Volgaklubi kodu - Content
Kodu
Foorum
Galerii
Kontakt
Kuuluta
  


· Avalehele
· Klubi tutvustus
· Liikmete nimekiri
· Ürituste kalender
· GAZ Ajalugu
· GAZ Mudelid
· Volgad meedias
· Maailm ja mõnda
· Ümberehitused
· Tehnoabi
· Uudiste arhiiv
· Lingid
· Kasutajate nimekiri
· Foorum



Praegu on, 204 külastaja(d) ja 0 kasutaja(d) kes on praegu portaalis.

Sa oled Anonüümne kasutaja. Sa saad registreerida vabalt vajutades SIIA

GAZ 2410
1985-1994




Eellugu

Kui 1970. aastal Gaz 24 seeriatootmisse läks, jätkas tehase konstrueerimisbüroo mudeli edasi arendamist. Seeriatootmisse läinud Gaz 24 puudustena nägid insenerid tema ebastabiilsust suurtel kiirustel ning madalat passiivse turvalisuse taset. 1976. aastaks plaaniti panna juba tootmisse parendatud sõiduomadustega ja madalama müratasemega mudel. Aastaks 1978 pidi plaanide kohaselt tulema põhjalikult uuenenud Gaz 24, sõltumatu vedrustusega, tagumiste spiraalvedrusega ja ulatuslike tehnilsite uuendustega. Paraku ei saanud plaanidest asja. Gaz 24 püsis peaaegu muutumatuna tootmises 8 aastat. 1977. aastal esitletud uuenenud Gaz 24 oli sisuliselt vaid veidi muudetud salongiga ning tühiste erinevustega auto. Veidi uuenes salong, tühised erinevused tehnikas ja välisdetailides.

1982. aastal läks seeriatootmisse nomeklatuurile mõeldud kõrgema klassi Volga 3102. Võrreldes Gaz 24-ga oli ta arvestatav edasiminek nii väliselt kui tehniliselt. Tegelikkuses hakkas 3102 viimaks kasutama just neidsamu tehnoloogilisi uuendusi, mis oli juba ammu II põlvkonna Gaz 24 jaoks välja töötatud. Ja isegi 3102 ei saanud kõiki soovitud uuendusi, vaid ainult mingi osa neist. 

Sõjalis- ja kosmosetehnika investeeringud olid tähtsamad kui autotööstus, ning Gorki autotehas vireles arendusrahade puuduses. Siiski oli 80-te alguses selge, et Gaz 24 on lootusetult vananenud mudel ja tema maine välisturgudel kannatas tugevasti. Päris uue mudeli arendamine ei tulnud kõne alla, kuid Gaz 24 moderniseerimine olemasoeva 3102 baasil oli siiski võimalik.

See lubatud II põvkonna Gaz 24, mida algselt lubati juba 1978 aastaks, sai lõpuks valmis alles 1984. aastal. Tegemist oli sisuliselt tavalise Gaz 24-ga, mis oli ehitatud 3102 baasi kasutades. Kõik mida sai, võeti 3102-t, ent kere jäeti Gaz 24 oma. Ainsaks väliseks erinevuseks (alguses) Gaz 24-ga olidki Gaz 3102-lt tuttavad peidetud linkidega ja ilma kolmnurkse aknata uksed ning plastikust ilukilbid. Muus osas (kroomitud võre, stanged jms oli kõik sama(vt. pilte ülal).

Tuttava välimuse taga peitus siiski üsna palju muudatusi. Salong oli suures osas üle võetud Gaz 3102-lt. Kasutatud oli samu istmeid, uksepolstreid ja põrandakonsooli. M.S. Gorbat¨ovi kokkuhoiupoliitika tulemusena oli viimistluskavliteeti siiski märgatavalt alla viidud. Loobutud oli 3102 kallist pehme plastikuga ja kroomkaunistustega armatuurlauast. Selle asemele oli odavam kõvast plastist armatuur. Põrandal olid vaipade asemel kummimatid, istmekatted olid odavamad. Müraisolatsioon oli ka kehvem kui 3102-el. Kuid kogu tervik oli siiski parem parem kui 24-l. Mis sest, et lootusetutl hiljaks jäänud mudel.
Autol oli uuendatud mootor koos uue väljalaskega, täiesti uus elektrisüsteem, Gaz 3102-ga sama kütte- ja ventilatsioonisüsteem jne. Pidurisüsteem oli uus, kuid mitte sama, mis 3102-el kasutatud. Gorbat¨ov ei lubanud ketaspiduritega süsteemi. Kasutati nelja trummelpidurit, kuid pidurite vaakumvõimendi oli viidud kohe peasilindri juurde ning esi- ja tagapidurite jaoks kasutati üksteisest sõltumatut torustikku. Tagasild oli sama, mis Gaz 3102-el, kuid esisild veidi moderniseeritud Gaz 24 oma, mis võimaldas kasutada 3102 laiemaid rehve. 
Ka kandevkere ei olnud Gaz 24-ga päris sama, vaid kujutas endast segu 24 kui 3102 kere komponentidest. Esi- ja tagaosa on sarnased Gaz 24-le, kuid kogu salongi osa on identne Gaz 3102-ga. Põranda profiil ja istmete kinnitused on Gaz 24-st erinevad, samuti kõik mis puudutab ventilatsioonisüsteemi. Samas oli kütusepaak ja varuratta asukoht jäetud samaks vana Gaz 24-ga. Seda loeti praktilisemaks, sest võimaldas kergemini kasutada gaasiseadmeid ja paigaldada kärukonksu.


Tootmisse juurutamine

Väikeseeriana hakati ülaltoodud piltidel kujutatud Gaz 2410 algupärast versiooni ka tootma. Masstoodangus toimus Gaz 24 asendamine mudeliga 2410 aga üleminekumudeli abiga. 1985. aastal jõudis müügile Gaz 24 üleminekumudel (nime all siiski Gaz 24). See mudel oli väliselt midagi 2410 ja 24 vahepealset. Ta kasutas uut 2410 põhja, uut mootorit koos väljalaskega ning uut veermikku koos pidurisüsteemiga. Uksed jäid veel Gaz 24 omad. 

Uus kere tingis ka uued istmed, kuid muus osas oli salong sama, mis Gaz 24-l. Olulisem erinevus salongis oli vast käsipidur. Kuna põhi ja sõlmed olid 2410 omad, tingis see ka käsipiduri kangi asetuse istmete vahele põrandale. Gaz 24-l asus seal teavasti laegas, mis kohandati nüüd veidi ringi (vt pilte).

Sellist mudelit toodeti kuni 1986. aastani välja. Niipea kui kõrval väikeseeriana tootmisse juurutataval "päris" 2410-el mõni uuendus (loe: lihtsustus) tekkis, võeti see kohe kasutusele ka üleminekumudelil. Näiteks istmetel kasutati alguses täpselt sama kangast nagu 3102-l, kuid juba 1986. aastal tulid ka üleminekumudelid 2410-lt tuttava kotiriiet meenutava odava ilmega polstriga
Must plastvõre oli 1985. aasta alguses kasutusel vaid eksporti minevatel autodel. Kodumaa tarbeks toodeti endiselt Gaz 24 välimusega mudelit. Kuid kokkuhoiu huvides lihtsustati 2410-t veel enne masstootmise algust ulatuslikult. Nii kadusid lõplikult kroomitud esivõre, iseseisvad gabariidituled, stangede puhvrid, esipõllelt numbrialus.  
Esimesed päris valmiskujul Gaz 2410-d tulid tehasest 1985. aasta lõpupoole. Tühiste muudatustega püsis ta tootmises kuni 1994. aastani.

 
Auto ise

Oma olemuselt on 2410 kõrgema klassi 3102-le sarnaste omadustega Volga, mis oli pakitud lihtsamasse vormi. Sõiduomadustelt jääb 2410 "direktorite" Volgale veidi alla. Põhjuseks kehvem müraisolatsioon ja esisild, mis sarnaneb siiski Gaz 24-le, mitte 3102-le. Vana 24-ga võrreldes on tegu siiski mugavama liiklusvahendiga. Uuema tüübi istmed on mugavamad, asend on parem, rool istub paremini kätte, kiirem tagasild vähendab maanteel sõidumüra. Auto tunnetus on 2410-s oluliselt kindlam ja seetõttu on temaga ka kiire sõit hoopis meeldivam.

Eriti positiivne nähtus on 3102-lt muutmata kujul üle võetud salongi ventilatsiooni ja küttesüsteem, mis hoidis auto seest hoopis soojemana kui Gaz 24. Paremini on lahendatud tagaistujate küte. Tagaklaas oli elektrilise küttega.  Samas kipub 2410 salong tänu rohkele plastikule rohkem kolisema.
Vene rahva jaoks oli tegu tähtsa uudismudeliga, kuigi maailma mastaapides oli ta lootusetult vananenud auto. Samal ajal tulid Saksamaal müüki Merdedes-Benz W124 põlvkond ja Ford Scorpio. Napilt aasta hiljem valmis BMW-l staatusesümbolina Volga "otsese konkurendina" 7. seeria (E32).


Gaz 24 ja 2410 sarnasused ja erinevused

Välisplekkidest on Gaz 24-ga identsed vaid kapott, tagatiivad ja katus. Esitiivad ja tagaluuk on omavahel vahetatavad, kuid erinevuse tingivad detailidesse puuritud iluliistude ja kaunistuste kinnitusaukudes. Esitiibadel puuduvad augud "Volga" kirjade jaoks. Tagaluuk on üks-ühele võetud hoopis 3102-lt. Erinevus Gaz 24-ga seisneb selles, et puuduvad augud kroomliistu kinnitamiseks, selle asemel on augud uue tüübi tagumise "Volga" kirja jaoks.
Uksed pärinevad tervenisti 3102-lt. Uste sisemised süsteemid (aknatõstukid jms) on kõik 24-st erinevad ja ukse (isegi tagumise) komplekteerimine 24 ukse sisuga ei ole võimalik. Omavahel ei ole võimalik vahetada ka uksepolstreid, ega praktiliselt ühtegi salong detaili. Idee ehitada 24-le sisse 2410 armatuurlaud või vastupidi on teostatav ainult keevitusmasina olemasolul ning on väga töömahukas. Kõik kinnituskohad on erinevad. Lisaks ei ole võimalik asendada omavahel soojendussüteeme koos torustikuga. Selleks on erinevused tehtud juba keresse. Istmete vahetamine omavahel on raske, tuleb istmete kinnitused ringi teha. Gaz 24 esiistmed kinnituvad jäigalt neljast punktist, 2410 omad aga kolmest punktist ning istmete kõrgust on võimalik muuta nii esimesest kui tagumistest kinnituskohtadest.

Klaasidest on identsed vaid esiklaas ja tagumise ukse klaasid. Tagaklaas on 2410-el elektrilise soojendusega. Esituled on erinevad, 2410-el on parktuli toodud põhitule sisse. Tagatuled on samad, mis hilistel (alates 1978 lõpp) Gaz 24-del.

Esipõll on 2410-el ilma parktule aukudeta ja numbri raamita. Number kinnitub hoopis stangele. Tagumine põll on ka teistsugune, mistõttu ei saa Gaz 24-l kasutada 2410 tagastanget Vastupidi on teoreetiliselt võimalik. Gaz 24-l kinnitub tagastange külge täiendav plekist kate, 2410-l seda enam pole. Esistange on 2410-el alati lisatulede aukudega.



Gaz 2410-l baseeruvad erimudelid

Gaz 2411 Ehitatud taksoks.Omab mootorit millel on madaldatud surveaste bensiini A-76 kasutamiseks. Autole on peale pandud taksomeeter, katusele plafoon, salongi roheline märgutuli. Raadiot, antenni ja sigaretisüütajat ei paigaldatud.


Gaz 2412 Universaalkerega, viieukseline, kolme istmereaga ja seitsme istekohaga sõiduauto. Teise ja kolmanda istmerea kokkuklappimisel moodustub sile põrand kauba jaoks. Pikkus ca 2,1m, laius 1,3m (rattakoobaste vahel ca 1m). Seoses suurendatud kandevõimega on sel mudelil tugevdatud tagumised vedrud.

Gaz 2413 Meditsiiniteenistuse auto. Ehitatud haigete veoks ja arsti väljasõiduks väljakutsetele. Universaal keretüüp. Sanitaar "osakonnas" paikneb kanderaam(id) haigetele ja kaks saatja kohta meditsiinipersonalile. Osakond on eraldatud juhi ja arsti kohast vaheseinaga. Auto on varustatud katusel asuva punaseristi märgiga lisatulega ja paremal tiival asuva nö otsingu/otsija tulega, mida saab salongist suunata.

Gaz 2410-051 "Ata¨ee" - Parima võimaliku viimistlusega erimudel. Väljast tavaliselt kroomitud Gaz 24 esivõrega ning kindlasti Gaz 3102 kroomitud rattakilpidega. Teistsuguse üldilme annavad ka pruuni tehasetooniga klaasid.
Salong viimistletud samamoodi nagu tippvarustuses 3102-d. Põrandal vaibad, parem mürasummutus, 3102 armatuurlaud, 3102 tagumine aknalaud, istmed sametist ja tihti tagumiste peatugedega. Piltidel oleval autol on ka Gaz 14 rool.
Tegemist on juba konveieril teistmoodi tehtud autoga, mitte pelgalt polstrite erinevusega. Tal on kere ehituses muudatusi, kasutades osaliselt 3102 keredetaile.

Gaz 2414 Universaalkerega takso.
Gaz 2417 Sedaankerega takso mis on mõeldud maagaasiga sõitmiseks.










Martin Ruud

Avalikustatud: 2004-11-24 (19741 korda loetud)

[ Mine tagasi ]

Content ©
Copyright © by Volgaklubi koduleht 2004
Kõik õigused reserveeritud