Volgaklubi kodu Forums-viewtopic-Piduriremondi eripära Gaz 24 tüüpi sõiduautodel
Kodu
Foorum
Galerii
Kontakt
Kuuluta
  


· Avalehele
· Klubi tutvustus
· Liikmete nimekiri
· Ürituste kalender
· GAZ Ajalugu
· GAZ Mudelid
· Volgad meedias
· Maailm ja mõnda
· Ümberehitused
· Tehnoabi
· Uudiste arhiiv
· Lingid
· Kasutajate nimekiri
· Foorum



Praegu on, 319 külastaja(d) ja 1 kasutaja(d) kes on praegu portaalis.

Sa oled Anonüümne kasutaja. Sa saad registreerida vabalt vajutades SIIA


Volgaklubi foorum :: Vaata teemat - Piduriremondi eripära Gaz 24 tüüpi sõiduautodel
Galerii  Laadi pilte serverisseLaadi pilte  OtsiOtsi   ProfiilProfiil   Logi sisse, et kontrollida oma privaatsõnumeidLogi sisse, et kontrollida oma privaatsõnumeid   Logi sisseLogi sisse 

Piduriremondi eripära Gaz 24 tüüpi sõiduautodel
Mine lehele 1, 2  Järgmine
 
Uus teema   Vasta sellele teemale    Volgaklubi foorum -> Tehnoabi
Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat  
Autor Sõnum
Sm. Västrik
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 04, 2004
Teateid: 1131
Asukoht: Tartu

TeadePostitatud: T mai 16, 2006 9:44 am    Postita teema: Piduriremondi eripära Gaz 24 tüüpi sõiduautodel Vasta viitega

Tere, seltsimehed!

Mõned päevad tagasi otsustasin, et peaks saama liiklemiskõlbulikuks.
Selleks demonteerisin lekkiva silindriga tagarattarummu ja vahetasin välja pidurisilindri. Hakanud uut silindrit õhutama selgus aga kurb tõsiasi, et vanemate meeste poolt räägitud hirmu- ja õudusjutud piduriõli blokeerivast jagajast kapoti all ei ole üldsegi valed. Õli tagaratasteni enam ei jõudnud, pressi kasvõi jalg krampi.

Niisiis, tänapäeva kommunisti jaoks pole miski võõras võimatu. Võtsin maha kurikuulsa jagaja ja olles tutvunud "äiapapa" öökapil olnud sõiduautode ehituse raamatuga monteerisin sama targalt peale tagasi, kuna jagajas peituvad torsioonvedrud peaksid õli blokeerivate kolbide asendi taastama, kui mõlemalt pidurilt surve kaob. Selleks on ju jagajale isegi mingi nippel peale tehtud, et surve maha lasta. Õli jõudis õnnelikult tagapiduritesse.

Kuid enne veel kui minu tähelepanu köitis jagaja ise, avastasin otse selle alt sellise "ämbliku" (vt foto allpool), mille pikemalt mõtlemata kohe laiali lasin. Õigemini oli see õnnetus, sest samal ajal kui elukaaslane õrnalt pidurit vajutas, keerasin lahti ämbliku küljel oleva poldi ning koos õliga paiskus sellest välja kaks kummitihendiga varustatud pulka ja kuul (vaata foto allpool). Kirjanduse põhjal võib arvata, et tegu on auto esi- ja tagapidurite sõltumatut tööd tagava kobakaga, aga rohkemat ma sellest ei tea.





Palun öelge, targemad inimesed, mis järjekorras ja kuidas need jubinad sinna sisse tagasi käivad?

Oma mõistusega panin asja nii kokku, et vasakule, ämblikul oleva anduri alla panin pikema pulga nii, et selles olev soon jäi täpselt anduri kohale. Teise pulga panin paremale poole ning kahe pulga vahele installeerisin läbi anduriava selle kurikuulsa kuuli. Pidurid hakkasid tööle, aga kas kobaka funktsioon ka endine on, ei oska ma küll öelda.

Küsimus Mõigu KEK'ile...

Kas on õige mida teen?

Sm. Västrik
Ei näe vastust silmades
_________________
Jõudu annab A-76
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Sm. Västrik
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 04, 2004
Teateid: 1131
Asukoht: Tartu

TeadePostitatud: T mai 16, 2006 5:44 pm    Postita teema: Vasta viitega

Ja veel püstitaksin küsimuse, et kas piduri peapumba vahetus on töö, millega keskmist tehnilist taipu omav kodanik kodus hakkama võiks saada?

Nimelt see pump lekib õli salongi ja pidurit vajutades vajub esimesel vajutusel pedaal põrandale. Seega oleks tarvis peapumpa... vast Ülo poest saab.

Tauno

Süsteemsüsteem
_________________
Jõudu annab A-76
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Sm Pukspuu
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Aug 25, 2005
Teateid: 95
Asukoht: UK/Tartu

TeadePostitatud: T mai 16, 2006 9:32 pm    Postita teema: Vasta viitega

Säästame väärtuslikku terast ja vahetame alguses mansette peasilindris. Mansette tuleb hoolikalt valida, et mitte alt minna kvaliteedis ega piduripedaalile vajutades.

Peasilindri mansettide vahetusega saab kenasti hakkama kodus: vabastada pedaal silindri küljest, keerata lahti piduritoru (ettevaatust, et mitte mutrit rikkuda, kasutada avatud silmusega võtit), keerata lahti peasilindrit auto kere küljes hoidvad mutrid. Silindri lammutamisel olla tähelepanelik, et hiljem kõik samas asendis tagasi saaks panna. Tagasi auto külge ja õhutada.

Julget pealehakkamist, sm Västrik.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade
Sm. Heiko
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Aug 27, 2005
Teateid: 110
Asukoht: Narva

TeadePostitatud: T mai 16, 2006 10:11 pm    Postita teema: Veel võimalusi. Vasta viitega

Ja kui midagi mansettide vahetusest ei piisas saab alati minult abi uue piduri peapumba näol.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Sm. Västrik
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 04, 2004
Teateid: 1131
Asukoht: Tartu

TeadePostitatud: K mai 17, 2006 2:33 pm    Postita teema: Vasta viitega

A palju maksab peapump?
_________________
Jõudu annab A-76
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Sm. Västrik
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 04, 2004
Teateid: 1131
Asukoht: Tartu

TeadePostitatud: K mai 17, 2006 3:46 pm    Postita teema: Vasta viitega

Vastus on lihtne ja lühike. Pump maksab üle 400 ja mansett maksab 10 eeku. Tegudele!
_________________
Jõudu annab A-76
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Sm. Västrik
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 04, 2004
Teateid: 1131
Asukoht: Tartu

TeadePostitatud: N mai 18, 2006 8:18 am    Postita teema: Vasta viitega

Sm. Heiko!

Kui kallis oleks peapump otse Venemaa piirimailt?
Asi selles, et ma ei pruugi ikkagi poest kõiki tihendeid saada ning vaja kogu krempel ära vahetada.
_________________
Jõudu annab A-76
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Sm. Heiko
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Aug 27, 2005
Teateid: 110
Asukoht: Narva

TeadePostitatud: N mai 18, 2006 11:05 am    Postita teema: Peapump Vasta viitega

Selle peapumba leidmiseks puudub vajadus külastada venemaad.
Pigem üks põgus retk garaazi.Pildil vajalik asi olemas.
Lugupidamisega Sm.Heiko

Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Sm. Västrik
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 04, 2004
Teateid: 1131
Asukoht: Tartu

TeadePostitatud: N mai 18, 2006 10:08 pm    Postita teema: Vasta viitega

Peapump korras 40 kr-ga (1 klapp pluss 3 mansetti, millest üks ülearune). Mitte et uue pumba ostmine mingi vale liigutus või väga suur kulu oleks, aga ütlemata hea tunne on, et oma valgete kätega midagi täielikult taastada õnnestub.

Pakun omalt poolt ka ajanormid selle töö teostamiseks.
Peapumba vahetus - 60 min.
Peapumba mansettide vahetus - 120 min.

Ilmselt teenenduses läheks veel kiiremini, sest asi on tõesti lihtne.

Plaan on laupäeval ülevaatusel käia, et teada saada kõik ülejäänud ohtlikud vead.
_________________
Jõudu annab A-76
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Sm. Västrik
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 04, 2004
Teateid: 1131
Asukoht: Tartu

TeadePostitatud: P mai 21, 2006 8:13 pm    Postita teema: Vasta viitega

Niisiis, seltsimehed!

Pärast pidurite remonti, õhutustamist ja reguleerimist teostasin veel kiire valgustuspargi remondi ning siirdusin laupäeval ülevaatusele. Egas ma uskunud, et sellise autoga sinna tegelikult asja peaks olema, aga uudishimu ikkagi suur, et mis ohtlikud vead veel leiduda võivad.

Ütleme nii, et ülevaatuspunkti töötaja kommentaar "pidurid olid küll ilusad" pole kunagi nii kaunilt kõlanud.

Siiski - heitgaaside reguleerimisvõimaluse puudumine tänu kinnioksüdeerunud kruvile karburaatoril, numbritule mittepõlemine ja suunatulede märgutule mittepõlemine armatuurlaual kutsuvad ülevaatusele tagasi veel enne kevadkogunemist. Need on samas nii väikesed probleemid juba, et ma ei näe läbikukkumiseks põhjust.

Sm. Västrik
Alustab uut nädalat optimistlikult.
_________________
Jõudu annab A-76
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2784
Asukoht: Telliskivi, Viimsi

TeadePostitatud: E mai 22, 2006 9:44 am    Postita teema: Vasta viitega

Gaz 24 pidurite eripära seisneb selles, et nad ei allu harjumuspärasele loogikale. Viimane nädalvahetus kulus Gaz 2410 pidurite parendamisele. Lähtesituatsioon oli niisugune, et esipidurite süsteem oli totaalselt kinni roostetanud, kuid pidurid olid olemas. Pärast poolteist päeva tööd oli kogu süsteem nigu uus, kuid pidureid ei näinud me enam kunagi.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Sm. Metalliotsija
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Dec 01, 2004
Teateid: 575
Asukoht: Käesalu, Keila vald

TeadePostitatud: P aug 26, 2012 10:34 am    Postita teema: Vasta viitega

Moens.

Olles pärast riiklikku tööpäeva kuni varajaste hommikutundideni GAZ-24 piduritega jännanud, arva, et võin nüüd ka noka lahti teha. Minu auto puhul oli probleemiks kõikide rattapidurite pealejäämine. Kunatagumised suitsesid EA-l eriti intensiivselt, siis kahtlustasin kurjajuurikat seal peituvat.

Tõin oma kesklaost kaasa nii palju silindreid, voolikuid jms kui leidsin. Esimesi silindreid ma siiski välja ei vahetanud, vaid lihtsalt puhastasin ja asendasin tolmukatted. Ja voolikud.

Tagumised silindrid kuulusid asendamisele, kuna tundusid esimestest vanemad olevat ja lisaks oli kuumus neile liiga teinud. Neis oli juba rohkem saasta.

Torustiku pesin kogu ulatuses Brake Cleaneriga läbi ja kuivatasin suruõhuga. Edasi võtsin lahti jagaja. EA-l õnnestus olukorda veidi leevendada selle õhutusnipli väljakeeramine, mille tagajärjel kõik rattad jälle vabalt veerema hakkasid. Kuid mingi hetke pärast olid kõik jälle kinni. Seestpoolt leidsin savisarnast ollust. Rõõmuga vahetasin jagaja üldse välja.

Peasilinder sai samuti puhtaks. Ainsa komponendina jäi kontrollimata võimendi (mul polnud teist varuks ja lootsin selle töötamisele).

Kesköö lähenedes tuli sõber appi pedaali pumpama, sest oli aeg torustik värske БCK-ga täita. Õhutustamised läksid kõikides punktides hõlpsalt ja pärast kolme kuud seismist nägin oma autol jälle pidureid... mis muidugi peale mõningast pedaaliga mängimist järjest enam peale jäid. Pisut seisnuna veeres masin jälle vabalt, kuid pedaalile astudes rakendusid rattapidurid taas jäädavalt. Oi blin, rasvane!

Kell näitas uue päeva kolmandat tundi kui ma võimendi süsteemist välja ühendasin. Olukord muutus justkui paremaks. Paraku vaid näiliselt, sest pealejääv rõhk tekkis ilma võimendita aeglasemalt. Hakkas valgenema, kapotialune nõretas pidurivedelikust, pilt oli БCK aurudest ähmane ja tuju nullis ning abimees pakkus tänu tarbitud õllele minu probleemile järjest fantastilisemaid lahendusi.

Jätkasin pisut puhanuna tööd juba mõne tunni pärast. Monteerisin maha vaakumvõimendi ja asusin seda välipidiselt puhastama. Mingil hetkel sai bensiiniaurudest siiber ja läksin lugesin meie kodulehelt GAZ-24 inglisekeelsest käsiraamatust pidurite peatükki. Läbi nurgelise võõrkeele tehti mulle muuhulgas selgeks, et kolvi puhkeasendi korral ei tohi kolvi mansett anuma põhjas olevat väiksemat avaust (3) sulgeda.



Läksin vastavalt soovitusele peene traaditükiga oma silindrit kontrollima. Ja ennäe! Auguke kinni! Keerasin silindri maha ja võtsin laiali - kõik oli koostatud vastavalt kataloogi joonisele, kuid mansett istus silindris ikkagi liiga sügaval.



Võtsin ära seibi (293535-П) kolvi ja manseti vahelt ning seibi (51Ю-3505048) lukustusrõnga ja kolvi vahelt. Nüüd jäi auguke avatuks - st. mansett sai 5...6 mm tagasi liikuda. Monteerisin jälle kõik kokku ja oma kohale, ka veel õnneks avamata võimendi. Ãœksinda pidurisüsteemi õhutustada ei ole mugav, kuid on siiski võimalik. Pumpasin jalaga rõhu üles ja seejärel fikseerisin pedaali puuprussi abil. Nii iga õhutusnipli juures 3...4 korda. Ja lõpuks saavutasin meeldiva tulemuse - "kännukas" vaheldumisi täiesti vaba veeremisega. Klotside peenreguleerimine on küll veel tegemata, aga arvan end olevat probleemist jagu saanud. Kuidas see aga üldse tekkida sai...?



D. Metallov. Nu, toormoos...
_________________
Haapsalu EPT
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
mehann
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Oct 02, 2007
Teateid: 470
Asukoht: Harjumaa, Saku

TeadePostitatud: E aug 27, 2012 10:39 am    Postita teema: Vasta viitega

Ma kahtlustan, et piduripedaali vaba käigu reguleerimiseks mõeldud pulgast (see, mis kolbi tõukab) on pidureid peale keeratud. Seda on varemgi juhtunud, et inimesed loodavad sedasi toimides pidureid paremaks saada. Tegelikult tekib olukord, kus pumba manset jääb piduripedaali vabastamisel täpselt selle ava kohale, kust õli peaks tagasi reservuaari pääsema. Tulemusena jääb süsteemi surve sisse ja pidurid jäävad peale. Igal juhul paneksin mina need seibid, mis Sa ära võtsid, oma kohale tagasi. Manseti ja kolvi vahel olev õhuke seib peaks töötama klapina, et pump üldse töötada saaks.
Üldse olen täheldanud, et Volga juures mõni sõlm korda teha, tuleb kõiki töid teha 2-3 korda või isegi rohkem. Kannatust ja jõudu selleks!
Terv, Mehann
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Sm. Metalliotsija
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Dec 01, 2004
Teateid: 575
Asukoht: Käesalu, Keila vald

TeadePostitatud: E aug 27, 2012 2:18 pm    Postita teema: Vasta viitega

Tänud kaasa mõtlemast, seltsimees!


Pean märkima, et reguleerimisvarras oli samuti vabas olekus ja veel pedaali külge ühendamata istus mansett liialt sügaval.

Nüüd tagantjärele analüüsides selgub, et seesama seib ei olnud mul õige paksusega. Peasilindrit lahti harutades puudus see hoopis. Leidsin kataloogi standardtoodete nimekirjast seibi mõõdud, kuid paksuse vaatasin valelt realt - paksus peab olema 0,15 mm, mina pistsin sinna 3 mm seibi. No selge, et asi ei hakanud tööle. Ja võtsingi varemnimetatud tegevuse käigus mõlemad seibid välja ja olin õnnelik.

Teoreetiliselt ei tohiks õige 0,15 mm seibi manseti ja kolvi vahele tagasiasetamine midagi hullemaks muuta, võtan selle plaani, kui ta seal olema peab. Kuid tagumist seibi lukustusrõnga alla ma ikkagi tagasi panna ei saa. Vastasel juhul olen omadega tegelikult ju alguses tagasi. Ikkagi ei saa aru, kuidas "mansett natuke pikemaks muutus".
_________________
Haapsalu EPT
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
mehann
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Oct 02, 2007
Teateid: 470
Asukoht: Harjumaa, Saku

TeadePostitatud: E aug 27, 2012 5:50 pm    Postita teema: Vasta viitega

Seda õhukest seibi kolvi ja manseti vahele on minu arvates hädasti tavis. Teine seib stopperi ette enam ei tohiks oluline olla. Minu loogika ütleb, et järsku on Sinu peasilinder komplekteeritud erinevate silindrite osadest, mis nüüd komplektina kokku ei sobi, või on tegemist lausa tootmispraagiga. Kui oleks käepärast teine komplektne pump, siis saaks võrrelda.
Terv, Mehann
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Reasta teated eelmise järgi:   
Uus teema   Vasta sellele teemale    Volgaklubi foorum -> Tehnoabi Ajatsoon on EET Eesti talveaeg
Mine lehele 1, 2  Järgmine
Lehekülg 1, kokku lehekülgi 2

 
Hüppa:  
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis
Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis
Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis
Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis
Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis

volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.


Forums ©
Copyright © by Volgaklubi koduleht 2004
Kõik õigused reserveeritud