Volgaklubi kodu Forums-viewtopic-Esimene GAZ 22
Kodu
Foorum
Galerii
Kontakt
Kuuluta
  


· Avalehele
· Klubi tutvustus
· Liikmete nimekiri
· Ürituste kalender
· GAZ Ajalugu
· GAZ Mudelid
· Volgad meedias
· Maailm ja mõnda
· Ümberehitused
· Tehnoabi
· Uudiste arhiiv
· Lingid
· Kasutajate nimekiri
· Foorum



Praegu on, 260 külastaja(d) ja 2 kasutaja(d) kes on praegu portaalis.

Sa oled Anonüümne kasutaja. Sa saad registreerida vabalt vajutades SIIA


Volgaklubi foorum :: Vaata teemat - Esimene GAZ 22
Galerii  Laadi pilte serverisseLaadi pilte  OtsiOtsi   ProfiilProfiil   Logi sisse, et kontrollida oma privaatsõnumeidLogi sisse, et kontrollida oma privaatsõnumeid   Logi sisseLogi sisse 

Esimene GAZ 22
Mine lehele 1, 2  Järgmine
 
Uus teema   Vasta sellele teemale    Volgaklubi foorum -> Lugejate autod
Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat  
Autor Sõnum
Dr. Watson
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Jan 10, 2006
Teateid: 542
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: P mai 12, 2019 2:46 pm    Postita teema: Esimene GAZ 22 Vasta viitega

On aeg!...
...alustada projektiga.
Varsti saab 14 aastat GAZ 22 omanikuks olemisest.
Selle aja peale vahetatakse
tänapäev juba korduvalt autosid.
Seega võiks ju ka "uue" auto saada.
Senisel Volgal saab just see kevad täis 10 aastat
aktiivset sõitu minu valduses.
Ehkki tehnika on hea, hakkab
kere esteetiline pool väsima - "elementaarne, Watson!"
Uut mahtuniversaali on vaja!
"Mõeldud, tehtud!"
Kuna GAZ 22 soetamiseks ostuloast jääb teatavasti
väheseks - "teadagi miks!" Läks kaua aega, et see masin saada.
Nagu ikka, kui soovid parimat, siis tuleb ka ise käpp külge
panna.
Nii juhtuski, et sain päris algusotsa GAZ 22-e.
Seetõttu ka teema pealkiri "Esimene GAZ 22".
Pilti saab näha sügise poole 2019 a. kalendrist!
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade
Dr. Watson
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Jan 10, 2006
Teateid: 542
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: P mai 12, 2019 3:34 pm    Postita teema: Vasta viitega

Volgad teel koju! Vabandust! See juhtus aga 2018 sügisel.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade
Dr. Watson
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Jan 10, 2006
Teateid: 542
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: P mai 12, 2019 4:57 pm    Postita teema: Vasta viitega

Vaatamata üsna ilusast väljanägemisest, tuleb ilmselt pool autot ringi keevitada...
Ehkki auto on ilmselt avariivaba, on tal u. 4 x küljekarpide kallal käidud keevitusega, keevituste liitekohtades ja vahel on ka roostet.
Kunagine omanik on autot väga kõvasti ringi ehitanud...
Antud juhul pole seespool tagumist U-raami isegi põrandat. Selle asemel oli kunagi 120 liitrine kütusepaak, lisaks parema tagatiiva taha oli sopistatud ülimalt praktiline VAZ 2101 tüüpi paunaga pagasipõhi, kuhu mahutati ära veel ~40 liitrine VAZi bensiinipaak. Milline luksus oli sellise kütusevaruga käia neli korda Ida-Saksamaal karavanhaagise ja kuuejalgsel katuse pakiraamil olevate õliraadiaatoritega.
Seoses lääne masinate pealetulekuga jäi see GAZ 22 klassikaliselt õue seisma millalgi 1990-te alguses
See tähendab, et keevitustöid saab olema rohkem kui küll...
Ja nii see masin harjutati pikalt mõttega, et ega tal pääsu pole - hakkme teda parandama. Esiteks mõned kuud kodus, siis töökoja (ajutise uue kodu) kõrval. Ja alates märtsist 2019 töökojas sees.
Sai kõigi osapoolte mõtted ja arvamused hoolikalt läbi arutatud ning nii see auto töösse läks
Alustasime küljekarpide ja küljeraamide väljavahetamisega.
Nagu ikka, enamus juppe tuli tublil töömehel ise teha... Õnneks oskab ta neid plekke suurepäraselt ise väänata, käänata, painutada, kaarutada...
Siin näide vasakust küljeraamist
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade
Dr. Watson
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Jan 10, 2006
Teateid: 542
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: E mai 13, 2019 6:41 pm    Postita teema: Vasta viitega

Siin pildil on näha hoolsamal vaatlusel, et põrandat seespool tagumist U-raami ei ole.
Aga muidu eemalt näeb masin ju viisakas välja?! Kõigest 10 a. tagasi tehtud kosmeetilised keretööd ja värvimine. Kuna selles töökojas on tegijad "pedandid" nagu ma vist ka ise olen..., siis läks projekt loomulikult maksimaalselt põhjalikuks. Kõik tuleb taastada võimalikult originaalilähedaselt.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade
Dr. Watson
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Jan 10, 2006
Teateid: 542
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: E mai 13, 2019 6:56 pm    Postita teema: Vasta viitega



Parem küljeraam esialgsel vaatlusel päris ilus ja originaalne. Küljekarbi ühendus tagaratta koopa servaga - siin on näha mitmete pealekeevitatud küljekarpide kultuurkihte. Tuli välja isegi tehase originaalkarbi jäänuk.

Vahepeal sai "mängitud" ka teiste autodega, mis ise väga liikuda ei soovinud. Neid me "aitasime kaasa".

Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade
Dr. Watson
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Jan 10, 2006
Teateid: 542
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: E mai 13, 2019 7:01 pm    Postita teema: Vasta viitega

Paraku aga ka parempoolne küljeraam oli päris läbi.
Õnneks tuli mul meelde, et olin kunagi ostnud parema küljeraami ulatusega tagasilla kohale. See saigi nüüd ära kasutatud. Eesmine pool küljeraamist on veel hea ja see jäi originaalsest liitekohast puutumata. Ehk teisisõnu varuosa sai külge tehase liitekoha järgi.



Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade
Dr. Watson
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Jan 10, 2006
Teateid: 542
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: E mai 13, 2019 7:15 pm    Postita teema: Vasta viitega

Siin on näha põhjalikult originaalkuju järgi taastatud A-piilari tugiposti põrandanurk, kuna oli läbi roostetanud ja uue plekiga üle keevitatud.


Vasakul pool tuli ka B-piilari posti nihutada/pöörata, et uksed ilusti istuksid ja keevitus sobiks tehase omaga. Seda oli keegi kunagi karpi vahetades rikkunud...
Ka paremat A-piilari posti tuli nihutada õigeks...
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade
Dr. Watson
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Jan 10, 2006
Teateid: 542
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: E mai 13, 2019 7:21 pm    Postita teema: Vasta viitega

Panin vahepeal ka ise käed külge. Sooviks ise ka rohkem teha. Aga paraku on muud tööd liiga palju...
Aga u. pool tulemüürist sai multitööriistaga puhastatud vanast mastiksist, mida oli sinna aegade jooksul lisatud paksult. Imeline tööriist. Vajab küll pikka kannatust, prille ja kõrvaklappe.
Aga ilmselt u. 2 kg kõntsa sai eemaldatud. Aga teha on veel kõvasti...


Nagu näha fotolt, käib käigukasti tunneli katteplekk maha. Enamikel 3. seeria Volgadel on see kinni keevitatud tehases. Vaid algusotsa ja 3. seeria ülemineku mudelitel käis see plekk lahti.


Viimati muutis Dr. Watson (E mai 13, 2019 8:06 pm), kokku muudetud 2 korda
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade
Dr. Watson
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Jan 10, 2006
Teateid: 542
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: E mai 13, 2019 7:30 pm    Postita teema: Vasta viitega

Üks hetk tuli ärev kõne... Ärevus kasvas.
Saabun tiheda töötegemise kõrvalt töökotta...
Vaatan - Volgal nina maha tõstetud...







Egas midagi... Paluti otsida uued poolraamid. Roosteaugud on koledad. Ja need olid muidugi varjatud kohtades.
Poolraamid ja seega kogu nina võeti maha vaid selleks, et kardaani vahepuki n.ö. U-kujuline tugiraam tuli välja vahetada koledate keevituslappide tõttu. Seda U-kujulist tugiraami saab korrektselt vahetada vaid ilma poolraamideta. Olin ju selle varuraami ka kohale vedanud. Seega tuli vahetada... Ja nii vanatehnika renoveerimise seaduspärasid arvestades tuleb ka eesmised poolraamid välja vahetada...


Siin siis uued poolraamid tükihinnaga 800- Uhhh!
See hind oli ka krooniajal päris hirmus. Aga oli vist tark tegu need omal ajal ära osta...
Tõin ka uued lonžeronid, kuna vasakut oli rikutud aku alusraami pikendamise teel - iseenesest küll viisakalt tehtud, jälgides tehase stiili. Paremale lonžeronile oli aga keevitatud pidurivõimendi kronsteinid ja see oli ka üpris roostes...
Lisaks sain katsetamiseks MTJ juhatajalt doonortükikese tagumisest U-raamist. Kuna GAZ22-l oli see läbimädanenud ja parandatud isetehtud plekkidest.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade
Dr. Watson
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Jan 10, 2006
Teateid: 542
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: E mai 13, 2019 8:11 pm    Postita teema: Vasta viitega



Siin pildil võiks aimatav olla uus U-kujuline tugiraam kardaani vahepukile. Hetkel kahjuks head pilti sellest pole.
Sedagi juppi pidi töömees ringi tegema, sest tehasest oli tal üks jupp eraldi külge keevitatud, varuosa aga ühe valtsiga...
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade
MTJ juhataja
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Aug 07, 2007
Teateid: 438
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: T mai 14, 2019 9:43 am    Postita teema: Vasta viitega

Selline põhjalikkus teeb kohe kadedaks. Hea on näha, et tõeline Volga-entusiast on tavaelus oma autoga sedavõrd palju eputanud, et peab endale juba järgmist sõidukit ehitama. Jõudu ja jaksu sulle ja su abilistele!
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Kaldi
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Dec 09, 2007
Teateid: 412
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: T mai 14, 2019 10:10 am    Postita teema: Vasta viitega

Jõudu tohtrihärra. Kas sellest tuleb 7-kohaline peresõiduk või meditsiiniline abimees?
_________________
Kaldi 5025 328
Annan ka ehitusabi
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Dr. Watson
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Jan 10, 2006
Teateid: 542
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: T mai 14, 2019 3:32 pm    Postita teema: Vasta viitega

Aitäh kiidusõnade eest!
Sellest tuleb tsiviilsõiduk. Ausalt öeldes ei teagi, kaldun arvama, et temast tuleb ilmselt pigem 5 või 6 kohaline sõiduk. 7 kohta tähendaks ebamugavat kõva ja kitsast keskmist istet.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade
Sven59
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Mar 31, 2005
Teateid: 115
Asukoht: Võrumaa

TeadePostitatud: K mai 15, 2019 8:21 pm    Postita teema: Vasta viitega

Tore näha, et sa margi, mudeli ja versiooni truu oled. Wink
Aga jõudu ja kannatust. Kui sa ta nüüd nii järeleandmatult ära teed, kas siis sõita ikka julged?
_________________
Tõde on kusagil olemas! Wink
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
mehann
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Oct 02, 2007
Teateid: 385
Asukoht: Harjumaa, Saku

TeadePostitatud: K mai 15, 2019 8:54 pm    Postita teema: Vasta viitega

Tsiteerides klubikaaslast: "Tubli mees". Võtsid korraliku pähkli pureda. Aga küll Sa hakkama saad!
Mehann
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Reasta teated eelmise järgi:   
Uus teema   Vasta sellele teemale    Volgaklubi foorum -> Lugejate autod Ajatsoon on EET Eesti talveaeg
Mine lehele 1, 2  Järgmine
Lehekülg 1, kokku lehekülgi 2

 
Hüppa:  
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis
Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis
Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis
Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis
Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis

volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.


Forums ©
Copyright © by Volgaklubi koduleht 2004
Kõik õigused reserveeritud