Liitunud: Nov 13, 2004 Teateid: 1326 Asukoht: Tartu
Postitatud: N dets 17, 2009 11:33 pm Postita teema:
Kui lubate siis kommenteeriksin lehte ja lisaks täienduseks.
Jaa. Slavik & co. on ära teinud suure töö selle lehe loomisel.
3102 mudeli kirjelduse piltidel on originaalkonditsioonis 12 tuh. km. sõitnud auto (seesama, mis pidi esialgu Tihhonovile tulema) mitte mingi 2000+ ja edasi v.a. isend nagu tavaliselt galeriis. On noppeid teistelt ja pilte ka Eesti autodest (ja salongiosadest- ise tegin:)). Kõik tundub väga põhjalik. AGA.
Mis häirib on see, et ma ei saa aru miks pooltel vene saitidel on vaatamata aruteludele (sealsamas foorumites ja saidi autoritega) ja faktidele üritatud jätta muljet 3102-st kui 24 ja 14 vahelisest nö. eraldi luksmudelist. See on vist jälle see allumatu vene "suur hing", mis üritab alati asju paremini näidata kui "eksperiment-riigis" palo¨eno bõlo.
3102 näol oli algselt tegu ikka uue põlvkonna baasmudeliga, mis nagu 24 vahetas välja 21, pidi välja vahetama jällegi vananenud 24 ja selle baasil tehtud modifikatsioonid. PS:Sarnasus 24-ga tuli paraku sellest, et kuna kogu uue juurutamine oli kulukas, tuli säilitada põhikonstruktsioonide väljalöömiseks kasutatavad vormid.
Töö hakkas pihta juba 70.-ndate alguses, 70.-ndate teisel poolel liikus ringi ca. 5 erinevat prototüüpi. Täpselt nii nagu Tarassov tõmbas 1967 lõpuprototüübil Gaz 24 varustusest maha konditsioneeri ja 4 esituld, kui liiga kulukad lahendused, ei saanud ka 3102 põhimudel endale plaanitud v6 mootorit.
1981 algul oli auto juba peaaegu valmis.
Eksterjööri põhierinevus hilisemaga oli küljepeeglis ja erinevates stangelahendustes. Peegel oli algul liigendiga (nagu vaz 2105-l, aga suurem), hiljem asendati kroompeegliga nagu 24-l ja siis 83.-ndast alates mattmustaga.
Ka sellise, kahes osas kummilindiga ja puhvritega stangega oleks võinud olla Gaz 3102 juba alguses.
Gaz-i tehase 50.-ndal juubelil tutvustati autot keskajakirjanduses laiemalt.
Bre¸nevile kingiti 1982 a. 9.mai võidupühaks v8 mootori ja autom.kastiga 31011 analoog. Tegu oli musta värvi ja Gaz 14 stiilis salongiga autoga, mis paraku anti peale Ljonja surma, mil Andropov ta autokollektsiooni laiali peksis, ühe Moskva taksopargi kasutusse.
Valmis tehti ka odavama vana A76 mootoriga taksoversioon ja universaal.
.
Ajakirjandus pasundas uuest Volgast, kui märksa paremast kui 24, mis kohe konveierilt maha läheb. Kuid masstootmine ei sujunud, kuna allhankijad ei suutnud tarnida piisavalt tõrvikkambriga mootoreid jne.
See oli ilus "ämber".
1984 käis juba aktiivne 24 kohendamine 2410-ks ,et ei langeks sõiduautode üldine tootmisarv tänu 3102 projektiga väikesearvulisele tegelemisele. Kusjuures TASS teatas jälle võidurõõmsalt, et 24 moderniseerimine on vajalik vaid ainult paariks aastaks, mil jätkub vana põlvkonna tootmine ja 3102 konveier hakkab andma masstoodangut.
See et Gaz 3102 esimesel 10.-l tootmisaastal elitaarseks ametnike sõidukiks kujunes oli tegu ikka riigi tolle aja suutmatusega. _________________ AADU KADAKAS
psü-psühhiaater(suiti maal, enamust aega hullumajas) Abiliin ja nõustamine GSM 534 97951
Viimati muutis gazik (R dets 18, 2009 1:07 am), kokku muudetud 2 korda
Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
Postitatud: R dets 18, 2009 12:25 am Postita teema:
Aga onu Gazik, see ongi ju suur vene hing. Venelane on alati oma riigi patrioot ja karjub rind kummis "ROSSIIJAA!!!" läbi sajandite. Mis sest et riik on olnud p...ses juba viimased 150 aastat vähemalt. Ilmselt enne seda ka. Venelaste usku oma riiki ei kõiguta mitte miski. Ja see on fenomenaalne. Mis sest, et neil on tegemist suurriigiga, mille a) peamine SKP kujuneb maavarade müügist (tavaliselt arengumaad], b)suurem osa rahvastikust on harimata ja elab allpool vaesuspiiri (arengumaad), c) rahvas ei usalda oma riigi rahasüsteemi ja kogu arveldus käib USD või EUR abil (heh ... jälle arengumaad), d) kogu kaitsetehnika on totaalselt vananenud ja amortiseerunud (arengumaad). Aga see on maailma juhtiv suurriik ja tema kodanikud on selle üle uhked.
Gaz 3102 on minu arvates üks surnult sündinud projekt. Aastal 1982 oli ta JUBA totaalselt vananenud, "underpowered", kehva koostekvaliteediga, jubedate sõiduomadustega ja lõpetuseks ka ebatöökindel isegi siis, kui ta oleks asendanud masstoodangu Gaz 24. Ta oli omas ajas selgelt halvem auto kui 1970 aastal oli Gaz 24. Seda enam, et ta polnud ju tegelikult uus auto, vaid armetu edasiarendus. Paraku ei suutnud see õnnetu vene riik isegi niisugust pooletoobist projekti tootmisse saada. See auto muutuski eksklusiivseks objektiks Gaz 24 ja 14 vahele. Paratamatult. Mitte et ta oleks seda väärinud, vaid tema defitsiitsus tegi temast eksklusiivauto. Masendav tegelikult. Minu auto on toodetud 1986 ja kannab järjekorranumbrit 11668. Tule taevas appi - 4 aastat tootmist ja vähem kui 12000 autot. See ongi tõsine eksklusiiv.
Kui see jutt on tõene, et 3102 ikkagi pidi olema masstoodangu auto ja Gaz 24 täieõiguslik asendaja, siis peaksin tegema veidi ringi meie ajaloo rubriigi. Aga seda Gaz24.ru lehte ma ikkagi kiidan. Olgugi, et ta ei pruugi olla ideaalne, aga paremat ka täna pole. _________________ Terve aasta poole aastaga
Liitunud: Nov 13, 2004 Teateid: 1326 Asukoht: Tartu
Postitatud: R dets 18, 2009 12:57 am Postita teema:
Teemal, kas 3102 oli massiautoks mõeldud või mitte olen ma ka varem targutanud, aga millalgi võiks tõesti mudelikirjeldusi pisut korrigerida. Info ja slaidid on olemas. _________________ AADU KADAKAS
psü-psühhiaater(suiti maal, enamust aega hullumajas) Abiliin ja nõustamine GSM 534 97951
Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
Postitatud: R dets 18, 2009 9:38 pm Postita teema:
Loodan siis seekord seltsimehe abile. Seni on info tulnud endal netist kildhaaval kokku korjata ja söödavaks muuta. Palju infot on vene keeles, mis muudab selle töötluse minu jaoks keeruliseks. Aga erinevate seltsimeeste abi pole tihti lubadustest kaugemale jõudnud.
Millal ma siis Vana Tallinnaga külla võin tulla? _________________ Terve aasta poole aastaga
Liitunud: Nov 13, 2004 Teateid: 1326 Asukoht: Tartu
Postitatud: R dets 18, 2009 10:19 pm Postita teema:
Tulla võib alati. Sneguurot¨ka ka ei hammusta. _________________ AADU KADAKAS
psü-psühhiaater(suiti maal, enamust aega hullumajas) Abiliin ja nõustamine GSM 534 97951
1. Toimus Venemaal 2011. aastal väga esinduslik GAZ sõidukite kokkutulek, mis tegi auringi ka autotehase koosteliinide t¨ehhides.
Lehel on ka video.
Vajutage pildil.
Teine lehekülg on siis ürituse korraldanud organisatsiooni koduleht, kus paistab samuti palju huvitavat. Näiteks on tehtud vana volga käekell... osavad.
Liitunud: Feb 24, 2005 Teateid: 413 Asukoht: Kuusalu Autobaasi värav
Postitatud: L jaan 14, 2012 6:23 pm Postita teema:
Vana Volga käekell on tehtud ka GAZ 14 meestele, kummalisel kombel on versioonide hulk suurem kuigi potsentsiaalseid friike, kel oleks nii GAZ 14 kui ka samanimeline kell on ilmselt käputäis. http://www.vostokwatches.eu/en/Gaz-14-Limousine
Samal kellatehasel on ka TU 144 lenduritele mõeldud käekell. Nui müügimehed...
Liitunud: Dec 07, 2009 Teateid: 5 Asukoht: Kilingi-Nõmme
Postitatud: E jaan 16, 2012 9:18 pm Postita teema:
Info mõttes olgu öeldud, et sm. Mirski poolt netiavarustest leitud huvitava disainiga "Vana Volga Käekell" valmivad märtsikuu keskpaigaks ja hinnaks küsiti 500$ Moskvas. Lisanduvad ka postikulud.
Kui ma eksin, siis palun parandage, aga minu teada "Volga" käekella N.Liidu ajal välja ei lastudki, erinevalt Zim`ist ja Pobeda`st., vähemalt mul ei ole õnnestunud seda näha. Seega igati tervitatav uudis.
Vaatamatta partii väiksuselle on tellija nõus eestlaste jaoks mingi osa reserveerima. Usun, et kui on teisigi kella soovijaid, siis klubi kaudu oleks see ka teostatav.
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis
volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest. volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida
kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.