Välismaa autod on kokkuhoid
Kuupäev: Thursday,07.December.2006 kell 17:43:50 Teema: Uudised laiast maailmast
Tänavu märtsikuu lõpus ütles ülemnõukogu liige Tõnis Mets Toompea lossis suures saalis oma kolleegidele, et üleüldise vaesuse taustal on kummaline vaadata niklist kiiskavaid välismaiseid autosid, mida järjest rohkem meie tänavatel sõidab.
Eestis on tekkimas põlgus ja viha lääne heaoluühiskonnast toodu vastu. Nii mõnigi inimene vaatab kõõrdi valuutapoodidele, välismaa autodele ja mitmesuguste turismifirmade reklaamikuulutustele.
Eesti autoregistri Tallinna büroo ametnik A. Küla ütleb, et viimastel kuudel on olnud päevi, kus registreeritakse kuni 50 läänest toodud autot. Keskmiselt on need masinad 10 - 15 aastat vanad. Vähe olevat autosid, mis valmistatud 80ndate aastate keskpaigas või teisel poolel. Võrreldes ülejäänutega näevad autoregistri ametnikud hoopis vähe autosid, mille väljalaskeaasta on näiteks 1991. Erand on otse Togliatti või Volga autotehasest ostetud autod, aga neid on sm. Küla arvates suhteliselt vähe. Pealegi saab pruugitud Jaapani auto odavamalt kätte kui Venemaalt mõnest tehasest ostetud.
Eesti esimeste meeste ja nende lähikondlaste ametiautod asuvad Riigikantselei autobaasis. Nendest on 10 Tshaikat ja 8 Mercedest.
Tshaika on arutult kallis
Endise N. Liidu "prestiizhiautod" "Tshaikad" on ülemnõukogu esimehel ja peaministril. Ühte "Tshaikat" kasutab ihukaitse, viis limusiini ootavad ametlike külaliste saabumist ning kaks autot on alati reservis.
"Tshaikasid" on mõttetu hoida, sest nende ülalpidamine läheb arutult kalliks, ütleb aseriigiminister Viljar Meister. Ta kinnitab, et nood autod tahetakse vahetada esinduslike pikendatud kerega "Mercedeste" vastu.
Esimene firma "Mercedes Benz" auto saadeti Moskvast ENSV juhtkonnale 70ndate aastate lõpus. Ministrite Nõukogu ja Ülemnõukogu Presiidiumi juhid eelistasid "Volgasid" või eriti pidulikel juhtudel "Tshaikasid". Praegu on AAA - tähekombinatsiooniga numbrid kaheksal "Mercedes Benzil".
Volga kõlbab vanarauaks
Ministrid ja nende asetäitjad kasutavad seni 35 "Volgat". Kuid juba lähitulevikus.....
Moskvas küsitakse meilt "Volga" eest 8000 kuni 10000 USA dollarit, ütleb Viljar Meister. Aga näiteks täisvarustusega (raadio, kaitsesignalisatsioon, valatud veljed jms.) Opel Omega maksab 14500 dollarit.
Sm. Meister teeb pausi ja jätkab: Seejuures "Volga" neelab passi järgi linnas 100 km peale 14 liitrit bensiini, Opel aga 8 liitrit. Bensiini ostame aga praegu hinnaga 36 rubla liiter.
Viljar Meister on veendunud, et "Volgadest" tuleb loobuda. Praegu küsitakse meilt ka nende varuosade eest valuutat. Oleks kuritegu "Volgasid" juurde osta, ütleb ta enesekindlalt.
Aseriigiminister ei võta tõsiselt kartusi, et "mis küll rahvas mõtleb, kui ministrid hakkavad välismaiste autodega sõitma".
"Volga" autotehas ei anna praegu müüdavatele autodele mingit garantiid. Kuid näiteks "Opel" annab kuueaastase keregarantii, selgitab sm. Meister.
"Volgadest" ja "Tshaikadest" loobumist peab ta suureks kokkuhoiuks. Me ei priiska arutult valuutat. Vastupidi, valime vaid odavaima ja samas ka kõige praktilisema lahenduse.
|
|