Liitunud: Oct 02, 2007 Teateid: 471 Asukoht: Harjumaa, Saku
Postitatud: L juuli 04, 2020 5:46 pm Postita teema:
Peale poleerimist mõned ilupidid ka ikka.
Sm Koomikule pipart keelele. Spidokas läkski pekki. Hakkas teine karjuma nagu siga aia vahel. Pole muud teha, kui uus panna. Tuli ikkagi kellaplokk laiali tõmmata. Sinna uue spidoka kõrvale ei sobi enam vanad pleekinud osutitega näitajad. Teinud laos inventuuri selgus muidugi jälle tõsiasi, et kõik mis varutud oli ei ole puhas kuld. Lõpuks õnnestus siiski ristkasutuse käigus uute seieritega komplekt kokku panna. Originaalis oli kasutatud kellaplokis tihendiks porolooni. See oli muidugi aja jooksul riknenud, Asenduseks läks aknatihendist ümber lõigatud variant.
Liitunud: Aug 07, 2007 Teateid: 492 Asukoht: Tallinn
Postitatud: E juuli 06, 2020 12:59 pm Postita teema:
Nüüd on juba hija targutada, aga endal on olnud analoogne situatsioon spidoga, mille põhjustas lõdvalt keeratud trossi kinnitusmutter. Pärast mutri pingutamist töötas jälle probleemita.
Liitunud: Oct 02, 2007 Teateid: 471 Asukoht: Harjumaa, Saku
Postitatud: L dets 26, 2020 8:41 pm Postita teema:
Ja saabki läbi see ebanormaalne hooaeg. Üht teist siiski toimus, "Ettevaatust viirus" näiteks.
Gaz 24 sai 50. aastaseks. Ära sai tehtud ka üks väike elu esimene kuldpulma sõit.
Väikseid pisivigasid on auto juures veel parandatud. Viimase otsa 24-del olid plastikust klibid ilma keskmise poldi kinnituseta. Sellest lähtuvalt ei ole ka ka iluklibi mustadel keskosadel auku. Tänu Martinile on nüüd kõik neli kilpi ühesugused ilma keskmise avata. Kellaploki katteraam jäi peale paigaldust plärisema. Raami alumistele kinnitustele sai vahele natuke Tesa teipi, ehk aitab.
Mängu ilu peitub pisidetailides. Ekspluatatsiooni käigus oli kaduma läinud gaasitrossi kinnitustihvt. No kus kohast sellist ikka leida. Tegin ukse piiraja tihvtist ise puuduva.
Viimasel korral kellaplokki tagasi pannes usaldasin juhtmete kinnitamisel oma mälu. Ampermeetri näidu anomaaliad ajasin varuosade halva kvaliteedi süüks. Selgus aga, et ampermeeter on suhteliselt primitiivne toode ja olin siiski juhtmed valesti pannud. Siia endale meeldetuletuseks pilt, kuidas neid juhtmeid õigesti paigaldada.
Liitunud: Jan 10, 2006 Teateid: 774 Asukoht: Tallinn
Postitatud: T dets 29, 2020 8:54 pm Postita teema:
Küll sm. Mehann on tubli! Juba valmis autot ikka täiustab ja hooldab! Masin on nii perfektne! Mina sain alles täna enda oma talveks ära pakitud ja üles tõstetud.
Liitunud: Dec 09, 2007 Teateid: 553 Asukoht: Rapla mk.
Postitatud: R jaan 08, 2021 11:36 pm Postita teema:
Urmas oled ikka asjalik mees , kena sinu tegevust jälgida ilusates postitustes. Kõige ägedam veel muidugi seda autot suviti liikluses näha. :D :D :D
Liitunud: Oct 02, 2007 Teateid: 471 Asukoht: Harjumaa, Saku
Postitatud: P jaan 17, 2021 12:19 pm Postita teema:
Tänan jälle kiituse eest, kellele siis ei meeldiks kiita saada. Endal muidugi kripeldab natuke, et pole viimasel ajal praktiliselt millegiga vanatehnika rindel hakkama saanud. No olgem ausad, eks ma lubasin endale projeti valmimise järel ka väikese vahepuhkuse teha. Nagu enamus meist teab, siis on aga vanatehnika näol tegemist sõltuvusega, millest lahti ei saa. No saaks, aga nii hea on, et ei taha. Seega natuke näputööd on tehtud ja vähemalt mõtted liiguvad, kuidas ja millal mõni vana saba veel ära lõpetada.
Täiuslikkuse poole püüeldes valmistasin paberist värvi etiketi, selle mis uuel autol on liimitud pagasnikuluugi siseküljele. Sai seda mõnda aega ennem uuritud, et milline ta just 1986 aasta 24-l peaks olema. Otsisin päriselus ja netis säilinud silte, kuid nii, nagu alati just seda aastat ei leidnud. Uurimistöö käigus leidsin 1985 aasta 24-jade sildid, mis on sellisena kasutusel alates 1975 aastast. Ning 1986 aasta 24-10-ne sildi, mis on juba teistsuguse kujunduse ja mõõtmetega. Otsustasin siiski valmisada 24 kujundusega sildi. On neid silte ka netiavarustes müügis, aga pakutavate kujundus ei ole üldse orinaaliga identne. Paar pikka õhtut avruti taga möllamist ja valmis ta saigi. Hämmastav, kui vähe on Worldis slaavi tähtede erinevaid šrifte. Leidsin siiski sarnased tähed , mis vaja. Etiketil on kasutatud 6 erinevat šrifti ja tähekõrgust. Tekstiridade pikkused, alguse ja lõpu kohad tähtde ja ridade vahed nihutasin samaks , nagu originaalsel sildil. Õnneks müüakse paberipoes ka originaalile väga sarnast sarnast pruuni paberit, ning töö juures oli katsetada erinevaid printereid, millest esimesega tehtud trükk tuli sellelt paberilt maha. Õnneks teine printer toimis. No nagu alati. Kui silt valmis oli, siis ei tahtnud ma seda ikkagi auto külge liimida, sest teaduslikku fakti ju polnud, milline silt tegelikult minu auto külge pidi käima. Lõpiks leidsin juutuubist video 1986 aasta 24-st, läbisõiduga 4483 km, millel kerenumber on minu omast 5809 ühikut suurem ja šassi number 5462 võrra suurem. Seal on ilusti otsitud etikett näha, ja õnneks ka sellise kujundusega nagu mul juba ette valmistatud oli. Kui tavaliselt on sildid liimitud pagasnikuluugi siseküljele paremale poole, siis aegajalt sattusid nad ka vasakule. Minu omal oli liimiplärakas vasakul pool ja seepärast panin uue sildi ka vasakule.
Üldse kipub ka vanatehnika juures aegajalt nii olema, et puuduvad osad või informatsioon jõuavad sinuni nõks hiljem, kui oleks tahtnud. Oma üleminekuauto nüansid olen tänaseks kõik ise selgeks teinud, uurinud. Hetkel on veel selgusetu, kas sumbutaja oli tehasest 24 või 24-10 oma. Ja siis lõpuks tuleb nüüd see video:
Siin videos näitab vilksamisi peremehe poolt, auto alt ära võetud originaalset summutajat mis on 24-10 oma ja trompetki otsas. Minu autol oli all 24-10 keskmine püti kinnituse kronstein, mis tundub väga originaal olevat. Seega kaldun arvama , et pigem oli 24-10 summpa. Kuna keskmised pütid on ainult kinnituse poolest erinevad, siis on kinnitusklambrid püti ja kummitripi vahel samuti erinevad. Üks on kõver ja teine sirge. Oma autole sumpat paigaldades pidin tõdema, et kumbki variant ei taha auto põhja kujuga sobida, Ühel juhul jääb pütt justkui liiga palju tahapoole ja teisel juhul liiga ette. Aga eks kui ükskord uuesti hakkan sumpat vahetama või reguleerima, siis pean ta ilmselt paigaldama kõige loogilisemalt, ja selliselt, et kuhugile vastu ei käi.
Liitunud: Oct 02, 2007 Teateid: 471 Asukoht: Harjumaa, Saku
Postitatud: R veeb 19, 2021 9:42 pm Postita teema:
Igav ahjul lesida, võtaks töökest pusida. Mul on seni puudu varsema otsa 1984-1986 aasta kommutaator. Tagavaraks ostetud tänapäevatodang ilmselgelt enam auto külge ei lähe. Vaadelnud oma mittetöötavat originaali ja tänapäevast toodet mõnda aega kõrvuti, otsustasin uue sisu vana korpuse sisse panna. Siin nad siis on kõrvuti, vana ja uus. Uue sisu kinnitamiseks tegin alumiiniumplekist vajalikud kronsteinid.
Eks ta üks pagana nikerdamine oli. Tunde nuputamist, mõõtmist, joonistamist, viilimist, saagimist, puurimist ja sobitamist, ning tinutamist. Ja nii saigi uus trükiplaat vanasse korpusesse installeeritud.
Korpus ära puhastatud ja värvitud, ning kokku tagasi pandud. Viimasel pildil siis vasakult paremale minu taastatud originaal valmistamiskuupäevaga 12. 1985 , keskel moderniseeritud toode 09. 1987 ja tänapäevane sdelano v rosii kommukas paremal.
Nüüd jääb vaid üle loota, et see minu kompunnitud asjandus tööle ka hakkab. Külmaga ei viitsi marutada, eks kevadel selgub, mis tast sai.
Liitunud: Oct 02, 2007 Teateid: 471 Asukoht: Harjumaa, Saku
Postitatud: E apr 12, 2021 9:08 pm Postita teema:
Käisin minagi garaazis volgat silitamas. Ostsin ja paigaldasin uue aku, Ei suutnud muidugi kiusatusele vastu panna ja käivitasin silindrid. Ämblikuvõrgud summutist välja aetud, tegin lisaks mõned parendused.
Bensiinivoolikutele sain juurde veel ühe originaalse klambri, samasugune nagu rehvipumpamise pumba voolikul. Tagasivoolu vooliku panin õige nõukaaegse, pressitud stutseriga. Huvitav, et just nii olid ülemineku autod tehasest komplekteeritud. Õhupuhasti otsa käiv lõdvik ka kenasti oma kohale tagasi.
Vana kommutaatori apkreidimisest ma juba pajatasin. Nüüd sain siis põnevusega oma näputöö tulemust katsetada. Tundub, et õnnestus, hetkel tä täitsa töötab, ja loodame, et nii jääb ka.
Jääme nüüd veel natuke ilusamaid ja soojemaid ilmasid ootama, ning siis kohe linna vahele laiama.
Liitunud: Oct 02, 2007 Teateid: 471 Asukoht: Harjumaa, Saku
Postitatud: E aug 30, 2021 9:41 pm Postita teema:
Väikese hilinemisega kirjutan päevikusse selle aasta tegemistest. Hooaeg algas õlivahetusega. Seda on aeg-ajalt ikka kasulik teha. Õli välja lastes tudnus vana õli kuidagi liiga vedel. Mainisin seda tähelepanekut ühele autohuvilisele, kes seepeale oma nina kanistri kohale surus ja teatas, et see ju haiseb bensiini järele. No nii, asi selge, besnupump tahab vahetust. Kuna uut pumpa riiulis varuks polnud, siis remontisin vana lihtsalt ära. Osta.ee-st õnnestus hankida originaalne uus nõuka aegne membraan. Vanal oligi auk sees. See on minu poolne väike panus maailma päästmisel tarbimise vähendamise läbi. Otsustasin kvaliteedimärgiga bensiinipumba kasuks, sest selliseid on nagu vähem näha olnud. Tegelikult olekski huvitav teada, mis aastatel neid kvaliteedimärke volga osade peale tambiti. Tootmise alguses ja lõpus neid seal sugugi ei olnud. Ettevaatust Auto nimelisel võidusõidul tekkis kapoti alla korralik tubo vilin. Heli tugevus oli otseses seoses mootori pööretest. Esimene kahtlustus osutus õigeks, Äsja vahetatud geneka laager oli jälle kutu. Sai kirutud pilusilmade või jop-mattide tehaseid, kelle laagrid on ainult vaatamiseks mõeldud. Aga tuli välja, et süüdi oli hoopis vigane võll, mitte laagritootja. Vigasele võllile paigaldaldatud uus laager hakkas kohe pooma. Oma lollus, et ma vahetamisel seda kohe ei märganud. Ja ilmselt suri selle surma ka eelmine laager. Peale väikest mehanilist töötlemist hakkas vana võll uue laagriga koostööd tegema küll. Tegelikult oleks ju võinud uue geneka osta ja asja unustada? Aga lihtsad lahendused ei ole meie rida. Esiteks olin ma selle geneka taastamiseks juba kulutanud liiga palju aega ja vaeva, ning teiseks on juba mindud selle autoga sajaühe protsendi originaalsuse teed.
Autot kokku pannes ei osanud ma kohe õigesti paigaldada salongiahju palstikkatet. Seda mis salongis kõrvalistuja põlvede kohal asub. Panin lihtsalt samuti tagasi, nagu ta enne mind oli seal olnud. Hiljem siiagi postitatud videost on ilusti näha, et selleks kasutatakse (ma ei teagi, mis ta õige nimi võiks olla) traadist tehtud kübaraga polstritüüblit. Tagantjärgi on need samad kinitused kataloogiski kenasti näha, aga ju jäi siis kahe silma vahele, sinna nina koha peale.
Leidsin varudest veel ühe puuduva originaalse klambri, see hoiab aknapesuri voolikut lanzeroni peal paigal. Üks bensu vooliku klamber ongi veel tervest komplektist puudu.
Liitunud: Nov 13, 2004 Teateid: 1327 Asukoht: Tartu
Postitatud: R sep 03, 2021 11:55 am Postita teema:
Minu rekord Rossija membraaniga oli 80 km _________________ AADU KADAKAS
psü-psühhiaater(suiti maal, enamust aega hullumajas) Abiliin ja nõustamine GSM 534 97951
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis
volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest. volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida
kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.