Volgaklubi kodu Forums-viewtopic-Vanasõidukite klubi UNIC 35
Kodu
Foorum
Galerii
Kontakt
Kuuluta
  


· Avalehele
· Klubi tutvustus
· Liikmete nimekiri
· Ürituste kalender
· GAZ Ajalugu
· GAZ Mudelid
· Volgad meedias
· Maailm ja mõnda
· Ümberehitused
· Tehnoabi
· Uudiste arhiiv
· Lingid
· Kasutajate nimekiri
· Foorum



Praegu on, 304 külastaja(d) ja 1 kasutaja(d) kes on praegu portaalis.

Sa oled Anonüümne kasutaja. Sa saad registreerida vabalt vajutades SIIA


Volgaklubi foorum :: Vaata teemat - Komandeeringuaruanne: Tallinn-Riia-Ogre-Tallinn
Galerii  Laadi pilte serverisseLaadi pilte  OtsiOtsi   ProfiilProfiil   Logi sisse, et kontrollida oma privaatsõnumeidLogi sisse, et kontrollida oma privaatsõnumeid   Logi sisseLogi sisse 

Komandeeringuaruanne: Tallinn-Riia-Ogre-Tallinn

 
Uus teema   Vasta sellele teemale    Volgaklubi foorum -> Üritused ja komandeeringud
Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat  
Autor Sõnum
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2749
Asukoht: Telliskivi, Viimsi

TeadePostitatud: K dets 15, 2010 2:20 am    Postita teema: Komandeeringuaruanne: Tallinn-Riia-Ogre-Tallinn Vasta viitega

Austatud seltsimehed, lubage ette kanda.

Eelmise nädala alguses helistab Mati, et lätlased kutsuvad külla. Viimane kord kui RAF bussidega Riia Lidos laiamas käisime tekkis hea kontakt Riia automuuseumi töötajatega. Seltsimehed ootasid meid nüüd nende uue ekspositsioonisaali avamisele. Isegi Läti minister oli lubanud tulla. Mis siis ikka, kuigi ilmajaam lubas meid kostitada lumetorm "Monikaga", asusime neljapäeva hommikul teele.

Tegime vahepeatuse Pärnus. Väino Karu võttis meid toredasti vastu ja andis meile teele kaasa sellise vanatehnikalaksu, et kümned erinevad Moskvitsi iluvõred ja rehvumustrid virvendasid silme ees kuni Riiani välja. Riias oli väga ametlik. Televisioon ja palju ülikondades inimesi, puhuti pasunat, lõigati linte, kiideti üksteist. Mati andis lühikese kõnega üle tervitused Eesti vanatehnika sõprade poolt. Mina laususin tervituslause ka läti keeles, millest keegi aru ei saanud ja selle seiga ma meelsamini unustaksin. Kingitustena oli meil kaasa võetud rahvaste sõpruse nimel vineerist Riia-Tallinn/Tallinn-Riia marsruuttakso tahvel, Eesti autotööstuse uhkusena tutikas Tartu Kammivabriku plekist mänguauto ja muuseumi juhatajale meeleheaks ka Kännu Kukk. Ütleme nii, et pärast seda olime me juba päris oma poisid.

Uues saalis oli rohkem vaadata raskema tehnika huvilistel. Ei hakkaks siin üles lugema ega näitama kõiki eksponaate. Eks huvilised lähevad ise vaatama. Kuid ka RAFi tehase väljapanek oli hea. Väljas oli Tartu bussile sarnanev RAF (millel olid väga bling kroomitud Gaz 53 stanged) ja autentne 80. aasta olümpiatule transport RAF. Tegemist on põneva eksemplariga, millel sees kaks vaheseina, tagaosas hermeetiline kamber spetsiaalse väljatõmbega ja alused tõrvikutele. Kohal oli ka palju inimesi endise RAF tehase administratiivpoolelt. Matil õnnestus kuidagimoodi saada kogu RAF tehase kaader ühtekokku poseerima, et neid mobiiliga pildistada. See foto kuulub avaldamisele hiljem. Isiklik kontakt tekkis RAF 2203 disaineriga ja peakonstruktoriga. Neist esimene rääkiski meile ka pikemalt konkreetsest olümpiaeksponaadist.


Riia muuseumis võisime ringi käia nagu parima sõbra garaazis. Sai mitmeid eksponaate veidi lähemalt uuritud kui tavaliselt lindi tagant nähtud. Näiteks võis istuda onu Ljonja kõrvale tema lömmis Rolls Royce'i. Ljonja kahjuks ei soostunud täpsemalt selgitama, mis siis ikkagi täpselt juhtus ja miks ei olnud Kremlil raha, et üks välismaa auto pärast kolakat jälle üles lüüa?


Rollsi kapoti all on näha ka Kremli autodele omast valge värviga võõbatud autobaasi numbrit. Oleme sarnaseid numbreid näinud ka samast allikast pärist Volgade kaane all (kuigi siis juba neljakohalisi).


Seltsimees Hru¨t¨ovi ZIL 111.


Papa Stalini paksude akendega ZIS 115


Õhtul oli plaanis kultuuriprogramm. Muuseumist Roland ja Andris lubasid tulla meiega. Ilm oli tõeliselt õudne. Lund sadas mitte ülevalt alla, vaid vasakult paremale, autoteedel oli liikumine raske, kõnniteedel suht võimatu, sahkasid polnud meie silmad veel näinud. Oodates Läti poisse timmisime hotelli baaris julgestuseks mõned õlled ja siis veel mõned, kuni viimaks oli õllest kõht täis ja mul ka vene keel selge. Kui lõpuks minekule saime oli meie kaine analüüsivõime mõnevõrra langenud, kuid sedavõrd põnevamad tundusid kõik linna atraktsioonid. Miskipärast olime me ainsad külastajad nii toredal vaaterattal. Me saime lahtises korvis koguni kolm ringi teha, sest turvamees ei viitsinud enam oma putkast välja ronida, et see ratas jälle seisma panna. Niivõrd külm oli, et lolliks võis minna, eriti palja peaga Matil. Mütsi ja kindaid ta sel õhtul ei kandnud, vaid tõmbas salli üle pea nagu vene baba. Mitte just päris trendikaalutlustel, vaid seetõttu, et kui Tihhonov hotelli baarist viimaks läks üles riideid tooma, siis ... ah mis sellest ikka rääkida. Endale nagu tundus et kõik on vinksti-vonksti nagu ütles Arnold Rüütel aga kes seda Arnoldi juttu ikka väga tõsiselt võtnud on ...


Meie "kultprogramma" oli meeleolukas. Nagu meestega ikka, võetakse mõned õlled, räägitakse juttu, kunagi ei lähe mölaks ära. Kõik ainult selle nimel, et kodumaad aidata ja Riia muuseumiga head kontakti luua. Rahvaste sõprus.


Järgmisel hommikul pea küll veidi valutas, kuid ees oli tihe päev. Kiire visiit Riia autokauplustesse tõi mulle juurde ühe Gaz 24 rehvi. Ilge himu oli soetada ka vana tüübi ZIL veoki ninaplekki, kuid me olime siiski sõiduautoga. Niigi oli alguses mul veidi piinlik seda lohvi Mati suht hoolitsetud olemisega välismaa auto pakiruumi panna. Kuid ma sain sellest täielikult üle kui päeva teises pooles tõsteti sama auto tagaistmele üks suht karmi välimusega RAFi armatuurlaud. Ise ma vahtisin oma rehvi veel kolm päeva esiku riidekapis, kuna garaazi ei saanud sisse.

Roland ja Andris juhatasid meid Ogresse. See on väikelinn Riia lähedal ja seal on palju RAFe. Kohtusime seal ühe fanaatikuga, kelle harrastuseks on ehitada tõsieselt võetavaid kõrberalli sõidukeid ja ... RAFe. Parasjagu oli töös üks põnev restaureerimisprojekt. Siin valmib täiesti autentne vana kooli RAF. Sisuliselt on käsitsi valmistatud tukikas kere. Vaid ninaplekk ja mõned kandvad osad on vanad. Ning töö käekiri tundus väga ilus.



Siis näitas mees meile veel RAFe. Selles toas oli küll ainult paar RAFi. Siin eriti raju ja rariteetne "Turist". Viie küljeaknaga mudel, millel veel lisaks katuseaknad, taga nurgaaknad ja klaasist katuseluuk. Nendel olla veel esimene ninaplekk kolmes osas käistitsi välja valtsitud. Uuematel löödi ta juba kuskil mujal stantsiga ja tarniti tehasesse valmis detailina.


Aga siin toas olid tal veel mõned Rafid. Esiplaanil see sinine peletis on näiteks täiesti tutikas auto. Siin olid kõik versioonid vanadest Rafidest olemas.


Lisaks veel ülirariteetne lühendatud teljevahega poolhaagisega RAF, millel õhuga pidurid ja muudki erinevused. Neid olla väidetavalt tehtud 2 eksemplari. Üks oli bensiinimootoriga, teine elektrimootoriga. Neile käisid taha inimeste sõidutamiseks mõeldud poolhaagised, kuhu mahtus istuma ca 30 seltsimeest. Neid kasutati olümpial rahva vedamiseks. Antud seltsimehe käsutuses on bensiinimootoriga mudel. Pange tähele armatuurlaua keskel suruõhu manomeetreid.


Hiljem õue minnes selgus, et meie rafisõbral olid olemas ka mõlemad poolhaagised. Praegu küll õnnetult lume all, kuid muidu täiesti kobedad.


Ning alles ümber nurga jõudes tabas meid reaalsus mis mastaabi Rafisõbraga meil tegelikult pistmist on. Tal pidi kokku olema üle 40 RAFi.



Ka see monstrum on nime poolest Raf.


Meie silmad hakkasid juba RAFidest väsima. Ja kuradi külm oli ka. Nagu ikka leiavad kõik põnevad vanatehnikasündmused aset kõige hullema tuisuga, paksus lumes ja õhukeste kingadega. Kuid sellega polnud päev veel sugugi läbi.


Tegelik põhjus, miks me siia tulime oli hoopis see:


Nimelt olla täiesti ametlikult valmistatud 20 eksemplari RAFi järelhaagiseid. Need olid Rafi tehase mingi erikonstrueerimisbüroo toodang. Ning meie sõbral oli neid kaks tükki olemas. Asja sisuline funktsioon jäi küll veidi arusaamatuks, sest ta polnud nagu päris õige haagissuvila ning kola vedamiseks ei kõlvanud ta ka mitte. Aga Matil oli ilgelt ühte sellist vaja. Nii väga, et ta oli nõus läbi selle jõleda lume sinna ligi kablutama nagu noor põder. Oh seda elevust kui saime lateksile istuma.


Üldiselt oli ikka päris valus punase lateksi laks. Ai kui valus. Ja kõik veel seest puha RAFi originaal materjalidega. Isegi minul võttis silma rõõmust niiskeks.


Aga aitab RAFidest küll. Tegelikult jäi päeva nael ikkagi alles kõige lõppu. Terve eelmise õhtu olime keskendunud sellele, et uurida Rolandilt ja Andriselt välja, mis varandusi muuseumil veel peidus on. Pole ju loogiline, et kogu muuseumi varad on saalides vaatamiseks väljas. Mehed algul ei võtnud väga vedu, kuid lubasid siiski meile midagi näidata. Tegime veel enne koduteele asumist muuseumis viimase prae, mille järel viidi meid keldrisse ja avati jäme rauduks. Ütleme nii, et seal oli asju. Oli lihtsalt huvitavaid eksemplare tavalistest Vene seeriaautodest (kabriolett Moskvits, tavalisi Moskvitse, Pobedasid...) ja oli ka sõidukeid Kremli garaazist. Kuna tegemist oli siiski avalikkusele suletud hoiukambriga, siis pole sünnis siin avaldada kogu selle kambri sisu. Kuid mõned fotod võib ju ära näidata. Minu isiklik lemmik oli seltsimees Breznevile kuulunud Mercedes W116, mille sm Honecker talle kinkis. Auto üleandmisest on muuseumil olemas ka fotod. Mercedes on varustatud raadiojaamaga "POCA", mis oli teatavasti kõige kõrgema taseme raadiojaam NSV Liidus. See saatis läbi õhu ¨ifreeritud teksti, muutes pealtkuulamise võimatuks. De¨ifreerimiskeskus asus Moskvas, Eestis kasutas seda jaama ainult 3 isikut.


Hästi säilinud interjöör ning raadiojaama juhtpult on siin kenasti näha.



Oli tore vanatehnikaüritus.
_________________
Terve aasta poole aastaga
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Sm Mirski
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 06, 2004
Teateid: 1164
Asukoht: Tallinn, Nõmme

TeadePostitatud: K dets 15, 2010 9:09 am    Postita teema: Vasta viitega

See reisiaruanne on ikka üks tore asi. Sm. Tihhonov käis laupäeval külas ja esitas aruande suuliselt. Lugedes aga ametlikku dokumenti koos lisadega annab sellele RAF'i muinasjutumaale hoopis teise mõõtme.

Avaldan delegatsioonile kiitust halli argipäeva värvikamaks muutmisel.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge MSN Messenger
MTJ juhataja
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Aug 07, 2007
Teateid: 474
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: N dets 16, 2010 9:32 am    Postita teema: Vasta viitega

GAZ-22 huvilistele on seal uues saalis välja pandud ka Soome Konela poolt tuunitud 7-kohaline sõiduk. MTJi analoogse sõiduki taastamiseks tuleks nüüd endal ka Riia sõit ette võtta.
http://foto.inbox.lv/gaz_21/M-22-1964
Parooliks sisestada lihtsalt m22

P.S. Meie enda Laitse Rallipargi kollektsiooni ilmselt saabus eile värske saadetis ida-autosid. Peterburi maanteel veeresid Tallinna poole treileritel Alma-Mosse (M-401) ja kahevärviline M-407. Sihtpunkti reetis rallipargi logo auto külgedel.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Väravamehaanik
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Feb 24, 2005
Teateid: 412
Asukoht: Kuusalu Autobaasi värav

TeadePostitatud: R dets 17, 2010 9:27 am    Postita teema: Vasta viitega

Tänan komandeeringuaruande eest. Võite istuda.

Mitte et ma tahaks järmisena hakata RAF poolhaagisega ja avatud külgedega bussi taastama hakata, aga ma tahtsin juhtida tähelepanu, et neid haagisega asju oli ikka rohkem kui ainult kaks ja need 2203 baasil nikerdatud alust sõitsid juba julgelt enne olümpiat Moskvas VDNH näituste väljakul ringi. Ja mitte, et ma tahaks nüüd midagi eriti epopöalist esile tuua, aga mina olen sellises sõitnud.

Mitte et ma provotseerida tahaks, aga Tallinna vanalinnale sarnaselt võiks rong "Toomas" asemel sõita Riia vanalinnas pigem RAF-i baasil rong "Mati" ja sõit maksaks ühe lati.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
gazik
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 13, 2004
Teateid: 1307
Asukoht: Tartu

TeadePostitatud: R dets 17, 2010 11:52 pm    Postita teema: Vasta viitega


_________________
AADU KADAKAS
psü-psühhiaater(suiti maal, enamust aega hullumajas) Abiliin ja nõustamine GSM 534 97951
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2749
Asukoht: Telliskivi, Viimsi

TeadePostitatud: L dets 18, 2010 11:00 am    Postita teema: Vasta viitega

Vau, lausa värviline foto.

Mul tekib küsimus, et kust krt see Honecker selle Mercedese kätte sai? Ida Saksamaa rahvas võis Mercedesest sama vähe unistada kui traktorist Slava T¨eljabinskist. Miks ta Wartburgi ei kinkinud?

Äkki Gazikuonul on ka mõni ammune foto selle ülaltoodud Rolls Royce'ga seotud? Väidetavalt ei olnud ju üldse sm Breznev see, kes daami sodiks sõitis. Kuigi seda täna nii serveeritakse.
_________________
Terve aasta poole aastaga
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
mehann
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Oct 02, 2007
Teateid: 447
Asukoht: Harjumaa, Saku

TeadePostitatud: L dets 18, 2010 11:15 am    Postita teema: Vasta viitega

Tore ja isegi kadestamisväärne komandeerig. Tavapäraselt hästi koostatud reportaaz sm Tihhonovi poolt. Tänud selle eest.
Mulle meenus seoses sadulaga RAF iga ka VDNH näitus Moskvas. Minul õnnestus seal käia 80-ndate keskpaigas ja samuti RAF autorongiga sõita.
Kas Lätimaal kastiga RAF-e ka näha oli? Jõgeva rajoonis Lillevere nimelise Laste ja Noorte Spordikooli jalgratta treeningrühma kasutuses oli 80- ndate keskpaigas üks selline kasutada. Nagu paljud asjad NSVL-s oli RAF tehtud 80-nda aasta Moskva olümpiamängudeks. Peale seda antud ENSV jalgrattakoondisele ja sealt edasi Jõgeva rajooni. RAF il oli juhi taga üks istmerida ehk siis pikk kabiin ja tagaosas kast. Salongi ja kasti vahel oli manuaalne voldikuks. Kastile käis peale torudest sõrestik ja sinine tent. RAF ise oli rohelist värvi ja valge triibuga. Alguses kandis vist ka veel punast oümpia sümboolikat. Väiksele poisile jäävad sellised asjad hästi meelde.
Ikka tervitades ja vähem lund soovides, Mehann.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
gazik
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 13, 2004
Teateid: 1307
Asukoht: Tartu

TeadePostitatud: L dets 18, 2010 7:36 pm    Postita teema: Vasta viitega

Natuke targutaks nendest haagisega RAF-idest.
Nimelt kohalik haagisbussi huviline vast ei tahtnudki teile väita, et neid on 2203-e baasil toodetud ainult 2tk.( Sest tegelikult toodeti neid olümpia jaoks 79-80a. väikeseerias ikka rohkem)
Ma millegipärast arvan, et ta tahtis hoopis öelda, et ühele autole oli korraga 2 haagist järjestikku ja tal on need mõlemad olemas.
Ja kui nüüd eriti hardcore rafipedeks minna, siis pildil esimese haagise mudel on RAF-9226, tagumisel RAF-9225.
_________________
AADU KADAKAS
psü-psühhiaater(suiti maal, enamust aega hullumajas) Abiliin ja nõustamine GSM 534 97951
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2749
Asukoht: Telliskivi, Viimsi

TeadePostitatud: P dets 19, 2010 11:22 am    Postita teema: Vasta viitega

Siin võis ka minu vene keel alt vedada. Võimalik, et ta tegelikult selgitas hoopis, et neid tehti kahte tüüpi - elektrimootoriga ja bensumootoriga. Aga mina saan igast venekeelsest lausest aru umbes kolmandiku jagu sõnadest ja ülejäänu mõtlen ise juurde. See elektrimootorigaisend ei tundu muidugi üldse eriti lubav olema. Ilmselt pole neid ka säilinud ,sest nendega ei saanud ju nagunii sõita.

Seda ta selgitas küll, et kaks haagist käisid üheteise järele. Issand kui jube sellega siis sõita võis olla?

Ma siin mõtlen hoopis kui stiilse autotreileri saaks teha sellest RAF vedurist ja pikast haagisest. Saaks ajada ühe Tsaika alla, teise peale ja siis saaks Gaz 24 mootor seda kõike sikutada.
_________________
Terve aasta poole aastaga
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Reasta teated eelmise järgi:   
Uus teema   Vasta sellele teemale    Volgaklubi foorum -> Üritused ja komandeeringud Ajatsoon on EET Eesti talveaeg
Lehekülg 1, kokku lehekülgi 1

 
Hüppa:  
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis
Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis
Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis
Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis
Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis

volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.


Forums ©
Copyright © by Volgaklubi koduleht 2004
Kõik õigused reserveeritud