Peamiselt on käesolevas juhendmaterjalis silmas peetud kuni 90-teni valmistatud Volga mudeleid. Üldjoontes ei ole määrdeainete valikul suurt vahet, kas räägime GAZ 21, 24, 2410 või 3102 mudelist, sest kõigi näol on tegemist sarnase ajastu vanatehnikaga ja seetõttu on ka sobilikud kaasaegsed määrdeained enamasti samad või väga sarnased.
Mootor
Originaalspetsifikatsioon:
SAE 10W30
Kaasaegne soovitus:
Mineraal või poolsünteetiline lihtne mootoriõli spetsifikatsiooniga SAE 10W40, SAE 15W40 või kui auto sõidab peamiselt suvel, ka SAE 20W50 vms.
Kommentaarid:
SAE markeeringus näitab esimene number õli omaduste säilimist miinustemperatuuridel ja teine number (W järel) õli kuumataluvust. Seega kui auto sõidab vaid suvel, võib kasutada ka õlisid, mis talvekülma ei kannata, kuid on suvel veelgi kõrgemate numbritega või mis ei olegi talvekasutuseks ette nähtud.
Täissünteetilist õli on soovitav kasutada vaid juhul kui mootor on läbinud kaasaegsete vahendite ja materjalidega teostatud kapitaalremondi.
Käigukast
Originaalspetsifikatsioon:
SAE 80W90, GL-3
Kaasaegne soovitus:
Mineraalsel baasil transmissiooniõli vastavalt standarditele GL-4 (ka GL-5) ning SAE 80W90, SAE 85W90 või isegi SAE 85W140.
Kommentaarid:
GL-4 standardile vastav transmissiooniõli sisaldab väidetavalt vähem koormuse talumist soodustavaid lisandeid ja on värvilisest metallidest detailidele ning sünkronisaatoritele parem kui GL-5 standardile vastav õli, mistõttu ei ole soovitav GL-5 õli käigukastis kasutada. Kui autot kasutada vanatehnikana ja mõistlikult, ei juhtu ka sellega midagi.
Tagasilla peaülekanne ehk reduktor ehk diferentsiaal
Originaalspetsifikatsioon:
SAE 80W90, GL-3
Kaasaegne soovitus:
Mineraalsel baasil transmissiooniõli vastavalt standarditele GL-4 või GL-5 ning SAE 80W90, SAE 85W90 või isegi SAE 85W140.
Kommentaarid:
Paksem, näiteks SAE 85W140 transmissiooniõli võib vähendada kulunud reduktori undamist. Tagasillas võib julgelt kasutada ka GL-5 standardile vastavat õli, sest siin ei ole ohtu sünkronisaatorite kulumisele ja oluline on ennekõike koormuskindlus.
Piduri- ja sidurisüsteem
Originaalspetsifikatsioon:
BSK
Kaasaegne soovitus:
DOT-4 kui süsteem on kaasaegsete vahenditege remonditud või BSK kui varem on kasutatud seda tüüpi õli ja süsteem ei ole remonditud.
Kommentaarid:
BSK on vanaaegsetele kummidetailidele (sh mansetid) leebem. Kunagi ei tohiks kasutada erinevaid õlitüüpe, sest see toob suure tõenäosusega kaasa mansettide või muude tihendite riknemise. Kui süsteem on kaasajal remonditud, on DOT-4 õli kasutamine soovitav, sest seda õli on erinevalt BSK-st võimalik ootamatu lekke korral igast tanklast osta. Pidurisüsteemi remontimisel on soovitav uued mansetid testiks umbes ööpäevaks DOT-4 õlisse panna ning kasutada vaid detaile, mille omadused ei muutu ehk mille pind ei hakka kergelt hõõrudes lagunema.
Esisilla käändteljed ja õõtshoovapuksid
Originaalspetsifikatsioon:
TAD-17i, TAP-15V või TCP-14
Kaasaegne soovitus:
Transmissiooniõli SAE 80W90 (GL-4, GL-5)
Jagaja ehk katkesti jaoturi võll
Originaalspetsifikatsioon:
TSIATIM-201 või LITOL-24
Kaasaegne soovitus:
Mineraalipõhine aastaringne universaalmääre (nt liitiumseepmääre)
Rooliliigendid ja pendelhoob
Originaalspetsifikatsioon:
VNIINP-242, TSIATIM-201, TSIATIM-203 või ka LITOL-24
Kaasaegne soovitus:
Mineraalipõhine aastaringne universaalmääre (nt liitiumseepmääre)
Kommentaarid:
Vanade autode juures kasutatud grafiitmäärde asenduseks sobib samuti mõni kaasaegne grafiidisisaldusega aastaringne universaalmääre.