Volgaklubi kodu
Kodu
Foorum
Galerii
Kontakt
Kuuluta
  


· Avalehele
· Klubi tutvustus
· Liikmete nimekiri
· Ürituste kalender
· GAZ Ajalugu
· GAZ Mudelid
· Volgad meedias
· Maailm ja mõnda
· Ümberehitused
· Tehnoabi
· Uudiste arhiiv
· Lingid
· Kasutajate nimekiri
· Foorum



Praegu on, 211 külastaja(d) ja 0 kasutaja(d) kes on praegu portaalis.

Sa oled Anonüümne kasutaja. Sa saad registreerida vabalt vajutades SIIA


Volgaklubi foorum :: Vaata teemat - Gaz 3102-051 "Ata¨ee" (1986), Sõbra G/K
Galerii  Laadi pilte serverisseLaadi pilte  OtsiOtsi   ProfiilProfiil   Logi sisse, et kontrollida oma privaatsõnumeidLogi sisse, et kontrollida oma privaatsõnumeid   Logi sisseLogi sisse 

Gaz 3102-051 "Ata¨ee" (1986), Sõbra G/K
Mine lehele 1, 2, 3  Järgmine
 
Uus teema   See teema on suletud ja sa ei saa postitada ega muuta oma teateid.    Volgaklubi foorum -> Lugejate autod
Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat  
Autor Sõnum
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2784
Asukoht: Telliskivi, Viimsi

TeadePostitatud: P dets 30, 2007 12:52 am    Postita teema: Gaz 3102-051 "Ata¨ee" (1986), Sõbra G/K Vasta viitega

Vaatan telekast filmi hiinlastest ja enam ei jaksa. Tahaks rääkida kellegagi Volgadest. Ent kuna sm Gazik ilmselt magab juba, avame taas ühe uue teema.

Kuna väljas on jätkuvalt samasugune ilm nagu oktoobri alguses, soosib see igati vanatehnikaga tegelemist. Ja ise ka ei usu, kuidas tõmbab garaazi. Kuna endale on kombeks tegeleda mitme asjaga korraga, ei saa kuidagi mööda vaadata ka hiljuti Moskvast toodud 3102-st. Aga kõigepealt jälle väike ülevaade, millega tegu.

Kui Volga Moskvast saabus, nägi ta välja niisugune. Mustad klaasid, 16 tollised valuveljed, vinged 3110 peeglid ja muud head lisad. Tegelikult omamoodi ülbe, kuid mitte minu maitse.


Vaatamata tuuningule tegelikult ikka väga korras auto. Midagi niisugust polnud minu silmad enne näinud - 21 aastat vana 3102, mis on 100% originaal värvi all ja ilma ühegi roosteplekita. Isegi mõlkidest ja kriimudest on teda säästetud, avariist rääkimata. Kroom on veatu, nina istub kokku nagu uuel autol. Esimest korda nägin oma silmaga ideaalselt säilinud vana tüübi originaal esivõre, mis koosnes kolmest osast ja vana tüübi esistanget, millel jookseb kummiriba üle kogu stange ja number asub stange all.


Salong on kõige eksklusiivsema viimistlusega, mida tehas pakkus. See siin on n.ö. "standardvarustuses" diplomaadile ehitatud 3102. Istmetel Mercedese samet (sama, mis Gaz 14) ja põrandal Mercedese vaibad. Omaniku kinnitusel valmistati niisuguseid autosid sel aastal 17 tk, mis kõik ka eksporti saadeti ja ühtlasi NSVL diplomaatide poolt ära soetati.


Kahjuks on eelmine omanik siiski jõudnud ehitada autosse põhjaliku helisüsteemi, mille tagajärjeks on nüüd rikutud uksepolstrid, katkine raadiopaneel ja veel mitmed pisemad asjad. Aga kõik muu on ideaalilähedane. Kui auto Moskvas kätte saime, oli ta sõitnud 19000 km. Tänaseks on siis üle 20000 ees. Kõik on kulumata, isegi rool on sama krobeline nagu uuel autol.


Kapoti alt pole ka miskit ette heita. Kõik on hästi säilinud, puhas ja korras. 12 klapiga eelsüütekambriga mootor töötab laitmatult ja isegi märkimisväärset õlileket pole. Mingil põhjusel on kadunud originaal tulepesurite paak ning asendatud mingi muu auto omaga. See on mul juba olemas.


Üllatusena avastasin, et isegi põhja all poldipead ja hoovakesed alles säravad. Nagu oleks poest ostetud auto. Parempoolselt pildilt paistavad ka 3102 massiivsed piduriketaste jahutuse tuulekogujad. Ohtralt on lastud põhja all korrosioonitõrjet.


Vaade pakiruumi tegi ka meele rõõmsaks. Olgugi, et venelane oli torkinud pakiruumi plastikust vaheseina auklikuks, et kinnitada sinna tümakaga seotud ilu. Sellegipoolest on kenasti säilinud tehases pandud värvi nimetusega paberlatakas. Tore on ka see, et varuratast pole kunagi pakiruumist välja tõstetud. See on täiesti puhas-valge isegi seestpoolt ja rehv räägib ka iseeenda eest. Samamoodi on seisnud 21 aastat puutumatult omal kohal pump, tungraud ja vänt (jah ... eksport 3102 põhivarustuses on VÄNT ... ja tavotiprits ka). Ka tööriistakott on uus ja komplektne. Lõhnab hästi.


Veel enne kui auto garaazi talvituma panin, oli vaja ära korraldada kohustuslik operatsoon. Omanik andis ju kaasa originaal rattad koos kilpidega. Need pesin kenasti puhtaks ja kruttisin alla.


Talvituma läks masin juba õigete ratastega.


Viimati muutis Sm.Tihhonov (P mär 08, 2009 9:45 pm), kokku muudetud 4 korda
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
gazik
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 13, 2004
Teateid: 1328
Asukoht: Tartu

TeadePostitatud: P dets 30, 2007 12:28 pm    Postita teema: Vasta viitega

Need kaks (pea 100% originaalid) 3102-te, mis viimase 5a. jooksul mul Venest leida on õnnestunud, on mõlemad väga ülbe heleda salongiga. Üks kahest siis käesolev seltsimehe auto.

Ja Tihhonov, ma pole sulle öelnudki, aga sinu auto täpne modifikatsioon on GAZ 3102-051 "Ata¨ee"
_________________
AADU KADAKAS
psü-psühhiaater(suiti maal, enamust aega hullumajas) Abiliin ja nõustamine GSM 534 97951
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2784
Asukoht: Telliskivi, Viimsi

TeadePostitatud: E dets 31, 2007 1:22 am    Postita teema: Vasta viitega

Et siis ikkagi "Ata¨ee" mudel oligi eraldi markeeringuga? Ma olen ise arvanud, et nad olid lihtsalt eritellimusena diplomaatidele valmistatud isendid. Igal juhul on nad piisavalt haruldased, et mina pole niisugust autot Eestis kunagi näinud. On nähtud küll igasuguseid samodelnõi salongiga autosid, kuid originaalile nad vastu ei saa.

Siinkohal tahaks ka avalikult avaldada tänu sm Gazikule, kes selle auto lõpuks Venemaa avarustest välja peilis ja koju aitas tuua. Loodan, et kunagi saan tasuda oma tänuvõla znakkides.

Konkreetse "Ata¨ee" ajalugu on omamoodi huvitav. Kes viitsib lugeda.

Masin eksporditi '86 aastal Austriasse, kus ta sai NSVL sõjaväeata¨ee autoks. Ilmselt ei olnud Viinis niisuguse autoga sõitmine just prestii¸i asi. Igal juhul jäi tema läbisõit tagasihoidlikuks - umbes 10000 km. Diplomaatilisele ajaloole viitav detail on ka ¦veitsi kiirteede 1987. aasta maksumärk Volga esiklaasil.
Diplomaat tuli '89 aastal tagasi Moskvasse ning ka Volga imporditi tagasi ja võeti kohalikku registrisse. Isiklikuks autoks. Venemaal Volgat ei kasutatudki, sest sel ajal sõitsid kõrgema kategooria diplomaadid Moskvas juba Mercedestega. Volga pargiti NSVL Kaitseministeeriumi autobaasi köetavasse garaazi. Ja sinna ta jäigi. Diplomaat läks järgmisse lähetusse, tulid uued autod ja uued huvid.

Volga seisis Kaitseministeeriumi garaazis kokku umbes 17 aastat. Teda ei saanud kasutusele võtta ega maha müüa. Sest ta oli Kaitseministeeriumi diplomaadi eraauto, mis oli jäetud hoiule. Ilmselt oli seal niisuguse saatusega autosid veel. Eriti irooniline on see, et diplomaadil endal oli Volga olemasolu juba ammu meelest läinud.

Alles kevadel 2007 hakati Volga vastu uuesti huvi tundma. Pärast seda, kui Moskva linnapea sm Lu¨kov oli otsustanud kõnealuse autobaasi maha lammutada ja sinna ärikeskuse rajada. Kodanik Artjom, kellelt me Volga ostsime, oli ka Kaitseministeeriumi töötaja, kes sai siseinfot, et niisugune Volga jääb lammutustöödele ette. Tema siis otsis üles omaniku ja tuletas vanainimesele meelde, et neil on üks Volga. Edasi oli olnud vaid vormistamise küsimus.

Artjom ostis selle Volga enesest mõistetavalt ikkagi autoks, mitte vanatehnikaks. Ta tegi autole täieliku hoolduse. Õlide, vedelike, rihmade vahetuse, põhjaliku korrosioonitõrje ja muidugi vinge tuuningu. No et eriti äss auto oleks. Ta suutis sõita sellega alates mai 2007 kuni oktoobrini Moskva linnas ilma ühegi plekimõlgita. See on küll ime. Õnneks sai ta aru, et kui selle Volgaga Moskvas talv ära sõita, siis kevadel ei maksa see auto enam mitte midagi. Sellepärast otsustaski ta proovida seda kirve hinnaga müüa. Et kui kellelgi seda rohkem vaja on, siis ostku ära.

Nii ta läks. Õnneks.

Et jutt liiga igavaks ei läheks, võtan lõpetuseks "DELO" vahelt kaks pilti, mida alguses plaanisin igaveseks arhiivi sügavustesse jätta. Liiga valusad on need pildid. Need kaadrid on sellest samast autost veel "täies hiilguses". Mitte igaühel pole nii vinget masinat.




Viimati muudetud Sm.Tihhonov poolt (P mär 08, 2009 10:06 pm), kokku muudetud 1 korda
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
gazik
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 13, 2004
Teateid: 1328
Asukoht: Tartu

TeadePostitatud: T jaan 01, 2008 3:01 pm    Postita teema: Vasta viitega

Sm.Tihhonov!
Arvan ,et need pildid auto salongist, mis sellise por..tuningu oli läbinud, on näitlikuks õppematerjaliks noorsoo hulgas kasvatustöö läbiviimisel ja originaali propageerimisel.
Aitähh mehisuse eest, et need avaldasid.
_________________
AADU KADAKAS
psü-psühhiaater(suiti maal, enamust aega hullumajas) Abiliin ja nõustamine GSM 534 97951
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2784
Asukoht: Telliskivi, Viimsi

TeadePostitatud: R jaan 04, 2008 4:34 pm    Postita teema: Vasta viitega

Olles esimesest elevusest üle saanud, alustasin novembris Volga registreerimise protsessiga. See ei läinudki nii valutult kui lootsin. Esimesel korral mõtlesin, et "lööme massiga". Sõitsime ARK angaari ette kahe musta Volgaga.



Ülevaatajad olid väga professionaalsed ja tegid oma tööd tavapärase rutiiniga. Kaks musta Volgat neis elevust ei tekitanud. Laskumata emotsioonidesse vaatasid nad Volgad üle ja tegid oma otsuse - 2410 on registreerimiseks sobiv, 3102 mitte. Mittevastavuse põhjusi oli kolm - esimesed küljeaknad, mille toonimise tase ületas kõiki seaduse ja mõistuse piire (oli arvata, et need läbi ei lähe). Siis veel puudusid tagaistmel turvarihmad, kuigi polstrisse oli augud ära tehtud ning kolmandaks ei meeldinud neile udutuled, millel polnud "E" sertifikaati. Selle viimase probleemiga ei olnud ma nõus ja selgitasin, et tegu on originaal asjadega. Lõpuks sain kokkuleppe, et kuna tegu on vanatehnikaga (mitte aktiivse tänavakasutuse autoga) siis lubati tuled jätta tingimusel, et angaari sõites tuled kinni kaetud.


Vahepeal olid mõnusad soojad ilmad, mis soosisid veidi autoga tegelemist. Auto nõuetele vastavaks muutmine võttis tegelikult aega ainult ca 4 tundi. Toonkiled tulid väga hästi maha, turvavööde panek oli sisuliselt 6 polti kinni keerata. Auto välimus muutus pärast akende puhastamist palju sümpaatsemaks.
Praegused külmad ilmad kuivatasid teed ära ning täna päeval tekkis mõte, et sõidaks natuke Volgaga. -11 kraadi juures läks ta kenasti käima ning isegi seest soojaks. Täitsa mõnus oli. Teed viisid loomulikult jälle ARK angaari. Vaja ju lõpuks numbrimärgid ka külge saada.



Seekord meeldis Volga ülevaatajale palju rohkem. Korra võeti veel jutuks udutuled, kuid mehed olid üldiselt sõbralikud ja vastutulelikud. Mõisteti, et 22 aastat originaal komplektsuses säilinud autot pole mõtet selle pärast lammutada. Ega see mingi Lexus pole. Läksime sõbralikult lahku, minul näpus paber kirjaga "Sõiduk vastab nõuetele, lubatud registreerida".

Vormistamise käigus tekkisid veel mõned küsitavused, sest tahtisn kasutada ühe enda olemasoleva auto reg. märke. Kõik oleks muidu lihtne olnud, kuid EL seadused nõuavad, et esmaregistreerimisel tuleb paigaldada autole sinise servaga Euroliidu numbrid. Vanade numbrimärkide taaskasutusele võtmisel esmaregistreeritavatel autodel tuleb kõigepealt tellida sinise otsaga duplikaadid.
Ilma igasuguse konfliktita selgitasin töötajale oma auto eripära ning AAK numbrite tähendust musta Volga küljes. Et kas on mingeid võimalusi siiski jätta vana tüübi numbrid? Töötaja mõistis kollektsiooni auto erivajadust ning uuris seaduslikke võimalusi minu soovi täitmiseks. Lõpuks selgus, et kuna tegu on museaaliga, siis võib ta teoreetiliselt registreerida ka vanade numbritega. Mina andsin kinnituse, et olen teadlik, et nende numbrimärkidega tänaval liiklemine on seadusevastane. Ning tehniline pass trükiti välja. Taas väga meeldiv kogemus ARK-ga.

Tegin kodus selle tähtsa sündmuse puhul ka mõned slaidid.

"Tere tulemast Riigikantselei garaazi"







Volga on registris. Nüüd saab rahulikult keskenduda ülejäänud tuuningu eemaldamisele.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Hans
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 05, 2007
Teateid: 69
Asukoht: Lääne-Virumaa ja Tartu

TeadePostitatud: R jaan 04, 2008 5:46 pm    Postita teema: Vasta viitega

Aplaus ja õnnitlused ka minu poolt!
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Grupp Seltsimehi
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Jun 02, 2005
Teateid: 168
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: E jaan 07, 2008 2:14 pm    Postita teema: Vasta viitega

Väga kena. Aga millal garaazis suppi ja matrjoshka viina pakutakse?
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
gazik
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 13, 2004
Teateid: 1328
Asukoht: Tartu

TeadePostitatud: E jaan 07, 2008 2:36 pm    Postita teema: Vasta viitega

Tuleb vist oma haagisega tulla sul kohale ja toitlustamist organiseerima hakata...
_________________
AADU KADAKAS
psü-psühhiaater(suiti maal, enamust aega hullumajas) Abiliin ja nõustamine GSM 534 97951
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade
Sm Mirski
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 06, 2004
Teateid: 1212
Asukoht: Tallinn, Nõmme

TeadePostitatud: E jaan 07, 2008 3:46 pm    Postita teema: Vasta viitega

Ise saaksin kaasa võtta samovari ja vahvliküpsetusrauad.

Vaadates õue, meenuvad aga kuldsed sõnad "Tahaks saada kerjusmungaks aga ilm ei võimalda."
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge MSN Messenger
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2784
Asukoht: Telliskivi, Viimsi

TeadePostitatud: E jaan 07, 2008 4:37 pm    Postita teema: Vasta viitega

Ei noh.


Kõik on ikka isikliku kasu peal väljas. Aga kas Eriautobaas näiteks ühe kroomitud rattakilbi tahab mulle riiulile tuua?
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Grupp Seltsimehi
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Jun 02, 2005
Teateid: 168
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: T jaan 08, 2008 2:31 pm    Postita teema: Vasta viitega

Mis te sellega teete? Ise müüsite kõik ju ära "ah mis s***ga teha".
ja kust meilgi neid võtta peaks olema?
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
gazik
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 13, 2004
Teateid: 1328
Asukoht: Tartu

TeadePostitatud: T jaan 08, 2008 4:08 pm    Postita teema: Vasta viitega

Lubage, kui tohib siia natuke ka samal teemal.
Seltsimehed kumb oleks parem? Noh lihtsalt ise ma mõtlen (üritan vähemasti),
et kas omada nelja autot (mida sa pead naise eest varjama, elama kogu aeg pidevas hirmus jne.) ja mitte ühtegi "Keskomitee kilpi" või sul on komplekt (või kaks) kilpe (uued, sinule lähedal, ripuvad kenasti magamistoa pesukapi tagaseina küljes naela otsas), aga pole näiteks ühtegi autot.
PS: see oli lihtsalt juhuslikult toodud näide.
_________________
AADU KADAKAS
psü-psühhiaater(suiti maal, enamust aega hullumajas) Abiliin ja nõustamine GSM 534 97951
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2784
Asukoht: Telliskivi, Viimsi

TeadePostitatud: E mär 17, 2008 12:39 am    Postita teema: Vasta viitega

Eelmine nädal soosis heade ilmadega. Mingil seletamatul kombel hakkas ühel hommikul tööle sõites süda kiiremini taguma ja ma teadsin, et see päev on millegi erilise jaoks välja valitud. Jõudnud tööle, ei tahtnud ma seda head päeva raisku lasta minna ning tegin Volgale ära kindlustuse. Vaatasin aknast säravat päikest ning sõitsin kohe tagasi koju. Võtsin garaazist Volga. Sellist päikselist päeva lihtsalt ei saanud nii mööda saata, et Volgaga sõita ei saa.

Käisin kupatasin maanteel mootori korralikult soojaks, tegin paar jõulisemalt pidurdust ja sõitsin ülevaatusele. Meestel loomulikult suud kõrvuni. Nostalgia nostalgiaks, kuid Volga läbis täiesti ametlikult kogu ülevaatuse programmi koos amortisaatorite testiga. Minu üllatuseks näitas see 12 klapiga tõrvikmootor isegi täiesti rahuldavaid heitgaaside numbreid.

No ja siis tööle tagasi. Volgaga loomulikult. Viisin veel lõuna ajal paremad töökaaslased Piritale TOP restorani sööma ja õhtul käisime sm Mirskiga linnast väljas natuke laiamas. Üks vanamees pidi end Pääsküla poe ees kõveraks keerama ja ilmselt ei saanudki sel õhtul enam und. Tal tekkisid ikka tõsised keskendumishäired sellist Volgat nähes. Üldse oli mõnus see kevade esimene Volgapäev.

Et minu meelest võiks hooajaga alustada.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Jaska
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 05, 2007
Teateid: 220
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: E mär 17, 2008 7:50 pm    Postita teema: Vasta viitega

Natuke vara sm Tihhonov.Nüüd on tagajärg näha.Külma kohati -7 kraadi (selle talve rekord).Lund kohati kuni rinnunu.Kalendri järgi ka alles talv.Kannatust,sest kõik Volgad pole veel päris valmis (tegelikult tahtsin ise ka nädalavahetusel oma Volgat katsetama minna,mitte veel laiama).Rahu,ainult rahu.Kõik tuleb omal ajal või natuke hiljem.Aprillis on paras.
Lugupidamisega sm Jaska
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2784
Asukoht: Telliskivi, Viimsi

TeadePostitatud: E mär 17, 2008 11:00 pm    Postita teema: Vasta viitega

Jaa ... talvega läks nüüd jah täbarasti. Kuid eks tegelikkuses ongi õige ärkamisaeg alles ees. Sel põhjusel on Presiidium ka ürituse "Ettevaatust auto!" toimumise aja sättinud mai lõpu. Siis on piisavalt pikk kevad seljataga, et masin oleks juba oma parimas vormis, ning samas veel terve suvi ees, et seda kõike nautida.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Reasta teated eelmise järgi:   
Uus teema   See teema on suletud ja sa ei saa postitada ega muuta oma teateid.    Volgaklubi foorum -> Lugejate autod Ajatsoon on EET Eesti talveaeg
Mine lehele 1, 2, 3  Järgmine
Lehekülg 1, kokku lehekülgi 3

 
Hüppa:  
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis
Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis
Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis
Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis
Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis

volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.


Forums ©
Copyright © by Volgaklubi koduleht 2004
Kõik õigused reserveeritud