Volgaklubi kodu Forums-viewtopic-GAZ 2402 (1985), Mehann
Kodu
Foorum
Galerii
Kontakt
Kuuluta
  


· Avalehele
· Klubi tutvustus
· Liikmete nimekiri
· Ürituste kalender
· GAZ Ajalugu
· GAZ Mudelid
· Volgad meedias
· Maailm ja mõnda
· Ümberehitused
· Tehnoabi
· Uudiste arhiiv
· Lingid
· Kasutajate nimekiri
· Foorum



Praegu on, 399 külastaja(d) ja 0 kasutaja(d) kes on praegu portaalis.

Sa oled Anonüümne kasutaja. Sa saad registreerida vabalt vajutades SIIA


Volgaklubi foorum :: Vaata teemat - GAZ 2402 (1985), Mehann
Galerii  Laadi pilte serverisseLaadi pilte  OtsiOtsi   ProfiilProfiil   Logi sisse, et kontrollida oma privaatsõnumeidLogi sisse, et kontrollida oma privaatsõnumeid   Logi sisseLogi sisse 

GAZ 2402 (1985), Mehann
Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5  Järgmine
 
Uus teema   Vasta sellele teemale    Volgaklubi foorum -> Lugejate autod
Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat  
Autor Sõnum
mehann
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Oct 02, 2007
Teateid: 470
Asukoht: Harjumaa, Saku

TeadePostitatud: L juuli 20, 2013 11:28 am    Postita teema: Vasta viitega

Udutuled põlesid minu autol ainult koos parktuledega. Tegelikult on sama lugu ka minu musta sedaaniga. Kahtlustatud sai kõiki erinevaid variante alates vigasest tulede pealülitist, kuni tahtlikult valesti ühendatud juhtmeteni. Alustasin elektri skeemist. Juhtmed olid autol kõik õigete klemmide all ja õiget värvi. Udutulede lilla toitejuhe peab olema ühendatud tulede pealülitile klemmi nr 2 külge, nii ka oli. Volga autode remondi käsiraamatust leidsin tulede pealüliti kontrollimise skeemi. Selle juhendi järgi on pinge klemmil nr 2 ainult siis, kui lüliti on parktulede asendis. Seega oli kõik korras ja tehases on auto koostatudki selliselt, et udutulesid saab põletada ainult koos parktuledega. Huvitav, kas mingil perioodil nõuti liikluseekirjades sellist tulede kasutamist? Igatahes on minu mõlemal Volgal, nii 85 kui ka 86 sündinud autol, selline udutulede lahendus. Mõtlesin esialgu tõsta udutulede toitejuhtme parktulede klemmi alla. Kuna Volgal on ju tuled ühendatud ilma releedeta ja koormusest sõltuvalt kipuvad tulede pealülitid ära põlema, siis ma seda ei teinud. Ühendasin udukate toite peaüliti toitejuhtme alla. Selliselt ei koorma udutuled tulede pealülitit. Nüüd on udukate lülitis kogu aeg pinge peal ja ma saan udukaid põletada koos kõigi erinevate tuledega või ka ilma tuledeta.
Tervitab, Mehann
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2784
Asukoht: Telliskivi, Viimsi

TeadePostitatud: L juuli 20, 2013 11:03 pm    Postita teema: Vasta viitega

Nii Euroopa Liidu kui NSV Liidu liiklusseadus kehtestab, et udutulesid tohib kasutada ainult koos gabariidituledega. Halva nähtavuse korral ka koos lähituledega. Seetõttu toimib kõikidel autodel kuni tänapäevani udutulede lülitus alles siis, kui gabariidid on sisse lülitatud. Volga pole selles suhtes erand.
_________________
Terve aasta poole aastaga
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
mehann
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Oct 02, 2007
Teateid: 470
Asukoht: Harjumaa, Saku

TeadePostitatud: P juuli 21, 2013 9:13 pm    Postita teema: Vasta viitega

Jah sellest, olen ma teadlik, et ilma gabariidi- või pooltuledeta ei tohigi udukaid kasutada.
Aga, et nad pooltuledega koos ei põlegi oli nagu, huvitav või nii.
Mehann
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2784
Asukoht: Telliskivi, Viimsi

TeadePostitatud: P juuli 21, 2013 9:50 pm    Postita teema: Vasta viitega

Ok, ma ei lugenud su eelmisest postist välja, et nad koos lähituledega ei põle. Vaid sain aru, et ilma parkideta ei põle. Aga meie omadel põlevad küll kõigil koos lähituledega ka. Imelik.
_________________
Terve aasta poole aastaga
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
mehann
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Oct 02, 2007
Teateid: 470
Asukoht: Harjumaa, Saku

TeadePostitatud: N jaan 23, 2014 9:49 pm    Postita teema: Vasta viitega

Teadupärast on Volga, kui siiski luksusauto, varustatud alates 1978 aastast uduvastaste tuledega. Gaz 24-le paigaldati tulesid nimetusega фг -120 B. Gaz 3102 sai endale moodsamad ja kandilisemad tuled nimetusega 11.3743010-Э, mida hakati peagi paigaldama ka 2410 -le.
Minu autod on mõlemad saanud endale ekspluatatsiooni käigus ette uuemad tuled, kuigi algselt peaks seal olema vanemad.
Võtsin siis ühel heal õhtul udukate projekti käsile. Olin aja jooksul kokku ostnud mõned kasutatud, ehk mahakeeratud udukad, mis vajasid enne auto külge panemist väikest värskendust. Eesmärk oli lihtne, vaja oli kaks komplekti udukaid. Üks uus tuli oli laos olemas, seega kolm vana oli vaja korda teha.



Kõigepealt tuli tuled osandada ja defekteerida. Seejärel keevitasin lisaks puuritud avad kinni.



Siis läksid käiku relakas ja erinevad terasharjad, millega roostet maha nühkida. Haljaks käiatud kopsikud said roostemuunduriga üle tuisatud.



Paremas alumises nurgas jäid pildile külalised teisest muinasjutust - "vana" Jawa külgkorvi tuled. Mingil järgmisel õhtul sai siis asjad ära krunditud. Ülejärgmisel õhtul kinnitused hõbedaseks värvitud. Kuna tegelikult on kinnitused tsingitud, siis 100 % originaal ei ole, aga näeb vähemalt sarnane välja.



Mõni päev puhkust ja siis juba must värv tulekopsikutele selga. Nii väikese koguse detailide värvimine on tegelikult jube aja raiskamine. Värvide segamine ja püstoli pesemine võtab oluliselt rohkem aega, kui värvimine ise. Aerosoole ka ei tahtnud kasutada, kuna nende kvaliteet pole suurem asi. Kui juba nii palju tööd oli ära tehtud, siis ma pidasin vajalikuks kasutada täiendavat korrosioonikaitset. Kuigi esimeses autovaruosade poes mind aidata ei osatud, siis järgmisest kaubandusettevõttest leidsin riiulilt aerosoolis kaitsevaha. Katsin kõik uduka mittenähtavad pinnad vahaga. Nüüd ehk kestavad kauem?



Ma ei leidnud meie kaubandusvõrkudest sobiva pikkusega roostevabasid kruvisid. No mis siis ikka, lühemaks tegemine pole ju väga keeruline. kroomitud raamid nühkisin kroomi hoolduseks mõedud vahendiga läikima. Paar klemmi juhtme otsa tinutada, pirnid pesadesse ja kaablid tuledele külge tagasi panna. Ja ongi valmis, nagu uued.



Selle projekti käigus avastasin, et G -24 udutulesid on millalgi 1981-1983 moderniseeritud. Nii nagu NSVL-s ikka, on muudetud asja lihtsamaks ehk ratsionaliseeritud. Ilmselt siis tootmise lihtsustamise eesmärgil.



Pildil vasakul on vanema põlvkonna udukas, mille element kinnitub vedrudega kroomitud raami külge. Kroomraamil on sissepoole otstesse keevitatud väikesed "kõrvakesed", mille alla need vedrud kinnituvad. Paremal pool on uuem tuli, millel kogu seda jama pole ja kroomitud raam fikseeribki tuleelemendi kopsikusse kinni. Uuema ja vanema põlve kopsikuid ja raame omavahel vahetada ei saa. Minu käes olevad tuled, mis on valmistatud 1981 või varem, on kõk vanema malli omad ja 1983 ning edasi on uuema konstruktsiooniga.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
mehann
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Oct 02, 2007
Teateid: 470
Asukoht: Harjumaa, Saku

TeadePostitatud: E jaan 19, 2015 8:52 pm    Postita teema: Vasta viitega

Panen oma päevikusse kirja eelmisel aastal auto juures tehtud tööd. Kunagi hea lugeda.
Esimese asjana said kevadel auto külge vast taastatud udukad.
Teise pildi allkirjaks võiks olla "vabadusvõitleja mägedest" või "meie maffia".




Järgmiseks sai tehtud õlivahetus mootoris ja erinevate sõlmede määrimine hoolduskaardi järgi.
Siduripumba potsik oli kevadeks õlist tühi. Loiku auto all ei olnud, kuhu ta kadus, ei teagi.



Eelmisel aastal jäi lõplikult lahenduseta mootori ühtlase töötamise küsimus.
See saaga jätkus kevadel. Alguses ei tahtnud auto üldse töötada. Veel vahepalaks üks tulutu karburaatori ja jagaja vahetus. mõned tunnid reguleerimist muutis auto taas sõiduvõimeliseks. Edasi jõudsin järjega jagaja jalani. Panin uue, kuna vanal jalal oli lõtk silma järgi u 10 minutit, võttes aluseks kella sihverplaadi jaotuse.



No ütleme siis nii, et selleks ma päris valmis ei olnud. Uue jagaja jalaga ei käinud see mootor kohe üldse mitte kuidagi. Hakkasin jälle otsast peale regullima. Vaeveldes nõutult totaalses ideede puuduses avastasin, et sisselaskekollektori mutrid olid suhteliselt kergelt kinni. Ütleks isegi , et lahti. Olles need mutrid üle pingutanud, siis sain lõpuks ka mootori täiesti talutavalt tööle ja ka tühikäigu enamvähem normi.
Jagajaralli käigus sain pildile Gaz 24 jagajate evolutsioonilise rea. Alustades vasakult: esimene valmistatud 1985, terasest korpusega. Keskmine on valmistatud 1988, korpus on juba alumiiniumist. Parempoolne on toodetud 1989, korpus alumiiniumist, määrdetoos on ära likvideeritud.



Vahepeal tegin varuosalaos inventuuri. Meenus üks lugu, kus vanade autode varuosapoe ees seistes kõnetas mind üks mööduja. Mees küsis mida ma otsin ja kuulnud, et mul on Volga, kutsus ta mind lahkesti oma garaa¸i juurde kaasa. Garaa¸ asus paar maja edasi. Mees rääkis, et tal oli ka kunagi Volga, vist isegi töötas taksojuhina ja mingit kola peaks sellest ajast alles olema. No vot sellise kotiga sain siis endale uksetihendid. mingit pudipadi oli vist veel. Ise olin seni täitsa õnnelik ja teadsin, et mul on tihendid olemas. Nüüd siis võtsin tihendid kotist välja ja panin ritta. Kolm tükki on täpselt ühesugused ja üks erinev. Mõõtmise ja katsetamise, ning raamatust jooniste uurimise tulemusena võib üsna kindlalt väita, et minu komplektis on 3 tagumise vasaku ja 1 parema esimese ukse tihend. Võib-olla on need tihendid tänu sellele üldse uuena säilinud, et ühe auto jagu kokku ei saanud.
Hea meelega oleks nõus neid ühesuguseid tihendeid vahetama puuduvate vastu.



Tööriistakotid komplekteerisin korraga mõlemale autole ära.
Tegelikult õnnestus ühe endise volgamehe käest ära ärida täiesti uus komplekt, mis oli omal ajal poest tagavaraks ostetud. Sinna lisasin mõned asjad veel juurde. Teise komplekti korjasin ise aja jooksul kokku. Suures joones peaks kõik asjad kenasti olemas olema. Üks käsipump on puudu, aga neid peaks veel liikuma.



Võin kellelegi ära kinkida sellise rummu võtme.



Viimati muutis mehann (E jaan 19, 2015 9:54 pm), kokku muudetud 2 korda
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
mehann
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Oct 02, 2007
Teateid: 470
Asukoht: Harjumaa, Saku

TeadePostitatud: E jaan 19, 2015 9:44 pm    Postita teema: Vasta viitega

Hooajal läbitud kilometraa¸ ei olnud suur. Kõik ette võetud sõidud said seevastu kenasti sõidetud ja positiivseid emotsioone oli rohkelt.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2784
Asukoht: Telliskivi, Viimsi

TeadePostitatud: T jaan 20, 2015 1:23 pm    Postita teema: Vasta viitega

Sa võid neid tihendeid tulla minu juurde kõrvutama. Ma laotasin mõni aeg tagasi enda tihendid ritta ja sain sama tulemuse - 3 ühesugust, üks teistsugune. Ma praegu küll ei meenuta, kumma poole omasid rohkem oli. Minu meelest olid need vana tüübi omad vähemasti sedaanil vahetatavad - vasak esimene sobis ka paremale taha. Või ei olnud nii?
_________________
Terve aasta poole aastaga
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Sm. Autojuht
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Dec 09, 2007
Teateid: 551
Asukoht: Rapla mk.

TeadePostitatud: T jaan 20, 2015 7:03 pm    Postita teema: Vasta viitega

Mina olen küll viimased aastakümned diiselmootori fänn olnud ja bensukate jonnimised unustanud kuid nüüd on need volgad mulle jalaga tagumikku hakanud taguma,selleks et see unustatud ajalugu meenuks.Suvel, kui sain 22 -ele lõpuks korraliku hääle sisse,kulus seitse tervet pikka päeva kenast puhkuse ajast.Selle aja sees sai Priidu poolt väga korralikult tehtud mootorile peale ehitatud kolm uutest juppidest jagajat,neli karbussi , mis lasin veel omakorda spetjalistil üle testida.Tulemus null,mootor ei käi ühtlaselt.Siis oli kurja juur vales mõõdus sisselaske kollektor.Oli teine õhem ja võttis lisa õhku kuna poldid ei tõmmanud teda lihtsalt kinni.Vot siis sain mootori nii puhtalt käima et kõigile külastajatele oli suvel nauding seda esitleda.Kiiresti on saanud suvest talv ning volga tuleb tihtipeale töökojast välja ja sisse ajada et mõni teine elukas tõstukile pääseks.Nüüd siis järsku enam auto ei käi just nagu kardaks külma. tühikäigul ok. kuid gaasi lisades tagus karpasse ja sumsi kordamööde,kohe nii imuga et autot liigutas mootor ainult tühikäigul.Et kokku hoide seitset päeva alustasin nõu küsima tunnustatud kaasfoorumlastelt,antke mulle andeks mehed keda tihti tüütasin,et mis keegi asjast arvab.No ikka tee karpa korda, jagaja korda,küünlad korda,jaotusvõlli hammakas jne..jne.Tagumik hakkas valusaks jääma ja ajalugu hakkas nagu kuskilt ülespoole impulsikesi viskama.Küünlad.Uuesti maha.Uued küünlad ja nagu neegtipoisid.Võtsin siis uued vähe külmema markeeringuga küünlad ja peale.Nüüd võite jälle kuulata kuidas mootot nurrub.No kurjam, kas siis tõesti suvel ühed ja talvel teised küünlad,nagu rehvidki autodel.Vot Urmas minul on see kogemus mis võttis ilusad kaheksa päeva elust.Küünlad määravad väga palju.Olen varem neid erineva soojus numbriga küünla kompl. kokku ostnud kuna 24-10 -ga oli miskit sarnast jama.Katalogi poolt antud ei olnud kuigi söbralik.See minu kogemus ei pruugi sinu setukale peale minna kuid mina istun nüüd mugavalt.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
mehann
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Oct 02, 2007
Teateid: 470
Asukoht: Harjumaa, Saku

TeadePostitatud: T jaan 20, 2015 11:11 pm    Postita teema: Vasta viitega

Tihendeid mõõdan seltsimehega hea meelega. Ma uurisin raamatust jooniseid, võrdlesin tegelikkusega ja tegin praktilisi katseid. Kõige selle tulemusel jõudsin järeldusele, et esimeste uste tihendeid saab omavahel vahetada. Paremalt vasakule ja vastupidi. Jätkukoht ukse alumises servas nihkub ainult ühele või teisele poole. Tagumise ukse tihendil on B piilariga kokku puutuv osa ülejäänud tihendiga võrreldes peegelpilti keeratud. Paigaldades ühe poole tihendi teisele poole jääb B piilarile mõeldud osa C piilari poole. Küllap insenerid selle lahenduse mingi kindla eesmärgiga välja mõtlesid. Kas tihendi poolsusel reaalses elus ka mingit tähtsust on seda küll ei tea. Rääkimata sellest, et auto küljes ei saa enamus inimesi mingit vahet aru. Ise teeks põhimõtte pärast nii nagu tehases tehti, kui muidugi võimalust on.
Kuna esimesed tihendid on 10 - 15 cm tagumistest pikemad (sedaani puhul), siis esimesi saab taga kasutada, kui see sama väike profiili erinevus kõrvale jätta. Tagumisi esiustele paigaldades jääb jupp puudu.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
mehann
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Oct 02, 2007
Teateid: 470
Asukoht: Harjumaa, Saku

TeadePostitatud: T jaan 20, 2015 11:25 pm    Postita teema: Vasta viitega

Sm Autojuht, ma tean, mida Te tunnete! Sellel teemal jätkuks meil juttu ikka piiikemalt. Smile Mul läks ka ju asi reaalselt normaalseks peale kollektori mutrite pingutamist. Järelikult ka lisaõhk. Kuna sügisel hakkas auto jälle uuesti jõnksutama, siis läheb sõu garaa¸is edasi. Praegu ootan soojamat aega. Esimesel võimalusel vahetan sisselaskekollektori tihendi ja siis uuesti karbussi kallale. Ei ta meeste pääse!

Viimati muudetud mehann poolt (K jaan 21, 2015 9:18 am), kokku muudetud 1 korda
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2784
Asukoht: Telliskivi, Viimsi

TeadePostitatud: K jaan 21, 2015 1:40 am    Postita teema: Vasta viitega

mehann kirjutas:
Ei ta meeste pääse!


Pääseb küll ... Wink

Meil on neid ka olnud. Ja mõnda ei saagi kunagi käima. Vaatamata pingutustele. Mõni käib täna nii homme naa. Mingi häda jääbki alati juurde. Üldiselt suht vilets värk nendega. Mul läheb alati käsi rusikasse, kui keegi hakkab targutama, et "Volga on hea lihtne auto ...".
_________________
Terve aasta poole aastaga
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
insener
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Jan 14, 2007
Teateid: 298
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: K jaan 21, 2015 8:16 am    Postita teema: Vasta viitega

Sm.Tihhonov kirjutas:
Pääseb küll ... Wink

Meil on neid ka olnud. Ja mõnda ei saagi kunagi käima. Vaatamata pingutustele. Mõni käib täna nii homme naa. Mingi häda jääbki alati juurde. Üldiselt suht vilets värk nendega. Mul läheb alati käsi rusikasse, kui keegi hakkab targutama, et "Volga on hea lihtne auto ...".


Mul sugulane pidas endal ja remontis enda Volgasid või Volga mootoriga UAZ tüüpi sõidukeid aastakümneid ja mul on lapsest saati meeles, milline masin käis ja milline mitte. enne eelistati pigem korralikult tiksuv mootor hoolikalt kapremontida, kui uus tundmatu mootor peale panna. Mul sugulane teadis Volgast kõike, aga osasid mootoreid ei saadud kunagi normaalselt käima, või oli vaja pidavalt midagi häälestada - ja seda igapäevakasutuses oleva auto juures. mõni mootor tiksus aga nagu kell aastaringi ja aastaid. Sugulase viimane must GAZ 2410 oli eriline jurakas - sellel oli lisaks ebaühtlasele käigule mingi vibra teatud pööretel mootoris sees, mida ära ei saadudki - korduvad tasakaalustused ja häälestused, midagi nagu muutus paremaks, kuid normaalseks ikka ei saanud. tippaastal käis mootor aasta jooksul 6 korda auto pealt maas. See volga müüdi maha sellise vihaga, et ka nüüd rohkem kui 15 aastat hiljem ei tunne sugulane mingit nostalgiat volgade suhtes.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
mehann
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Oct 02, 2007
Teateid: 470
Asukoht: Harjumaa, Saku

TeadePostitatud: K jaan 21, 2015 9:27 am    Postita teema: Vasta viitega

Mul on üks tuttav eluaegne taksojuht. Neil taksopargis olla Volga mootori häälestamise kohta olnud ütlus: "Kui Volgal 4 silindrit töötab, siis on korras ja rohkem pole vaja / mõtet otsida." Smile Mina pusin ikka edasi. Eks me näe kuhu ma välja jõuan. Smile
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Sm. Autojuht
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Dec 09, 2007
Teateid: 551
Asukoht: Rapla mk.

TeadePostitatud: K jaan 21, 2015 4:37 pm    Postita teema: Vasta viitega

Volga on nagu poola "ruberoid",kes tahab iga ilmaga, kuid mida,kuipalju ja kuhu, ei tea kunagi!
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Reasta teated eelmise järgi:   
Uus teema   Vasta sellele teemale    Volgaklubi foorum -> Lugejate autod Ajatsoon on EET Eesti talveaeg
Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5  Järgmine
Lehekülg 4, kokku lehekülgi 5

 
Hüppa:  
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis
Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis
Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis
Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis
Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis

volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.


Forums ©
Copyright © by Volgaklubi koduleht 2004
Kõik õigused reserveeritud