Volgaklubi kodu Forums-viewtopic-Gaz 24 tagumine käik raksuga sisse
Kodu
Foorum
Galerii
Kontakt
Kuuluta
  


· Avalehele
· Klubi tutvustus
· Liikmete nimekiri
· Ürituste kalender
· GAZ Ajalugu
· GAZ Mudelid
· Volgad meedias
· Maailm ja mõnda
· Ümberehitused
· Tehnoabi
· Uudiste arhiiv
· Lingid
· Kasutajate nimekiri
· Foorum



Praegu on, 163 külastaja(d) ja 0 kasutaja(d) kes on praegu portaalis.

Sa oled Anonüümne kasutaja. Sa saad registreerida vabalt vajutades SIIA


Volgaklubi foorum :: Vaata teemat - Gaz 24 tagumine käik raksuga sisse
Galerii  Laadi pilte serverisseLaadi pilte  OtsiOtsi   ProfiilProfiil   Logi sisse, et kontrollida oma privaatsõnumeidLogi sisse, et kontrollida oma privaatsõnumeid   Logi sisseLogi sisse 

Gaz 24 tagumine käik raksuga sisse

 
Uus teema   Vasta sellele teemale    Volgaklubi foorum -> Tehnoabi
Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat  
Autor Sõnum
joel6060
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Mar 14, 2012
Teateid: 1
Asukoht: Harjumaa

TeadePostitatud: L sep 20, 2014 11:20 pm    Postita teema: Gaz 24 tagumine käik raksuga sisse Vasta viitega

Tervist, ehk keegi oskab aidata.

Tagumise käigu panemisel kostub enamasti raginat. Mida teha et see paremini lülituks. Hästi ei tahaks uskuda, et see nii peabki olema.
Vahetatud on uute osade vastu - sidur, survelaager, kahvel, siduri pumbad, käigukast. Enamus neid asju on just vahetatud selle ragina pärast. Kaua võib Smile

Tänud ette.
Joel


Viimati muudetud joel6060 poolt (T apr 02, 2019 2:58 pm), kokku muudetud 1 korda
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Sm. Västrik
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 04, 2004
Teateid: 1151
Asukoht: Tartu

TeadePostitatud: P sep 21, 2014 2:01 pm    Postita teema: Vasta viitega

Enamasti töötab tagurpidikäik läbi kolmanda - isegi välismaa autodel.
Tegelikult aga seltsimeest tehnika parendamise osas aidata ei oska.
_________________
Jõudu annab A-76
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Zaparov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Jun 27, 2005
Teateid: 881
Asukoht: Nõo sohvoos 4 jaoskond!

TeadePostitatud: P sep 21, 2014 2:41 pm    Postita teema: Vasta viitega

Mulle tundub,et sidur on valesti reguleeritud. Ilmselt ei jää peale lahutamist läigukastis võllid seisma ja lülitamisel kostub ragin. Ragin tekib sellepärast,et võllid pöörlevad lülitamise ajal edasi.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
joel6060
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Mar 14, 2012
Teateid: 1
Asukoht: Harjumaa

TeadePostitatud: T sep 23, 2014 12:20 am    Postita teema: Ragin vs sidur Vasta viitega

Ragin on jah selline nagu võllid pöörleksid. Ütlen seda remendimehele edasi. Ma annan teada kui probleemil lahendatud saan.

Tänud vastamise eest!
Joel
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
kod. Medvedjev
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Feb 20, 2011
Teateid: 207
Asukoht: Pärnu

TeadePostitatud: K sep 24, 2014 3:39 pm    Postita teema: Vasta viitega

Tagumise käigu lülitamisel tekib ikka teatud ragin, mis toimub niikaua, kui võllid kastis pöörlevad. Kui sidur hästi ei lahuta, jäävadki võllid pöörlema ja kaasneb ragin. Tagurpidikäigul puudub võllide pöörlemiskiirust pidurdav sünkronisaator.
Et aga tagurpidikäiku on ka võimalik vaikselt lülitada, selleks on üks lihtne nipp. Nimelt tuleks ennem tagurpidikäigu lülitamist esmalt mingi suvaline edaspidikäik lülitada ja kohe seepeale tagurpidikäik. Kuna Gaz 24-l on kõik edaspidikäigud sünkroniseeritud, siis sobib neist suvaline, näiteks IV käik, mis on tagurpidikäigu kõrval.
Isegi vanal Volgal, millel esimene käik on samuti sünkroniseerimata, kasutab vilunud juht oma profesionaalsust. Esimese käigu lülitamisel tekkiva kõrina vältimiseks lülitab ta esmalt II käigu ja seejärel I käigu. Ja see toimub nüüd vaikselt. Vanal volgal on sünkronisaator ainult II ja III käigul. Sünkronisaatori ülesandeks ongi enne käigu lülitumist ühtlustada käigukastis pöörlevate võllide kiirused, seismise pealt lülitatava esimese või tagurpidikäigu puhul aga võllide pöörlemise seiskamine.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
andres21
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Aug 27, 2013
Teateid: 141
Asukoht: Tartu

TeadePostitatud: K sep 24, 2014 5:55 pm    Postita teema: Vasta viitega

Eks see Volga käiguvahetus ongi natuke tunnete asi, lükkad ühe käigu välja ja järgmise väikse viivitusega sisse. Kuidas sul tühikäigu pöörded on? Kui need on liiga kõrged, on ka käiguvahetus raskem.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Zaparov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Jun 27, 2005
Teateid: 881
Asukoht: Nõo sohvoos 4 jaoskond!

TeadePostitatud: K sep 24, 2014 6:34 pm    Postita teema: Vasta viitega

Oleks pidanud ennem küsima,et mis moodi see ragin kostub?
30.a ja vanematel autodel,olenemata kas nad on Nõukogude liidu või Saksamaa FV toodetud. Lähebki tagurpidi käik, väikse hammasrataste vahelise hõõrdumise(raginaga) sisse.
Vähem tähtis pole ka, transmissiooni õli käigukastis. Jälgida tuleb,et see oleks tootja poolt ettenähtud normis ja õige viskoosusega.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
joel6060
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Mar 14, 2012
Teateid: 1
Asukoht: Harjumaa

TeadePostitatud: K sep 24, 2014 9:37 pm    Postita teema: tagurpidikäik Vasta viitega

Tagurpidikäik käik läheb selliselt sisse - kui käigukangi vaikselt tagasi tõmmata ei lähe hammasrattad kohe üksteise sisse ja kostub selline kõrin - rrrrrrrrr-krõnksti (nüüd läks käik sisse). Kui järsult käigukangi tõmmata, siis käib tugevam raksakas mis kostub vähemalt 50m kaugusele. Pean proovima seda, et lülitada enne sisse mõni esimene käik. Samas nt olen korduvalt järjest tagumist käiku sisse pannud ja välja võtnud, kuid ikka käib ragin.

Pöörded võin tõesti üle vaadata.
Käigukasti panin uue (nö uus mis garaa¸is pikka aega kasutamata seisnud). Sellega olen sõitnud alates 2013 sügisest ~400km. Siis sai pandud ka vastav kogus uut õli.

Kas keegi oskab täpsustada, kuidas seda sidurit paremi lahutama panna või kust seda reguleerida?

Tänud!
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
sm. Poljakov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: May 10, 2011
Teateid: 33
Asukoht: T�¼ri linn

TeadePostitatud: N sep 25, 2014 8:23 am    Postita teema: Vasta viitega

Mul oli uaz-iga sama lugu. Tagurpidikäik läks väga vastutahtmist ja raksuga. Piisas kui natukene pöördeid maha keerata.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade
Sm Pukspuu
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Aug 25, 2005
Teateid: 95
Asukoht: UK/Tartu

TeadePostitatud: N sep 25, 2014 10:55 am    Postita teema: Vasta viitega

Kui sidur ei lahuta, siis seisval autol sünkroniseeritud käiku sisse ei saa (mõistliku jõuga) ja sünkroniseerimata käik (nt tagurpidi) läheb sisse raksuga.

Kui vajutad siduripedaali alla, siis piisab mõnesekundilisest ootamisest, et vahevõll seiskuks (või tõesti kasutad sünkroniseeritud käiku esmalt nagu kod Medvedjev selgitas). Siis läheb sünkroniseerimata käik vaikselt sisse. Seda viivitust soovitatakse nt lääne autodel, millel on sünkroniseerimata tagurpidikäik.

Kui Su autol on tühikäigupöörded liiga kõrged, siis loomulikult mõjutab see käikude lülitumist, sest vahevõll pöörleb kiiremini ja aeglustamise aeg on pikem.

Kui oled veendunud, et sidur lahutab, aga ragin ikkagi kostub isegi peale ootamist, siis tuleb edasi nuputada.

Lisan veel, et üldiselt on kõrvaga tabatav kahina nõrgenemine (vahevõll seiskub), kui sidur alla vajutada.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade
kod. Medvedjev
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Feb 20, 2011
Teateid: 207
Asukoht: Pärnu

TeadePostitatud: L sep 27, 2014 10:27 pm    Postita teema: Vasta viitega

Jah, see on täitsa õige, et mida väiksemad tühikäigupöörded, seda vaiksemalt lülitub tagurpidikäik ja ka sõitmisel edaspidi on käiguvahetus järgmisele käigule kiirem.

Lisaks sellele, et tühikäigupöörded kõrged, võib esineda veel üks nüanss, mis raskendab käigu lülitamist. Sidur võib ju iseenesest ju korras olla ja lahutada korralikult, nii et ketast kaasa ei veeta. Kuid ometi võib lahutatud siduri puhul käigukasti vedav võll ehk sidurivõll teatud põhjusel kaasa pöörelda, ilma, et seisma jääkski. Sel juhul võib peituda viga kuivale jäänud ja kinnijooksnud vedava võlli otsalaagris, mis asub väntvõlli tagumise otsa sees.
See laager teeb tööd vähe, ainult siis kui sidur on lahutatud. Tavaliselt on seal kasutuses kahelt poolt kinnine laager, mille sisse on juba tootja poolt pandud törts määret (kui on pandud). Kuna see väike laagrike (kuigi ta enamuse ajast kaasa ei tööta) saab sõidu ajal pidevalt meeletut vidi vastavalt mootori väntvõlli pööretele, siis lihtsalt aja jooksul (vahest õige kähku) jookseb laager kinni, kuna väntvõlli kõrged pöörded tsentrifuugivad selle törtsukese määret välja, laager jääb kuivale, lisandub sadestuv tolm ja tulemuseks ongi laagri kinnijäämine. Ja tolmu on sealses keskkonnas palju, sest seda tekib juba ohtralt paljalt siduri hõõrdkatete libisemisest. Kui laager on juba kinni jäänud ja käigukasti vedav võll on selles juhtumisi hea istuga sees, siis vaatamata sellele, et sidur on lahutatud veab kinnijääv või kinnijooknud laager vastavalt väntvõlli pööretele sidurivõlli kaasa. Tulemuseks ongi raskendatud esimese käigu lülitamine ja kõrrrrrrrrrrrrrrriga tagumise käigu lülitus. Kui see sidurivõlli ots laagris ei ole tugeva istuga vaid nö. "mütsiga", siis sellegipoolest laagri sisesaale ja võlli otsa vahel toimub kuiv hõõrdumine ja võlli veetakse ikka mingil määral kaasa, tulemus ikka sama.
Kui mul on tarvidust olnud selle laagriga tegeleda, siis ma oma juhmuses olen ratsinud nii, et eemaldanud laagrilt siis ühe poole plekkaane ja laagri täitnud silmini tänapäevase kuumakindla määrdega. Seejärel paigaldanud laagri nii, et kaaneta pool jääks mootori poole ja kaanega pool siduri poole. Kuna laagri taga on veel ohtralt vaba ruumi, olen veel peale laagri paigaldamist veel sisemise saale kaudu lisanud määret umbes sellise arvestusega et käigukasti paigaldamisel võlli otsale ka ikka ruumi jääks. Kui on olemas, siis enne teha proovi siduriketta tsentreerimiseks kasutatava varuvõlliga.
Sel viisil täidetutena need laagrid vaatamata tsentrifuugimisele kuivale ei jää ja niipea kinni ei jookse.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
joel6060
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Mar 14, 2012
Teateid: 1
Asukoht: Harjumaa

TeadePostitatud: T jaan 20, 2015 11:29 pm    Postita teema: Vasta viitega

Medvedjevi jutt tundub olevat täitsa loogiline ja seda laagrit peaks tõesti määrima. Endal pole kahjuks remondikohta ja raasi ka Smile
Kas keegi oskab ka välja pakkuda sobiva remondimehe või koha?
Hetkel on masin talvegaraa¸is, kuid kevade poole peaks asjaga tegelema.
Tänud.
J
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Reasta teated eelmise järgi:   
Uus teema   Vasta sellele teemale    Volgaklubi foorum -> Tehnoabi Ajatsoon on EET Eesti talveaeg
Lehekülg 1, kokku lehekülgi 1

 
Hüppa:  
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis
Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis
Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis
Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis
Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis

volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.


Forums ©
Copyright © by Volgaklubi koduleht 2004
Kõik õigused reserveeritud