Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
Postitatud: E veeb 11, 2013 6:04 pm Postita teema: Komandeeringuaruanne Tallinn-Pihkva Tallinn
Seltsimehed lubage raporteerida meie viimasest väljasõidust.
Olime Matiga juba umbes pool aastat kavandanud ühte komandeeringut, kuid lõpuni oli selgusetu milline saab olema sihtpunkt. Küll oli teemaks Moskva, küll Belgorod, küll mitmed muud variandid. Aga kuidagi ei tahtnud õiged otsad kokku haakuda. Kuni viimaks täiesti ootamatult tuli eelmise nädala esmaspäeval uut infot. Lühike arutelu, mõned telefonikõned ja teisipäeva hommikul andsime viisad töösse. Enam lihtsamaks ei saanud minna. Meid huvitav objekt ootas meid siinsamas Pihkvas. Venemaa suurust arvestades sisuliselt ümber nurga.
Neljapäeva lõunaks olid viisad olemas, kõik vajalikud reisidokumendid endale ja autole korras ning asusime teele. Ilma suuremate sekeldusteta jõudsime Pihkvasse. Ainus ebameeldiv kogemus kogu teekonnal oligi Eesti piirivalvur. Pisike ja noor tüdruk, aga nii mossis ja nii kuri, et halb vaadata. Vene pool oli seevastu peaaegu et ülevoolavalt sõbralik ja mõistsid isegi mõõdukas koguses huumorit. Täitsa seltsimehed kohe.
Pihkvas seadsime end sisse juba harjumuspärases Ri¸kaja hotellis. Mõnus stagna sugemetega öömaja. Väga kena retseptsiooni töötaja. Viimasest visiidist sinna hotelli on möödunud umbes 5 aastat ja veidi on sinnagi kapitalism kohale jõudnud. Juba on hommikusöök all restoranis rootsi lauas, mitte enam 4. ja 7. korruse numbritubades. Aga sellegipoolest pole loobutud igal korrusel oma de¸urnajast. Alt retseptsioonist saad "saatekirja", mille annad oma korruse de¸urnajale, kelle käest saad toa võtme. Väga lihtne. Numbrituba polnud palju muutunud. Mõnusalt kitsas ja täitsa puhas teekond kommunistlikule õitsengule. Ainult hea kettaga telefon on vahetatud nuppudega mudeli vastu.
Lubasime endale numbritoas mõned õlled. Siis all taksot oodades veel mõned õlled. Ja siis hiljem restoranis Aurora veel mõned õlled. Linna sõitsime täiesti moodsa taksoga Lada Granta. Kui pärisime juhilt, et kuidas siis võrreldes 07-ga sõidab, pidi tal naerupurtsatuse saatel tatt ninast välja lendama. See tähendas, et neba i zemlja. Nojah, õnneks sõitis klassikalisi 07-id veel ringi meeletutes kogustes. Küll taksodena, küll õppeautodena massiliselt siiski erakasutuses.
Restoran Aurora ja selle küljes olev hotell olid ülipidulikud. Täitsa viimase peal interjöörid. Seda üllatavam oli tõmmata lahti raske väärispuidust peldiku uks ja ... vau
Jätkasime oma teekonda juba Volga taksoga. Hängisime veel veidi ringi ja jõime veel mõned õlled. Kell 9 oli kokku lepitud kohtumine Slavaga. Selleks ajaks pidime hiljemalt hotelli juures olema.
Hommik oli raske. Magada saime veidi alla 4 tunni. Punkt kell 9 ronisime musta Hondasse ja sõitsime rajooni. Küll see oli kole kakaauk kuhu meid viidi. Nägi välja nagu mahajäetud töösturpiirkond, kus teed lagunesid ära koos NSV Liiduga. Aga ta ei olnudki mahajäetud. Slava sõitis ka nagu hull. Lõpuks jõudsime mingi tööstushoone juurde, millel polnud isegi uksi ees. Akendest rääkimata. Slaval oli seal oma äri. Kohalikud kärbsed möllasid seal maailma esimese Gazeliga. Küll see auto oli omadega otsas. Isegi kasti ported olid läbi roostetanud. Aga üldsegi mitte sellest ei tahtnud ma rääkida. Hämarast tööstushoonest sõitis täiesti omal jõul välja meie reisi tegelik eesmärk:
Gaz 3111 on kütnud meie seltskonnas kirgi juba mõnda aega. Peamiselt muidugi Mati initsiatiivil. Ning aasta alguses sai seatud plaan, et aprilli keskpaigaks on niisugune auto kodus. Aga eesmärk polnud kergete killast. Teatavasti tehti neid autosid ju meeletult vähe. 2000 aastal koostati 52 autot, 2001 aastal 342 tk ja 2002 aastal veel 20 tk. Kokku siis 415 ühikut. Väidetavalt olla 2004 aastal kokku pandud veel 9 autot, mis teeks siis üldarvuks 424. Seega neid nagu väga valida pole ja lisaks on nad ju jaotunud veel üle Venemaa laiali. Ka kohalikud kollektsionäärid on üha enam hakanud nende vastu huvi ilmutama, mistõttu head autod vahetavad omanikke väga kiiresti. Alates esimesest katsest niisugust autot hankida, on meil olnud juba 4-5 luhtunud üritust. Aga nüüd on ta siin, meie ees ja meil tuleb teha lihtne valik - võta või jäta.
Konkreetne auto on 2002 aasta ja kannab kerenumbrit 402. Uurisime-puurisime, kuid auto tundus üldjoontes hea. Mõned pisivead, kuid suures plaanis ikkagi päris elus eksemplar. Suurema osa elust on ta kuulunud mingile suurele ja rikkale Moskva elektrikompaniile. Auto komplektsus on tavapärasest veidi rikkalikum, sisaldades näiteks täiesti originaalset kahes toonis nahkpolstrit ja automaatjuhtimisega kliimaseadet. Slava oli tõenäoliselt ainult spekulant, sest tema oli olnud omanik vähem kui aasta.
Peale umbes pooletunnist tammumist sündis otsus - diil. Kobisime Volgasse ja lendasime madallennul tagasi Pihkvase. Slava sõitis taas nagu autovaras, nõelas igalt poolt läbi ja üle, lükkas teelt autosid ja inimesi kuni lõpuks jõudsime üleni higisena inspektsiooni. Vormistaja neiu oli umbes 5 cm pikkuste küüntega ja tema pea kohal rippus alligaatori topis. Väga glamuurne kahtlemata. Juba tunni aja pärast seisis meie uus käpu kenasti hotelli ees ja ootas kannatamatult koduteed.
Siiski võtsime veel pool päeva endale aega, et külastada kõiki teadaolevaid varuosade kauplusi. Üht- teist on sealt siiski veel võimalik osta, kuigi tänaseks on juba ka Gaz 3102 selgelt kadunud mudel. Teda nimetatakse poodides "klassikuks" ja tema spetsiifilised tükid on juba päris kallid. Õnneks on siiski võimalik osta Eestis täiesti võimatuna näivaid asju nagu esiklaase, tagasilla patjade plekist korpuseid ja muud pudi-padi. Päeva lõpuks oli meil auto ikka laeni kola täis. Ilma pikemate kommanteerideta lihtsalt mõned meeleolukad fotod Pihkva poeretkelt.
Mootorite hinnad
Defitsiit
Eriti meeldis mulle vana taksopargi territoorium.
Pimeduse saabudes külastasime veel kohalikku "gipermarketit". Tohutu kaubavalikuga pood, mille kõrval meie Selverid on täitsa suvalised külakeskuse "A ja O" kauplused.
Paak täis ja kodutee oligi rataste all.
Piiril sain ühe ilusa kaadri. Aga see oli ka ainuke hea asi kogu piiriületuse juures. Taas tuleb kiita Vene poolt, kes olid väga sõbralikud ja abivalmid. Kõik laabus ruttu ja ilma igasuguse valuta. Isegi Vana Tallinnat ei olnud tarvis. Aga kodupiiril võttis meid esmalt vastu keskealine naisterahvas. Kuri kui kurat. Küll ta sõimas ja õiendas, et miks me tsooni loata sisse sõidame. Tema ju ei lubanud ja miks me ei teadnud, et foorituled neil juba ammu ei tööta. Pärast selgus, et tema oli kogu selle kollektiivi kõige sõbralikum inimene. Sest edasi läks asi ikka veel inetumaks. Kogu tolli tegevust iseloomustavad sõnad "loidus", "ükskõiksus", "tahtejõuetus", "kiuslikkus", "ära tegemine", rõõm oma üleolekust ja soov teha asi nii raskeks kui võimalik. Esimesest pilgust on selge, et inimestel on kalossid väiksed ja piss püksis. Et "pole siin midagi nii, et sina muudkui ostad ja tood, nüüd kannata rsk." Need inimesed teavad täpselt kõike, mida EI SAA teha, aga omamata sealjuures vähimatki soovi mõelda, kuidas SAAKS teha. Ühesõnaga, sellest võiks kunagi kuhugi meediasse artikli kirjutada.
Pärast täielikku läbinu...imist saime südaöö paiku ikkagi tulema. Teie ees on omamoodi ajaloolised kaadrid - tõenäoliselt esimene Gaz 3111 Eestimaa pinnal. Kes teab, äkki üldse esimene kogu Baltikumis? Äkki koguni Euroopa Liidus? Pildistatud Võru Statolils.
Oli tore vanatehnikaüritus
Asjaga lähemalt seotud seltsimehed said objektiga vahetult tutvuda-sõita juba lumisel laupäeval. Suuremale ringile Volgameestele teeme esmaesitluse ilmselt aprillis, kui oleme planeerinud järgmise suurema Volgameeste päeva Viimsi autotoas. Jälgige reklaami. Lõpetuseks mõned fotod juba nii tuttavast paigast. Mida kõike see hoov ka näinud pole.
_________________ Terve aasta poole aastaga
Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
Postitatud: T veeb 12, 2013 9:38 am Postita teema:
Jõuallikaks on selle mudeli standartne ZMZ405, ehk siis 2,5 liitrine ja 16 klapiga neljapütine. Võimsust 100 kW. Volga jaoks uudsete nähtustena paistab kapoti all ka ABS, katalüsaator, roolivõim ja konditsioneeri süsteem. _________________ Terve aasta poole aastaga
Liitunud: Oct 02, 2007 Teateid: 470 Asukoht: Harjumaa, Saku
Postitatud: T veeb 12, 2013 6:04 pm Postita teema:
Sain minagi seda imet näha. Mulle ta tegelikut meeldib. Võrreldes näiteks Lada uute mudelitega, millede koledust ei suuda venelased isegi mõista/taluda, on see ikka väga ilus auto. Mul ämm arvas, et tegemist on Jaguariga. Täitsa OK pakkumine.
Terv, Mehann
Liitunud: Nov 13, 2004 Teateid: 1325 Asukoht: Tartu
Postitatud: K veeb 13, 2013 1:39 pm Postita teema:
Ära on kadunud uuematest mudelitest 3105. 3111 veel leidub Venemaal. Meile kõige lähemalt sai 3111 omal ajal osta Leedust, Gaz-i esindusest. Müüdi ära 2 autot.
Samuti pakuti neid Saksamaal.
Nahksisu minuteada tehaseliinilt ei pakutud, see tuli GAZ-i tehase juures olevatelt nn. ametlikelt tuunigfirmadelt a la Tehnovolga, T¨aika-servis jt. Nendes autodes mis on hiljem, peale ametliku tootmise lõppu, koostatud kerekomplektidest, on jälle peaaegu kõigis nahksisu. _________________ AADU KADAKAS
psü-psühhiaater(suiti maal, enamust aega hullumajas) Abiliin ja nõustamine GSM 534 97951
Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
Postitatud: K veeb 13, 2013 3:01 pm Postita teema:
3105 saab järgmiseks sihtmärgiks, kuid sellega saab olema kordades keerulisem. Neid tehti ju peaaegu 8 korda vähem ja nende sünnist on ka 10 aastat rohkem möödas. Pluss veel nende keerukust arvestades ei taha nad ilmselt eriti omal jalal koju ka sõita.
Tore, et vähemalt 3111 viimaks kodus on. Tegelikult omamoodi kurb elulugu sel mudelil. Auto oli ju valmis ja üldsegi mitte lõpuni halb. Kõik stantsid ja seadmed nende tootmiseks olid olemas. Kõik komponendid (tuled, klaasid, armatuurid jne) olid ju projekteeritud ja tootmisesk valmis. Kuidas ikkagi nii läks, et seda ei suudetud toota vajalikus mahus ja vastuvõetava hinnaga? Gaz 3105 luigelaulu on lihtsam mõista. See oli liiga eksklusiivne mudel. Aga baas 3111 on siiski suht elementaarne auto.
Slava (auto müüja) sõnul maksis niisugune auto uuena umbes 700 000 rubla. Ehk siis tänases vääringus 17500 EUR. Arvestades, et mina ostsin siin tööl samal ajal (2001 aastal) Ford Mondeosid hinnaga 190000 krooni (ca 12 000 EUR), siis võib laias laastus väita, et üks Volga maksis toona umbes poolteist Ford Mondeot. Seda oli selgelt palju.
Minu meelest 2008 aastal maksis uus 3102 poes sõltuvalt varustusest umbes 280000-350000 rubla. Ilmselt 2001 aastal oli ta veel odavam. See annaks aluse oletada et ühe 3111 eest oleks saanud omal ajal osta umbes 3 tavalist Volgat. Kui ta oleks maksnud umbes 50-70% tavalisest Volgast rohkem, oleks see olnud ehk veel aktsepteeritav. Kuid 300% kallim enam mitte.
Olles ise selle loomaga nüüd üsna arvestatava maa maha sõitnud, võin väita, et ma ootasin temast palju enamat. Ta on natuke parem sõita kui klassikaline Volga, kuid midagi revolutsioonilist siin küll polnud. Juba esimesel hetkel on selge, et kuidagi ei peta ära - Volga mis Volga. Samad hääled, sama raskepärasus. Roolivõim muudab ta linnas mugavamaks, kuid samas lodev kulissidega käiguvahetus on raske ja arusaamatu. Sõiduasend on hea, kuid roolihoovad asuvad roolist nii kaugel, et suunatule lülitamiseks peab käe roolilt lahti laskma. Maanteel pole ta samuti väga lõõgastav sõidukogemus. Rool on tundetu ja ülevõimendatud, muutes ta kurvides veidi närviliseks. Müratase on minu hinnangul täiesti võrreldav minu 16 klapilise 3102-ga, ehk pigem liiga suur. 2,5 liitrine mootor töötab tühikäigul väga pehmelt ja vaikselt, kuid ei paku sellele suurele autole mingit arvestatavat dünaamikat. Eks ta ole tavalisest Volgast umbes 250 kg raskem ka. Minu 2,3 liitrine 3102 tundub kindlasti erksam. Kokkuvõttes tahaks väita, et sõita temaga on pigem raske kui kerge ja oma kaasaegsete välismaa autodega ta võrdlust ei kannata. Seega oleks olnud õiglane müüa teda Venamaal hinnaga umbes 8000-10000 EUR (ehk siis umbes 10000 - 13000 dollarit). _________________ Terve aasta poole aastaga
Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
Postitatud: K veeb 13, 2013 3:12 pm Postita teema:
gazik kirjutas:
Nahksisu minuteada tehaseliinilt ei pakutud, see tuli GAZ-i tehase juures olevatelt nn. ametlikelt tuunigfirmadelt a la Tehnovolga, T¨aika-servis jt.
See auto näeb sedamoodi välja küll, et ta on mingi taolise firma poolt üle käidud. Aga näha on, et tema polster ja kõik edevad viled on kulunud ühtlaselt koos autoga. See lubab oletada, et masin on "tuunitud" juba enne esimesele omanikule üleandmist ja seega justkui nagu originaal. _________________ Terve aasta poole aastaga
Liitunud: Feb 14, 2006 Teateid: 468 Asukoht: Tallinn
Postitatud: K veeb 13, 2013 8:53 pm Postita teema:
Pihkva on lahe väike vene linn. Sealsed komandeeringud on kujunenud alati piisavalt meeleolukateks ja hubasteks. Õdusad söögikohad ja ilmatusuur LENTA gipermarket.
Mis puudutab soetatud sõidukit siis loodame, et ka Eestis arvele võtmine sujub ladusalt. Seda kogemust ju ilmselt kellegil veel pole. Või jääb sõiduk pelgalt museaaliks?
Lugupidamisega,
Ida Limusiin _________________ Harjutamine teeb meistriks (ja hiljem tsehhi juhatajaks)
Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
Postitatud: K veeb 13, 2013 11:13 pm Postita teema:
Mulle ka Pihva väga meeldib. Mõnus koht. Kavatsen teda sel aastal veel paar korda külastada.
Volga loodame ikka arvele saada. Muidu ei saa ju Ettevaatust Autol ülbitseda. Kuigi ootused pole just väga kõrgele kruvitud. _________________ Terve aasta poole aastaga
Liitunud: Jun 02, 2005 Teateid: 167 Asukoht: Tallinn
Postitatud: N mär 14, 2013 7:29 pm Postita teema:
Kui kaua teil Eesti piiril läks?
Kirjeldust lugedes, ei ole Angelina Nikolajevna ajast alates mitte midagi muutunud.
Eesti vs. Vene piiriteenistuste kvaliteedi kallutatus Vene poole kasuks on olnud jutuks seltskondlikus formaadis korduvalt ENSV vastava ala eest vastutavate kõrgemate ässadega - aga nagu näha pole halligi muutunud.
Arvele saab ta ilmselt vist sellisel juhul, kui EU tüübikas on tehtud, või on mõni üksiktüübikinnitusega selline auto EU-s arvel.
Muidu peaks olema Saksas testide tegemise rida.
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis
volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest. volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida
kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.