Volgaklubi kodu Forums-viewtopic-Gaz 24, hall, Zwanes
Kodu
Foorum
Galerii
Kontakt
Kuuluta
  


· Avalehele
· Klubi tutvustus
· Liikmete nimekiri
· Ürituste kalender
· GAZ Ajalugu
· GAZ Mudelid
· Volgad meedias
· Maailm ja mõnda
· Ümberehitused
· Tehnoabi
· Uudiste arhiiv
· Lingid
· Kasutajate nimekiri
· Foorum



Praegu on, 261 külastaja(d) ja 1 kasutaja(d) kes on praegu portaalis.

Sa oled Anonüümne kasutaja. Sa saad registreerida vabalt vajutades SIIA


Volgaklubi foorum :: Vaata teemat - Gaz 24, hall, Zwanes
Galerii  Laadi pilte serverisseLaadi pilte  OtsiOtsi   ProfiilProfiil   Logi sisse, et kontrollida oma privaatsõnumeidLogi sisse, et kontrollida oma privaatsõnumeid   Logi sisseLogi sisse 

Gaz 24, hall, Zwanes

 
Uus teema   See teema on suletud ja sa ei saa postitada ega muuta oma teateid.    Volgaklubi foorum -> Lugejate autod
Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat  
Autor Sõnum
Sm. Zwanes
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Feb 04, 2005
Teateid: 311
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: E veeb 14, 2005 12:06 am    Postita teema: Gaz 24, hall, Zwanes Vasta viitega

Olles Volgapisikust parandamatult nakatatud leidsin selle halli Volga.


Ükspäev helistas mulle keegi härra ja küsis kas mind huvitab üks Volga. Peremees soovis garaazi tühjendada ja kuna seal seisva imetabase Volgaga midagi mõistlikku teha polnud siis oli härra juba nõus masina odavalt ära andma või vanametalli viima. Kihutasin Rakverre masinat vaatama, ise mõeldes, et kurat, kui nii kaugele sõitma peab siis tühjade kätega sealt tagasi ei tule.

Rakvere linna vahelt hiivasin peale omaniku ja sõit jätkus garaaži suunas. Hakkasin kohe siis uurima, et mis masinaga tegu on. Selgus, et tema isa autoga, mille too oma pojale on „pärandanud”, st mingil hetkel kui vana ise enam sellega sõita ei viitsinud andis selle pojale ja see ei osanud sellega muud targemat teha, kui Tallinnast Rakverre sõita ja masina lõplikult garaaži ära parkida. Aasta oli siis 2001 või 2002. Isa aga oli Laevaremonditehase direktor (mitte kõige tähtsam nina, aga ilmselt siis mingi ordeniga tegelane aste allpool) ja see auto olla siis tema tööauto olnud. Hiljem isiklik omandus. Vist mainiti midagi ka autojuhi kohta, täpselt ei mäleta enam.

Jõudsime siis toredasse maamajja ja algatuseks neutraliseeris peremees alarmseadme - pani karusuuruse murdja lühema keti otsa, ja asus käokellasuurust taba avama. Uste tagant avanes üsna huvitav pilt: muheda punaka valguse käes keset igasugust kila-kola ja laes rippuvate saunavihtade all ta tolmukorra all seisiski. Helehall sinakas Volga.


Peremees sukeldus tagatuppa akut ja võtmeid otsima, ise muudkui pajatades, et peaks korralikult käima minema, kuna ta paar korda aastas ikka massinalle eluvaimu sisse ajab, et ämblikud turudest välja saada. Takseerin ümber auto ja esmapilgul tundub masin telefonijutust hulka paremas seisus olevat. Uksed käivad korralikult, värvil väikesed kahjustused, tagumine poritiib veidi muljuda saanud, sisu aga üliheas korras. Ei suuda ära imestada käetoe olemasolu esiistmete vahel! Ei ole minu silmad veel seda näinud. Tundub ka originaal olevat. Urgitsen ka tagumise käetoe välja, mis käib millegipärast täiesti arusaamatult keerulise hoovastikuga, nimelt tuleb loogikavastaselt alumist osa hakata välja sikutama selle asemel, et kogu tugi ülevalt alla väänata. Mnjah, Vene jahi eripära...

Vahepeal on peremees aku leidnud ja otsib ka laadija välja. Suskame aku peale, pumpame bensiini üles ja võtit. Vaatamata suht nutusest akust käivitub masin poole pöörde pealt ja jääb ilusti tuksuma. Tundub tõesti olevat hiljuti käivitatud. Üritame ka prooviringile minna, aga mõlema suureks imestuseks ei lahuta sidur. Diagnoos – siduri ülemine töösilinder on tühjaks lekkinud. Egas midagi. Peremees lubab vea parandada ja masina sõidukorda teha järgmiseks nädalaks. Lepime hinnas kokku ja mu helehall Volga pannakse taas luku taha ja pikendatakse murdjakoera tööraadiust.

Nädala pärast olen taas platsis ja jõuame kolm minutit enne ARK putka sulgemist paberid ümber vormistada. Tagasitee on elamus omaette, on ju tegemist esimese Volga juhtimiskogemusega peale õndsa Nõugogude aja lõppu. Masin on igatahes aus. Parempoolsele pedaalile astudes kiirendab täitsa usinasti, sidur töötab enam-vähem loogiliselt, harjumist vajavad pidurid – esimestele ristmikutele jäävad korralikud mustad jutid peatusteekonda ilmestama. Nimelt tahavad need ilma minu erilise entusiasmita töötada on/off režiimis: hakkab võtma kusagilt alt (vahetult enne objektiga põkkumist) ja siis kohe blokki! Linnast väljas saab veidike katsetada erinevaid olukordi, aga olgu armsale lugejale kohe ära öeldud, et kõrvaltvaatajale kahtlemata vägevat silmailu pakkunud pidurdusmanöövrid saavad inimliku külje alles pärast piduriklotside ja –õli vahetamist ja reguleeringut. Peale seda võib ka naisterahvas vabalt selle Volga seisma sundida (järele proovitud).

Maanteel sai igavuse peletamiseks ka kõiksugu nuppe ja kange näpitud ja absoluutselt ilma erilise üllatuseta sai nenditud tõsiasja, et ventilatsiooni hoovastik töötab vastupidiselt illustratsioonidele: selles asendis, kus õhk peab olema suunatud alla, tuhiseb see hoopis aknale ja vastupidi. Ilmselt on sellele apsakale kunagi ka jälile jõutud, sest minu teisel, juba 1979 aastal välja lastud Volgal on illustratsioonid teist pidi plekile stantsitud...

Mis veel huvitavat? Masinale sai tehtud korralik hooldus: jäin uskuma saarlaste Mosseliiga rallimehaanikute juttu ja vahetasin täiesti korralikud küünlajuhtmed ja küünlad moodsate vastu, vahetasin õli, jahutus- ja pidurivedeliku, kõik piduriklotsid, esi- ja tagasillas mitmeid pukse ja monteerisin ette korraliku metallvõre (millegipärast oli sinna topitud „moodne” plastikvõre). Selle masinaga sai ringi siblitud terve 2004 suve pea iga päev. Bensiinikulu linnas 14.5 ja maanteel (kiirusel spidomeetri järgi 110-115) 10.5 l/100. Sama masin osales ka Autolehe kuulsal loomkatsetusel, kus tänapäevastes testielementides võtsid omavahel mõõtu Volga, Žiguli ja Mosse. Loomulikult sai Volga esikoha hämmastavalt vaikse salongimüra eest ning kiirenduskatsetel polnud Volgale võrdset (muide, tehaseandmete järgi Mosse 1.5 liitrine mootor võtab vaata et rohkem bensiini kui 2.4 liitrine ja oluliselt raskem Volga), kaotajaks tuli jääda aga slaalomis ja pidurduskatses.

Slaalom oli muidugi omaette vaatamisväärsusJ. Kui Autolehe piloot pahaaimamatult Volgaga kurikatele lähenes, kogunes ka pealtvaatajaskond veidi lähemale kultuurisündmust kaema. Olgu ka kohe öeldud, et slaalom on siis aja peale vasakule/paremale lappamine kurikate teatud distantsil. Ei osanud aga keegi meist aimata, et Volga rooli lappamine sedavõrd mehist keha ja vaimu koostööd vajab, sest see, mis esimeste kurikate vahel toimuma hakkas, sundis kõiki ime tunnistajaid tuhatnelja põllu peale kaapima panema ja päid lendavate kurikate eest kinni katma. Nimelt ei osanud tänapäevaste masinate testimisega harjunud piloot kohe mitte aimata, et Volga roolilatt niiii pika käiguga on ja et juhi tool absoluutselt mingit külgtuge ei paku. Nii pidigi vaene kaskadöör korraga usinalt täiega vasemalle ja kohe seejärel paremalle ilmatut rooliratast lappama ise samal ajal kõigi kehaosistega kokpitist tuge otsides. Omajagu kabuhirmu sisestas piloodile ka külgaknast vaheldumisi paistev taevalaotus ja ohtlikult lähedale tulev asfaltimuster, mille põhjustajaks ei midagi muud, kui Volga mugavusreziimile häälestatud vedrustussüsteemid, mis masina kurikate vahel ahastamapanevalt öötsuma lubasid panna. Siinkohal võtan austusega mütsi maha nende meeste ees, kes omal ajal Volgaga rallit sõitsid... Proovige järgi, adrenaliinihullud!


Viimati muudetud Sm. Zwanes poolt (T veeb 15, 2005 6:41 pm), kokku muudetud 1 korda
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Sm. Punane Parun
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 09, 2004
Teateid: 311
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: E veeb 14, 2005 1:43 pm    Postita teema: Vasta viitega

Õnnitlused, Volga ilus kui ime. See Volga ju mingi aeg eelmisel aastal veel müügis ka oli aga ilmselt hakkas zwanesel ikkagi kahju seda kaunitari müüa. Minul hakkaks ka Laughing
_________________
Wolga - nur fliegen ist schöner...
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Külasta postitaja kodulehekülge
Sm. Zwanes
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Feb 04, 2005
Teateid: 311
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: E veeb 14, 2005 2:55 pm    Postita teema: Vasta viitega

Mnjah, tõele au andes, siis on mul endiselt soov see iludus kellelegi edasi müüa, kuna töölisklassi esindajale on kahe Volga pidamine, eriti neile mõlemile eeskujulike hoidmistingimuste garanteerimine liigne luksus Crying or Very sad. Sai suures Volgaviiruses veidi üle pingutatud kevadel:).

Lähiajal peaks teise (punase) Volga pildid ja saamisloo ka üles saama, see on plaanis suveks korralikult üles vuntsida.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Sm. Zwanes
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Feb 04, 2005
Teateid: 311
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: T apr 12, 2005 10:12 am    Postita teema: Vasta viitega

Seltsimehed!

Kahjatsusega pean austet kolleegidele teatama, et seesinane hall Volga ei ole enam minu valduses. Autol on nüüdsest uus omanik ja uus asupaik Tartus. Loodame, et ka uus omanik Volga seltsi ridades üles astub!

Ma ei teagi mis selle teemaga nüüd teha: jätta see alles või uue omaniku nime alla ümber tõsta? Seltsimehed administraatorid, teie otsustada.

Sm. Zwanes
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2717
Asukoht: Tallinn Nõmme

TeadePostitatud: T apr 12, 2005 10:17 am    Postita teema: Vasta viitega

Las see jutt jääb alles, Sm.Zwanes.

Ent kuna sinu side selle autoga on lõppenud, paneksin teema edasiseks aruteluks lukku ja jääme ootama, kas uus omanik leiab aega oma autost kirjutada.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Reasta teated eelmise järgi:   
Uus teema   See teema on suletud ja sa ei saa postitada ega muuta oma teateid.    Volgaklubi foorum -> Lugejate autod Ajatsoon on EET Eesti talveaeg
Lehekülg 1, kokku lehekülgi 1

 
Hüppa:  
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis
Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis
Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis
Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis
Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis

volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.


Forums ©
Copyright © by Volgaklubi koduleht 2004
Kõik õigused reserveeritud