Mootori toitesüsteemi kuuluvad bensiinipaak, bensiinipump, bensiinifiltrid, karburaator, õhufilter, sisse- ja väljalasketorustik ning summuti.
Bensiinipaak
Sõiduautodel paikneb bensiinipaak harilikult auto tagaosas asuvas pakiruumis (selle all või ühel küljel). Paaki mahtuvast bensiinist jätkub keskmiselt 350...400 km läbisõiduks. Bensiinipaak on tehtud terasplekist. Suurema jäikuse saamiseks ja bensiini loksumise vältimiseks on paagis aukudega vaheseinad. Paagi sisepind on kaetud korrosioonikindla lakiga või tinatatud. Paagil on täiteava, bensiinimõõdiku andur, kruvikorgiga suletud tühjendusava ja bensiini väljavoolutoru koos sõelfilitriga suuremate mustuseosakeste püüdmiseks. Täiteava korgis on auru - ja õhuklapid. Auruklapp väldib bensiini kergemate fraktsioonide lendumist ja avaneb ülerõhul 0,10...0,15 kgf / cm2. Õhuklapp avaneb hõrendusel ca 0,02 kgf / cm2, et mitte takistada bensiini etteandmist karburaatorisse.
Bensiinipump
Bensiinipump on diafragma tüüpi ja ta pannakse enamasti tööle nukkvõlli ekstsentrikult. Võlli pöörlemisel vajutab ekstsentrik pumba käitushoova välisotsale, kusjuures selle siseots tõmbab varda kaudu diafragma alla. Pumba tööruumis tekib seetõttu hõrendus ja läbi sisselaskeklapi imetakse bensiini paagist pumpa. Niipea kui ekstsentrik käitushoova (tõukuri) alt ära pöördub, surub vedru diafragma üles. Diafragma rõhu mõjul sulgub sisselaskeklapp ja avaneb väljalaskeklapp ning bensiin surutakse karburaatori ujukikambrisse. Bensiini pulseerimist vähendab väljalaskeklapipealsesse kambrisse kokkusurutud õhk.
Seisva mootori karburaatori täitmiseks on pumbal käsiajam. Käsihoova tõmbamisel pöördub võll ja selle nukk vajutab käitushoovale ning paneb diafragma liikuma.
Bensiini puhastamine
Bensiini puhastamine mehaanilistest lisanditest ja osaliselt ka veest algab juba paagist väljumisel, sest toru otsas on sõelfilter. Järgmine, peenem puhastus toimub bensiinipumbas, millega on kokku ehitatud filtersadesti. Viimane puhastus toimub bensiini sisenemisel karburaatorisse, mille sissevooluava on samuti varustatud sõelfiltriga. Autol GAZ - 24 on täiendavalt bensiinipumba ja karburaatori vahelisse torusse lülitatud bensiini peenfilter, mis koosneb samuti sadestist ja väikeste avadega sõelast.
Õhufilter
Koos õhuga karburaatorisse imetav tolm on mootorile nagu aeglaselt mõjuv mürk. Tolmuosakesed, sattudes tööpindade vahele, toimivad kui lõikeriistad, mis suure järjekindlusega koorivad pindadelt üliväikesi laaste ja kriimustavad detaile. Seepärast näeme igal praeguseaegsel automootoril suurt õhufiltrit. Enamik õhufiltreid on ehitatud nii, et peale tolmu püüdmise summutavad nad ka sissevoolava õhu müra.
Kasutatakse kahte tüüpi õhufiltreid: märgi ja kuivi. Uuematel automootoritel on kuivad vahetatava paberelemendiga õhufiltrid. Need on suure ja püsiva puhastusvõimega, ehituselt lihtsad ning ei vaja ekspluatatsioonis hooldamist.