Volgaklubi kodu
Kodu
Foorum
Galerii
Kontakt
Kuuluta
  


· Avalehele
· Klubi tutvustus
· Liikmete nimekiri
· Ürituste kalender
· GAZ Ajalugu
· GAZ Mudelid
· Volgad meedias
· Maailm ja mõnda
· Ümberehitused
· Tehnoabi
· Uudiste arhiiv
· Lingid
· Kasutajate nimekiri
· Foorum



Praegu on, 390 külastaja(d) ja 0 kasutaja(d) kes on praegu portaalis.

Sa oled Anonüümne kasutaja. Sa saad registreerida vabalt vajutades SIIA


Volgaklubi foorum :: Vaata teemat - Vanatehnika turvalisusest
Galerii  Laadi pilte serverisseLaadi pilte  OtsiOtsi   ProfiilProfiil   Logi sisse, et kontrollida oma privaatsõnumeidLogi sisse, et kontrollida oma privaatsõnumeid   Logi sisseLogi sisse 

Vanatehnika turvalisusest
Mine lehele 1, 2  Järgmine
 
Uus teema   Vasta sellele teemale    Volgaklubi foorum -> Vaba teema
Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat  
Autor Sõnum
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2784
Asukoht: Telliskivi, Viimsi

TeadePostitatud: P dets 02, 2012 12:48 am    Postita teema: Vanatehnika turvalisusest Vasta viitega

Rääkisin täna lapsele turvalisest liiklemisest ja liiklusohtudest ning näitasin talle videosid, mis juhtub kui "onud hooletult sõidavad". Muuhulgas sattusin ühele päris huvitavale ohutuskatse videole, mis natuke puudutab meid kõiki.

Teatavasti on kannavad vanad 50-te kuni 70-te USA autod endas mingit legendi kui "raskest rauast" ja seega maru turvalised autod. Ning tänapäevaseid autosid nimetatakse põlglikult "väärtusetuteks plastmassautodeks". Aga ameeriklased tegid testi, kus põrgatasid omavahel kokku 1959. ja 2009. aasta suure kerega Chevrolet'd. Tegelikult oli see ikka päris jube, kuidas "plastmassauto" selle "raske raua" tükkideks rebib.

Ka Volga kannab endas mingit arusaamatut "paksust plekist" ja "tugeva" auto mainet. Tegelikkuses pelgan ma, et isegi tänapäevane väike VW Golf lõhuks Volga veel hullemini ära kui siin videos näha.

http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=fPF4fBGNK0U&NR=1

Nii, et sõitkem turvaliselt.
_________________
Terve aasta poole aastaga
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
insener
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Jan 14, 2007
Teateid: 298
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: P dets 02, 2012 8:40 am    Postita teema: Vasta viitega

Kindlasti on ellujäämise lootused Volga 24 ja tänapäevase Golfi taolises laupkokkupõrkes Volgas olematud, kuid Golfis väga reaalsed.

Pealegi kui räägime auto massidest, siis tänapäevase Golf Variant'i ja Gaz 24 tühikaal on sisuliselt sama.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
MTJ juhataja
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Aug 07, 2007
Teateid: 490
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: E dets 03, 2012 8:24 am    Postita teema: Vasta viitega

Nõustun Tihhonovi seisukohtadega - vanatehnika ei ole turvaline. Selle suve kõige õudsam sõit oli tal endal MTJ Volga esiistmel: ei turvavöösid, ei kesklukustusi, ei turvapatjasid. Kuskilt pole kinni ka hoida ja nägu vastu tuuleklaasi. Peale selle veel müra nii, et tapab. Rehvide kvaliteedist rääkimata.
Oma esimesel sõidusuvel püüdsin hoida esiistme tühjana. Seda oli kerge teha, sest esiukse lukk vajab korrastamist. Sellegipoolest oli endal üksinda mõnus ringi kärutada ja kaasliiklejatele positiivset emotsiooni pakkuda.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Sm. Metalliotsija
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Dec 01, 2004
Teateid: 575
Asukoht: Käesalu, Keila vald

TeadePostitatud: E dets 03, 2012 9:04 am    Postita teema: Vasta viitega

Volga "paks plekk" on tõepoolest legend, millest kõik autohuvilised jutustada teavad. Pakun ise, et paks, aga mitte tugev. Ehk siis võtab tavalisest rohkem aega, kuni see läbi roostetab. Väiksemagi deformeerimise korral on aga kõik kohe p.....s ja seltsimehed kipsis/kastis.

Päris hirmuäratav oli vaadata, kuidas Sehvroleti roolisammas juhile "turppi andis". Olen samuti 21 kõrvalistmel rahutult nihelenud, kui sõber rooli taga esimesi volgaringe tegi. GAZ-52-l on vähemalt toekas sang armatuurlaua küljes...

Uurige lisaks: http://www.volga.ee/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=947 ja http://www.volga.ee/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=489.


D. Metallov. Hoiduge trammi ja teerulli eest!
_________________
Haapsalu EPT
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Valguta
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Jul 05, 2006
Teateid: 27
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: E dets 03, 2012 6:20 pm    Postita teema: Vasta viitega

Lubage ka minul sõna sekka öelda. Olen 21'ga üles kasvanud ja koolid käinud alates külakoolist kõrgkoolini välja. Ja oma abikaasa viisin märtsilibedaga Valgutast Tartu sünnistusmajja! Mitte ei tahaks nõustuda klassivend MTJ juhataja seisukohaga hirmutundmise suhtes Volga esiistmel. Istusin minagi suvel paar korda tema kaunitari esiistmel ja hirmu asemel tundsin poisilikku rõõmu ning vaimustust!
Oma elust toon mõned näited. 1974 a sügisel keeras mu noorem vend Andres, olgu Elva kalmistu liiv talle kerge, meie armsa 21 katusele. Enne tegi Volga veel täisringi! Autos oli ta koos kolme klassivennaga. Kõik neli tulid omal jõul autost välja ilma ühegi kriimuta! Uksed ja katus olid lömmis, aga osavad käed ajasid need sirgeks! Sama aasta jõulude ajal sõitsin libedaga Pobedale külje pealt sisse. Pobil lõi tagasilla viltu alla, tagumise poripleki lömmi ja ei midagi muud. Volgal jooksis ventilaator radikasse (mootoripadjad tõmbas puru). Esimene põrkeraud jäi terveks. Olime autos viiekesi ja kellelgi häda ei mingit! Hirmuga mõtlen, mis oleks olnud kui Pobeda asemel oleks "kopikas" ette jäänud! Aga Pobeda remondi arve, 280 rubla, on siiani meeles. Akadeemia 7 kuu stipendium!
Olen siin foorumis kirjutanud Eesti autospordi suurkujust 50-60 aastatel Alfred Saarmist. Tema rääkis kuidas 21'ga võistles nii mitmel Jyväsküla kui ka kord Monte Carlo rallil. Ei olnud neil turvakaari ega -vöid. Lääne autode eeskujul tegid nad teisel korral Soomes võisteldes turvavööd püksirihmadest!
Tahan öelda - lõppkokkuvõttes on kõik kahe kõrva vahel - lapats vastu rauda - selleks on Laitse rallipark, mitte tänav. Ja ei usu mina, et need roiskuvate kapitalistide tellimistööna tehtud videod ( vahetage vana auto uue vastu- see on 24 turvapadjaga!) sisendaks meile niipalju hirmu, et see omakorda vähendaks Volgameeste entusiasmi vanakeste kordategemisel ja nendega sõitmisel!
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Zaparov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Jun 27, 2005
Teateid: 881
Asukoht: Nõo sohvoos 4 jaoskond!

TeadePostitatud: E dets 03, 2012 7:41 pm    Postita teema: Vasta viitega

Olen nõus Sm.Valguta arvamusega. Olen ka seda Chevroleti videot näinud ja on ka minult, kui vanalt mosse mehelt küsitud. Kas sa ei karda matsu panna? Ei karda, pigem kardan ma igasugu riisirakette, kiireid paate ja muid nõelujaid. Neid ma kardan rohkem,kuna tihti ei pea nad eeskirjadest kinni. Ning käituvad ka ebaviisakalt, stiilis: mul on jeep ja mind foori tuli ei huvita!

Tänav pole rallirada ja ükski turvapadi ei kaitse inimest, puudulike oskuste ja teadmiste eest.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2784
Asukoht: Telliskivi, Viimsi

TeadePostitatud: T dets 04, 2012 11:29 am    Postita teema: Vasta viitega

Mõistan hästi Sm.Valguta nostalgiat. Polnud sugugi sagedane, et 1974. aastal oli tudengil kasutada isiklik Volga. Sellegipoolest ei laskuks ma vaidlusse, justkui oleks Volga hirmus turvaline auto. See võis tunduda nii 40 aastat tagasi. Oli tõesti juhuseid, kus inimesed pääsesid avariidest ilma ühegi vigastuseta. Täna on see pigem standard. Jutu mõte polnud ehmatada inimesi vanatehnikast eemale, vaid pigem kukutada vanu müüte, justkui oleks need "paksust plekist Volgad" ja "USA raud" hirmus turvalised.

See "vana mossemees" ei saanud muidugi jälle üldse millestki aru. Täpselt selliste keskel sa ju iga päev sõidadki (mossega), keda sa kõige enam pelgad. Nad võivad ju kõik idikad olla, aga nendel on "24 turvapatja" ja sinul on Mosse.

Minu jaoks oli tõesti sõit MTJ Volga kõrvalistmel 2012 aasta kõige enam kõhedust tekitanud autokogemus. Ma olen küll kah veel ESP-eelne põlvkond, kuid ma siiski ei oska nautida kiirusel 100 km/h sõitvat autot millel on arhailine lõtkuv veermik ja roolisüsteem, mitukümmend aastat tagasi eluea lõpetanud rehvid ja sisuliselt olematud pidurid. Lisame siia juurde veel istumise kõrgel diivanil, nina vastu esiklaasi, kontrollimatu kõikumise igas suunas, puuduvad turvavööd ja fakti, et kinni hoida polnud ka kusagilt olukorras kus uksed ei tahtnud hästi kinni püsida ... jah, minu jaoks pole see nostalgia.
_________________
Terve aasta poole aastaga
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Simmtann
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Dec 28, 2008
Teateid: 130
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: T dets 04, 2012 12:29 pm    Postita teema: Vasta viitega

Minu isikliku arvamuse järgi on need "kõva ja pehme" raua arusaamad kinnistunud selle tagajärjel, et uuemad autod peavadki katki minema. Lööki neelavad esi ja tagaosa deformeeruvad palju kergemini, kui vanadel vene autodel. Samas kui vaadata ükskõik millist avariitesti videot ja jälgida sõitjat autos, siis "tugev vene raud" ei pruugi ise poltki nii hull välja näha, kui uuemad plastmassautod, kuid reisijad lendavad oma istmetelt edasi märksa kiiremini, kui plastmasskärakas. Sisuliselt - võtke plekist ämber, pange köögi põrandale, põhi ülespoole ja laske ennast sirgetelt jalgadelt istuli selle otsa - Tugev vene raud, ei läinud katki, kuid tagumik annab ilmselt veel nädalapäevad tunda. Korrake katset, kuid asendage ämber näiteks tugevamast papist kastiga. Kast on ribadeks, aga maandumine ilmselt sellevõrra pehmem.

Ühesõnaga, milleni ma tahan jõuda on see, et rolli ei mängi niivõrd see, kui tugev auto on, vaid see, mida teeb õnnetuse hetkel autosviibija ja kuidas see plekikosu löögienergia temast eemale suudab viia.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge MSN Messenger
Sm Mirski
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 06, 2004
Teateid: 1203
Asukoht: Tallinn, Nõmme

TeadePostitatud: T dets 04, 2012 1:16 pm    Postita teema: Vasta viitega

Puust ja punaseks... või siis mustaks ja roheliseks.

Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge MSN Messenger
insener
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Jan 14, 2007
Teateid: 298
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: T dets 04, 2012 1:27 pm    Postita teema: Vasta viitega

Sm.Tihhonov kirjutas:
Minu jaoks oli tõesti sõit MTJ Volga kõrvalistmel 2012 aasta kõige enam kõhedust tekitanud autokogemus. Ma olen küll kah veel ESP-eelne põlvkond, kuid ma siiski ei oska nautida kiirusel 100 km/h sõitvat autot millel on arhailine lõtkuv veermik ja roolisüsteem, mitukümmend aastat tagasi eluea lõpetanud rehvid ja sisuliselt olematud pidurid. Lisame siia juurde veel istumise kõrgel diivanil, nina vastu esiklaasi, kontrollimatu kõikumise igas suunas, puuduvad turvavööd ja fakti, et kinni hoida polnud ka kusagilt olukorras kus uksed ei tahtnud hästi kinni püsida ... jah, minu jaoks pole see nostalgia.


:d - selle lõigu peale sai korralikult naerda. meenus ka enda 1959 aasta II seeria Gaz 21, millega pikemalt sõitsin 2008. aasta sügisel Tallinnast Viljandimaale ja siis tagasi. mööda Vana-Viljandi maanteed läbi Rapla, Türi, Võhma ja Suure-Jaani. Minu käsutuses olnud Gaz 21 oli komplekteeritud uutest originaalosadest ja häälestus oli normaalne (kuigi tagasild veitsa undas, kardaan oli tasakaalust tiba väljas ja mootori töö polnud kõige parem). See oli mulle üldse esimene pikem sõit Gaz 21-ga ja mulle oli üllatus kui hea oli selle masinaga sõita - ma ei mäleta ei arhailiselt lõtkuvat veermikku ja roolisüsteemi, ei olematuid pidureid ega kontrollimatut kõikumist igas suunas. sh oli enne Raplat mitu ümbersõitu mööda lainetavaid väiksemaid asfaltteid. Palju sõitsin Viljandimaal ka kruusal. hoobamordid tegid oma tööd korralikult, kogu roolisüsteem oli tihe ja pidurid toimisid laitmatult. sidur ja käigukast samuti. Sai ka kõrval istutud, kui maal mitu vana volgameest proovisõitu tegid. no ei olnud kohutav Smile
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Sm. Metalliotsija
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Dec 01, 2004
Teateid: 575
Asukoht: Käesalu, Keila vald

TeadePostitatud: T dets 04, 2012 2:31 pm    Postita teema: Vasta viitega

Sm. Mirski poolt avaldatud kaadri selgituseks - põkkumine toimus ca 10 km/h juures. Nii siin- kui sealpool paksu plekki jäid inimesed vigastusteta, küll aga oli piinlik, et GAZ-24 nii kergesti alla andis. "Kaasaegsel plastmasssõidukil" sai kannatada tolmukiht. Aga võibolla on 24 ka juba nii uus vanatehnika, et teisi rammida ei kannata.

21-ga pole ma kedagi nurka surunud, "üle-100-kõhedust" aga olen temaga kogenud küll. Samuti "tipptunni-kõhedust", mis on mu meelest teine äärmus.
_________________
Haapsalu EPT
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
insener
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Jan 14, 2007
Teateid: 298
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: T dets 04, 2012 3:21 pm    Postita teema: Vasta viitega

lisaks 21-le on mul olnud ka üks vähesõitnud (52000km) heas orginaalkorras Gaz 24 ja siis teine natuke vähem korras Gaz 24, millel läbisõitu 90000 km. kõikide masinatega sai sõidetud ka Tallinna linnaliikluses omajagu. viimane kogemus Gaz 24 roolis Tallinnas 2012 kevadel. no ei mäleta midagi kõhedust tekitavat. aga võimalik, et minu käsutuses olnud masinad on olnud suhteliselt heas sõidukorras. Gaz 21-ga jäin küll linnas küll kaks korda teeäärde, kui bensiin lõppes

minu Gaz 21-te käis müügiprotsessi käigus ükskord põhjalikult kaemas ka üks sakslane oma abikaasaga (tulid Saksamaalt kohale). Läbisime Tallinnas oma 40-50 km. sh istus sakslane ise poole maast roolis. esimest korda Gaz 21 roolis üldse. Sai kenasti hakkama ja ma kõrval istudes rooli rabama ei kippunud ka mingit hirmu ei tundnud.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2784
Asukoht: Telliskivi, Viimsi

TeadePostitatud: T dets 04, 2012 4:53 pm    Postita teema: Vasta viitega

Mulle hakkab tunduma, et mul on kuskil midagi valesti läinud. Kas ma olen liiga palju saanud elus erinevaid autosid proovida või vastupidi liiga vähe. Aga mina pole küll kunagi Volgaga sellepärast mänginud, et temaga ülemäära hea sõita oleks. Samuti olen ma nendega kogu aja mänginud kindla veendumusega, et tegu on ebaturvalise ja autona üsna väärtusetu tootega. Volga väärtused on minu jaoks hoopis milleski muus - mälestused, nostalgia, positiivne aura, hea seltskond, isetegemise rõõm.

Aga kui asjale tehniliselt läheneda, siis sm.Metalliotsija Volga kerges lössiminekus pole midagi imelikku. Kui Volga eisosa ehitust uurida, siis on see hirmutavalt nõrk. Ta ei saagi kannatada isegi kõige väiksemat avariid, kuna esiosas ainsad tugevad asjad on poolraamid. Kõik ülejäänu on nende külge kinnituv õhuke ühekordsest plekist kast. Väike müks vastu seest tühja esitiiba surubki selle kohe kõveraks.

Ka tagaosa pole palju parem, olles samuti ilma igasuguse tugistruktuurita tühi plekist kosu. Ainsa erinevusega, et tagaosa on kokku keevitatud, esiosa polditud. Olgu siin meenutuseks ära toodud pildid meie garaazi ühest doonoriks ostetud Gaz 2410-st, mis põkkus mootorrattaga. Rattur paraku hukkus. Ei taha mõeldagi milline oleks Volga välja näinud, kui mootorratta asemel oleks teda tabanud plastmassauto.


_________________
Terve aasta poole aastaga
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
insener
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Jan 14, 2007
Teateid: 298
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: K dets 05, 2012 9:10 am    Postita teema: Vasta viitega

olen nõus, et võrreldes tänapäeva masinatega on vanatehnika sõiduomadused halvad ja turvalisus olematu, kuid kui see vanatehnika on korras, siis normaaltingimustes ja rahulikult kulgedes pole minu jaoks sõitmisel midagi kohutavat. Aga üldiselt Gaz 21 on sõiduomadustelt märgatavalt halvem kui Gaz 24 ja Ladad olid sõiduomadustelt kõige paremad (rääkigu vanad volgamehed mis tahes Smile). Vaz 2108 on teiste Ladade kõrval sõiduomadustelt juba märksa parem (kerge ja täpsem rool, parem aerodünaamika jne).

Kes pole käinud, soovitan minna Laitse Ralliparki Lada VFTS replicatega sõitma. ka selline robustne kuid väga nauditav vanatehnikakogemus.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
diesel
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Apr 04, 2006
Teateid: 101
Asukoht: maal

TeadePostitatud: K dets 05, 2012 9:29 am    Postita teema: Vasta viitega

kunagi väga ammu, kui sai noor ja loll ja uljas oldud, põrutasin issi sapperiga volgale tagant sisse. vai kurja, sapik läks väga katki, aga volgal võis aimata stangel pisukest deformatsiooni.
seega võiks väita, et omas ajas oli volga vägagi turvaline.
ja tänapäe on ka keik kena senikaua kuni mõne imbetsilliga kokku saad, siis võib vägagi nutuseks minna ja ei loe sugugi, et ise vaikselt ja rahulikult ja ettevaatlikult sõitsid.
aga volgaga sõita on ju vaja, hädasti kohe. no umbes sama hädavajalik tegevus kui söömine või magamine.
seega pole muud teha, kui katsuda vähemasti ise riske minimeerida.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Reasta teated eelmise järgi:   
Uus teema   Vasta sellele teemale    Volgaklubi foorum -> Vaba teema Ajatsoon on EET Eesti talveaeg
Mine lehele 1, 2  Järgmine
Lehekülg 1, kokku lehekülgi 2

 
Hüppa:  
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis
Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis
Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis
Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis
Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis

volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.


Forums ©
Copyright © by Volgaklubi koduleht 2004
Kõik õigused reserveeritud