Liitunud: Nov 04, 2004 Teateid: 1131 Asukoht: Tartu
Postitatud: T mai 16, 2006 9:44 am Postita teema: Piduriremondi eripära Gaz 24 tüüpi sõiduautodel
Tere, seltsimehed!
Mõned päevad tagasi otsustasin, et peaks saama liiklemiskõlbulikuks.
Selleks demonteerisin lekkiva silindriga tagarattarummu ja vahetasin välja pidurisilindri. Hakanud uut silindrit õhutama selgus aga kurb tõsiasi, et vanemate meeste poolt räägitud hirmu- ja õudusjutud piduriõli blokeerivast jagajast kapoti all ei ole üldsegi valed. Õli tagaratasteni enam ei jõudnud, pressi kasvõi jalg krampi.
Niisiis, tänapäeva kommunisti jaoks pole miski võõras võimatu. Võtsin maha kurikuulsa jagaja ja olles tutvunud "äiapapa" öökapil olnud sõiduautode ehituse raamatuga monteerisin sama targalt peale tagasi, kuna jagajas peituvad torsioonvedrud peaksid õli blokeerivate kolbide asendi taastama, kui mõlemalt pidurilt surve kaob. Selleks on ju jagajale isegi mingi nippel peale tehtud, et surve maha lasta. Õli jõudis õnnelikult tagapiduritesse.
Kuid enne veel kui minu tähelepanu köitis jagaja ise, avastasin otse selle alt sellise "ämbliku" (vt foto allpool), mille pikemalt mõtlemata kohe laiali lasin. Õigemini oli see õnnetus, sest samal ajal kui elukaaslane õrnalt pidurit vajutas, keerasin lahti ämbliku küljel oleva poldi ning koos õliga paiskus sellest välja kaks kummitihendiga varustatud pulka ja kuul (vaata foto allpool). Kirjanduse põhjal võib arvata, et tegu on auto esi- ja tagapidurite sõltumatut tööd tagava kobakaga, aga rohkemat ma sellest ei tea.
Palun öelge, targemad inimesed, mis järjekorras ja kuidas need jubinad sinna sisse tagasi käivad?
Oma mõistusega panin asja nii kokku, et vasakule, ämblikul oleva anduri alla panin pikema pulga nii, et selles olev soon jäi täpselt anduri kohale. Teise pulga panin paremale poole ning kahe pulga vahele installeerisin läbi anduriava selle kurikuulsa kuuli. Pidurid hakkasid tööle, aga kas kobaka funktsioon ka endine on, ei oska ma küll öelda.
Küsimus Mõigu KEK'ile...
Kas on õige mida teen?
Sm. Västrik
Ei näe vastust silmades _________________ Jõudu annab A-76
Liitunud: Nov 04, 2004 Teateid: 1131 Asukoht: Tartu
Postitatud: T mai 16, 2006 5:44 pm Postita teema:
Ja veel püstitaksin küsimuse, et kas piduri peapumba vahetus on töö, millega keskmist tehnilist taipu omav kodanik kodus hakkama võiks saada?
Nimelt see pump lekib õli salongi ja pidurit vajutades vajub esimesel vajutusel pedaal põrandale. Seega oleks tarvis peapumpa... vast Ülo poest saab.
Tauno
Süsteemsüsteem _________________ Jõudu annab A-76
Liitunud: Aug 25, 2005 Teateid: 95 Asukoht: UK/Tartu
Postitatud: T mai 16, 2006 9:32 pm Postita teema:
Säästame väärtuslikku terast ja vahetame alguses mansette peasilindris. Mansette tuleb hoolikalt valida, et mitte alt minna kvaliteedis ega piduripedaalile vajutades.
Peasilindri mansettide vahetusega saab kenasti hakkama kodus: vabastada pedaal silindri küljest, keerata lahti piduritoru (ettevaatust, et mitte mutrit rikkuda, kasutada avatud silmusega võtit), keerata lahti peasilindrit auto kere küljes hoidvad mutrid. Silindri lammutamisel olla tähelepanelik, et hiljem kõik samas asendis tagasi saaks panna. Tagasi auto külge ja õhutada.
Liitunud: Nov 04, 2004 Teateid: 1131 Asukoht: Tartu
Postitatud: N mai 18, 2006 8:18 am Postita teema:
Sm. Heiko!
Kui kallis oleks peapump otse Venemaa piirimailt?
Asi selles, et ma ei pruugi ikkagi poest kõiki tihendeid saada ning vaja kogu krempel ära vahetada. _________________ Jõudu annab A-76
Liitunud: Nov 04, 2004 Teateid: 1131 Asukoht: Tartu
Postitatud: N mai 18, 2006 10:08 pm Postita teema:
Peapump korras 40 kr-ga (1 klapp pluss 3 mansetti, millest üks ülearune). Mitte et uue pumba ostmine mingi vale liigutus või väga suur kulu oleks, aga ütlemata hea tunne on, et oma valgete kätega midagi täielikult taastada õnnestub.
Pakun omalt poolt ka ajanormid selle töö teostamiseks.
Peapumba vahetus - 60 min.
Peapumba mansettide vahetus - 120 min.
Ilmselt teenenduses läheks veel kiiremini, sest asi on tõesti lihtne.
Plaan on laupäeval ülevaatusel käia, et teada saada kõik ülejäänud ohtlikud vead. _________________ Jõudu annab A-76
Liitunud: Nov 04, 2004 Teateid: 1131 Asukoht: Tartu
Postitatud: P mai 21, 2006 8:13 pm Postita teema:
Niisiis, seltsimehed!
Pärast pidurite remonti, õhutustamist ja reguleerimist teostasin veel kiire valgustuspargi remondi ning siirdusin laupäeval ülevaatusele. Egas ma uskunud, et sellise autoga sinna tegelikult asja peaks olema, aga uudishimu ikkagi suur, et mis ohtlikud vead veel leiduda võivad.
Ütleme nii, et ülevaatuspunkti töötaja kommentaar "pidurid olid küll ilusad" pole kunagi nii kaunilt kõlanud.
Siiski - heitgaaside reguleerimisvõimaluse puudumine tänu kinnioksüdeerunud kruvile karburaatoril, numbritule mittepõlemine ja suunatulede märgutule mittepõlemine armatuurlaual kutsuvad ülevaatusele tagasi veel enne kevadkogunemist. Need on samas nii väikesed probleemid juba, et ma ei näe läbikukkumiseks põhjust.
Sm. Västrik
Alustab uut nädalat optimistlikult. _________________ Jõudu annab A-76
Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
Postitatud: E mai 22, 2006 9:44 am Postita teema:
Gaz 24 pidurite eripära seisneb selles, et nad ei allu harjumuspärasele loogikale. Viimane nädalvahetus kulus Gaz 2410 pidurite parendamisele. Lähtesituatsioon oli niisugune, et esipidurite süsteem oli totaalselt kinni roostetanud, kuid pidurid olid olemas. Pärast poolteist päeva tööd oli kogu süsteem nigu uus, kuid pidureid ei näinud me enam kunagi.
Liitunud: Dec 01, 2004 Teateid: 575 Asukoht: Käesalu, Keila vald
Postitatud: P aug 26, 2012 10:34 am Postita teema:
Moens.
Olles pärast riiklikku tööpäeva kuni varajaste hommikutundideni GAZ-24 piduritega jännanud, arva, et võin nüüd ka noka lahti teha. Minu auto puhul oli probleemiks kõikide rattapidurite pealejäämine. Kunatagumised suitsesid EA-l eriti intensiivselt, siis kahtlustasin kurjajuurikat seal peituvat.
Tõin oma kesklaost kaasa nii palju silindreid, voolikuid jms kui leidsin. Esimesi silindreid ma siiski välja ei vahetanud, vaid lihtsalt puhastasin ja asendasin tolmukatted. Ja voolikud.
Tagumised silindrid kuulusid asendamisele, kuna tundusid esimestest vanemad olevat ja lisaks oli kuumus neile liiga teinud. Neis oli juba rohkem saasta.
Torustiku pesin kogu ulatuses Brake Cleaneriga läbi ja kuivatasin suruõhuga. Edasi võtsin lahti jagaja. EA-l õnnestus olukorda veidi leevendada selle õhutusnipli väljakeeramine, mille tagajärjel kõik rattad jälle vabalt veerema hakkasid. Kuid mingi hetke pärast olid kõik jälle kinni. Seestpoolt leidsin savisarnast ollust. Rõõmuga vahetasin jagaja üldse välja.
Peasilinder sai samuti puhtaks. Ainsa komponendina jäi kontrollimata võimendi (mul polnud teist varuks ja lootsin selle töötamisele).
Kesköö lähenedes tuli sõber appi pedaali pumpama, sest oli aeg torustik värske БCK-ga täita. Õhutustamised läksid kõikides punktides hõlpsalt ja pärast kolme kuud seismist nägin oma autol jälle pidureid... mis muidugi peale mõningast pedaaliga mängimist järjest enam peale jäid. Pisut seisnuna veeres masin jälle vabalt, kuid pedaalile astudes rakendusid rattapidurid taas jäädavalt. Oi blin, rasvane!
Kell näitas uue päeva kolmandat tundi kui ma võimendi süsteemist välja ühendasin. Olukord muutus justkui paremaks. Paraku vaid näiliselt, sest pealejääv rõhk tekkis ilma võimendita aeglasemalt. Hakkas valgenema, kapotialune nõretas pidurivedelikust, pilt oli БCK aurudest ähmane ja tuju nullis ning abimees pakkus tänu tarbitud õllele minu probleemile järjest fantastilisemaid lahendusi.
Jätkasin pisut puhanuna tööd juba mõne tunni pärast. Monteerisin maha vaakumvõimendi ja asusin seda välipidiselt puhastama. Mingil hetkel sai bensiiniaurudest siiber ja läksin lugesin meie kodulehelt GAZ-24 inglisekeelsest käsiraamatust pidurite peatükki. Läbi nurgelise võõrkeele tehti mulle muuhulgas selgeks, et kolvi puhkeasendi korral ei tohi kolvi mansett anuma põhjas olevat väiksemat avaust (3) sulgeda.
Läksin vastavalt soovitusele peene traaditükiga oma silindrit kontrollima. Ja ennäe! Auguke kinni! Keerasin silindri maha ja võtsin laiali - kõik oli koostatud vastavalt kataloogi joonisele, kuid mansett istus silindris ikkagi liiga sügaval.
Võtsin ära seibi (293535-П) kolvi ja manseti vahelt ning seibi (51Ю-3505048) lukustusrõnga ja kolvi vahelt. Nüüd jäi auguke avatuks - st. mansett sai 5...6 mm tagasi liikuda. Monteerisin jälle kõik kokku ja oma kohale, ka veel õnneks avamata võimendi. Ãœksinda pidurisüsteemi õhutustada ei ole mugav, kuid on siiski võimalik. Pumpasin jalaga rõhu üles ja seejärel fikseerisin pedaali puuprussi abil. Nii iga õhutusnipli juures 3...4 korda. Ja lõpuks saavutasin meeldiva tulemuse - "kännukas" vaheldumisi täiesti vaba veeremisega. Klotside peenreguleerimine on küll veel tegemata, aga arvan end olevat probleemist jagu saanud. Kuidas see aga üldse tekkida sai...?
D. Metallov. Nu, toormoos... _________________ Haapsalu EPT
Liitunud: Oct 02, 2007 Teateid: 470 Asukoht: Harjumaa, Saku
Postitatud: E aug 27, 2012 10:39 am Postita teema:
Ma kahtlustan, et piduripedaali vaba käigu reguleerimiseks mõeldud pulgast (see, mis kolbi tõukab) on pidureid peale keeratud. Seda on varemgi juhtunud, et inimesed loodavad sedasi toimides pidureid paremaks saada. Tegelikult tekib olukord, kus pumba manset jääb piduripedaali vabastamisel täpselt selle ava kohale, kust õli peaks tagasi reservuaari pääsema. Tulemusena jääb süsteemi surve sisse ja pidurid jäävad peale. Igal juhul paneksin mina need seibid, mis Sa ära võtsid, oma kohale tagasi. Manseti ja kolvi vahel olev õhuke seib peaks töötama klapina, et pump üldse töötada saaks.
Üldse olen täheldanud, et Volga juures mõni sõlm korda teha, tuleb kõiki töid teha 2-3 korda või isegi rohkem. Kannatust ja jõudu selleks!
Terv, Mehann
Liitunud: Dec 01, 2004 Teateid: 575 Asukoht: Käesalu, Keila vald
Postitatud: E aug 27, 2012 2:18 pm Postita teema:
Tänud kaasa mõtlemast, seltsimees!
Pean märkima, et reguleerimisvarras oli samuti vabas olekus ja veel pedaali külge ühendamata istus mansett liialt sügaval.
Nüüd tagantjärele analüüsides selgub, et seesama seib ei olnud mul õige paksusega. Peasilindrit lahti harutades puudus see hoopis. Leidsin kataloogi standardtoodete nimekirjast seibi mõõdud, kuid paksuse vaatasin valelt realt - paksus peab olema 0,15 mm, mina pistsin sinna 3 mm seibi. No selge, et asi ei hakanud tööle. Ja võtsingi varemnimetatud tegevuse käigus mõlemad seibid välja ja olin õnnelik.
Teoreetiliselt ei tohiks õige 0,15 mm seibi manseti ja kolvi vahele tagasiasetamine midagi hullemaks muuta, võtan selle plaani, kui ta seal olema peab. Kuid tagumist seibi lukustusrõnga alla ma ikkagi tagasi panna ei saa. Vastasel juhul olen omadega tegelikult ju alguses tagasi. Ikkagi ei saa aru, kuidas "mansett natuke pikemaks muutus". _________________ Haapsalu EPT
Liitunud: Oct 02, 2007 Teateid: 470 Asukoht: Harjumaa, Saku
Postitatud: E aug 27, 2012 5:50 pm Postita teema:
Seda õhukest seibi kolvi ja manseti vahele on minu arvates hädasti tavis. Teine seib stopperi ette enam ei tohiks oluline olla. Minu loogika ütleb, et järsku on Sinu peasilinder komplekteeritud erinevate silindrite osadest, mis nüüd komplektina kokku ei sobi, või on tegemist lausa tootmispraagiga. Kui oleks käepärast teine komplektne pump, siis saaks võrrelda.
Terv, Mehann
Ajatsoon on EET Eesti talveaeg Mine lehele 1, 2Järgmine
Lehekülg 1, kokku lehekülgi 2
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis
volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest. volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida
kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.