|
|
|
|
|
Praegu on, 157 külastaja(d) ja 0 kasutaja(d) kes on praegu portaalis.
Sa oled Anonüümne kasutaja. Sa saad registreerida vabalt vajutades SIIA
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
|
Gaz 2402 1972-1985
1972. aastal alustati Gaz 24 baasil uue universaalkerega mudeli tootmist. Mudelinimeks sai 24-02. Tegemist oli kodumaise autotööstuse kõige kallima sõiduautoga, makstes veel pea 3000 rubla rohkem kui sedaan. Lisaks sellele ei kuulunud Gaz 2402 eraautode kategooriasse ning ostuloa alusel eraisik teda ametlikult osta ei saanud. Teatud "erandid" muidugi tekkisid, eriti kui seltsimehel oli "erilisi teeneid partei ees". Erakätesse sattusid universaalid peamiselt asutustest maha kandmise järel või meremeeste vahendusel.
Kuigi tehniliselt baseerus 2402 tavalisel sedaanmudelil, sisaldas universaal hulgaliselt moodsaid või muidu oma aja kohta leidlikke tehnilisi lahendusi. Suurimaks uudiseks oli auto istekohtade arv - 7. Lisaks tavapärastele istekohtadele oli pakiruumis kahekohaline lisaiste. Kõik istekohad olid reaalselt kasutatavad, olgugi et kõige tagumine rida pakkus üsna ahtaid tingimusi. Asja tegi geniaalseks võimalus kõiki tagumisi istmeid kokku klappida, mille järel tekkis auto tahaossa 2,1 meetrit pikk sileda põrandaga kaubaruum. Sealjuures oli keskmine istmerida veel poolitatud vahekorras 1/3 : 2/3, mis võimaldas vedada täispikki esemeid ja lisaks säilitada ka mõni istekoht. Vältimaks järsul pidurdamisel kauba libisemist vastu esiistmeid, sai põrandast välja keerata väikse takistusbarjääri. Häid tehnilisi lahendusi oli veel. Katusel (tagaluugi kohal) pruugiti deflektorit, mis aitas tolmustel teedel tagaakna puhta hoida. Rasket pakiruumi luuki hoidis üleval vedrusüsteem, mitte käsitsi paigaldatav pulk nagu Moskvitsidel. Süsteem oli lihtne ja töökindel. Tänaseni muljetavaldav lahendus on aga varuratta paigutus. Ratas asus pakiruumi põranda all, ent ligipääs oli tehtud eraldi luugi kaudu. See tehnilise iseärasus suurendas sõiduki kasutusmugavust, kuna varurehvi kätte saamiseks ei pidanud koormat maha laadima. Tagasillale lisati suure kandevõime huvides lisavedrulehti, Rehvid olid spetsiaalsed, suuremat koormust kandvad. Gaz 2402 oli ka esimene kodumaine sõiduauto, mis sai 205 laiusega rehvid.
Vaatamata otsesele sugulusele Gas 24-ga oli see kõrgendatud sõidumugavusega universaal sedaanmudelist selgelt ebamugavam. Põhjus oli lihtne - suund oli enam praktilisusele ja funktsionaalsusele, mitte mugavusele. Juhikoht oli küll samasugune kui sedaanis, ent tunne oli märksa veoautolikum. Tagavedrustus oli jäigem ja auto raputas rohkem. Volga niigi nõrguke küttesüsteem ei suutnud universaalkere kuidagi soojana hoida. Lisaks kippusid klapitavad tagaistmed kehval teel väljakannatamatult krigisema. Sedaankere mugava vedrudega tagaistme asemel oli universaalil toruraamidel kivikõva pink, mida võib võrrelda UAZ maasturi omaga. Selleks, et auto mahutaks seitse inimest, oli tagaiste nihutatud ettepoole ja jalaruumi oli sedaaniga võrreldes vähem.
Gaz 2402-te toodeti kuni 1987. aastani, mil ta asendati nii sisult kui vormilt samasuguse autoga Gaz 2412.
Gaz 2402-l baseeruvad erimudelid
Gaz 2403: Sanitaarmudel. Tootmise algus 1975. Kohtade arv: kaks esiistmetel, üks kanderaamil ja kaks istet kere tagaosas. Kere tagaosa on esiosast eraldatud vaheseinaga ning seda köetakse soojendiga, mis on paigaldatud salongipõranda alla. Kanderaam võetakse välja tagaukse (luugi) kaudu. Välisilmes torkavad silma punase ristiga latern katusel, pöördlatern paremal esitiival A-piilari ees ning läbipaistmatud külgklaasid juhist tagapool. Kirja "Медицинская служба" mõistavad kõik. Kiirabi autol oli blokeeritud võimalus avada vasakpoolne tagumine küljeuks seestpoolt. Sama võimalust kasutati ohutuse huvides ka taksodel. Kiirabiautol olid polstrid kunstnahast ja kergesti puhastatavad.
Gaz 2404: Taksovariant. Kasutas madalama surveastmega mootorit. Salong õmmeldud kergesti puhastatavast termatiinist. Tehases paigaldatud taksovarustus - taksomeeter, plafoon, roheline märgutuli tuuleklaasi paremas ülanurgas. Sedaankere baasil tehti ka maagaasil sõitvat taksovarianti, kuid universaali põhjal teadaolevalt mitte. Polnud ju kuhugi mahtuada gaasimahutit ja seitset inimest üheaegselt.
Gaz 2477: Indenor-diiselmootoriga eksportvariant. Auto ehitati kodutehases valmis ning saadeti ilma mootorita Belgiasse, käigukast pakiruumis. Belgas asuvas Scaldia tehases komplekteeriti autod Peugeot-Indenor diisliga. Eksisteeris nii 1,9 kui 2,1 liitriseid variante. Lisaks mootorile oli kodumaise mudeliga võrreldes detailierinevusi palju. Kõik Scaldia-Volgad varustati elektrilise soojendusega tagaklaasiga. Salongis olid veidi teistsugused esiistmed ning tagaistmete seljatugede tagaküljed olid enamasti kaetud pehme vaibaga. Põhivarustuses puudus raadio, sest kodumaise Bõlina raadio ei töötanud FM sagedusel. Puudus ka kena puitimitatsiooniga raadio ümbrisplaat ning kõikidel Scaldia Volgadel oli raadio asemel näotu tume plekist katteplaat. Tagaosas oli lisatud eralidseisev udulatern, kuna välisturgudel oli see nõutav. Esitiibadel asuvad "volga" kirjad olid kirjutatud ladina tähtedega.
Gaz 2403 Tamro Soomes ehitatud kiirabiauto. Täiesti uus pealisehitus. Parema stabiilsuse huvides kasutati Gaz 21 15tolliseid rattaid. Tehtud samas tehases kus valmisid ka Volvo ja teiste lääne autode baasil kiirabid. Lisaks Volgadele tehti ka moodsama sisseseade ja kõrgendatud katusega RAF bussil baseeruvad kiirabiautosid. Peamine põhjus nende valmistamiseks oli plaan need Venemaale tagasi müüa, kuid vähesel määral kasutati neid ka Soomes kohapeal. Nõukogude Liit oli väga konservatiivne välismaist päritolu autode importimisel ning nendele oli kehtestatud kõrge tollimaks. Ent Nõukogude Liidust toodetud auto impordil tollimaks puudus. Seetõttu oli asjalik äriplaan ehitada kiirabiautod just Volga ja RAF baasile. RAF baasil kiirabid jõudsid päris suures koguses ka Eestisse. Volgasid pole Eestis näha olnud.
Gaz 2402 Aeroflot: Lennujaamade teenindusauto. Tehniliselt tavalise Gaz 2402-ga sama, kuid omas hulgaliselt täiendavat, spetsiaalselt lennujaama tööks vajalikku aparatuuri.
Gaz 2412: Moderniseeritud mudel. Koos põhimudeli Gaz 2410 tulekuga uuenes ka universaal. Uuenenud mudelid hakkasid liinilt tulema 1986. aastal, kuid kuni 1987. aasta lõpuni toodeti paralleelselt ka Gaz 2402-te. 2412 kasutas täielikult 2410 tehnikat ja elektrisüsteemi. Väliselt olid eritunnuseks integreeritud uued ukselingid ja esimese kolmnurkse akna puudumine. Kroomitud esivõre asemel oli must plastvõre (täpsemad detailierinevused on kirjas põhimudeli Gaz 2410 tutvustuses). Salongis kasutati 2410 plastikust armatuurlaida ja uuemaid esiistmeid. Tagumised klapitavad istmed jäid siiski endised.
Gaz 2414: Uuenenud Gaz 2412-l baseeruv taksovariant
Gaz 2413: Uuenenud Gaz 2412-l baseeruv meditsiiniauto. Esiistmete taga vahesein, klaasid matistatud, tagaosas meditsiinitehnika ja kanderaam.
RKCN markeeritud pilte kasutatud "Russische Klassieker Club Nederland" loal.
Sm Tihhonov Avalikustatud: 2005-12-19 (13351 korda loetud) [ Mine tagasi ] |
|
|
|
|
|
| |