1992-1997
Gaz 31029 on Volga kolmas massidele mõeldud põhimudel Gaz 24 ja 2410 järel. Ilmselt leiti, et konkurentsitingimustes ellu jäämiseks peab ulatuslikult moderniseerima vananenud välimusega põhimudelit 2410. Noh, selge, eks ta oli ju tõesti kere poolest 1968. aastal esitletud 24-ga peaaegu identne.
Seega oli vaja uut massiautot, mis oleks hoopis moodsam ja mida võiks vabalt toota kuni salapärase "uue mudeli" tulekuni. Lihtsaim viis selleks oli võtta olemasolev ihaldusväärne 3102 ja muuta see massidele kättesaadavamaks. Loomulikult andes talle veidi moodsama välimuse ja kahandades sealjuures tootmiskulusid. 31029 kasutab 3102 salongi, sealhulgas armatuurlauda, kuid lõppviimistlus on märgatavalt kehvem.
Tulemus on kõigile näha. 31029 on Gaz 24-l põhinevate Volga mudelite järsu allakäigu algus. Teda peetakse Volga fännide seas kõige ebaõnnestunumaks mudeliks firma ajaloos. Kere poolest on ta tõesti 3102-ga sarnane. Tagaosa on peaaegu identne, kuid esiosa on tehtud uus. Samuti on kadunud 3102 kroomitud stanged, asendades need üsna kobakate (ent samas ikkagi integreerimata) plaststangedega. Tulemuseks on täiesti mittemidagiütlev ja võrdlemisi inetu eht-Venepärane auto.
Kõige tipuks langes 31029 tootmine perioodi, kus Gaz-i tehasel olid väga rasked ajad ning võideldi üldse ellujäämise nimel. Seetõttu käis alla ka koostekvaliteet ning kasutatud materjalid. Nad olid jubedalt kokku pandud ja lisaks muudele hädadele roostetasid hirmsasti. Isegi tehniliselt oli tegu vananenud ning võrdlemisi ebatöökindla autoga.
Gaz 31029 suutis tehast elus hoida, kuid muutis kardinaalselt Volga mainet koduturul. Endisest edukuse (või õigemini staatuse) sümbolist oli saanud tavaline odav massiauto. Nüüd osteti Volgat sellepärast et ta oli odav, mitte et keegi oleks teda ihaldanud. Miskit polnud parata, turumajandus oli oma töö teinud.
|
Fotomeenutus varakevadiselt Lasnamäelt. Igapäevasõidukina kasutusel oleva Gaz31029 (registreerimisnumber muudetud) jäädvustas fotoaparaadiga Smena2 harrastuspiltnik Sm. Tasku.
| |