Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
Postitatud: K aug 06, 2008 3:05 pm Postita teema: Gaz 2402 (1975), Sm.Tihhonov
Käisime üks õhtu Kuressaares õhtust söömas. Kena koht, tasub minna. Muuhulgas mahtus programmi ka üks garaaz. Garaazides on alati hea käia. Seekord veeres sealt välja niisugune asi:
Üldiselt pean tunnistama, et olen Volgadest väsinud ja ei taha nendega enam pikalt tegemist teha. Aga see krokodill hakkas mulle pinda käima. Tegemist oli väga vana (75 aasta) ja esmapilgul täiesti rahuldavalt säilinud autoga. Ideaalset pole siin midagi, kõik on väsinud, räsitud ja kulunud, kuid kere näis tugev ja kõik tükid justkui küljes. Kõik plekid on originaalid ja selle kohta päris head. Teades seda kui läbi on enamus universaale, siis see eksemplar tundus kuidagi kobe veel. Ent siiski ei plaaninud ma teda osta.
Pärast mitmepäevast kaalumist ja enesega mitu korda tülli minekut, otsustasin ikkagi saarele naasta ja see loom mandrile ära tuua. Loomulikult tahtsin temaga tulla omal jalal. Puksiiriga poleks üritus pooltki nii põnev olnud ju. Tegime asja veel huvitavamaks sellega, et turva-autot polnudki kaasas. Istusime lihtsalt Kuressaares pulti ja asusime teele. Omanik arvas, et küll ta välja veab.
Söögikoha ees tegi terve turismibussi täis turiste Volga kõrval pilte. Ilmselt iseloomustas see kulunud universaal nende meelest imeliselt Eesti olustikku. Tagaosa oli siiski nii lääpas peamiselt selle pärast, et see on pungil asju, mis kaasa pakiti. Enamus nodi õnnestus maha jätta, kuid midagi pidin siiski kaasa võtma.
Algul ajasime ikka 90-ga, kuid siis tuli tee äärde tõmmata. Kuumenes üle. Hiljem 80-ga kulgedes viis koju. Tuled midagi ei näidanud ja kojamehed ei pühkinud ja üldiselt oli tulek päris vaevaline.
Oli tore vanatehnikaüritus.
Mis sellest autost edasi saab, pole veel päris selge. Mul nagu konkreetsed mõtted puuduvad veel. Ühelt poolt oleks tegu huvitava ja üsna haruldase mudeliga. Teisalt oleks siin tööd päris uhkelt. Eks aeg näitab
Viimati muutis Sm.Tihhonov (T nov 15, 2011 12:07 am), kokku muudetud 2 korda
Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
Postitatud: K aug 06, 2008 11:12 pm Postita teema:
Täna sai õhtupoolikul selle autoga veidi lähemlt tutvutud ja natuke ringi sõidetud. Omamoodi tore auto on. Sai ka üksikutele sõpradele-tuttavatele näidatud ja see kulunud ilmega vagun võeti seltsimeeste poolt üllatavalt positiivselt vastu. Sõitsime kuuekesi ühes Volgas ja ruumi jäi kõvasti ülegi. Seltsimeestele meeldis. Ma ise arvasin juba, et olen hullumeelse portsu otsa sattunud.
Auto kere on võrdlemisi heas seisukorras. Praeguse mulje põhjal polegi põhja vist keevitada vaja. Kuid eks selle mega pigi-, õli- ja asfaltikihi alt võib veel mida iganes välja tulla. Originaal uksed on alt hirmus õlised, kuid tunduvad korralikud. Tagumised luugid, topeltpõrand ja kogu see keeruline tagaosa näib olevat hea. Üksikud halvad kohad on ka tagumiste klaaside tihendite vahel. Muidu on kere kenasti sirge, originaal plekkidega, avariivaba ja ilma eriliste mõlkideta.
Auto hea säilimise võlgneme tema eelmisele omanikule. Teatavasti ei kuulunud Gaz 2402 erasõidukite kategooriasse. Neid valmistati ainult autobaasidele, med.teenistustele ja taksoparkidele. Eraisikutele ei müüdud. Sellepärast neid enamasti korralikke säilinud polegi. Ka see konkreetne auto saadeti algselt Kingissepa rajooni autobaasi taksoks (sealt ka see kummaline värv). Neid tuli 3 tk. Ent kohaliku autobaasi bossid said jätta ühe endale baasi tööautoks. Riigi bilansis oli ta vaid esimesed poolteist aastat. Siis olid kohalikud nat¨alnikud temast tüdinenud, sest tegu polnud siiski kuigi mugava autoga. Istmed ju kõvad nagu polikliinikus. Ametiühingu kaudu taotleti rajoonikomiteest luba müüa ta riigihinnaga autobaasi kallurijuhile, kellel oli paljulapseline perekond. Protseduur olla olnud pikk ja vaevaline, sest peaaegu uut universaal Volgat väga ei tahetud töölisklassi esindajale lubada. Kuid lõpuks see õnnestus ja nii ta püsis 32 aastat ühes perekonnas. Talvel ei sõidetud, hoiti hästi. Paraku polnud tegemist hoolitsetud/kasitud prestiiziautoga, vaid majandussõidukiga millega veeti igasugu kraami. Ta polegi palju sõitnud, vaid lihtsalt lohaka kasutamisega seest veidi ära trööbatud.
Sellest autost saaks huvi korral päris kena universaali. Ilmselt mitte musta numbri kandidaadi, kuid päris hea tavaklassiku. Mulle hakkab see mõte üha rohkem meeldima. Kuid enne tuleb lõpetada pooleliolevad asjad.
Liitunud: Oct 02, 2007 Teateid: 471 Asukoht: Harjumaa, Saku
Postitatud: N aug 07, 2008 11:05 pm Postita teema:
Väga ülbe vagun. Mulle meeldivad erilised autod ja tavaline see putukas enam tänapäeval kohe kindlasti ei ole. Kõva pluss on ka see, et sellega saab legaalselt seitsmekesi linnapeale laiama minna.
Liitunud: Nov 05, 2007 Teateid: 69 Asukoht: Lääne-Virumaa ja Tartu
Postitatud: N aug 07, 2008 11:43 pm Postita teema:
Universaal kerega on tõesti hea vaheldus.Millegi pärast meeldib väga tagaluuk ja tagumised aknad.
Kahju on sellepärast,et tagumised istmed nii kõvad ja "RAFilikud" on. _________________ Älä osta Volgaa,
Volga tekee velkaa
ja velka kestää kauemmin kuin Volga.
Liitunud: Nov 06, 2004 Teateid: 1209 Asukoht: Tallinn, Nõmme
Postitatud: R aug 08, 2008 8:35 am Postita teema:
Tagumised istmed on tõesti spartalikud, minu viimane rafikogemus oli aga äärmiselt meeldiv ja rafi pehmed istmed ei ole selle volga tagumise rea istmetega absoluutselt võrreldavad.
Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
Postitatud: R aug 08, 2008 9:54 am Postita teema:
Meil on siin garaazikooperatiivis hetkel käimas vaimne menstruatsioon. Olles tegelenud pea 5 aastat mustade sedaankerega ülbik-Volgadega, hakkab sellest kerge pohmell tekkima. Pealegi on täitunud ammune unistus, milleks oli ideaalkorras must 3102. Isegi topelt on neid autosid nüüd kogemata saanud. Võiks vahetada ühe ideaalse musta 2410 vastu. Kuid seegi pole enam nii oluline, sest must Volga pole enam nii huvitav. Ta on muutumas "meinstriimiks" ja vaja oleks uusi väljakutseid.
Nüüd siis ongi nii, et mina vedasin hoovile seest pruuni lateksiga ja väljast kapsarohelise universaali ning sm Mirski sonib juba iga päev RAF-ist. Kuhu see elu niimoodi viib?
Liitunud: Nov 05, 2007 Teateid: 69 Asukoht: Lääne-Virumaa ja Tartu
Postitatud: R aug 08, 2008 10:44 am Postita teema:
Ega paha ei teeks üks korralik, näiteks helesinine valge triibuga RAF-2203,mille armatuuril ilutseks suur hõbedane ventilaator.
Musta Volga kohapealt on küll tuline õigus.Endal oli ka väga suur vaimustus mustadest 24-dest,aga nüüd kui mul sinine on,siis ajan just sellist lihtsa "kolhoosivolga" joont.
Igasugused vaibad istmetel,värvilisest traadist roolikate,merevaigu käigukanginupp,ventikas tagaaknal jne.. nö. kergemat sorti "nõukatuuning",sest Volga ilmselgelt ei saa nii üle pingutada,kui mõne Ziguli või Moskvitsiga.
Kindlasti on see ka sellepärast,et ma ei jõua ja oska üles lüüa autot selliseks,et see võiks olla musta värvi ehk siis nii korralikuks ja originaali lähedaseks.Siis ehk see ongi parem variant teha eelnimetatud tuuningut ja ajada lihtsama Volga teemat. _________________ Älä osta Volgaa,
Volga tekee velkaa
ja velka kestää kauemmin kuin Volga.
Liitunud: Aug 07, 2007 Teateid: 492 Asukoht: Tallinn
Postitatud: P aug 10, 2008 6:02 pm Postita teema:
Sm.Tihhonov kirjutas:
Teatavasti ei kuulunud Gaz 2402 erasõidukite kategooriasse. Neid valmistati ainult autobaasidele, med.teenistustele ja taksoparkidele. Eraisikutele ei müüdud.
Vaidlen siin vastu. Nimelt on minu üleaedsel 1983.a. poest tutikana ostetud must GAZ-24-02 (selle auto koos haagissuvilaga pilt on siit foorumist kunagi ka läbi käinud). Jõin isegi selle auto ostu puhul peremehe Sovetskoje Shampanskojet. Oleksime tänavu ka kokkutulekule sellega tulnud, kuid naabrimees oli päris pulmas ära.
Ja kui see masin peaks kunagi sm Mirski omanduseks saama, siis broneeriks ühe tagasihoidliku koha mõnel esindussõidul;)) _________________ Pulmaauto teenused vana Volgaga - www.suhtesepp.com
Liitunud: Feb 24, 2005 Teateid: 413 Asukoht: Kuusalu Autobaasi värav
Postitatud: P aug 10, 2008 11:43 pm Postita teema:
Kallid sõbrad!
See on ju tore Volga, sellega saab ju asju vedada. Mina igastahes hakkasin Volgaga sõitmist nautima alles siis kui ühele eksemplarile sai konks taha pandud. Ja kui järjekordselt tuli üks kodanik, mind kõnetama öeldes lause "kas tuled Volgade kokkutulekult" sama lause on sadu kordi varieerunud ka vormis: "kas käid sellega ka kokkutulekutel, kokkutulekul oled käinud vä ja ooo kokkutulekupill", sain mina vastata täie uhkusega "ei, käru vean". Tundsin täit rahuldust, et olen normaalne inimene, kellel on vahel vaja mulda vedada või haagissuvilat teisaldada. GAZ 2402 sobib väga hästi asjade vedamiseks, pika raami saab ka katusele paigaldada. Ja üleüldse on need autod head, millega saab midagi kasulikku teha. Pealegi on Volga abil kasulike asjade tegemine hea võimalus eemaldada Volgast "Soviet toursi" mainet.
Aga RAF-ide osas palume piirata erutust. Kui te veel ei tea, siis need on valmistatud Lätis Jelgavas. Kas peale selle info ilmsiks tulekut on veel kellelgi huvi RAF-e restaureerima hakata? RAF-iga sõitmiseks on vajalik ka D1 kategooria juhiluba, aga päris bussijuhtidele ei ole mõtet trassi peal lehvitada, nad ei lehvita vastu...
Ajatsoon on EET Eesti talveaeg Mine lehele 1, 2, 3 ... 23, 24, 25Järgmine
Lehekülg 1, kokku lehekülgi 25
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis
volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest. volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida
kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.