Liitunud: Nov 09, 2004 Teateid: 181 Asukoht: Tallinn; Järvamaa
Postitatud: N mär 25, 2010 11:33 pm Postita teema:
Sm.Tihhonov kirjutas:
Ilmselt ei viitsi isegi puldiga kesklukku panna. Kuigi see oleks mugav.
Aga kuradima ehe ja hea tunne on, kui lämbe tööpäeva lõpus astud pruunis, taljesse pintsakus auto juurde, olles eelnevalt taskust võtnud üleni metalse ja kõliseva võtmekimbu, pistad võtme lukuauku, silmitsed veel läbi pruunikate "kärbse"prillide ümbrust ja ja keerad juhiukse lahti. Istud autosse, küünitad kahe sõrmega avama kaasistuja ukelukku ning käivitad mootori..... _________________ G 24 - metallipuruna, Fleetwood `94; Civic Hybrid `08; Porsche `86; 525iA
Liitunud: Nov 06, 2004 Teateid: 1209 Asukoht: Tallinn, Nõmme
Postitatud: R mär 26, 2010 2:11 pm Postita teema:
Eile õhtul sain hilja garaazi ja palju ära ei teinud, kuid midagi ikka.
Projekti kajastamine süstib inimestesse positiivset energiat. Päeval helistas kaks seltsimeest , et "Kas garaaz on õhtul avatud?" Andrus tuli õhtul hilja veel kohale ka. Oli palju lõbusam kui üksi nokkida. Pealegi pole endal iga töö jaoks piisavalt palju käsi. Täna on juba ka küsitud, et mis õhtul toimub.... (veel ei tea).
Kapotilukk ja tuuleriiv olid juba küljes. Nüüd tuli ka tross paigaldada. Vana trossikõri oli igatpidi katki ning keskladu eraldas uue trossikomplekti.
Alustasin sellega, et võtsin trossisüsteemi lahti, määrisin teflonaerosooliga trossi ja trossikõri, ning vasemäärdega linki.
Paigaldamise käigus selgus, et lingi asukoht armatuuri all, auk tuleseinas ja trossikinnitusklambrid ei asu lineaarselt sujuvalt. Auk on kuidagi liiga kõrgel. Parem oleks kui ta asuks seal kus on juhtmekimbu läbiminek.
Varem jooksis tross veel millegipärast samas suunas kui ribakatiku tross. Kinnitudes kahekohalise klambri alla. Sedasi sinka-vonka ta siis kulges uuesti ülespoole. Paigaldasin trossi esialgu veidi teistmoodi, nii nagu mulle loogilisem tundus. Siit ka palve, kas keegi saaks palun mulle saata fotosid oma 24-10 mootoriruumist, või veel parem siia samasse üles laadida. Siis saaks veidi kontrollida. Äkki tegin midagi väga valesti.
Äärmiselt oluline on paigaldada tulemüürist läbiviikudele kummitihendid ja korgid. Kui neist mõni puudu on, levib salongi koheselt mootorimühra ja igasugused ebameeldivad lõhnad ja gaasid. Kuna uuel trossikõril oli millegipärast veidi suurem plastkate, mis vabalt loksus peal siis paigaldasin tihendi hiljem. Lihtsam oleks kõigepealt tihen avasse paigaldada, siis trossikõi kergelt määrdega kokku ja läbi tihendi lükata, kuid seekord nii teha ei saanud.
Kapotritross on paigaldatud ja jookseb ühtlaselt mootoriruumi seina äärest, iseasi kas nii õige ka on.
Ikka pean ennast kiruma - miks ma ei teinud fotosid, enne kui lahti võtsin, nüüd oleks palju lihtsam koostada. Seekord on siis jälle kataloog abiks. Elektrijuhtmed, kus + sees jookseb kinnitatakse lonseronidele plekklambritega, juhtme ja klambri vahele käib kaitse- ja isoleerkummiriba.
aknapesuvedeliku paagi kronstein kinnitub lonseronile mutritega. Kataloogist avastasin, et mutter on õhem kui mujal kasutatavad. Oleksin alguses haaranud M6, 10, 5 (keere, võti mm, paksus mm) kuid tuli välja et kasutatakse M6, 10, 4. Väike nüanss aga ikka huvitav teada. Ma ei teagi miks ma seda teen, võiks ju suvaliselt kokku lappida aga süda ei anna rahu (nagu härra Monk oma kompleksiga, et tänaval kõndides peab iga posti puudutama ....).
Üritan kõik lahtised juhtmed ära kinnitada, et elektrisüsteemi saaks kontrollida. Aknapesuri mootori toitejuhtmed on kunagi kuuma väljalaskekollektoriga kokku puutunud. Oranzi juhtme isolaator oli vigastatud ja paar vasekiudu katki, mustal juhtmel vaid koemeetilised isolaatori kahjustused. Otsustasin juhtmeotsa üle joota ja uuesti üle isoleerida. Pisiasi, kuid sopase ilmaga tahaks ikka et mootor saab korralikku toidet ja klaasile tuleks puhastusvahendit.
Nii ma tibusammul seda asja nokin..
Postitatud: R mär 26, 2010 4:26 pm Postita teema:
Natuke teema väline asi, kuid mind huvitab kuidas selle Voltasse asjade tsinkimisse viimine logistilise poole pealt on.
Nimelt organiseerin kaas seltsimehega tsinkimist, kuid praegu seisab asi selle taga,et kuna tuttav pole elus Voltas käinud, kuigi Tallinna inimene,siis
küsimus ongi kelle poole seal tehases pöörduda jne.
Liitunud: Mar 02, 2010 Teateid: 48 Asukoht: Raplamaa
Postitatud: R mär 26, 2010 5:08 pm Postita teema:
Ma tean, mis tunne on supleriga värskelt värvitud-tsingitud detailide keskel istuda ja siis ükshaaval neid auto külge keerata. See on seletamatu nauding, nagu õlu pärast sauna või õnnestunud mootoriremont.
Mul endal on küll paberkataloog olemas, aga tihti saab abi ka venekeelsest veebikataloogist, mis on lihtsalt digitaalne paberkataloog. Pildid on kõik 100% samad.
Näiteks kapotiavaja pildi järgi peab trossi kõri kinnituma kahekohalise klambri alla.
Minu 1989 2410-l on niiviisi:
Klambri alt on midagi puudu..
Ja igaks juhuks ka tuleseinast pilte:
Lammutatud doonori peal jookseb tross hoopis nii:
Volga puhul ei tohi mõelda, mis on loogiline ja mis mitte. 2410 on oma ajastu ja majandussüsteemi tulem ning see, mis kirjas on, on ka nii. Kataloog on kõige targem ja vaidlustamisele ei kuulu.
Liitunud: Jan 10, 2006 Teateid: 774 Asukoht: Tallinn
Postitatud: R mär 26, 2010 10:08 pm Postita teema:
Ka minul käis 2009 suvi peast mitu korda läbi mõte, panna aknavända sisse lüliti...
Kuid - suurem küsimus on see, et kuidas elektriajam paigaldada klaasitõstukile...
Seega ehk keegi oskab valgustada kuidas GAZ 21-le paigaldada elektriaknaid?
Üks Viljandi härra kunagi oli pannud GAZ 21-le GAZ 13-ne aknatõstukid.
Ette tänades!
Liitunud: Nov 06, 2004 Teateid: 1209 Asukoht: Tallinn, Nõmme
Postitatud: L mär 27, 2010 12:14 am Postita teema:
Seltsimehed on elektriliste akende peale siin täitsa tormi jooksmas
Mina seda "vända" teemat ei poolda. Mismoodi see lüliti välja peaks nägema?
Kui palju vänta liigutada, et klaas tõuseks ja langeks? Mis peamine, esimene tüüp, kes autose istub ja ei tea või ei mäleta, el. akende olemasolu, keerab need peened lülitid kahekorra. Pagan, kiiruga võin isegi seda teha.
Kui te tõesti tahate, et need vändad alles jääks, siis paneme mulaazina. võtame mingid vanad süsteemid ja paneme ainult kinnituse osa, nii et kruti palju tahad.
Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
Postitatud: L mär 27, 2010 12:38 am Postita teema:
Dr. Watson kirjutas:
Seega ehk keegi oskab valgustada kuidas GAZ 21-le paigaldada elektriaknaid?
Seltsimehed, lepime nüüd kokku, et keegi ei tee isegi katset tohtrihärrale neid tarkusi jagada. Tegelikult on nii, et noored ei peaks kodus järele proovima kõike, mida internetis kirjutatakse. Internet on täis igasugu kloune ja nende tegemistesse tuleks pigem huumoriga suhtuda. Saate veel mingi viiruse muidu.
Tammepärja tänava boksis on õhk rasketest projektidest juba nii paks, et sinna on vaja kevadiselt värskeid tuuleiile. Kuna siniverelise luksusautoni on veel aega, siis võetakse vaimse menstruatsiooni eesmärgil ette üks suht väärtusetu objekt ning timmitakse ta lihtsalt üles. Täpselt nii vabakava alusel, nagu parasjagu pähe turgatab. Ilma konkreetse eesmärgita ja vajaduseta vaevata end keeruliste probleemidega. Lihtsalt igaüks tegeleb sellega mis meeldib ja naudib kvaliteetselt veedetud aega.
Rariteetse vanatehnika omanikud peaksid siiski tõsisemalt suhtuma oma investeeringusse. Originaalsuse tee on kõige raskem tee, kuid minu hinnangul ainuõige tee. Niisama "möllamiseks" sobivad moodsamad ja vähem väärtuslikud autod. Nagu näiteks 2410. _________________ Terve aasta poole aastaga
Liitunud: Nov 06, 2004 Teateid: 1209 Asukoht: Tallinn, Nõmme
Postitatud: P mär 28, 2010 2:15 pm Postita teema:
Laupäevased toimetuses algasid probleemiga. Keegi on kunagi bensiinipumba korralikult kinni tõmmanud ja ühe kinnituspoldi pooleks murdnud. Plokki sissejäänud poldiosa istub aga sügaval ja kõvasti kinni. Pealegi asub bensiinipump kohe poolraami ja esisilla kinnituse vastas, nii et ligipääs on väga piiratud. Meie G/K tehniline nõustaja Peeter on mind koolitanud sellel teemal: tuleb murdunud poldi sisse puurida auk , see siis täis keevitada, lõpuks keevitada otsa väike ülend, mille külge keevitada mutter. Veidi haamriga kopsimist ja siis kõik see jama välja keerata.
Teoreetiliselt peaks see lahendus toimima, kuna puurides läbi poldijäänuse augu ja siis seda täis keevitada, tõmbub poldijäänus veidi kokku ja kinnijäänud keermed vabanevad veidi pingetest. Sinna otsa veel haamrilöögid ja peakski lahti tulema. Enamasti see ka töötab, kuid leidub ka erandeid.
Alustasin lihtsamat teed pidi: lõin kärniga poldijäänuki keskele märke (mõtlesin, et löögijälg teeb parema keevitusaluse pinna) ja keevitasin mutri sinna otsa. Kui poldiots oleks oma pesas lahti olnud, siis oleks vast väikese vaevaga ta sealt kätte saanud. Mina seekord ei saanud. Selge ... tuleb puurida. Kuidas sa aga puurid, kui puur kuidagi ploki ja raami vahele ei mahu. Lasin mootoripadjad lahti ning õstsin tungrauaga ühe mootorikülje ülespoole. Nüüd pääses vabamalt toimetama. Puurisin augu ja keevitasin täis, mutter otsa ..... ja krõpsti maha. Uuesti 5x sama tulemus. Läksin tuppa teed jooma.
Tagasi tulles mõtlesin, et proovin veel. Üldse ei tahaks mootorit maha tõsta , et siis pukis toimetada. Uuesti tulutu ring. Täitsa nõutuks võttis. Teed ka enam ei tahtnud juua. Küürutasin kapoti all, pea muremõtteid täis, kui kuulsin uksejuures kobistamist. Külalised, Kaldi tuli õlledega
Sain just oma mure ära kurta kui tulid järgmised külalised, kaljadega. Päriselt ka. Kaljaga kostitas tehniline nõustaja Peeter. See mees viskas korra pilgu peale ja asus kohe toimetama, ei kulunud kolme tundigi , kui poldijäänuk oli välja puuritud ja tikkpoldiga asendatud. Keevitamisetaktika seekord tulemit ei andnudki.
Kell oli 17:00, alustasin 11:00, nii et kulus peaaegu terve tööpäev selle 1 poldi peale.
Samal ajal kui Peeter poldiotsaga tegeles, võtsin ette salongisoojenduse radiatori ühendamise. Volga salongiradiaatori teema osutus minu jaoks nii ebaloogiliseks ja vastuolusid täis, et selle kohta püüan teha eraldi postituse. Juba teoreetiliselt vastuoluline süsteem + praaktooted, mõni ime et volga salong soojaks ei lähe.
Seekord tegin lada juppidest veidi omaloomingut.
Saabusid Tihhonov ja Ülari, no mis sa ikka vesisel laupäeval teed.
Edasi sai paigaldatud sidurikoja kate ja massiühendus mootori ja kere vahele. Nüüd sai proovida ka el. akende toimivust. Selgus, et problemaatiline on massiühendus el. lülititele. Tihhonov tegeleb. Ise asusin küljekatte paigaldamise juurde.
Kate ise on värvitud ja jäi vaid veidi puhastada vanu tihendijääke selle siseküljelt, paigalda uus poest ostetud tihend ja kruvi külge - lihtne. Ei ole. Millegipärast on uued tihendid veidi suuremad ja kohe üldse ei mahu tihendiranti sisse.
Proovisin niisutada ja kuivatada, kuid ei aidanud, lõpuks lõikasin tihendilt vajalikul määral tüki välaj ja tihendasin mootori hermeetikuga.
siis veel keermed üle lõigata M8x1, ja värsked poldid seibid külge.
Tihhonov tegeles salongis ja liimis laenurga kinni. Jälle kukesamm edasi.
Ah jaa, tänud õpipoisile, kes mootoriruumi pildid kiiresti üles pani, neid võis veel tulla , ja teise rakursi alt ka. Pange palun salongi soojendustorudest ja kraanidest ka, siis saan ilmekamalt kirjeldada oma mõtteid sellel teemal.
Nende kapotitrosside ja ribikatiku trosside teemal mõtlesin seda, et 24'l ja 3102'l on radiaatorid ning ribikatikud erinevad. 24'ja kataloog näitab 1'seid klambreid kapotitrossi kinnitamiseks, 3102'he kataloog aga tpoeltkinnitust. See on seepärast, et 3102 jooksevadki need trossid paaris enam vähem samasse kohta. 24-10 on enamasti samasugune masin kui 3102 kuid radiaator on 24'ja oma ja ribikatiku tross siirdub aku alt läbi radika alla nurka. Seetõttu jäigi üks kinnituskoht tühjaks ning visuaalselt on kenam kui paigaldada 1 kohalised kinnitusklambrid.
Liitunud: Dec 09, 2007 Teateid: 473 Asukoht: Tallinn
Postitatud: P mär 28, 2010 6:29 pm Postita teema:
Robi.
Tulles tagasi selle salongiradiaatori ühenduse juurde, tundub mulle kui energiasäästu koolituse läbinud ehitusinsenerina imelik, et soe vesi ei lähe kohe salongiradiaatori ülemisse torusse, vaid peab läbima tee alt ülesse. Soovin Sinu kui praktiku tagasisidet, kuidas 2410-e salongiradiaator toimib. Ehk pean oma 3102 soojustorustiku ka ringi ühendama.
Kaldi
Liitunud: Mar 02, 2010 Teateid: 48 Asukoht: Raplamaa
Postitatud: P mär 28, 2010 6:55 pm Postita teema:
Tõsi, Kaldi. Kraan käib tõesti alumisele voolikule vahele. Ülemine(pildil eemaldatud) läheb veepumpa. Alumine, millel kraan vahel, läheb plokikaande.
Ehk Robi seletab, milleks tehtud muudatused head on?
Liitunud: Nov 06, 2004 Teateid: 1209 Asukoht: Tallinn, Nõmme
Postitatud: P mär 28, 2010 7:27 pm Postita teema:
Ma ei saa veel midagi kindlalt väita, enne peab ikka praktiliselt üle kontrollima.
Minu arvates peaks aga plokikaanest võetava kuuma jahutusvedeliku suunama radiaatori ülemisse otsa, kus siis toimub soojuse aktiivne ülekandumine jahutusvedelik-õhk, peale mida jahtunud vedelik langeb allapoole ja veepumba tsirkuleerival (imeb, sakib noh..)toimel see uuesti mootorisse juhitakse. Küllap see pumb tsirkuleerib piisavalt tugevalt, et vahet pole, mis pidi see vedelik radikasse saabub-lahkub, kuid mulle tundub "originaalsüsteem" veidi loogikavastane.
Kui uurisin autoga kaasa tulevat käsiraamatut siis sealne mootori jahutusüsteemi ilmestav skeem on joonistatud nii nagu minagi loogiliseks pean. Miks reaalsuses ja varuosakataloogides teist pidi on ... tont seda teab. katsun lähiajal need pildid raamatutest sisse skanneerida.
Minul seda kõverat toru, mis soojenduskraanist tagasipöörde radikasse teeb, ei ole. Poolt Tallinnat ka ei viitsinud läbi sõita, kuna aiman ette et seda torukest lihtsalt müügil pole. Olen varem tulutult otsinud seda "jalga" millele soojenduskraan ise kinnitub, kuid artikkel on piisavalt haruldane, et keegi pole vaevunud seda poodi sisse võtma. Kraane on lademes (sama mis ladalgi) ning sirgeid torukesi on samuti küll ja küll, kuid neid kahte pole võimalik isegi tellida. Ei "Volga " poest ei Härma tn. poest .
Pisiasi, keegi ei viitsi rabeleda, osta starter, genekas, karburaator või midagi sellist aga ära tüüta mingi pudi-padiga. Rahaga loopimine ka ei aita.
Seega läksin hetkel kergema vastupanu teed ja kasutasin asju mis mul garaazis olemas olid. Samas oli hea põhjendus ju ka...parendamine.
Täna kui garaazist läbi astusin mängis Tihhonov seal lukkudega. Pärastpoole oli juba Stange K ka kohal ja siis etendati juba näitemängu "treipink". omamoodi huvitav ja nupukas lähenemine probleemile oli.
P.S. Kellelgi meile päris treipinki pole eraldada? Stange äi pidi vana treial olema.
Liitunud: Feb 24, 2005 Teateid: 413 Asukoht: Kuusalu Autobaasi värav
Postitatud: E mär 29, 2010 8:05 am Postita teema:
Poisid, kas teil on kanalis lilla valgus? Pole ka ime, et teil palju kiibitsejaid käib kui vaidlus avalikus internetis toimub teemal, kas ühendada vändad vooluringi või üldse likvideerida.
Aga see jahutussüsteemi voolikute ühendamise järjekord on seotud tähega margi numbri taga. Ehk siis mingid Volgad olid koostatud põhjapiirkondadesse ja teised jällegi lõunapiirkondadesse. Põhjas oli vaja salong kiiresti soojaks saada ja lõunas oli hommikuti ehk veidi leiget õhku vaja aknale lasta. Erinevus oli ka termostaatides ja GAZ 21-l isegi ventilaatori labade hulgas.
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis
volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest. volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida
kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.