Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat |
Autor |
Sõnum |
Sm Mirski Seltsimees


Liitunud: Nov 06, 2004 Teateid: 1211 Asukoht: Tallinn, Nõmme
|
Postitatud: K apr 18, 2012 8:18 am Postita teema: Gaz 24 esisilla komplekteerimine |
|
|
Oleme Sm. Tihhonoviga jõudnud universaal volga koostamisel esisilla komplekteerimise juurde. Käändmikud sai kogenud spetsialisti kaasabil ja juhendamisel koostatud, nüüd tuleb asuda liivapritsitud ja värvitud tala ja õõtsade koostamisele. Enne tööle asumist plaanin läbi lugeda ka kirjanduse, kuid mõtlesin ka seda tööd varem teinute käest nõu küsida.
1. kuidas pressida sisse uued kummipuksid õõtshoobade avadesse? Raamatus kirjeldatud spetsiaalset rakist meil pole, kuid olemas on 12 tonnine käsipress.
2. kas kummipukside paigaldamisel tuleks kasutada ka mingit määret? grafiitmääre? vaseliin? või peab kooste tegema kuivalt?
3. mida teha õõtshoobade aasade sisepindadega? värvida või ei? lihvida liivapaberiga puhtaks ja jätta haljaks - läheb rooste?
Ma saan niimoodi aru, et see kummipuks ei tohi ju oma pesas liikuda, kogu liikumine on kummi elastsuse arvelt? või eksin. |
|
Tagasi üles |
|
 |
Sm. Metalliotsija Seltsimees


Liitunud: Dec 01, 2004 Teateid: 575 Asukoht: Käesalu, Keila vald
|
Postitatud: K apr 18, 2012 9:43 am Postita teema: |
|
|
Pukside avad tuleks ikkagi roostest puhastada ja värvida. Väike määrdekiht (kummisõbralik) pukside paigaldamisel ei ole kurjast. Koost tõmmatakse ju poltide-mutritega kinni ning erilist võimalust puksi liikumiseks oma pesa suhtes ma ei näe.
Pressimisel on hüdropress tõeline kullatükk (ülekantud positiivses tähenduses). Kodugaraa¸is on "spetsiaalrakiseks" aga eelkõige rikkalik padrunvõtmete komplekt ja erinevad torujupid. Olen nende abiga kõiksugu puksid oma pesadesse meelitanud.
Muidugi võib vajalikus mõõdus abivahendite otsimisele-sobitamisele kuluda ka kuni pool operatsiooni sooritamise normajast, kuid töö saab tehtud ja tuju on hea. NB! Jäsemete veristamise oht!
Teisalt kutsun poliitilise korrektsuse huvides seltsimehi üles tööriistu vaid sihtotstarbeliselt kasutama.
Kruvikeeraja pole meisel ega rehviheebel!
Mutrivõtmeid ei pikendata torudega!
Ei kasutata "üks number suuremaks" keeratud lehtvõtmeid!
Ja ka niiöelda vastupidi.
D. Metallov. Harrastusautojuht. _________________ Haapsalu EPT |
|
Tagasi üles |
|
 |
Sm.Tihhonov Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
|
Postitatud: K apr 18, 2012 11:10 am Postita teema: |
|
|
Pole küll spetsialist, kuid pean aasade sisepindade värvimist ebamõistlikuks. Tekib mingi "ebamäärane" kiht metalli ja kummipuksi vahele, mis segab ja lisaks hõõrutakse nagunii maha. Kuid selle käigus jääb kummi ja metalli vahele ebavajalik jääkprodukt värvipuru näol.
Pigem ikka lihtsalt puhtaks, vahest ehk kerge määre (vaha) sisse ja puksid järgi. _________________ Terve aasta poole aastaga |
|
Tagasi üles |
|
 |
Sm. Metalliotsija Seltsimees


Liitunud: Dec 01, 2004 Teateid: 575 Asukoht: Käesalu, Keila vald
|
Postitatud: K apr 18, 2012 12:10 pm Postita teema: |
|
|
Kui vaataksime "väljamaa" autode õõtshoobade jms puksiavasid, siis näeksime, et need on samuti värvitud. See värv püsib seal ka vanadel kasutatud isenditel ja aastate möödudes.
Värvimise all pean silmas õhukest kihti ühes korraliku kuivamisega, mitte mingit erilist kruntimist ega paksu kattevärvi. Usun, et kummipuksi sissepressimine värvipinda ei kahjustagi. Võibolla pole määrimistki vaja.
Soovitan värvi seepärast, et kauges tulevikus (+350000 km) poleks vaja hakata pukse avadest näiteks välja peksma/saagima/põletama, kuna need on metalliga ühinenud. Kas praegustes avades on korrosioonikahjustusi? On pinnad siledad?
Ja G/K Volgadel on ju niikuinii kõik kohad juba enne ilusti üle värvitud.
D. Metallov. Peaaegu valmis tulema ja võõraid pukse sisse pressima. _________________ Haapsalu EPT |
|
Tagasi üles |
|
 |
Janovits Seltsimees


Liitunud: May 15, 2008 Teateid: 141 Asukoht: Viljandimaa
|
Postitatud: K apr 18, 2012 4:45 pm Postita teema: |
|
|
Tere!
Nii alumised kui ka ülemised õõtshoova kummipuksid oleme avadesse paigaldanud nn.bensiinimärgadena.Puksid teha bensiiniga (bensule võib lisada ka mõni tilk õli nagu sae-või punnvõrri segu) kokku ja käega ühe hooga lõpuni keerata õõtshoova avasse.
Rakist või tõmmitsat ei ole kasutanud,tegu pole olnud ka taksopargi puksidega.
Küll aga mõningast täpsust nõuab metallist (torujupikeste) sõrme pukside pressimine-tõmbamine kummipuksi sisse. |
|
Tagasi üles |
|
 |
Sm Mirski Seltsimees


Liitunud: Nov 06, 2004 Teateid: 1211 Asukoht: Tallinn, Nõmme
|
Postitatud: N apr 19, 2012 7:12 am Postita teema: |
|
|
Lugesin raamatust vastava peatüõki läbi. Selgus, et õõtshoova avade sisepinnad tuleb korralikult puhastada ja pesta bensiiniga, samuti tuleb kummipuksid pesta bensiiniga puhtaks ja siis "märjana" sisse pressida. See bensiin kuivab ikka väga kiiresti kummipuksi pinnalt.
Mina proovisin küll ühte, küll teist pidi, kuid õhtu lõpuks olin rikkunud kaks puksi ja ühtegi koostet valmis ei saanud, seega volga 2 mina 0.
Probleem on selles, et kummipuksi saab õõtshoova sisse ilust käsitsi lükatud,kui puksi pind on bensiiniga koos. asudes sinna aga metalltorukest suruma, kiilub see puksi keskel kummivalu jätkukohta kinni ja siis lõhub sisepinna süües puksi sisse ja tõmbab kummipuksi pesas viltu. Kui aga toruke panna kõigepealt puksi sisse, siis ei lähe kogu see krempel üldse pesasse.
täna proovin siis bensiinile lisada veidiseda 2 taktilise õli, kuid muidu on päris jama lugu. Võimalik, et tuleb lasta treialil teha koonilise otsaga metallpuksi "torukese" sissepressimiseks koonilise otsaga abinõu, see aga võtab aega.... |
|
Tagasi üles |
|
 |
Õpipoiss Seltsimees


Liitunud: Mar 02, 2010 Teateid: 48 Asukoht: Raplamaa
|
Postitatud: N apr 19, 2012 12:36 pm Postita teema: |
|
|
Mina olen distantspuksid saanud sisse pressitud koonilise abinõu puudumisel ka vastava suurusega laagrikuuliga. Vajaliku suurusega kuuli võib leida ka vanast püsikiirusliigendist.
Muidugi bensiinimärjana, kuigi olen kasutanud ka DOT4 pidurivedelikku(kasutada omal vastutusel).
Pikka kannatust ja edu projektiga! |
|
Tagasi üles |
|
 |
kod. Medvedjev Seltsimees


Liitunud: Feb 20, 2011 Teateid: 207 Asukoht: Pärnu
|
Postitatud: N apr 19, 2012 2:05 pm Postita teema: |
|
|
Robi, pakun oma abi, saadan postga sellised olemasolevad abivahendid.
  |
|
Tagasi üles |
|
 |
Sm Pukspuu Seltsimees


Liitunud: Aug 25, 2005 Teateid: 95 Asukoht: UK/Tartu
|
Postitatud: R apr 20, 2012 4:59 pm Postita teema: |
|
|
Olen omajagu igasuguseid pukse autode veermikus vahetanud kodugaraa¸is. Tavaline seep on väga hea libesti. Ta ei kahjusta kummi ja kuivab/kaob ise ära. Pukside avad on tavaliselt originaalis värvitud olnud, aga ise ma neid kunagi üle värvinud ei ole. Roostet on sellistes kohtades minimaalselt olnud, sest tihedalt kokku puutuvate pindade vahele roostetekitajad eriti ligi ei pääse. Mõistlikult puhas ja kuiv ava on hea küll. Kellel hüdraulilist pressi ei ole, siis ehituspoe M14 keermelatt koos kõrgema mutriga on piisav tõmmitsa selgrooks. Viisakam lahendus on muidugi suurema tõmbetugevusega peenkeermega latt. |
|
Tagasi üles |
|
 |
Sm.Trykmann Seltsimees


Liitunud: Nov 22, 2011 Teateid: 2 Asukoht: Jõgeva/Tartu
|
|
Tagasi üles |
|
 |
stihl Seltsimees


Liitunud: Nov 02, 2011 Teateid: 13 Asukoht: Tln, Kristiine
|
Postitatud: P apr 22, 2012 4:43 pm Postita teema: |
|
|
Bensiiniga ei maksa mängida, see paisutab puksi, teeb kummi nõrgaks jne ei sobi antud juhul...
Tehniline vaseliin teeb seevastu imet: kõik suured kummist asjad mahuvad väga väikestest avadest vabalt läbi. Võib täitsa kasutada.
Ainuke asi, et jääb pisut kripeldama: kui nii hästi sisse läks, tuleb ka järelikult sama hästi välja...?
Lahenduseks rehvipaigaldajatelt tuntud seep: see on alul sama libe kui vaseliin, kuid kuivab pärast mõne aja möödumist mittemäärivaks tolmuks...
Ehk: kiiretel ja meeleheitlikel tööoperatsioonidel olen kasutanud vaseliini ja planeeritud üritustel käinud rehvipunktist läbi ja minigrippi natuke salaja rehviseepi kraapinud...
Tegelt on mõlemad väga hästi pidama jäänud...
 |
|
Tagasi üles |
|
 |
Laurimetall Seltsimees


Liitunud: May 19, 2005 Teateid: 56 Asukoht: Tartu
|
Postitatud: E aug 04, 2014 10:18 pm Postita teema: |
|
|
Ma ka proovisin neid õõdsa pukse vahetada. Esimesed 3tk läksid puruks hülsi paigaldamisega. Prooviin bensiini õli ja seepi. Ma ei oska muud järeldada, et rabe kumm ja vana. Paar puksi oli mul vist mingid teise koha toodang ja oli palju rohkem kummi moodi ja ka hülss läks suure pressimisega sisse. Nähtavalt kohe elastsemast materjalist. |
|
Tagasi üles |
|
 |
Laurimetall Seltsimees


Liitunud: May 19, 2005 Teateid: 56 Asukoht: Tartu
|
Postitatud: E aug 04, 2014 10:23 pm Postita teema: |
|
|
Ma vaatasin ,et mul on komplekt piduriklotse, mille ühel klotsil kate lühem, kui teisel, millest see erinevus võiks olla. |
|
Tagasi üles |
|
 |
Sm.Tihhonov Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
|
Postitatud: E aug 04, 2014 11:29 pm Postita teema: |
|
|
Esirattale käivad mõlemad lühikese kattega klotsid. Tagarattale käib ettepoole pika kattega klots ja tahapoole ka lühikese kattega. _________________ Terve aasta poole aastaga |
|
Tagasi üles |
|
 |
Laurimetall Seltsimees


Liitunud: May 19, 2005 Teateid: 56 Asukoht: Tartu
|
Postitatud: L aug 09, 2014 10:11 pm Postita teema: |
|
|
Kuidas saada lahti esisilla alumised õõtshoova poldid? Ühe suutsin kuidagi meetrise kangiga lahti saada. Teisel läks juba võti ja siis vars puruks. Päev läbi sai roostet lahti leotatud. Kas kuuma on mõtet anda või läheb materjal pehmeks? Üks mõte on veel suruõhuga poldikeerajat proovida. |
|
Tagasi üles |
|
 |
|