autor arvama, kui küsitakse/arvatakse midagi millest just äsja juttu oli? (näiteks info esisilla kohta)
Kere "grill" on meil laenatud sõbralt, kes käis seda üles mõõtmas Inglismaal mingil autotarvete messil. Mees nägi kurja vaeva (ostis ajalehe, tegi kaks auku sisse, maskeerus eksponaadiks jms ), et need mõõtmed üles märkida ja lasi Eestis valmis teha.
Seda toodet sai varem tellida 25 000.- eest. Nüüd on hinnaks 1000.- EUR
Mis iseenesest selle metallikoguse juures polegi nii hull. Ise küll hakkama ei saaks. Nii paksu metalli lõikamine puurimine vajab juba eri tööriistu. Rattad läksid ise maksma 1200.- (koormustaluvusega).
Meil hetkel kahjuks seda tuhandet euri pole, muidu ei viikski mehele metalli tagasi, viiks hoopis ümbriku.
Kui on huvi siis võin anda kontakti.
Postitatud: K jaan 27, 2010 4:30 pm Postita teema:
Esisilla osas ega midagi väga erilist lisada pole. Esisild on originaalis, vähemalt peaks olema matt musta värvi. Minu arust on sellel konkreetse auto esisillal originaal värv isegi hästi säilinud.
Samas kui korralikult teha siis ilmselt tuleb kõik esisilla osad uuesti üle värvida.
Tagasilla osas ei oska ma ka muud öelda,et kui lõtk pole suur, jääb lubatud piiridesse ja kusagilt ei leki midagi ei tasu teda täiesti pulkadeks kakkuda. Üks targem inimene teadis rääkida,et osad tagasillad peale lahtivõtmist enam pidama ei jäänud pidevalt lekkis õli välja kuni sellest täiesti tühi oli. Mina ei oska ka nüüd seisukohta võtta kui õige või vale see jutt on.
"Grilli" ehitamist olen mõelnud,et kui on mõõdud ja näidis olemas ja materjal võimalik ise osta tasuks see endale teha. Kui juba autosid rohkem on kui üks. No väga suures hädas saaks ka laenata selle
aga laenatud asjadega kipub tihti, kuid mitte alati murphi seadus rakenduma. See tähendab,et siis juhtub midagi või läheb katki miskit kui
sa seda kõige vähem ootad. Samuti on igasugu laenamisel ka see,et on ka tähtajad ja alati ei saa oma toimetustega selleks õigeks hetkeks valmis.
Või siis peab jälle rabelema hakkama kui tähtajad lähenevad.
1000.- EUR eest on tegelikult igati hea hind aga kahtlen,et keegi väga rikas on hetkel,et seda kusagilt välja köhida naljalt.
sellegi poolest tänud Mirskile valgustamast mind asjade olukorrast.
Liitunud: Feb 24, 2005 Teateid: 413 Asukoht: Kuusalu Autobaasi värav
Postitatud: K jaan 27, 2010 4:38 pm Postita teema:
sm. Mirski kirjutas:
Kuidas peaks nüüd autor arvama, kui küsitakse/arvatakse midagi millest just äsja juttu oli? (näiteks info esisilla kohta)
Mina ei julge autori kohta midagi arvata, veel hullem kui autor midagi minu kohta arvab, aga kerede liigutamine on tegelikult probleem ka meil olnud. Nimelt tekkis idee (mis pole kahjuks veel teostunud) keevitadagi Volga sillad karprauaga kokku nii, et vajadusel saaks sinna peale tõsta keretööde asendis olev Volga või muu auto, mille mõõdud klapiksid. Juhul kui tagasillale kardaani asemele torgata elektrimootor, siis saaks baasi piires isegi keresid valu ja vaevata liigutada. Rooli võiks tuua välja ette ja roolile kinnitada elektrimootori lülitid. See tasuks muidugi siis tegemist kui on plaanis veel mõnda Volgat molekuleerida ja värvida. Loomulikult on olemas ka euroalused ja nende vedamise kärud, kuid tihti ei võimalda vanade garaazide pinnad neid kasutada. Või läks idee liiga änksaks kätte?
Funktsionaalse lugemise testi läbisin juba kolmandas klassis ja sain neljandasse tingimisteta edasi.
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis
volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest. volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida
kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.