Volgaklubi kodu Forums-viewtopic-GAZ 24, 1986, must, mehann
Kodu
Foorum
Galerii
Kontakt
Kuuluta
  


· Avalehele
· Klubi tutvustus
· Liikmete nimekiri
· Ürituste kalender
· GAZ Ajalugu
· GAZ Mudelid
· Volgad meedias
· Maailm ja mõnda
· Ümberehitused
· Tehnoabi
· Uudiste arhiiv
· Lingid
· Kasutajate nimekiri
· Foorum



Praegu on, 218 külastaja(d) ja 2 kasutaja(d) kes on praegu portaalis.

Sa oled Anonüümne kasutaja. Sa saad registreerida vabalt vajutades SIIA


Volgaklubi foorum :: Vaata teemat - GAZ 24, 1986, must, mehann
Galerii  Laadi pilte serverisseLaadi pilte  OtsiOtsi   ProfiilProfiil   Logi sisse, et kontrollida oma privaatsõnumeidLogi sisse, et kontrollida oma privaatsõnumeid   Logi sisseLogi sisse 

GAZ 24, 1986, must, mehann
Mine lehele Eelmine  1, 2, 3 ... 9, 10, 11
 
Uus teema   Vasta sellele teemale    Volgaklubi foorum -> Lugejate autod
Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat  
Autor Sõnum
Sm. Autojuht
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Dec 09, 2007
Teateid: 520
Asukoht: Rapla mk.

TeadePostitatud: N apr 02, 2020 4:41 pm    Postita teema: Vasta viitega

Arusaadav ,tekst kuupüevale kohane...
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
mehann
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Oct 02, 2007
Teateid: 426
Asukoht: Harjumaa, Saku

TeadePostitatud: L apr 04, 2020 8:23 am    Postita teema: Vasta viitega

Väga hea, et väike arutelu tekkis. Kirjutage julgelt kui on teemakohast infot jagada. Sumbutajate osas on siis praegu selge, et päris selge ei ole, kumba sumpsi pandi. Auto põhja ja olemasolevaid torusid, pütte veelkord analüüsides mina mingit kinnitust ühes või teises suunas ei leia. Sm Gazik äkki saadab mulle sellest vanast 24-10 ne kataloogist paar pilti meili vai telefoni?
Minu autol on turvavööde rullide katted plastmassist, nagu 24-10 tel ikka. Ei teadnudki, et teistsuguseid olemas on. Esiistmete seljatugede nurgakatted on alumiiniumplekist ja kunstnahaga üle liimitud. Esimesel kaasreisija poolsel uksepolstril dokumenditaskut ei ole. Need kaotati vist juba 1984 aastal ära. Juhiuksel on mul ikka tasku olemas. Kas osadel 24 del siis on juhiuks ka ilma taskuta? Laesangade otsad muutusid ka 84 või 85. Enne olid kroomitud ja hiljem mustast plastikust katetega.

Tervitustega Urmas
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
mehann
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Oct 02, 2007
Teateid: 426
Asukoht: Harjumaa, Saku

TeadePostitatud: P apr 12, 2020 10:41 pm    Postita teema: Vasta viitega

Põrandavaibad läksid vanni. Oli mida välja uhuda. Välimised rooliotsad olid läbi. Teised esialgu vahetust ei vajanud. Rooliotsa sisu on vahetatav, jälle roheline mõtlemine. Kahjuks korduva vahetuse tulemusena venib otsa silm välja ja nii läks üks rooliots täiega vanametalli. Vahetatava kausi ülemine ava on ovaalne, see peab sisse pressimisel jääma keermestatud otsaga samasuunaline. Õnneks internett aitas selles osas selgusele jõuda enne paigaldamist



Pidurid said täidetud ja õhutatud. neljast kolm jäid peale. Ühes esirattas oli üks kolb kinni. see sai ära puhastatud ja korras. Tagapidurite mõistatuse üle sai ajusid ragistatud õhtu läbi. Esimese hooga arvasin , et samuti on silindrid kinni jäänud, või voolik, või pump. Aga oli jälle nii, et hommik tuli õhtust targem. Hea et lammutama ei hakanud, sest süüdlaseks oli tagumiste pidurite koormusregulaator, mis survet maha ei lasknud. Järsku on sellest, et auto on tõstuki peal ja sild ripub. Varem sõitmist ei seganud, seega vaatame kuidas tavaolukorras toimib ja vajadusel reguleerime.

Tagumised trumlid võtsin igaks juhuks maha sest olid peal vähe õlised. Õnneks oli seest kõik korras, kui välja arvata, et ühel poolele oli konserveerimismääre ilmselt soojaga valguma hakanud, ja kõik tavotiga ära rokatanud. Tavott ja liiv välja, ja rahuloleva südamega kokku tagasi. Kardaaniristid ka määritud, et poleks auto alla enam asja.

Kapoti all on juba peaaegu. Lõpuks on genekas paigas. Parandatud geneka kronstein, värvitud rihmaseib ja leitud ka sobiva pikkusega rihmad. Õhupuhasti komplekteeritud ja paigaldatud. Tosool sees, kuigi esimese hooga veel soojendusradiaator ilmselt ei täitunud. Puudu on veel paisupaak koos ilusa punase voolikuga. Pole õnnestunud seda voolikut hankida. Ladaka oma on originaalist u 20 cm lühem, see ei aita. Ja veel vaja mustast plastikust voldilist lõdvikut õhupuhasti otsa. Muus osas on valmis



Nädavahetuse esimese päeva saavutuseks ustele liisturing tagasi pandud. Teisel päeval sain tagaustele klaasid ette.



Jätkub...
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Dr. Watson
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Jan 10, 2006
Teateid: 602
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: T apr 14, 2020 1:19 pm    Postita teema: Vasta viitega

Ja Volga käivitamise päevaks (s.t. 18.04) saabki käima!
See võib päris hea tunne olla! Smile
Jõudu!
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade
mehann
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Oct 02, 2007
Teateid: 426
Asukoht: Harjumaa, Saku

TeadePostitatud: P apr 19, 2020 9:06 pm    Postita teema: Vasta viitega

Esimene sõit üle kahe aasta sai selle autoga ära tehtud. Üle hoovi ühest garaažist teise, aga siiski. Istmeid ja sisu veel pole, aga ei viitsinud enam lükata. Esimeste uste klaasid sain ka külge. Kuigi jah, ega see mingi selline mõnus ja ladus kokku klopsimine ei ole. Paras nikerdamine ja pusimine ja tunnid muudkui lähevad. Sisemised ukselingid koos lukkude hoobadega jätsin viimaseks. Ei tea kas oleks pidanud need siiski enne klaasitõstukeid paigaldama, sest esialgu tundus ukselinkide ukse sisse saamine üldse missn impassbl. Oleks Jürgen Veberi taht appi kutsuda. Aga no jonni ka ei jätnud. Esimestega sain vähe kiiremini hakkama, aga tagumistega oli ikka julmalt nuputamist ja nikerdamist. Endale teed ka, kõik liikuvad kohad vaja enne paigaldamist määrida ja poldid grafiitmäärdega sisse. Lada punane paisupaagi voolik siiski ulatas napilt ja ei olegi pikemat väga vaja. Ilus uus valge paisupaak ka.



Tevist kõigile.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
mehann
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Oct 02, 2007
Teateid: 426
Asukoht: Harjumaa, Saku

TeadePostitatud: N apr 23, 2020 8:44 pm    Postita teema: Vasta viitega

Musta hirvekese jaoks sai vastvärskelt komplekteeritud kasutatud ja paljuski täiesti mittekõlblikest algmaterjalidest taastatud ning poleeritud nosuke. Rohelised oleksid rahul, majandusinimesed mitte eriti. Tarbimist ei ole, käivet ka mitte.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
mehann
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Oct 02, 2007
Teateid: 426
Asukoht: Harjumaa, Saku

TeadePostitatud: T mai 05, 2020 10:39 pm    Postita teema: Vasta viitega

Aprilli viimastel nädalatel sai auto kallal kõvasti tööd tehtud. Kügede kummimatid koos liistudega paigaldatud. Turvavööd autol küljes. Turvavöödega oli väike esimene ehmatus, sest nad erinevad tehnoloogiliselt tänapäevastest. Vana vööd kassetist järsult välja tõmmates rullik tvaolukorras ei lukustu nagu tänapäevased. Uksepolstrite ülemised osad paigas. Tagumisi paika saada oli paras pähkel, nüüd juba tean kuidas lähevad. Keskmistele postidele katted peale. Jällegi oli turvavöö kinnitus tehases 3 mm valesse kohta keevitatud. Õnneks andis auku suuremaks uuristada nii, et midagi näha ei ole.



Armatuurlaua alused küljekatted ka paigas, polnudki väga hull. Parema papi pidin uue tegema, sest tulekustuti kinnitus või siis tehases tehtud papi ava olid 2 cm nihkes. Vasakut tuli tegelikult ainult natuke järgi aidata. Seal oli vaja enne paigaldamist eest ära võtta põrandal asuv tulede ümberlüliti. Samuti segas väga üks küljele paigutatud relee, selle nihutasin viltu ära, et ta nii katet hullusti väljapoole punni ei pressiks.



Kõigepealt tagaistme alusele raamile porolooniga kunstnahast peale. midagi keerulist ei ole, aga ikka selline sättimine ja nikerdamine. Tagumise istme alla tagasi originaalsed viltmatid. Tehases on nahaalselt tehtud ainult vasaku poole matid. Oleks ju võinud paremale poole peegelpildis tüki teha, kui keeruline see siis tehases ikka oleks olnud. Aga nii on. Tagaiste tervikuna oma koha ka tagasi, nagu ei olekski vahepeal sealt ära olnud.



Jätkub...
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
mehann
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Oct 02, 2007
Teateid: 426
Asukoht: Harjumaa, Saku

TeadePostitatud: K mai 06, 2020 7:55 am    Postita teema: Vasta viitega

Kardaanitunneli vaiba alla panin ka vildi, kuigi tehasest oli seal vist lapike porolooni. Turvavöö vastused paigas tagasi. see oli jälle paras jant. Poldi avad olid ju värvi ja mastiksit täis. Käepärast sellist keermelõikajat muidugi pole, sest minu mõõtmised tuvastasid poldi keerme mõõduks M 11x1,25. Eks ma saan ju aru, et kui tegemist oleks laitarbe kinnitusvahendiga, saaks garaazigeeniused neid polte vajadusel asendada suvaliste poltidega. Nüüd olin mina hädas. Osad poldid pressisin niisama oma keermesse, teste jaoks tegin tagavarapoldist abivahendi. Lõikasin relakaga lõikekettaga poldile sisse sooned, piki polti, risti keerme suunaga. Sellise asjaga saab keermed puhtaks. Vaiba sisse on augud 2-3 cm valesse kohta tehtud, krt venita neid sinna paika. Lisaks tahab vaip kogu aeg distantspuksi ja kere või siis puksi ja vastuse vahele jääda. Kuna tükike vilti oli veel järgi, siis panin selle käigukasti tunneli peale. Tean ennast nii palju, et ära poleks raatsinud visata aga ega selle tükikesega mingit projekti ka ei tee.



Käigukasti tunneli peale pestud vaip. Iluvõre ja kapotilukk tagasi oma kohal.



Olin juba oma optimismis arvanud, et ettevalmistavad tööd on kõik valmis. Aga magutoit oli kenasti viimaseks jäetud. Põranadamattide puhastamine porolooni jäänustest ja muust mustusest. Vahepeal oli ikka neid teisi kangemaid "matte" ka appi vaja, et kogu jama kummide küljest kätte saada.



Olge mõnusad.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Sm. Autojuht
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Dec 09, 2007
Teateid: 520
Asukoht: Rapla mk.

TeadePostitatud: K mai 06, 2020 5:44 pm    Postita teema: Vasta viitega

No napilt oleks jõudnud. Tasub edasi panna!
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
mehann
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Oct 02, 2007
Teateid: 426
Asukoht: Harjumaa, Saku

TeadePostitatud: K mai 06, 2020 5:58 pm    Postita teema: Vasta viitega

28.aprillil siis üle 2 aasta oma garaažis tagasi. Ja siis veel üks pesupäev.



Äkki seekord selle projekti asjade viimased vannitamised. Ukse polstrite alused kiled lõikasin vanade polstripappide järgi.



Pestud ja puhtaks kraabitud mattidele uued poroloonid alla liimitud. Pagasnikus tööriistanurgas taastatud algne olukord. Ei läinud seegi ilma väiksemat sorti äksenita, sest üks mutter tavotipritsi kinnitusklambri jaoks oli varuosatiival sündinud umbsena. See tuli muidugi välja alles komplekteerimisel. Parandamiseks soetas töökoda "ümber nurga" augu puurimise riista ja tehtud ta sai.



Pagasnikust veelkord pilt 1985-1986 aastale iseloomulikust varuratta kinnitamise torust. Uksepolstrite alla kiled, nagu neid tehaseski paigaldati.



Seejärel sai paigaldatud varem ettevalmistatud uksepolstrid. Neidki sai paigaldatud kaks korda, kuna esimene kord läksid meelest ära vedrud, mis käivad akna väntade alla. Kümme korda sobitasin ja siis üks kord puurisin polstri kruvidele augud ette. Kruvid ikka Retrodetali poest uued. Samast poest on tellitud ka uued tihendid uste külge. Uustoodang on välisel vaatlusel tehtud igati kvaliteetselt. Profiilid on õiged, esiustel ja tagaustel erinevad ning vasak ja parem pool peegelpildis. Sobisid kenasti uste uste külge ka.



Salong lõpuks koos, nagu uus. Salongi ahju all samuti 85-86 asta autodele iseloomulik kate. Kattel ja armatuuril on esiservas ilusad augud mis sobivad poltidega kinnitamiseks. Käsi ja võti sinna taha ei mahu ja keermeid armatuuris pole. Algul võttis nõutuks ja tegin ka kõne Martinile. Uurides jälgi kattel nagu mõni uurija ja sorides oma hallides ajurakkudes meenus, et kate oli lihtsalt painutades surutud armatuurlaua serva taha. Näide jälle kuidas tootmises asju ratsionaliseeriti.



Veel üks iseloomulik detail vaid ülemineku autole, esiistmete vaheline kolakast.



Töörahva püha läks töö tähe all, ja tõeline pidupäev jäi mulle 03. maisse. Auto on nüüd põhimõtteliselt valmis. Jäänud on mõned tipid täpid. Need saab ka siia hiljem üles täheldatud. Aga selle projekti valguses on need tõesti koresaba viimased karvad. Siin siis esimene välipesu peale nii öelda taassündi.



Väike kronoloogia ka. Auto veeres välja autokauplusest Volga 07. aprillil 1986. Omanik ostis auto vahendajate käest uuena samal kevadel, kuna ostuluba ei olnud aga raha oli. Perenaise väitel oleks saanud ka valida uute ukselinkidega Volga, aga kuna peremehe värvieelistuses oli ainult must, siis tuli leppida nupuga linkidega. Mina ostsina auto augustis 2006. Tagasihoidlik taastusremont algas aprillis 2018 ja lõppes 03. mail 2020.
Selle päeva puhul oli paslik avada viinapudel, mis oli auto ostmisel pagasnikus tagavararatta sees. Mis eesmärgiga peremees selle sinna pani, seda ma ei tea aga minul oli nüüd põhjus seda mekkida küll.



Lisan siia veel ka ühe ostukuulutuse. Nimelt on täielikust õnnest, loe komplektsusest, puudu turvavöö kinnituse kate B piilarile. Olen väga tänulik, kui keegi on valmis mulle sellise mõistlikel tingimustel loovutama.



Ikka tervitustega Mehann


Viimati muutis mehann (N mai 07, 2020 3:23 pm), kokku muudetud 2 korda
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Sm. Koomik
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Jun 28, 2015
Teateid: 28
Asukoht: Tallinn, Nõmme ja Pirita

TeadePostitatud: K mai 06, 2020 9:20 pm    Postita teema: Vasta viitega

Väga tubli töö Urmas, minu jaoks täiesti kosmos millega Sa hakkama said! Ühe vana auto uueks tegemine on suur töö ja see, et peale keretööde/värvimise oled kõik ise teinud. Igatahes tahaks juba oma silmaga autot näha.
Kilbid ka veel peale visata. Kas odomeeter jätkab edasi pöörlemist sealt, kus viimati pooleli jäi või alustab nullist:)? Ja küsimus kojameeste asendi kohta - kas nad võisid ka tehasest väljudes nii "üleval" olla või peaksid olema esiklaasi alaservaga paralleelsemalt?

Loodan et leiad peatselt turvavööde kinnituse katted ka. Sügav kummardus igatahes tehtud tööde eest ja tänud väga põhjaliku projekti kajastamise osas, nauditav ja inspireeriv jälgimine. Nüüd, kui hoog on sees, teed universaali ka kohe tutikaks:)?

Martin K
_________________
Eks´78 24
Eks´87 24-10
1989 hall 24-10
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Sm. Metalliotsija
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Dec 01, 2004
Teateid: 573
Asukoht: Käesalu, Keila vald

TeadePostitatud: N mai 07, 2020 7:09 am    Postita teema: Vasta viitega

Tervist.

Tsiteerin::
Turvavöödega oli väike esimene ehmatus, sest nad erinevad tehnoloogiliselt tänapäevastest. Vana vööd kassetist järsult välja tõmmates rullik tvaolukorras ei lukustu nagu tänapäevased.


Seltsimehe kimbatus on täiesti mõistetav ja vanatehnikamaastikul üldsegi mitte pretsedenditu. On esinenud juhtumeid, kus Volgasid tehnoülevaatusel seetõttu nö läbi kukutatakse. Ilmselge kontrollijate küündimatus! Reeglina on tegemist Norma turvavöödega seeriast RB9, mis tollal disainituna ei pidanudki kahetoimeliselt lukustuma. Kahetoimeliselt - rihmast energiliselt sikutades ja/või rullkassetti "tasakaalust" välja viies (sees olev puhkeasendis metallkuul laseb rihmarullil takistamatult pöörelda; kassetti kallutades või inertsjõududega mõjutades rull lukustub).

Seega ainus võimalus süsteemi kontrollimiseks on Volgaga vastu seina sõita. Rääkige see jutt ülevaatuspunkti töötajale ära ja paluge koostöövalmilt sobiv sein kätte juhatada. Võibolla saate keskmisest kiiremini tulema.


Aga sm. Mehanni must siledakarvaline loom... oi kurat...


D. Metallov.
_________________
Haapsalu EPT
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
mehann
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Oct 02, 2007
Teateid: 426
Asukoht: Harjumaa, Saku

TeadePostitatud: N mai 07, 2020 3:09 pm    Postita teema: Vasta viitega

Tänud kiidusõnade eest. Küll me varsti auto kõrval kokku ka saame. Spidomeeter läheb sedasi sealt, kus ta pooleli jäi, selle auto ajalugu lõpuks seegi. See nähtus, et kojamehed Volgade üldiselt kipuvad keset tuuleklaasi jääma häirib mind ka. Ma kontrollin kindlasti veelkord üle, kas luudasid saab nuudist madalamale paigaldada või mitte. Hoovastik koos mootoriga sai paljuski just selle sama asja pärast uus pandud. Kahjuks loksub uus hoovastik pea sama palju, kui vana. Kaalusin uued täpsed puksidki lasta teha, aga loobusin, sest mulle tundus, et tööasendis jäävad hoovad võllide suhtes nurga alla. Ja täpsete ilma lõtkuta pukside puhul kiiluks hoovastik lihtsalt kinni. Kogemustega volgameeste kommentaarid selle küsimuse osas on igatahes oodatud. Homme käin silla regullis ära ja siis panen kilbid ka külge. Madise soovitus, kuidas ülevaatuse töötaja neid turvavöösid kontrollida saab, pani mind küll kontoris valju häälega naerma.

Tervisi, kõigile
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Dr. Watson
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Jan 10, 2006
Teateid: 602
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: N mai 07, 2020 11:49 pm    Postita teema: Vasta viitega

Sm Mehann!!!
Te olete väga kange volgamees!
Üliilus masin! Imeline töö ja kajastus!
Järgmine kevad saab juba veel täiuslikumaks Volgat muuta - saab taotleda musta numbrit!

PALJU, PALJU ÕNNE ja MÕNUSAID KILOMEETREID!
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade
Reasta teated eelmise järgi:   
Uus teema   Vasta sellele teemale    Volgaklubi foorum -> Lugejate autod Ajatsoon on EET Eesti talveaeg
Mine lehele Eelmine  1, 2, 3 ... 9, 10, 11
Lehekülg 11, kokku lehekülgi 11

 
Hüppa:  
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis
Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis
Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis
Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis
Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis

volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.


Forums ©
Copyright © by Volgaklubi koduleht 2004
Kõik õigused reserveeritud