Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
Postitatud: K dets 06, 2006 4:49 pm Postita teema:
Vahelduseks eelmises postis lubatud võrdlusmoment I seeria ja uuema Gaz 24 kere esiosade detailierinevusest. Esimesel pildil siis esimeste gaz 24-de (1970-1972) esipaneel, teisel pildil 1974 aasta auto. Mis fuktsiooni see süvend omab, ma aru pole saanud.
Läbi roostetanud põhjaga kere muutus pärast kõigi detailide eemaldamist meie jaoks mittevajalikuks. Kuusakoskisse ei tahaks saata. Seega otsustasime ta kevadel katta pealt värske värviga ning komplekteerida projektist üle jäävate varuosadega. Resultaadina valmib must Gaz 24 makett Järva Jaani varjupaiga jaoks, seisma punase Gaz 3102 kõrvale.
Projekti jaoks väljavalituks osutunud 1971 aasta helehalli autoga oleme alustanud ettevalmistusi keretööde tegemiseks. Eemaldatud on mootor ja käigukast koos kardaaniga. Samuti läbi roostetanud uksed ja enamus salongist. Laepolstri alt tuli välja hiire pesa. Kogu katusepleki külge liimitud poroloon oli väikesteks tükkideks hekseldatud ning kokku kuhjatud. Päris korralikult tuli seda puru krae vahele.
Ebameeldiv on see hirmus p...sk millega kogu auto kapotialune ja põhi koos on. Kätt vastu panna ei taha - jubedalt määrib. Samuti tekitab väike kolakas haamriga auto alla paraja mullahunniku. Soojad talveõhtud on olnud meie poolt. Mõni õhtu tagasi keerasime sm. Mirski eestvedamisel Volga külili, eesmärgiga teostada detailsem põhja seisukorra analüüs ning puhastada põhi porist, mastiksist ja kõigest, mis kergema vaevaga eemaldub. Samuti eemaldada summuti, piduritorud, käsipiduri trossid jms. Ühesõnaga kõik mis tuleb nagunii ära võtta, kuid mille eemaldamine kanalis on ebamugav.
Kasutasime taksopargis populaarset meetodit, ilma kere kallutusseadmeteta. Lihtsalt ratas katuserenni alla ja käib küll.
Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
Postitatud: T jaan 02, 2007 9:55 am Postita teema:
Seltsimehed, kuna arvasin, et siia teemasse tekkinud pikem arutelu kerenumbrite ja muude Gaz 24 I seeria iseärasuste kohta puudutab laiemat valdkonda, kui ainult minu autot, siis tõstsin need postitused ringi sellesse teemasse:
http://www.volga.ee/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=6744#6744
Liitunud: Feb 04, 2005 Teateid: 311 Asukoht: Tallinn
Postitatud: T jaan 02, 2007 4:29 pm Postita teema:
Kuulge sm Tihhonov. Ma vahemärkusena küsiks, et mis te selle ilusa puhtakskraabitud põhjaga nüüd teha plaanite? Krundi alla ja siis uuesti mögina alla? Mh?
Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
Postitatud: T jaan 02, 2007 5:25 pm Postita teema:
Põhja alused tööd muutuvad uskumatult hõlpsaks, kui auto kenasti külili keerata. Kõik on kenasti "peo peal" ning ning midagi ei pudene krae vahele (võrreldes kanaliga või tõstukiga).
Esialgu kraapisin põhja korralikult puhtaks kõigest, mis kergemalt eemaldus. Mis mehaanilisel teel ära ei tulnud, selle leotasin diisliga läbi ning nühkisin harjaga üle. Lõpetuseks käisin kogu põhja survepesuriga üle. Alles nüüd oli võimalik saada reaalne pilt põhja olukorrast.
Üldmulje on selline harju keskmine. Päris ohtralt on pindmist roostet, kuid läbivaid auke palju polegi.
Hullemad kohad on kõige esimesed ristitalad, mis on mõlemal pool jumala pehkinud:
Samuti on pahasti tagaistujate põrandaga, kus tuleb mõlemal pool kenake tükk ära vahetada.
Samas rattakoopad seest, poolraamid ja pakiruumi põhi on täiesti roostevabad või siis kergema pindmise roostega.
Järgmise asjana keerasin lahti kõik sildade kinnituspoldid. Veel eemaldan kogu piduritorustiku ja kõik muud põhja alla jäävad demonteeritavad detailid. Sildasid esialgu päris ära ei võta.
Seejärel lasen auto alla tagasi, ehitan ühele poolele küljekarbi alla täies pikkuses kiviplokkidest ja vahtpolüsteroolist padja (ca 30 cm kõrge) ning siis upitab auto uuesti külili. Ainult et siis ei toetu ta enam ratastele ja ta saab ajada täiesti 90 kraadi püsti, maapinnast kõrgemale. Eelis on see, et nii saab ühtlaselt igale poole ligi nii traatharjaga kui värvipüstoliga (praegu on alumisi servasid väga raske teha). Siis võtan sillad alt ära ja üritan põhja ära puhastada. Ilmselt proovin nii tavapärase nurklihvijaga kui liivapritsiga. Selleks sai ajutiselt toodud üsna koletislik kompressor.
Pärast keevitustöid töötlen põhja roostesurmaga ning krundin ära. Seejärel tahaksin katta põhja ja rattakoopad kivikaitsega ning värvida autoga sama värvi ära. Seda kõike veel enne kui asun tavapäraste keretööde kallale. Samal ajal kui põhi on töös, saan tegeleda sildade ette valmistamisega. Asendan sildadel kulunud puksid ning puhastan ja värvin kõik hoovad ära. Kui põhi ja rattakoopad (ning võib olla ka mootoriruum) on värvitud, saan kruvida külge juba ette valmistatud sillad mille järel saab auto tagasi ratastele lasta. Võib väita, et alt on siis auto valmis ja ta saab veeretada garaazi "ülemiste" keretööde jaoks.
Eelpool kirjaldatud tööd tuleb teha õues, kuna meie garaazis ei mahu teda külili keerama.
Selline on esialgne visioon, kuid kindlasti kõik muutub töö käigus.
Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
Postitatud: T jaan 02, 2007 7:55 pm Postita teema:
Niipalju veel täpsustuseks, et ei kavatse rakendada väga kapitaalseid kaitsevahendeid korrosiooni vastu. Tahan, et lõpptulemus saaks steriilne ja esteetiline. Midagi niisugust nagu sellel Soome Moskvitsil.
Usun, et kui plekk korralikult ette valmistada ning värvida tugeva polüuretaanvärviga, peaks sellest hobiautole piisama. Isegi kivikaitse idee mulle väga ei meeldi, kuna pind jääb inetult krobeline. Ent ilmselt oleks sellest siiski kasu. Mingeid "möglamisi" erinevate kleepuvate ainetega kindlasti ei kavatse teha.
Loomulikult kuulan ma ära ka kõik teised arvamused ja kogemused.
Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
Postitatud: K jaan 03, 2007 4:14 pm Postita teema:
Aegade jooksul kokku ostetud kolmest Gaz 24-st on lõpuks kere alusmaterjalina vaja ainult ühte. Üks (1974.a) kere vahetas juba omanikku ning temast saab veel kunagi auto. Teine üleliigne kere oli aga omadega mäletatavasti täiesti hukas. Olles sealt küljest eemaldanud salongi ja muud vajalikud detailid muutus ta täiesti üleliigseks ja jäi kogu aeg hirmsasti ette.
Algul oli taastamiskõlbmatu kere plaanis väiksemaks lõigata ja vanarauda viia, kuid siis tekkis parem mõte. Nii nagu kunagi sai Järva Jaani vanatehnika varjupaiga jaoks ette valmistatud Gaz 3102 makett, võiks samamoodi sinna jõuda ka kobedama välimusega Gaz 24. Väljast oli ju kere veel üsna sile. Ning kolme auto lammutamsiest oli mul tekkinud päris õudne kogus kõikvõimalikke Gaz 24 osi. Selle asemel, et hoida suures koguses endale ebavajalikke varuosi, võiks auto parem lihtsate vahenditega üle värvida ja ära komplekteerida. Tulemus peaks olema sümpaatse välimusega liikumisvõimetu makett, mida poleks häbi kinkida.
Varjupaiga eestvedaja hr Kärner oli pakkumisest huvitatud. Veeretasime ta garaazi ning nüüd on teda paar õhtupoolikut lihvitud. Nädala lõpuks peaks saama värvitud. See makett tuleb musta värvi, komplektsus segu I seeria ja 1974 aasta autost.
Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
Postitatud: T jaan 09, 2007 6:18 pm Postita teema:
Järva Jaani varjupaigale kingitavale Volgale ei hakanud rohkem keretöid tegema kui suuremate aukude kinni panemine, räigemate mõlkide eemaldamine ja üldine karestamine. Pahteldatud kohad katsime kruntvärviga. Kere sai suures osas komplekteeritud sellistest keredetailidest, mis muidu oleks tulnud vanametalli viia. Nad olid liiga kahjustatud selleks, et neid taastataval autol kasutada. Kuid uue värvi abil peaks komplekt varjupaiga jaoks veel päris sümpaatne tulema. Sellegipoolest kulus ette valmistamiseks aega päris mitu õhtut.
Viimaks oli kere teise garaazi viidud kus pidi toimuma värvimine. Ka garaazi ei hakanud selleks spetsiaalselt ette valmistama. Seintele ja lakke sai riputatud vana kile, et säästa ülejäänud garaazi värvitolmust. Igasse auto nurka korralik valgustus. Isegi põrandat ei hakanud niisutama.
Otsustasime värvida ainult väljast. Uksevahed jäävad tegemata. Värviks valisime kõige odavama polüuretaanvärvi. See ei jäta küll nii ilusat siledat pinda kui kallimad värvid, kuid ta peaks olema teistest tugevam. Mingit erilist kvaliteeti siit ei tule, kuid värskem mulje saab kindlasti. Ega me pole ju mingid värvijad - lihtsalt asjaarmastajad, kes otsivad võimalusi õhtuti teleka eest minema saada.
Lõpptulemus sai selline kehv Koeru tase. Katus on päris kena, kuid üldiselt ootuspäraselt kananahkne ja laineline. Üks tagauks läks päris jõhkralt jooksma ka. Sai proovitud, et "kuidas jääb kui nii ja nii teha ..."Käib küll. Vähemalt igalt poolt ühte värvi.
Nüüd oleks vaja ta kokku panna, mootor eemaldada ja siis üle anda.
Liitunud: Nov 12, 2004 Teateid: 197 Asukoht: Tallinn
Postitatud: T jaan 16, 2007 12:38 pm Postita teema:
Sm.Tihhonov kirjutas:
Vahelduseks eelmises postis lubatud võrdlusmoment I seeria ja uuema Gaz 24 kere esiosade detailierinevusest. Esimesel pildil siis esimeste gaz 24-de (1970-1972) esipaneel, teisel pildil 1974 aasta auto. Mis fuktsiooni see süvend omab, ma aru pole saanud.
Kaevan selle vana asja jälle üles. Minu 1973.a masinal seda süvendit pole.
Liitunud: Dec 01, 2004 Teateid: 575 Asukoht: Käesalu, Keila vald
Postitatud: T jaan 16, 2007 10:40 pm Postita teema:
Minu 1973. aasta masinal (vist veidi varasem kui sm. Klabunovi oma) neid süvendeid ka pole. Aga sm. Klabunov, ärge kartke! Nagu näete, pole te üksi... _________________ Haapsalu EPT
Liitunud: Nov 06, 2004 Teateid: 1203 Asukoht: Tallinn, Nõmme
Postitatud: K veeb 07, 2007 10:21 pm Postita teema:
Garaa¸ikoperatiivis käib töö mitmel rindel, seekord siis ajasime musta volga garaa¸i (ei kõlanudki originaalse ja uuena.... khm...)
Kitsas garaa¸iboksis töötas täie hooga kolm meistrimeest, dr. Vilu teritas kirvest.... ei, hoopis lihvis rohelise seebiga kilpe, ei ikka valesti....mingi imeline roheline kivi, või midagi.
sm. Tihhonovi ei suuda meie kroomist eemale hoida, ei aita tabletid ega süstid, labitaga pähe pole veel andnud, aga piki tagasilda põrutas ta ükspäev peaga küll. Muhk oli suurem kui ....
sm. Stange K'd ei tohtinud suures plaanis fotografeerida, s.t..e ennast täis veel. Selline kostüüm, et ei pea kätest-jalgadest kinni hoidmagi.
Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
Postitatud: N veeb 08, 2007 10:51 am Postita teema:
Selgituseks siis noorematele lugejatele, et viimati esitletud piltidel on kujutatud seda autot, mille kavatseme Järva Jaani varjupaigale kinkida. Seetõttu ei kanna see auto kõige säravamat kroomi ega parimat värvikvaliteeti. Päris projektkauto võetakse ette siis, kui see must on talle ruumi teinud.
Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
Postitatud: K mär 14, 2007 5:13 pm Postita teema:
Sõbra G/K Tammepärja filiaalis on valminud täiesti uus ART2. Tegemist siis ammu lubatud Gaz 24 makettautoga Järva Jaani varjupaigale. Oma olemuselt on tegu I seeria mudeliga ning võimaluste piires oleme üritanud iseloomulikke tunnuseid ka säilitada.
Veel tuleb lasta teha numbrimärgid. Auto tahaks üle anda lähiajal ja tegu võiks olla Volgaseltsi selle aasta esimese ühise väljasõiduga.
Väike mure ka - ehk saavad seltsimehed seda priitahtlikku üritust veidi aidata. Meil on ette valmistatud neli poleeritud rattakilpi, kuid kaks velge ei võta neid omaks. Veljed on veidi teistsuguse kujuga ning kilp oleks nagu velje jaoks liiga väike. Ilmselt mingi kaubiku või krt teab mille omad.
Kas kellelgi on üleliigseid gaz 24 velgi, millel mingid täiesti lõppenud rehvid peal. Võivad olla roostes, kõverad ja koledad, peaasi et õhku sees hoiaks.
Ilma kilpideta näeks muidu suht sümpaatne auto väga mage välja.
Liitunud: Dec 01, 2004 Teateid: 575 Asukoht: Käesalu, Keila vald
Postitatud: K mär 14, 2007 7:27 pm Postita teema:
Seltsimehed.
Pühapäeva õhtuks oleks ilmselt kaks objekti olemas. Samas ei oska öelda, kas rehvid Lõpmatult õhku peavad. Ehk peame siis graafiku alusel JJ-s käima ja käsipumba kolvivart painutama...
Kui keegi suudab eksponaadi enne mind puuduvate ratastega komplekteerida, andke palun teada. Sel juhul ei hakka kraami kadakate vahelt pealinna toimetama.
D. Metallov. Varurattavõidujooks! _________________ Haapsalu EPT
Liitunud: Aug 25, 2006 Teateid: 326 Asukoht: Harjumaa, Hüüru
Postitatud: N mär 15, 2007 11:04 pm Postita teema:
Mul peaks ka olema kaks velge, millel mingid lohvid peal. Pean vaatama kas need ka õhku peavad. Millal eksponaadi üleandmine on? _________________ Volgatu seltsimees
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis
volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest. volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida
kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.