Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
Postitatud: T jaan 04, 2005 5:30 pm Postita teema: Gaz 24 (1978), sm.Västrik
Olen taas ühe Volga võrra rikkam. See konkreetne asi sai ostetud ilma mingi tungiva vajaduseta, kuid süda ei lubanud nii korras Volgat ostmata kah jätta. Tegu on täpselt niisuguse autoga, mida vanatehnikahuvilised tikutulega taga ajavad:
1978. aasta mudel, ostetud ostuloaga. Tänaseni on ümbrikus säilinud dokument, millel on kirjas, et "Sm. Väino K... Teatame, et ENSV Ministrite Nõukogu Asjadevalitsus on eraldanud teile sõiduauto Gaz 24 ... jätkub" Tempel on kah all.
Masin on olnud ühe pere käes alusest peale. Hiljuti on ta lihtsalt läinud noorema generatsiooni esindaja kätte. Kuni aastani 2001 tõsteti talveks pukkidele. Sealt edasi enam mitte. Ülihästi hoitud auto. Roostet ei ole, värv suuremalt osalt originaal, restaureerimist ei vaja. Auto 99% komplektne ja originaalkorras. Ainus mitteoriginaalne asi on raadio. Originaalraadio on ilmselt kusagil alles, otsitakse. Kroomdetailid on säilinud veatult, kõik jupid istuvad kokku nii nagu ühel tehasekorras autol peaksid. Stanged on sirged, isegi küljekarbil olev liist on alles. Omanik raius, et teab masinat ostuhetkest saadik ning mingit avarii see auto teinud ei ole.
Viimased poolteist aastat on ta seisnud. Omanik mõistis, et ega ta lumehanges ja poolenisti maasse vajununa paremaks ei lähe ja oli nõus loobuma. Lubasin talle, et see auto sai hea omaniku ning midagi vääritut ma temaga ei korralda. Esialgu ei kavatse ma temaga üldse midagi teha. Remonti ta ei vaja (noh, väikest tehnilist sättimist ehk ...) ainult ülevaatus peale ja sõida. Suvel saab ilmselt näha.
Parim originaalkorras Gaz 24, mida ma viimastel aastatel olen kohanud. Mõned pildid kah.
Viimati muutis Sm.Tihhonov (K mär 15, 2006 5:47 pm), kokku muudetud 2 korda
Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 747 Asukoht: Tallinn
Postitatud: T jaan 04, 2005 8:08 pm Postita teema:
Tõepoolest. Kuna teatud põhjustel tean sellest ostust natukene rohkem ja hinda ka, siis jäin veidi mõtisklema üldise hinnapoliitika üle, st. millega Volgasid müüa pakutakse. Üldjuhul on enamikud neist tõeliselt läbiaetud rimakad ja nõuavad remontimiseks lisaks kordades suuremaid investeeringuid. Aga sellele vaatamata on alghind ostja poolt vaadatuna parajalt krõbe. Nagu ükskõik mille ostmisel.
Lugupidamisega
Sm. Tasku
NB! Sellest fotosessioonist meeldib mulle enim lähivõte küljepeeglist!
Liitunud: Nov 09, 2004 Teateid: 311 Asukoht: Tallinn
Postitatud: K jaan 05, 2005 10:50 am Postita teema:
No sm.Martin, Sa kohe pead, eks ju....
Ja mismoodi mina nüüd siis öösiti enam magada saan!!!???? _________________ Wolga - nur fliegen ist schöner...
Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
Postitatud: K jaan 05, 2005 12:40 pm Postita teema:
RedBaron kirjutas:
Ja mismoodi mina nüüd siis öösiti enam magada saan!!!????
Et sul vähimalgi määral unerahu säilitada, ei nimeta ma ka selle sõiduki ostuhinda. Sest sinu elukutse nõuab ööpäevas 8 tundi uneaega, muidu hakkavad töötulemused kannatama. Aga seda me ju ei tahaks, et sinu õõnestustegevus kapitalistlikus ettevõttes kuidagi kannataks. Ära unusta, milleks partei su välja on valinud.
Autost veel niipalju, et ega ma ise ka ei uskunud oma silmi, kui teda nägin. Kui nüüd mälupilti taastada, siis vahetamist vajavad uksetihendid, reguleerimist karburaator. Tal oli mingi probleem, et ilma tooreta vist tühikäiku ei hoidnud või midagi taolist. Mulle meeldis see, et see peaaegu 2 aastat seisnud auto käivitus ilma suuremate tõrgeteta ja mootor käis päris ilusti. Summuti ilmselt tahab veel kohendamist ning salongi radiaator välja vahetamist. Selle kohta ütles omanik et ta pidi umbes olema.
Hakkan varuma jälle uusi laternaid, sest oma autodel teostan alati esimese asjana kõikide laternate vahetuse. Värskema väljanägemise huvides.
Liitunud: Nov 09, 2004 Teateid: 311 Asukoht: Tallinn
Postitatud: N jaan 06, 2005 9:55 am Postita teema:
Ohh........
Ei taha enam kapitalistlikkus ettevõttes töötada!!!! Ehk leidub mõnes sotsialistlike mõtteviisiga ja puhvetiga ettevõttes tagasihoidlik juriskonsulti ametikoht, kus saaks vaikselt Volgaga tööl käia ja kl 17-ks ka koosolekud läbi..... _________________ Wolga - nur fliegen ist schöner...
Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
Postitatud: N jaan 06, 2005 10:32 am Postita teema:
RedBaron kirjutas:
Ohh........
Ehk leidub mõnes sotsialistlike mõtteviisiga ja puhvetiga ettevõttes tagasihoidlik juriskonsulti ametikoht, kus saaks vaikselt Volgaga tööl käia ja kl 17-ks ka koosolekud läbi.....
Selline ettevõte on täiesti olemas. Kultuuripealinnas Tartus on Masina ja Aparaaditehas (või kuidas nad seda nimetasid), tootis ka musti kaste lennukitele. Täna võib teda nimetada tootmiskoondiseks Tarkon. Mõistad - Tark On. Üks meie tubli kaaslane ja seltsimees on seal töötanud oma elu kõige paremad aastad, sest ega tööl muud tegema ei pidanud kui kohal käima. Töötas puhvet, tööpäevad lõppesid varakult ning valge Volga sai parkida maja ette parklasse tasuta. Lähedal oli pood, kus müüdi pruune ülikondi ning seltsimehel oli alati sära silmis. Abivalmis ja innukad töökaaslased aitasid shokolaaditahvli eest kroomida Volga plokikambri kaane. Täna teenib temagi kapitaliste, ning ega see õnne koduõuele pole toonud.
Liitunud: Nov 12, 2004 Teateid: 197 Asukoht: Tallinn
Postitatud: N jaan 06, 2005 2:12 pm Postita teema:
see värv tuletas mulle meelde, et suvel sai ühte samasugust kauplemas käidud. ilma liialdusteta oli tegemist sama heas korras oleva masinaga, ka värvus täpselt sama. läbisõit oli 51000 km. siis oli aga omanik selle just soetanud ja õhinat täis, seega ostusoov jäi vaid sooviks...
kui aga kellelgi praegu soovi on, siis saab ehk autoomanikku kimbutada. ehk on õhin üle läinud. ainuke häda oli selles, et ostis ta selle 16000 kr eest ja tema praegust müügihinda võib vaid ennustada...
Liitunud: Nov 04, 2004 Teateid: 1136 Asukoht: Tartu
Postitatud: N jaan 06, 2005 4:37 pm Postita teema:
Ohh, jessas, pidid sa seda meele tuletama, et klapikambrikaas ja õhupuhasti tuleks ära kroomida.
Eelarves jälle rida juures.
Aga nii ta kipub olema kapitalistidega.
Samas, eks seegi hakkab häirima, kui ise saad aru, et oma palga eest mitte midagi kasulikku ei tee ja kell käib jube aeglaselt. Eriti pärast seda, kui oled läbi surfanud kogu endale teadaoleva interneti. Selles mõttes siiski olen rahul.
Tuleb leida hulgaliselt positiivset energiat hobidest. Siis võib täitsa rahul olla ja udune järv on vaikses suveõhtus sama ilus nagu enne...
Kaugelt on kuulda Jawa mootorimüra ja tüdrukute kilkeid. Aegajalt lööb kala lupsu. Rohutirtsud siristavad lakkamatult ja kastemärja Volga kroomipinnalt peegeldub hääbuva päikese punakas toon. _________________ Jõudu annab A-76
Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
Postitatud: R jaan 21, 2005 6:58 pm Postita teema:
Eelmisel laupäeval sõitsime Kadrina valda, Hõbeda külla, kus seisis roheline Gaz 24. Ootas oma uut peremeest. Olime põhjalikult ette valmistanud.
Esmalt hakkas Sm. Tasku tööle käsipumbaga, suutmata hoida tagasi enesekiitust, et ta on viimase kahe kuuga juba kolm Volgat maa seest "välja pumbanud". Tubli. Tauno sulatas ukselukke, pühkis autolt lund ja tegi igasuguseid vajalikke asju, et autosse sisse pääseda. Mina asjatasin niisama. Ma olin ju omanik.
Avanud ukse, keerasime võtit ja veendusime, et ei midagi. Ei käivitu. Tauno ajas ligi oma masina, pani peale akujuhtmed, ning keerasin uuesti võtit. Ikka mitte midagi. Alles seejärel taipasin otsida massilülitit. Leidnud selle üles, võttis auto voolu sisse. Kuid starter ei rakendudnud endiselt. Siis leidsin veel üle salalüliti ja tuletasin meelde omaniku poolt antud näpunäiteid. Proovisin nii ja proovisin naa kuni ühel suvalisel hetkel keeras starter korra ringi ja Volga käis See oli meie kõigi jaoks liiga ootamatu.
Paigaldasime kaasavõetud veljed talverehvidega (kummardus Robile) ning keerasime maanteele.
Sõitis see auto ikka väga hästi. Pean tunnistama, et ma pole nii hea ja korraliku Gaz 24-ga veel sõitnudki. Isegi see, et summuti veidi lörras, et mootor tühikäigul veidi plärtsus ja et soojendussüsteem ei töötanud, oli tegu sõiduelamusega. Tauno, kes vahepeal 25km oma Mercedese Volga vastu vahetas oli sõnatu, pobises vaid, et: "see masin on liiga hää, et seda sõitmisega kulutada".
Sihtpunkti jõudsime pimedas. Juht oli sõiduga rahul.
Esimene liigutus enne garaazi sõitmist oli istmekatete eemaldamine. Õhinal võtsime katted maha, kartes muidugi kõige halvemat. Tihti pannakse istmekatted selleks, et varjata koledat istet. Harva pannakse neid selleks, et säästa ilusat istet. Seekord läksime koju rahuldusega. Kehtis see harvemini esinev variant ning katete alt tulid välja täiesti terved (kuigi tolmused) istmed.
Liitunud: Nov 06, 2004 Teateid: 1207 Asukoht: Tallinn, Nõmme
Postitatud: R jaan 21, 2005 8:59 pm Postita teema:
Martin, sa peaks nüüd juba sellega harjunud olema, et volga mootorid üllatavatel hetkedel üllatavalt hästi käima lähevad. Esimesed shokid sai ju koos üle elatud.
Tõsiselt hea meel on näha nii korras sisuga, välimust pole enam mõtet kiita, volgat näha.
Liitunud: Nov 09, 2004 Teateid: 311 Asukoht: Tallinn
Postitatud: P jaan 23, 2005 4:19 pm Postita teema:
Paluksin edaspidi keelata selliste lugude ja piltide üles riputamise. Teised Volga omanikud tahavad ka rahus magada ja vahele isegi natuke unistada!!! _________________ Wolga - nur fliegen ist schöner...
Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
Postitatud: T veeb 01, 2005 10:20 am Postita teema:
RedBaron kirjutas:
Paluksin edaspidi keelata selliste lugude ja piltide üles riputamise. Teised Volga omanikud tahavad ka rahus magada ja vahele isegi natuke unistada!!!
Seltsimehed, mis te siin õhkate. See pole veel midagi. Mul tekkis endal probleeme enesevalitsemisega, kui viisin läinud pühapäeval läbi ühe teise seltsimehe Volga visuaalse ülevaatuse. Ma pidin end sundima, jooma suhkruvett ja tegema kükke, et mitte söösta seltsimehele kallale ja võtta talt tema varandus vägisi.
Vaadake foorumi põhimenüüsse "liikmete autod" ning valige Sm.Glabunovi Gaz 24 pildi kõrvalt nupuke "loe lähemalt". Hoiatan: võib kaasa tuua ootamatuid tagajärgi.
Tihhonov
... teeb profülaktika mõttes iga päev 10 kükki
Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 747 Asukoht: Tallinn
Postitatud: T veeb 01, 2005 11:18 am Postita teema:
Sm. Tihhonov!
Võtke ennast kätte, st. kokku!
Vastupidi, Teie peate säilitama külma närvi ja olema pioneeridele eeskujuks!
Lisaks teatab 31.osakond, et ...labunov käib K-aga.
Liitunud: Nov 04, 2004 Teateid: 1136 Asukoht: Tartu
Postitatud: R mai 13, 2005 9:20 am Postita teema:
Kuna Sm.Tihhonov on usaldanud selle auto suveks minu hoolde, annan siinkohal jätkuvalt ülevaadet sõiduki arengust ja teedest.
Mõned nädalad tagasi tõime Sm.Tihhonoviga auto minu maakoju, kus esimest korda pärast 2 või rohkem aastat seda pesta üritasin. Kahjuks on väljas seismine jätnud teatava jälje värvipinnale ning mustus on sisse paakunud. Ilmselt aitab poleerimine. Ja kohati oleks hädasti tarvis värviparandusi. Kuid oluliselt ilusamaks muutus välisilme sellegi poolest. Viimase lihvi andis kroomipinna vahaga puhastamine.
Et salongi oli ladestunud aastate tolm, mõned tühjad suitsupakid (Leek) ja nagu alati paarkümmend kopikat, rookis Sm. Tihhonov põrandatelt välja kummimatid ning pesi need puhtaks. Samal ajal üritasin tolmuimejaga istmeriiet ja põrandaid puhastada ning oma suureks üllatuseks avastasin, et istmetel ei ole mingeid plekke - kõik on tänu katetele säilinud eeskujulikult puhtana ning pärast mõne kilo tolmu eemaldamist näevad istmed välja tõeliselt head. Sm. Tihhonovi poolt vee ja seebiga üle käidud uksevahed muutsid auto välimuse veelgi kenamaks ning pärast kõigi detailide tagasimonteerimist andsin salongile niiske lapiga viimase lihvi.
Tulemus on väga hea. 27 aastat vana auto näeb välja nagu poisike. Loomulikult on puhastamisega vaja veel tegelda enne kui kokkutulekule sõita võiks, kuid usun, et nii mõnigi peresedaan peab juba praegu kahvatuma kui enda kõrval sellises korras salongiga Volgat näeb.
Eelmisel nädalavahetusel külastas Sm. Tihhonov taaskord Tartu piirkonda, kus mu vennaga kahepeale möödaminnes remonditi ära kojamehehoovastik ning nüüd võib julgemalt ka pilvise taevaga liigelda, sest pole hirmu, et kõrvalistuja teed ei näe.
Viimased kaks päeva olen tegelenud tulede ja mootori tühikäiguga. Tuledega on selles mõttes lihtne, et enamus oli Sm. Tihhonovil uusi varutud ning vahetasin need lihtsalt välja. Tuleb pattu tunnistada, et lisaks kasutasin ka oma Volgale valmis vaadatud detaile - nimelt esimestel poritiibadel olevad ümmargused suunatuled. Need olid pleekinud ning asendasin need uutega peamiselt selles hirmus, et muidu pean pärast ikkagi jälle esitule küljest monteerima, kui Sm. Tihhonov kuskilt ka need väikesed suunatuled leiab. Kuid pole hullu, külastan tihedasti autokauplusi ja küll ma uued leian. Pidurituledega peab veel tegelema.
Kuna autol puudus normaalne tühikäik ning ma kahtlustasin aastatepikkusest seismisest tingitud kahjustusi süütesüsteemis, hakkasin ükshaaval vaatama küünlajuhtmeid ja oma suureks üllatuseks irdus põhimõtteliselt ainult vaatamisest jagajat ja süütepooli ühendav juhe. See ei olnudki jagaja kaane küljes kinni üldse ning tal ei olnud ka otsa, millega kinnituda. Samuti oli jagaja kaane sees ära põlenud sokkel, kuhu juhtme ots kinnituma peaks. Arusaamatuks jääb, kuidas see auto endiselt nii hästi käivitus ja sõitis.
Kuid ma ei usu imedesse. Vähemalt ei saa need kestma jääda ning seetõttu hankisin Ülo autokaupadest uue jagajakaane ja küünlajuhtmete komplekti (juhtmed musta värvi, kuigi pakuti ka helesiniseid). Kokku maksid need 106 krooni, mis minu jaoks, kes ma suhteliselt hiljuti vahetasin oma igapäevaauto jagaja kaant ja küünlajuhtmeid oli jalustrabav hinnašokk. Põhimõtteliselt maksab Volga jagaja kaas 10 korda vähem ja küünlajuhtmed 17,7 korda vähem kui mu peresedaani omad. Normaalne.
Tagasi garaazhi pöördununa vahetasin jagaja kaane välja ja möllasin tükk aega juhtmetega, kuna unustasin järjekorra ära ja Vene autol erinevalt kapitalistlikust rämpsust ei suutnud ma mingit lollikindlat märgistust kuskilt leida. Ja no muidugi pärast esimest käivituskatset selguski, et kaks juhet on endiselt vahtuses. Korrigeerisin vea ja käivitasin uuesti. Masin käivitus esimest töötaktist ja jäi pisut ebaühtlaselt käima ka siis kui liiga kiiresti tooreklapi maha lasin. Tõmbasin klapi peale ja see hakkas aegamööda ise maha jooksma (ei tea, tal on sihuke komme). Kuid selle ajaga suutis mootor nii palju soojeneda, et hetkeks mil mingit klappi enam peal ei olnud käis mootor väga ühtlaselt vaiksel tuuril. Mingit tõmblust ei ole, vahele ei jäta. Ainult ühtlane surin segunemas summutiprobleemidest tingitud tirina ja müraga.
Loomulikult ei suutnud ma ennast tagasi hoida ja kuigi oli juba üsna pime, läitsin tuled, tõstsin oma kolmeaastase poja, Allani, kõrvalistmele ning läksime kruusateedele tasakesi sõitma. Esialgu ta natuke kartis, aga mõne aja pärast arvas, et täitsa tore on ilma igasuguse toetuseta vedruistmel kõikuda. Ja kevad on käes. Heinamaa on roheline, järvelt kumavad viimased valgusekiired. Ja kumab spidomeeter, kapotijoon ja mootorimürin. See kõik on nii ilus. _________________ Jõudu annab A-76
Ajatsoon on EET Eesti talveaeg Mine lehele 1, 2, 3 ... 10, 11, 12Järgmine
Lehekülg 1, kokku lehekülgi 12
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis
volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest. volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida
kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.