Liitunud: Jan 10, 2006 Teateid: 768 Asukoht: Tallinn
Postitatud: N veeb 17, 2011 11:30 pm Postita teema: GAZ 22 - Dr. Watson
GAZ 22 - sõiduk, mida omavad paljud, kuid auto mida liiklemas ei näe...
Viimasel "vanatehnika seltskondlikul koosviibimisel" avastas korrakaitse organi esindaja GAZ 22 ees seistes, et nendest kuuest isikust, kes seal olid, on neli neist Vana Volga omanikud - ja mitte ainult - nad on GAZ 22 omanikud... Muideks kokku kuue GAZ 22 omanikud.
Esimeseks sõitvaks Volgaks sai 2008. aasta kevadel ostetud hall GAZ 22, millel kestis veel viimased kaks nädalat tehniline ülevaatus ja masin oli tänavalegaalne - tulin sellega omal jõul koju. Masin on paljude näitajate alusel pärit Soomest ja rohke kroomiga. Autol on ingliskeelne birka (kahjuks küll enamuses kulunud...), ingliskeelse kirjaga "Triplex" esiklaas.
Samuti juba eemaldatud lisatarvikul oli Konela kleeps.
Viimati muutis Dr. Watson (T dets 06, 2022 1:06 pm), kokku muudetud 3 korda
Liitunud: Jan 10, 2006 Teateid: 768 Asukoht: Tallinn
Postitatud: K veeb 23, 2011 9:09 pm Postita teema:
2009. aasta kevadel, kui olin juba 10 kuud olnud uue masina omanik, viisin selle tolleaegse elukoha tõttu Tartusse töökotta, kus tehti u. 1,5 kuuga mootori kapitaalremont "igaks juhuks" minu soovil ja veel väga palju pisemaid ning suuremaid remonditöid.
Seega 2009. aasta kevadel vahetult enne "Ettevaatust auto" üritust sai tehtud pikem proovisõit Tartust Vägevale ja tagasi.
Kuna kõik läks hästi, saigi esimest korda ka ise osaleda EVS-i tähtsaimal esindusüritusel autoroolis.
Ainus "probleem" oli üks armatuurlauda kinnihoidev mutter, mis lahti logises. See sai kohe kinni keeratud koos kaalunäidu võtmisega kohalikus kaalumajas kaardi marsruudi alusel. Ülejäänud osas teenis Volga väga hästi mitu aastat.
Viimati muutis Dr. Watson (E apr 08, 2019 11:40 pm), kokku muudetud 3 korda
Liitunud: Nov 05, 2007 Teateid: 220 Asukoht: Tallinn
Postitatud: L veeb 26, 2011 12:24 am Postita teema:
Haige värk,aga vajalik värk.Kuna tohtrid põgenevad Soome või veel kaugemale on väga hea kui siin valmib üks kiirabi ja küll siis meeskonna ka leiab.Dr Watson ilmselt juba komplekteerib meeskonda. _________________ Lugupidamisega
sm Jaska
50 52 309
Liitunud: Jan 10, 2006 Teateid: 768 Asukoht: Tallinn
Postitatud: P apr 10, 2011 9:52 pm Postita teema:
HALL GAZ 22: oli talvel veidi aadrit lasknud - nüüd sai sellele eeldatavalt piir pandud tagaratta pidurimansettide vahetusega. Sai ka uut vedelikku lisatud.
Aga teada sain ka sellise asja, et väidetavalt APChemicals enam PSK piduriõli Tartumaal ei tooda... Seega nüüd on asenduseks vaid vägagi kalli hinnaga PSK idast...
Liitunud: Jan 10, 2006 Teateid: 768 Asukoht: Tallinn
Postitatud: T apr 12, 2011 11:06 pm Postita teema:
Suured tänud info eest! Alustame eeluurimist!
Aga täna sai tehtud mõnus sõit läbi linna Volgaga.
Kuidas nüüd öeldagi... Talveunest ärkas mootor n.ö poole väntvõlli pöördest. Siinkohal suurimad tänud Sm Mirskile, Sm MTJ-le jt juba eelmise aasta sügisest.
Liitunud: Jan 10, 2006 Teateid: 768 Asukoht: Tallinn
Postitatud: L apr 23, 2011 10:26 am Postita teema:
Tänan! - Vastav infokandja on olemas.
Aga palju sõita ei saanudki - ainult kaks sõitu ja edasi tuli hoolduse aeg peale...
Kuna Sm. Mirski ütles, et tema Volga pidurdas suurepäraselt, siis pidin ka mina pidurid enne tehnilist ülevaatust "üle vaatama". Kuna pidurite tegemist "segab olulisel määral" mootor, siis tuli ka see eemaldada...
Kui juba sõita ei saa, siis ajaviiteks sai ka armatuurlaud maha - et saaks kätte kojameeste nikroomtakisti - Kalju Aleksiuse raamatust lugesin kahe lausega välja vea, miks ei tööta aknapuhasti mootori kiirem re¸iim - viga on lisatakisti ahelas.
Samas oli mul juba 2 aastat soov parandada salongi õhutussüsteemi - jälle hea võimalus - miskit kuskil ees ei ole.
Kuna tulemüüril olev GAZ 24 relee ei näi kuigi esteetiline oma vanade juhtmeräbalatega välja, siis ühisel nõul sai ka see eemaldatud. Ja "OI" kui palju augukesi tuli tulemüürist varasemast ajast nähtavale - kusjuures need ei ole roostetanud...
Ja lõpetuseks pilt on selline - kuna raamatust lugesin, et iga sügis tuleb eemaldada ka salongi küttekeha ja hooldada - paraku on nüüd nii, et on hoopiski käes kevad.
Liitunud: Dec 09, 2007 Teateid: 471 Asukoht: Tallinn
Postitatud: P apr 24, 2011 8:50 am Postita teema:
Tundub, et Arstihärra on tõsiselt end Tammepärjas sisse seadnud. Vaatan pilte ja tabasin, et Sul on ikka kasutusel Gaz 24 relee- regulaator. Kas keegi tarkpea teab, millised eelised on uuemal releel? Kas seda saab lihtsalt ühendada originaal genekale? Juhtmeühendused tulevad muuta. Kas peab ka olema 24-ja generaator. Vene foorumites ja müügikuulutustes on paljudel tehtud asendusi.
Minul need probleemid aktuaalsed, sest laadimine on ebaühtlane- peaaegu puudub. _________________ Kaldi 5025 328
Annan ka ehitusabi
Sm Kaldile:
Teile laadimis probleemi põhjused võivad olla:
a. generaatori rootori lamellide vahele on kuhjunud sodi ja grafiit tolmu, mis paneb rootori enda lühisesse ja tekitab voolu kao.
b. relee on kas valesti reguleeritud või klemmid oksüdeerunud.
Kuna ka GMC autodel kipuvad peale seismist tihti samad hädad olema, soovitaksin teil võtta generaator maha viia elektriku juurde ja laste sellel rootor ära puhastada ja kui juba seda teha,siis ka laagrid jm kuluv osad välja vahetada. Samuti oleks soovitav siis laadimis pinge koos relee regulaatoriga,mida autol kasutate paika reguleerida stendis.
Rootori puhastamisega saab ka "kolhoosi mehaanik" hakkama aga elektri reguleerimis töödega üldiselt mitte. Vabandan,et risustasin Dr.Watsoni teemat,loodan,et ta ei pahanda.
Liitunud: Dec 09, 2007 Teateid: 471 Asukoht: Tallinn
Postitatud: E apr 25, 2011 1:41 pm Postita teema:
Mina tänan. Ega see eelmine postitus ei risusta mingil moel Watsoni autoremonti. Käisin laupäeval Robi garaazhis, kus toimus Gaz 22 üleviimine vanale relee-generaator süsteemile ja kõik see seisab poistel ees. Me kõik jälgime seda teemat. _________________ Kaldi 5025 328
Annan ka ehitusabi
Liitunud: Jan 10, 2006 Teateid: 768 Asukoht: Tallinn
Postitatud: E apr 25, 2011 10:00 pm Postita teema:
Vahepõiked rikastavad. Iga teema autor peab ise tüüri hoidma õigel kursil.
Kahjuks täna ilma piltideta... Põhjus IT-s... Laen kõik pildid ilusti seinalehele üles - arvuti ütleb veel ilusasti nn. FAILITEE AADRESSI, kuid vastavale lingile vajutades avaneb TABULA RASA (puhas, st. valge leht - allkirjaga - DONE - TEHTUD!?) - ei kippu ega kõppu pildist - avaneb vaid mõni üksik pilt. Seda juhtus ka kolm päeva tagasi...
Ehk keegi oskab IT alal aidata. Muutsin veelkord ka piltide suurust, ka nime, kuid tulemus sama...
Samas sündmused arenevad juukseid turri ajades:)
Sain ka IT lahenduse - tuleb välja, et pildinimedes ei tohi olla täpitähti:)))
Seega üks illustratiivne riiulisse tõstetud mootor:
Viimati muudetud Dr. Watson poolt (T mai 03, 2011 9:58 pm), kokku muudetud 1 korda
Liitunud: Jan 10, 2006 Teateid: 768 Asukoht: Tallinn
Postitatud: T mai 03, 2011 9:32 pm Postita teema:
Juuksed tõusevad turri juba kahel põhjusel:
1) Asi edeneb visalt:
2) Eelmine salongi ventilaatori pilt polnud ilmaasjata, ventilaatorikoja hõivas nüüd hoopiski ~25 aastat noorem plastist, tasakaalus ja suurem tiivik:
Aga väljast jäi ventilaatori koja ja mootori konstruktsioon samaks
Aga salongi puhub õhku nüüd subjektiivsel hindamisel 5-7 x suurema võimsusega. Originaalmootor suutis tekitada õrna hapniku ja lämmastiku molekulide väreluse - mitte aga puhuda. Põhjus lihtne - ka originaalsesse mootori korpusesse õnnestus paigaldada ~ 25 aastat uuem elektrimootor, mis seda võimsust arendabki.
Autole sai peale pandud Peugeot 205 venilaator.
Aga ausalt öeldes pole seal tegelikult midagi pahasti, kui panna ka mingi muu ventilaator. Peaasi, et ära mahub ning on suhteliselt lihtne kinnitada.
Kõige olulisem on see, et kui vastavat ventilaatori mootorit ja tiivikut otsima minna, et siis oleksid kaasa võetud Volga originaal tiivikukoda ja elektrimootori korpus.
Tiiviku vahetus on kõige olulisem, sest Volga originaal on liiga väike, tasakaalust väljas ning ta ei haara suure tiivikukoja seintest õhku kaasa!!!
Seega on vaja leida maksimaalselt suur elastsest plastmassist tiivik, mida saaks kerge kokkusurumise teel tiivikukotta sisse lükata enne elektrimootori monteerimist. Siis hakkab tiivik õhku rohkem salongi lükkama. Samuti tuleb vaadata, et tiivik võimalusel õigetpidi õhku puhuma hakkaks - siis on efekt parem. Seda tuleb teha töölaual proovimise teel nt. autoaku klemmidelt voolu võtmisega.
Samuti tuleb uue elektrimootori puhul loomingulisus mängu võtta, et kuidas ta vanasse korpusesse mahutada ja samas ka kinnitada.
NB! Vaadata, et lühise ohtu poleks plekist korpuse osade vahel!!! Minu masinal sai vana el. mootori korpus osaliselt lõhki lõigatud ja keskelt kokku keevitatud varjatult (Sm. Mirski filigraanne töö!)
Tavaliselt on tänapäevased el. mootorid ühe mähisega ja saades akult otse voolu peale, töötavad täisvõimsusel. Seega ETTEVAATUST, et mootor katsetamise ajal oleks hästi töölaua külge fikseeritud!!!
Kuna Volga originaal el. mootor on kahe erineva mähisega kahe erineva töökiiruse tarvis (seepärast ei pidanud tehas juhtmestikule releesid vahele panema), siis loomulikult sellest väikesest korpusest jääb väheks, et mootor piisavalt kiiresti ringi käiks. Seega ühe mähisega kaasaegne el. mootor on parem - loogiliselt võttes käib see vähemalt 2 x kiiremeni ja võimsamalt oma suurema mähise tõttu, kui Volga originaal el. mootor.
Järgmine keeruline asi on see, et panna see mootor tööle kahel erineval töökiirusel Volga originaal indikaatorlambikesega ventilaatori lülitist. Minu autol sai selleks aeglasemaks re¸iimiks kasutatud VAZ 2101 takistit (sellel on omakorda AGA! Nimelt see kuumeneb kõvasti ning VAZil on ta paigutatud jahutamiseks sellesama ventilaatori õhu nn. torudesse. Seega, kui ventilaator puhub, siis ühtlasi ta ka jahutab takistit.)
Kuna ventilaator tarbib suurt voolu, siis vältimaks ventilaatori lüliti imeõhukeste vaskkontaktide läbipõlemist kummalgi ventilaatori töö kiirusre¸iimil, on vool juhitud läbi kaasaegsete autode releede (kummalegi re¸iimile oma väike relee) - suured tänud Sm. Petsile! Samuti on releede ja el. mootori vahelised kiulised juhtmed tavapärasest pandud ~3 x suurema ristlõikepindalaga, et juhtmed ei sulaks üles suure voolu tõttu. Juhtmete värvid on muidugi valitud originaali värvide järgi, et keegi aru ei saaks, et miskit on teisiti tehtud.
Ja loomulikult on ventilaatori toide eraldi välja toodud ja see kaitstud eraldi kaasaegse sulavkaitsmega ülepinge eest.
Kuna autos on veel hulga suurt voolu tarbivaid elemente, nagu näiteks kojamehed, tänapäeva mõistes elektri pistikupesa armatuurlaual (tervisest mitte lugupidajatele sigareti süütaja koht) nt. arvuti laadimiseks, lisatuled esistangel, siis sai poest ostetud lausa eraldi sulavkaitsmete pesakarp ja asetatud originaalsest kaitsmete karbist peegelpildis samale kohale paremale poole auto raamile. Viimast varustab vooluga üks jämedam kiulise soonega juhe.
Seega elektritööd tuleb selle ventilaatori tõttu kõvasti teha. Aga samas on siis julgem, et miskit nii kergesti põlema ei lähe. Volgadel üldiselt on kehv elektrijuhtmestik (ei rahulda tänapäeva vajadusi, et samal ajal oleks töös kõik laternad, uus võimas salongi ventilaator,pistikupesa laeks sülearvutit, raadio mängiks ja kojamehed töötaksid täisvõimsusel...)
Peale suuri "pisitöid" puhub isegi vasakule tagaistuja jalgade nn. soojendamiseks ettenähtud torust võimsalt õhku. Aga juhil võib tuul nägemist häirida või vähemalt juuksed puhub küll turri. See juhtus küll ainult niikaua kuni polnud armatuurlauda.
Aga hilisemad kogemused (parandades seda aastate tagust postitust) näitavad, et kaasaegse ventilaatoriga on ikkagi Volga täiesti tänapäevane sõiduauto - tuuleklaasi puhub vihase ilma korral udust puhtaks loetud minutitega (isegi mõnel kaasaegsemal masinal see ei tööta nii häasti).
Ka teenindus on ülimalt eeskujulik - isegi võileib pannakse lauale:
Mis rasketehnikaga mitmuse mõistes tegemist on?
Viimati muudetud Dr. Watson poolt (L veeb 21, 2015 2:31 pm), kokku muudetud 1 korda
Ajatsoon on EET Eesti talveaeg Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Järgmine
Lehekülg 1, kokku lehekülgi 8
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis
volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest. volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida
kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.