Volgaklubi kodu
Kodu
Foorum
Galerii
Kontakt
Kuuluta
  


· Avalehele
· Klubi tutvustus
· Liikmete nimekiri
· Ürituste kalender
· GAZ Ajalugu
· GAZ Mudelid
· Volgad meedias
· Maailm ja mõnda
· Ümberehitused
· Tehnoabi
· Uudiste arhiiv
· Lingid
· Kasutajate nimekiri
· Foorum



Praegu on, 244 külastaja(d) ja 0 kasutaja(d) kes on praegu portaalis.

Sa oled Anonüümne kasutaja. Sa saad registreerida vabalt vajutades SIIA


Volgaklubi foorum :: Vaata teemat - Gaz 24 esisilla komplekteerimine
Galerii  Laadi pilte serverisseLaadi pilte  OtsiOtsi   ProfiilProfiil   Logi sisse, et kontrollida oma privaatsõnumeidLogi sisse, et kontrollida oma privaatsõnumeid   Logi sisseLogi sisse 

Gaz 24 esisilla komplekteerimine

 
Uus teema   Vasta sellele teemale    Volgaklubi foorum -> Tehnoabi
Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat  
Autor Sõnum
Sm Mirski
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 06, 2004
Teateid: 1211
Asukoht: Tallinn, Nõmme

TeadePostitatud: K apr 18, 2012 8:18 am    Postita teema: Gaz 24 esisilla komplekteerimine Vasta viitega

Oleme Sm. Tihhonoviga jõudnud universaal volga koostamisel esisilla komplekteerimise juurde. Käändmikud sai kogenud spetsialisti kaasabil ja juhendamisel koostatud, nüüd tuleb asuda liivapritsitud ja värvitud tala ja õõtsade koostamisele. Enne tööle asumist plaanin läbi lugeda ka kirjanduse, kuid mõtlesin ka seda tööd varem teinute käest nõu küsida.
1. kuidas pressida sisse uued kummipuksid õõtshoobade avadesse? Raamatus kirjeldatud spetsiaalset rakist meil pole, kuid olemas on 12 tonnine käsipress.
2. kas kummipukside paigaldamisel tuleks kasutada ka mingit määret? grafiitmääre? vaseliin? või peab kooste tegema kuivalt?
3. mida teha õõtshoobade aasade sisepindadega? värvida või ei? lihvida liivapaberiga puhtaks ja jätta haljaks - läheb rooste?
Ma saan niimoodi aru, et see kummipuks ei tohi ju oma pesas liikuda, kogu liikumine on kummi elastsuse arvelt? või eksin.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge MSN Messenger
Sm. Metalliotsija
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Dec 01, 2004
Teateid: 575
Asukoht: Käesalu, Keila vald

TeadePostitatud: K apr 18, 2012 9:43 am    Postita teema: Vasta viitega

Pukside avad tuleks ikkagi roostest puhastada ja värvida. Väike määrdekiht (kummisõbralik) pukside paigaldamisel ei ole kurjast. Koost tõmmatakse ju poltide-mutritega kinni ning erilist võimalust puksi liikumiseks oma pesa suhtes ma ei näe.

Pressimisel on hüdropress tõeline kullatükk (ülekantud positiivses tähenduses). Kodugaraa¸is on "spetsiaalrakiseks" aga eelkõige rikkalik padrunvõtmete komplekt ja erinevad torujupid. Olen nende abiga kõiksugu puksid oma pesadesse meelitanud.

Muidugi võib vajalikus mõõdus abivahendite otsimisele-sobitamisele kuluda ka kuni pool operatsiooni sooritamise normajast, kuid töö saab tehtud ja tuju on hea. NB! Jäsemete veristamise oht!




Teisalt kutsun poliitilise korrektsuse huvides seltsimehi üles tööriistu vaid sihtotstarbeliselt kasutama.

Kruvikeeraja pole meisel ega rehviheebel!
Mutrivõtmeid ei pikendata torudega!
Ei kasutata "üks number suuremaks" keeratud lehtvõtmeid!
Ja ka niiöelda vastupidi.


D. Metallov. Harrastusautojuht.
_________________
Haapsalu EPT
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2784
Asukoht: Telliskivi, Viimsi

TeadePostitatud: K apr 18, 2012 11:10 am    Postita teema: Vasta viitega

Pole küll spetsialist, kuid pean aasade sisepindade värvimist ebamõistlikuks. Tekib mingi "ebamäärane" kiht metalli ja kummipuksi vahele, mis segab ja lisaks hõõrutakse nagunii maha. Kuid selle käigus jääb kummi ja metalli vahele ebavajalik jääkprodukt värvipuru näol.

Pigem ikka lihtsalt puhtaks, vahest ehk kerge määre (vaha) sisse ja puksid järgi.
_________________
Terve aasta poole aastaga
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Sm. Metalliotsija
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Dec 01, 2004
Teateid: 575
Asukoht: Käesalu, Keila vald

TeadePostitatud: K apr 18, 2012 12:10 pm    Postita teema: Vasta viitega

Kui vaataksime "väljamaa" autode õõtshoobade jms puksiavasid, siis näeksime, et need on samuti värvitud. See värv püsib seal ka vanadel kasutatud isenditel ja aastate möödudes.

Värvimise all pean silmas õhukest kihti ühes korraliku kuivamisega, mitte mingit erilist kruntimist ega paksu kattevärvi. Usun, et kummipuksi sissepressimine värvipinda ei kahjustagi. Võibolla pole määrimistki vaja.

Soovitan värvi seepärast, et kauges tulevikus (+350000 km) poleks vaja hakata pukse avadest näiteks välja peksma/saagima/põletama, kuna need on metalliga ühinenud. Kas praegustes avades on korrosioonikahjustusi? On pinnad siledad?

Ja G/K Volgadel on ju niikuinii kõik kohad juba enne ilusti üle värvitud.


D. Metallov. Peaaegu valmis tulema ja võõraid pukse sisse pressima.
_________________
Haapsalu EPT
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Janovits
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: May 15, 2008
Teateid: 141
Asukoht: Viljandimaa

TeadePostitatud: K apr 18, 2012 4:45 pm    Postita teema: Vasta viitega

Tere!
Nii alumised kui ka ülemised õõtshoova kummipuksid oleme avadesse paigaldanud nn.bensiinimärgadena.Puksid teha bensiiniga (bensule võib lisada ka mõni tilk õli nagu sae-või punnvõrri segu) kokku ja käega ühe hooga lõpuni keerata õõtshoova avasse.
Rakist või tõmmitsat ei ole kasutanud,tegu pole olnud ka taksopargi puksidega.
Küll aga mõningast täpsust nõuab metallist (torujupikeste) sõrme pukside pressimine-tõmbamine kummipuksi sisse.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Sm Mirski
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 06, 2004
Teateid: 1211
Asukoht: Tallinn, Nõmme

TeadePostitatud: N apr 19, 2012 7:12 am    Postita teema: Vasta viitega

Lugesin raamatust vastava peatüõki läbi. Selgus, et õõtshoova avade sisepinnad tuleb korralikult puhastada ja pesta bensiiniga, samuti tuleb kummipuksid pesta bensiiniga puhtaks ja siis "märjana" sisse pressida. See bensiin kuivab ikka väga kiiresti kummipuksi pinnalt.
Mina proovisin küll ühte, küll teist pidi, kuid õhtu lõpuks olin rikkunud kaks puksi ja ühtegi koostet valmis ei saanud, seega volga 2 mina 0.
Probleem on selles, et kummipuksi saab õõtshoova sisse ilust käsitsi lükatud,kui puksi pind on bensiiniga koos. asudes sinna aga metalltorukest suruma, kiilub see puksi keskel kummivalu jätkukohta kinni ja siis lõhub sisepinna süües puksi sisse ja tõmbab kummipuksi pesas viltu. Kui aga toruke panna kõigepealt puksi sisse, siis ei lähe kogu see krempel üldse pesasse.
täna proovin siis bensiinile lisada veidiseda 2 taktilise õli, kuid muidu on päris jama lugu. Võimalik, et tuleb lasta treialil teha koonilise otsaga metallpuksi "torukese" sissepressimiseks koonilise otsaga abinõu, see aga võtab aega....
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge MSN Messenger
Õpipoiss
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Mar 02, 2010
Teateid: 48
Asukoht: Raplamaa

TeadePostitatud: N apr 19, 2012 12:36 pm    Postita teema: Vasta viitega

Mina olen distantspuksid saanud sisse pressitud koonilise abinõu puudumisel ka vastava suurusega laagrikuuliga. Vajaliku suurusega kuuli võib leida ka vanast püsikiirusliigendist.
Muidugi bensiinimärjana, kuigi olen kasutanud ka DOT4 pidurivedelikku(kasutada omal vastutusel).

Pikka kannatust ja edu projektiga!
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade
kod. Medvedjev
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Feb 20, 2011
Teateid: 207
Asukoht: Pärnu

TeadePostitatud: N apr 19, 2012 2:05 pm    Postita teema: Vasta viitega

Robi, pakun oma abi, saadan postga sellised olemasolevad abivahendid.

Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Sm Pukspuu
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Aug 25, 2005
Teateid: 95
Asukoht: UK/Tartu

TeadePostitatud: R apr 20, 2012 4:59 pm    Postita teema: Vasta viitega

Olen omajagu igasuguseid pukse autode veermikus vahetanud kodugaraa¸is. Tavaline seep on väga hea libesti. Ta ei kahjusta kummi ja kuivab/kaob ise ära. Pukside avad on tavaliselt originaalis värvitud olnud, aga ise ma neid kunagi üle värvinud ei ole. Roostet on sellistes kohtades minimaalselt olnud, sest tihedalt kokku puutuvate pindade vahele roostetekitajad eriti ligi ei pääse. Mõistlikult puhas ja kuiv ava on hea küll. Kellel hüdraulilist pressi ei ole, siis ehituspoe M14 keermelatt koos kõrgema mutriga on piisav tõmmitsa selgrooks. Viisakam lahendus on muidugi suurema tõmbetugevusega peenkeermega latt.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade
Sm.Trykmann
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 22, 2011
Teateid: 2
Asukoht: Jõgeva/Tartu

TeadePostitatud: R apr 20, 2012 9:32 pm    Postita teema: Vasta viitega

Illustratiivne materjal, pukside paigalduse näpunäited algavad 17:30.

http://www.youtube.com/watch?v=PdszwORmxgs
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
stihl
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 02, 2011
Teateid: 13
Asukoht: Tln, Kristiine

TeadePostitatud: P apr 22, 2012 4:43 pm    Postita teema: Vasta viitega

Bensiiniga ei maksa mängida, see paisutab puksi, teeb kummi nõrgaks jne ei sobi antud juhul...

Tehniline vaseliin teeb seevastu imet: kõik suured kummist asjad mahuvad väga väikestest avadest vabalt läbi. Võib täitsa kasutada.
Ainuke asi, et jääb pisut kripeldama: kui nii hästi sisse läks, tuleb ka järelikult sama hästi välja...?

Lahenduseks rehvipaigaldajatelt tuntud seep: see on alul sama libe kui vaseliin, kuid kuivab pärast mõne aja möödumist mittemäärivaks tolmuks...

Ehk: kiiretel ja meeleheitlikel tööoperatsioonidel olen kasutanud vaseliini ja planeeritud üritustel käinud rehvipunktist läbi ja minigrippi natuke salaja rehviseepi kraapinud...

Tegelt on mõlemad väga hästi pidama jäänud...
Very Happy
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Laurimetall
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: May 19, 2005
Teateid: 56
Asukoht: Tartu

TeadePostitatud: E aug 04, 2014 10:18 pm    Postita teema: Vasta viitega

Ma ka proovisin neid õõdsa pukse vahetada. Esimesed 3tk läksid puruks hülsi paigaldamisega. Prooviin bensiini õli ja seepi. Ma ei oska muud järeldada, et rabe kumm ja vana. Paar puksi oli mul vist mingid teise koha toodang ja oli palju rohkem kummi moodi ja ka hülss läks suure pressimisega sisse. Nähtavalt kohe elastsemast materjalist.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Laurimetall
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: May 19, 2005
Teateid: 56
Asukoht: Tartu

TeadePostitatud: E aug 04, 2014 10:23 pm    Postita teema: Vasta viitega

Ma vaatasin ,et mul on komplekt piduriklotse, mille ühel klotsil kate lühem, kui teisel, millest see erinevus võiks olla.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2784
Asukoht: Telliskivi, Viimsi

TeadePostitatud: E aug 04, 2014 11:29 pm    Postita teema: Vasta viitega

Esirattale käivad mõlemad lühikese kattega klotsid. Tagarattale käib ettepoole pika kattega klots ja tahapoole ka lühikese kattega.
_________________
Terve aasta poole aastaga
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Laurimetall
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: May 19, 2005
Teateid: 56
Asukoht: Tartu

TeadePostitatud: L aug 09, 2014 10:11 pm    Postita teema: Vasta viitega

Kuidas saada lahti esisilla alumised õõtshoova poldid? Ühe suutsin kuidagi meetrise kangiga lahti saada. Teisel läks juba võti ja siis vars puruks. Päev läbi sai roostet lahti leotatud. Kas kuuma on mõtet anda või läheb materjal pehmeks? Üks mõte on veel suruõhuga poldikeerajat proovida.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Reasta teated eelmise järgi:   
Uus teema   Vasta sellele teemale    Volgaklubi foorum -> Tehnoabi Ajatsoon on EET Eesti talveaeg
Lehekülg 1, kokku lehekülgi 1

 
Hüppa:  
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis
Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis
Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis
Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis
Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis

volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.


Forums ©
Copyright © by Volgaklubi koduleht 2004
Kõik õigused reserveeritud