Volgaklubi kodu Forums-viewtopic-Gaz 14-st veidi
Kodu
Foorum
Galerii
Kontakt
Kuuluta
  


· Avalehele
· Klubi tutvustus
· Liikmete nimekiri
· Ürituste kalender
· GAZ Ajalugu
· GAZ Mudelid
· Volgad meedias
· Maailm ja mõnda
· Ümberehitused
· Tehnoabi
· Uudiste arhiiv
· Lingid
· Kasutajate nimekiri
· Foorum



Praegu on, 228 külastaja(d) ja 0 kasutaja(d) kes on praegu portaalis.

Sa oled Anonüümne kasutaja. Sa saad registreerida vabalt vajutades SIIA


Volgaklubi foorum :: Vaata teemat - Gaz 14-st veidi
Galerii  Laadi pilte serverisseLaadi pilte  OtsiOtsi   ProfiilProfiil   Logi sisse, et kontrollida oma privaatsõnumeidLogi sisse, et kontrollida oma privaatsõnumeid   Logi sisseLogi sisse 

Gaz 14-st veidi

 
Uus teema   Vasta sellele teemale    Volgaklubi foorum -> Volgadest üldiselt ja fotonäitused
Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat  
Autor Sõnum
gazik
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 13, 2004
Teateid: 1325
Asukoht: Tartu

TeadePostitatud: K jaan 06, 2010 9:18 pm    Postita teema: Gaz 14-st veidi Vasta viitega

1967.aasta algul alustas Gorkis grupp insenere sm.Prosvirini juhtimisel tööd Gaz 13 asendaja loomiseks.
Aastatel 1967-1976, mil sündis Gaz 14 valmistati katsetusteks kokku 8 erinevat autot, kolmes erinevas seerias.
Esimese variandi makett oli selline.


jätkub...
_________________
AADU KADAKAS
psü-psühhiaater(suiti maal, enamust aega hullumajas) Abiliin ja nõustamine GSM 534 97951
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade
gazik
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 13, 2004
Teateid: 1325
Asukoht: Tartu

TeadePostitatud: L jaan 09, 2010 12:42 am    Postita teema: Vasta viitega

Loomulikult taheti algul minna ka kergema vastupanu teed.
Nimelt üritati kasutada uue auto loomisel Gaz 13 kere, seda siis erinevate stiili- ja tehnikauuendustega kombineerides ja ümberlõigates. Valmistati esialgne proovieksemplar.
Detaile lihvides sai selgeks, et uues autos on võimatu ühendada madal katus kõrgel asetseva mootori ja kõrge kapotijoonega. Proportsioonid olid paigast ära ka auto tagaosas. Samuti oli vajadus suurendada uuel mudelil telgede vahet, sest juht ja kaasreisijad taheti panna madalamale istuma.
Osalt on selles vana "elustamiskatses" süüdi ka konstruktorite püüe ratsionaliseerida ja soov uus mudel vanu kerestantse kasutades ning resursse säästes evitada. Kunstnik Lev Eremejev ise ei lootnudki lihtsa vaevaga enda disainitud Gaz 13 jälle uueks joonistada, kuid kõigele vaatamata tuli Gaz 14 puhul alustada ikkagi nullist ja loobuda Gaz 13 põhiosa kasutamisest.
Suurt survet uue Gorki esindussõiduki loojatele avaldas tõik, et Moskva seltsimeestele ei meeldinud nende limusiini Zil 111 liigne sarnasus madalama e¨eloni meeste Gaz 13-ga. Autode "klassivahe" pidi olemas olema.
Zil-i tehases oli lõpetatud USA-st tarnitud Lincolnide osandamine ja kopeerimine Zil 114-ks ning eritsehhis Avtozavodskaja tn.-s viibisid hiljuti ka Gorki insenerid. Ja jällegi on Gaz 14 esialgne makett rabavalt sarnane Zil 114 ja Lincolniga.
Vaatamata sellele "veale" kinnitab Gaz-i UKER-i maketikomisjon projekti juba 1969.-ndal aastal.

jätkub...
_________________
AADU KADAKAS
psü-psühhiaater(suiti maal, enamust aega hullumajas) Abiliin ja nõustamine GSM 534 97951
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade
Sm. Metalliotsija
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Dec 01, 2004
Teateid: 575
Asukoht: Käesalu, Keila vald

TeadePostitatud: R veeb 17, 2012 9:23 am    Postita teema: Vasta viitega

Prototüüp väidetavalt 1970. aastast:




_________________
Haapsalu EPT
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2784
Asukoht: Telliskivi, Viimsi

TeadePostitatud: R veeb 17, 2012 3:01 pm    Postita teema: Vasta viitega

See Metalliotsjia poolt esitletud prototüüp oli minu hinnangul väga ilus variant ja tegelikult on ta üldplaanis väga sarnane lõplikule autole. Näiteks alloleval pildil olev prototüüp pärineb erinevate allikate väitel aastast 1975, kuid näeb hoopis vanem ja koledam välja. Pealegi ei oma ta ühtegi sarnast detaili lõpliku autoga. Kahtlane, kas ta tegelikult üldse oligi Gaz 14 prototüüp? Isegi proportsioonid pole üldse sarnased. Äkki lihtsalt mingi katsetusteks imporditud ja veidi modiftseeritud välismaa auto? Näeb küll kahtlaselt mingi anonüümse USA monstrumi moodi välja. Või on äkki viidetes eksitud aastaarvudega ja see prototüüp pärineb ikka palju varasemast ajast?


Lisaks on mulle sattunud ette veel üks Gaz 14 prototüüp. Kahjuks ei tea ma selle prototüübi aastaarvu. Vaadates tagumise küljeakna kuju ja esikapotil olevat mudelikirja võib oletada, et ta pärineb umbes samast ajast nagu metalliotsija poolt viidatud auto. Välimus on siiski palju sarnasem lõppversioonile. Lingid on isegi moodsamad kui toodanguautol.


Alguse otsa Gaz 14 eripäraks olid tohutu suured tulepesurid esistangel. Hiljem need kadusid. Ka kroompeeglid asendusid peagi mustadega. Valge randiga rehve ei pandud vist kah kuigi kaua.




Mingil ajal plaaniti Gaz 14 ka moderniseerida. Seoses juba 70-tel kehtima hakanud üleriikliku sõidukite nimetamise süsteemiga, kuulus Gaz 14 tegelikult 41 seeria sõidukite hulka (kõrgklass). Samase kategooriasse kuulusid ka ZIL-id. Ma ei tea mis aastast see allolev prototüüp pärineb, kuid tegemist on kaasajastatud Gaz 14-ga, nimega Gaz 4106.

_________________
Terve aasta poole aastaga
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Sm. Metalliotsija
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Dec 01, 2004
Teateid: 575
Asukoht: Käesalu, Keila vald

TeadePostitatud: N apr 11, 2013 10:16 am    Postita teema: Vasta viitega

Leidsin veel vanu fotosid:

See varemnähtud elukas on väidetavalt "prototüüp 1", ehk siis aasta 1975 ikkagi ei sobi.



Siin aga on seltsimehed-linnud katselennul ja aastaks pakutakse 1970...1971.


_________________
Haapsalu EPT
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Reasta teated eelmise järgi:   
Uus teema   Vasta sellele teemale    Volgaklubi foorum -> Volgadest üldiselt ja fotonäitused Ajatsoon on EET Eesti talveaeg
Lehekülg 1, kokku lehekülgi 1

 
Hüppa:  
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis
Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis
Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis
Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis
Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis

volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.


Forums ©
Copyright © by Volgaklubi koduleht 2004
Kõik õigused reserveeritud