Volgaklubi kodu - Okupatsioonide muuseumis saab näha diiselvolgat
Kodu
Foorum
Galerii
Kontakt
Kuuluta
  


· Avalehele
· Klubi tutvustus
· Liikmete nimekiri
· Ürituste kalender
· GAZ Ajalugu
· GAZ Mudelid
· Volgad meedias
· Maailm ja mõnda
· Ümberehitused
· Tehnoabi
· Uudiste arhiiv
· Lingid
· Kasutajate nimekiri
· Foorum



Praegu on, 274 külastaja(d) ja 0 kasutaja(d) kes on praegu portaalis.

Sa oled Anonüümne kasutaja. Sa saad registreerida vabalt vajutades SIIA

Volgaga seotud uudised
Postitanud Martin Monday,08.May.2006 kell 18:36:26

Okupatsioonide muuseumis saab näha diiselvolgat
Martin Monday,08.May.2006 kell 18:36:26
Esmaspäeval 8. mail vahetas Eesti Volga Selts välja Tallinnas Okupatsioode Muuseumis eksponeeritud Volga. Endise musta Gaz 2410 asemele võttis koha sisse tumebeezi värvi Gaz 2477. Haruldast universaalkerega ja diiselmootoriga Volgat saab muuseumis uudistada kuni sügiseni. Istuge sisse ja proovige järele, kohti jätkub kõigile!


Gaz 24 universaalkerega mudeleid toodeti aastatel 1973-1987. Gaz 2477 on kodumaal vähelevinud eksportmudel, millele on teostatud ümberehitus Scaldia autotehases Belgias. Seal kohandati Euroopasse eksporditavad Volgad Lääne-Euroopa turu nõuetele vastavaks. Scaldia-Volgad eksporditi NSV Liidust välja ilma mootorita. Käigukast oli kaasa pakituna pakiruumis. Belgias paigaldati Prantsuse päritolu Indenor 2,1liitrine diiselmootor (47kW). Diisel-Volgasid kodumaal ei müüdud.

Universaalkerega Volga oli kõige kallim Nõukogude sõiduauto. Ainsa sõiduautona mahutas ta 7 inimest. Riiklikult kehtestatud korra järgi ei kuulunud universaalkerega Volga erasõidukite kategooriasse, mistõttu eraisikutele nende ostulubasid ei eraldatud. Ainus võimalus nende hankimiseks oli omada tutvusi parteiliinis või meremeeste seas. Meremehed ostsid Volgasid Euroopast ja müüsid kodumaal suure vaheltkasuga edasi. Konkreetne diiselmootoriga auto on toodud uuena Luksemburgist. Kuna NSV Liidus diiselmootoritega sõiduautosid ei olnud ja veoautot eraisik omada ei tohtinud, puudus seaduse järgi eraisikul võimalus tanklast diiselkütust osta. Seda oli aga kerge hankida veoautojuhtidelt või traktoristidelt.

Eesti Volga Selts ja Okupatsioonide Muuseum alustasid koostööd 2005 aasta sügisel. Kokkuleppe kohaselt eksponeerib Eesti Volga Selts muuseumis pikema aja jooksul erinevaid Volga mudeleid ja püüab sümboliseerida sõiduauto Volga erinevaid rolle nõukogude ühiskonnas. Volgat vahetatakse muuseumis keskmiselt 2-3 korda aastas. Seekordse Gaz 2477 pani välja Sõbra Garaažikooperatiiv. Volgaselts tänab omalt poolt sõbralikku treilerimeest Kallet, kes ei mõõtnud transpordi hinda mitte rahas, vaid tänusõnades.


 
 
Seonduvad lingid
· Lähemalt Volgaga seotud uudised
· Uudised koostas Martin


Enim loetud jutt Volgaga seotud uudised:
13. AUGUSTI KOKKUTULEK


Artikli hinnang
Keskmised punktid: 4.71
Häält: 14


Palun mõtle hetk ja hinda seda artiklit:

Suurepärane
Väga hea
Hea
Tavaline
Halb



Valikud

 Printeri sõbralik  Printeri sõbralik

 Saada sõbrale  Saada sõbrale


Copyright © by Volgaklubi koduleht 2004
Kõik õigused reserveeritud