Liitunud: Aug 30, 2021 Teateid: 18 Asukoht: Simuna Pargi 13-3
Postitatud: K mär 09, 2022 10:29 pm Postita teema: Volga karburaatori anomaalia
Proovin veel õnne antud foorumist abi saamisega, kahjuks pole seda õnne mul just palju olnud. Kas liikmed ei ole aktiivsed või mis täpsemalt, ei tea. Ladaklubis ikka foorum elab koguaeg ja vastuseid tuleb alati palju. See selleks, mure juurde nüüd.
Nimelt, karburaator k129. Auto (gaz 21) peale pannes ei tee mitte miskit. Auto ei käivitu, pole kordagi lubanud. Küünlad kuivad, kütus karburaatori jookseb. Probleemiks paistab olevat detaili puudus. Venekeelsetes videotes märganud detaili mida minu karburaatoril pole. Minu karburaator nõukaajast uus. Ei tundunud nagu oleks lahti võetud. Lisan pildi mis puudu on minu karburaatoril.
Huvitavaks teeb selle see, et kõrval vanas töökojas seisab gaz 24 mootoriga generaator vanast ajast. Sellel samuti k129 karburaator peal. Seisnud mitmeid aastaid. Huvi pärast sai kütus sisse panna ja aku peale ning starterit. Mootor käis hetkega. Omanik lubas siis karburaatori pika palumise peale lahti võtta. Oh imet, ka sellel karburaatoril sama detail puudu. Lisaks see keskel auguga kruvi/düüs mis on pildil, seda ei ole vaid auk on mõne mm sügavune ja ongi kõik. Ei mingit keeret ega auku/ava edasi ei lähe. Kas osadel karburaatoritel polegi seda detaili ette nähtud kui ometi kõigil markeeringud samad? Vabandan võhiklikkuse pärast aga kui anda gaasi peaks nagu kütust pihustama karburaatorist mootorisse? Žigulidega puutunud kokku elus palju ja nende karburaatorite peale mõeldes toimib nii. Minu volgal aknast kütus paistab aga gaasi andes ja liigutades ei toimu miskit kuskil. Ehk keegi vähegi viitsib kaasa mõelda ja aidata pannes siia kirja mõned soovitused/nõuanded/kontrollimist vajavad asjaolid. Hiljem seisab mõni ehk sama probleemi ees siis hea siit vaadata.
Liitunud: Jan 10, 2006 Teateid: 778 Asukoht: Tallinn
Postitatud: K mär 09, 2022 11:06 pm Postita teema:
Tere!
Mitte, et ise kõva “karpateadlane” oleksin...
Aga punasesse ringi märgitud detail näib olema kiirenduspump.
Kui karpa reservuaari veidi kütust panna ja järsult seda vedrudega mehhanismi alla vajutada, siis peaks ta bensiini pritsima. NB! Vt, et silma ei pritsiks!
Kas düüside läbitavus kütusele on kontrollitud?
Kas mõne teise kasvõi laenatud töökorras karpaga mootor töötab?
Nendel karpadel on väga palju erinevaid tähiseid, mis sest et number on K-124 või K-129.
Need võivad olla vabalt mingi statsionaarmootori omad ja autole ei sobi.
Nende ehituses on palju erinevaid peennüansse stiilis “leia 10 erinevust!”
Seega tuleb leida esmalt õige lisatähega karpa ja kontrollida enda uue karpa võimalikud “10 erinevust!”. Minulgi on kohvritäis karpasid, millest mõned on tutikad, kuid autole täiesti kõlbmatud.
Liitunud: Aug 30, 2021 Teateid: 18 Asukoht: Simuna Pargi 13-3
Postitatud: N mär 10, 2022 1:28 pm Postita teema:
Kahjuks ei saa seda nnkiirenduspumpa testida, sest minu karburaatoril puudub see. Kõik sai alguse sellest kui ühel hetkel auto keset hoovi seisma jäi. Enam ei käivitunud kordagi ega lubanud isegi. Siis oli peale pandud talle eelmise omaniku poolt 2141 moskvichi karburaator. Jube räbal nägi välja. Sai lahti kistud ja ujuk oli oma aja ära elanud. Selletõttu jooksis ka kütus karterisse selle nädalaga mis ta seisis. Hiljem ujukit vahetades hakkas juba vaikselt lubama ja läks lausa käima. Paukus küll imelikult aga siiski taas käis. Hiljem sai otsustatud et viskab selle 2141 karburaatori vahelt ja paneb originaali. Vanemad härrad soovitasid ka kui pole kokkuhoidlik kütuse suhtes. Sai otsitud karburaatoreid ja leidsime uue k129 karburaatori. Peale pannes ei tee auto mitte midagi. Huvitav on see et kõrval ruumis seisab veneaegne generaator volga mootoriga ja sama karburaator peal. Puudub samuti kiirenduspump seest ja kõik on täpselt sama. Kallasime ülevalt kütuse sisse ja nuppu vajutades käis see generaator hetkega hoolimatta sellest et seisnud pikki aastaid. Kahjuks pole veel peremeest nõusse saanud otseselt et see sealt originaal asjalt küljest kruvida ja proovida minu auto peal.
Süüde on reguleeritud. Sai panna õpetuste järgi nagu siin foorumis kirjas oli ja lisaks mõnd venekeelset foorumit vaadates. Kõik peaks okei nagu olema. Küünlad täiesti kuivad, säde on, aga karburaator ei anna nagu kütust. Kallasime otse õhupuhasti avast sisse ja siis ka nagu ei teinud midagi. Mitmendat nädalat juba mässanid selle mootoriga aga ei tee enam paukugi. Varasemalt käis ja sõitis küll. Pea enam ei võta mis sellega peale hakata. Raha pannud kõige alla juba meeletult ja ei ole enam motivatsiooni vaikselt.
Liitunud: Aug 30, 2021 Teateid: 18 Asukoht: Simuna Pargi 13-3
Postitatud: N mär 10, 2022 7:28 pm Postita teema:
Update:
Sai mitmeid tunde mässata taas selle auto kallal. Uudistama tuli mitu vanemat härrat. Aku oli nõrgavõitu vaikselt. Sai panna laadija järgi. Paar tundi laadis ja uuele ringile. Pikalt käiates hakkas lõpuks lubama. Vaikselt juba tahtis hüpata käima aga ei midagit. Sai taaskord sädet kontrollitud ja lambikesega vaadatud kas süttib siis kui rihmaratta märk jookseb kokku ploki omaga. Pirn süttis, kõik peaks õige olema. Taaskord käiates juba nagu hakkas käima ja starteril oli kerge vedada aga niikui võtme lahti lasid, oligi kõik. Käima ei tahtnud jääda kui starterit järelmei hoia.
Proovisime täna kõiksugu variante aga tulemus peaaegu jälle null. Aga vähemalt juba lubas ja nagu käis. Ikkagi kummitab see nn kiirenduspumba teema. Miks uuel karburaatoril seda sees pole ja samamoodi kõrval töötaval mootoril puudub samuti see. Kas ei olegi seda igas karburaatoris või on vahelt ära jäänud millegi tõttu? Loodan et keegi ehk kokku puutunud antud teemaga ja oskab kaasa rääkida.
Liitunud: Aug 07, 2007 Teateid: 492 Asukoht: Tallinn
Postitatud: P mär 13, 2022 9:03 pm Postita teema:
kui töötab ainult starteriga, siis võiks viga otsida süütepooli katkisest takistist (asub süütepooli taga keraamilises korpuses). Ladadel seda takistit ei ole.
Liitunud: Aug 30, 2021 Teateid: 18 Asukoht: Simuna Pargi 13-3
Postitatud: E mär 14, 2022 12:02 am Postita teema:
Minu autol oleval süütepoolil seda takistit süütepooli küljes ei ole. 24j
-ja mootoril oleval on küll. Olen ka mõelnud hetkel süütepooli peale ja mõelnud välja vahetada aga hetkel ei tea mis marki süütepool sinna peale panna. Ise olen autost hetkel ka eemal ja ei saa marki vaadata. Žigulide oma vist ei sobi sinna? Žigulimehena mul neid uusi garaažis tagavaraks on.
Takistiga pooli mark peaks b115 olema kui õigesti mäletan. Hiljuti märkasin kuskil et b117, b116 ja b114 süütepoole on pandud. Mitmes kohas on ka müüa neid marke aga kõikjal on märgitud gaz 53 sobilik. Aga samas peaks töötama ikka kui panna kasvõi žiguli oma või teeb ta miskit tõsist siis kohe?
Kunagi väiksematel poistel harjutamiseks vanad žigulid olid siis sai küll nendele peale panna esimesi ette juhtuvaid süütepoole ja samaradele klassikute omi ja kõik nad töötasid samamoodi.
Liitunud: Aug 30, 2021 Teateid: 18 Asukoht: Simuna Pargi 13-3
Postitatud: T mär 22, 2022 10:36 pm Postita teema:
Hetke seis on siis selline, et sai peale pandud Moskvich 412 karburaator markeeringuga ?126?. Tulemuseks taas mingil määral lubav mootor. Korragi läks käima ja sai isegi garaažist välja sõita ja keerata auto teistpidi. Siiski vanemad kõrvaga kuuldes ütlesid et üks pütt ei taha nagu järgi võtta.
Kogu süütesüsteem oli selline et mis seal ikka, vahetame kõik välja. Uus süütepool, jagaja ja muu süüte juurde kuuluv. Foorumi õpetuse järgi süüde paika kuid seis ikka sama. Säde on, ei ole nõrk nagu ta vahepeal paistis siuke hale olema. Kütust saab, otse karbussi lisaks kallata siis mõnel korral on küünlad märjaks võtnud, kui otse ei kalla siis pumpab ise gaasiga aga ikka ei taha käima minna.
Kas võib olla, et tekstoliit hammakal on mõne hamba ära tõmmanud või südamiku sees ringi tõmmanud? Sest välja suri ta töökoja õuel sõites töökoja taga asuvasse garaaži ja lihtsalt ühel hetkel suri välja ja peale seda pole käima vaata et peaaegu üldse saanud siin kahe kuu jooksul. Siiski kaks-kolm korda on selliseid hetki olnud kus ta läheb aga pole siiski see õige nagu. Hetkel endal pea ei võta väga kinni miskit ja ehk oskab keegi nõu anda ja kas tasuks mootor laiali kiskuda ning alustada mootori remondiga mida talle tegelikult Koeru tehases on juba tehtud ja peale seda pole sõita peaaegu saanudki.
Liitunud: Nov 06, 2004 Teateid: 1211 Asukoht: Tallinn, Nõmme
Postitatud: K mär 23, 2022 3:45 pm Postita teema:
Lugesin ja ei oska kirjelduse peale muud kosta, kui seda, et kui tekstoliithammasrattal on hambad maas, siis peaks seda näha olema mootorit ringi keerates ja klappide liikumist jälgides (klapikambrikaas maha võtta) seal peaks siis olema mingi märgatav loks kohas, kus hambad maas.
Kui tekstoliithammasratas on oma terassüdamikust lahti ja logiseb, siis teeb bensiinimootor diiselmootori häält.
Ebaühtlane töö ja kehv käivitumine võib tingitud olla lisaõhust, mida saab karburaatori kõveratest pindadest või mõnest lahtisest stutserist, või väsinud kollektori tihendist.
Kohti mida kontrollida on palju ja ainult kirjelduse järgi on raske diagnoosida, kas probleem on kütuses (kas pump annab piisavalt peale), süütes või lisaõhus.
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis
volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest. volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida
kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.