Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
Postitatud: N sep 22, 2005 5:20 pm Postita teema:
Siin siis lähteülesanne. Täiesti tavaline koduõu Nõmmel. Niisuguses asendis oli ta seisnud juba paar kuud.
Esmalt loomulikult ideoloogiakontroll ning projekti eeskirjadele ja kõlblusnormidele vastavause kontroll. Rajoonikomitee esindajad saabusid kohale ilma numbrimärkideta Volgaga.
Üsna kerge vaevaga lasi emake maa auto küljest lahti ning loom veeres garaazi ette. Seal sai maha pestud paari kuu tolm ja männivaik. Jube töö.
Garaazis algas kleeppiltide eemaldamine autokerelt ning kere töötlemine erinevate keemiatega, saamaks sealt kätte asfalti, pigi, õli, vaiku, orgaanikat jm taolist.
Keemilisele töötlemisele järgnes demontaaž. Selgus, et Gaz 3102 tagatulede tehase poolt paigalatud tihendusmaterjalist ei piisa. Soppa ja vett tungib sealtkaudu ikkagi pakiruumi ning vajalik oli täiendav tihendamine. Silikooni eemaldamine oli päris vastik.
Siledaks ei ole seda autot enam võimalik ajada. Noh, vähemalt kerge vaevaga mitte. See polegi eesmärk, ega siit mingit klassikut enam ei sünni. Oluline on vaid see, et tekidada värskem välimus ja et värv peale pidama ka jääks.
Kes oleks osanud arvata, et see auto veel kunagi midagi niisugust läbi peab tegema.
Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
Postitatud: E sep 26, 2005 10:38 pm Postita teema:
Jätkame järjejutuga.
Mootor on autolt maha tõstetud ja ootab paigaldamist analoogsesse musta värvi isendisse. Gaz 21 rehv hoiab mootorit suurepäraselt püsti.
Kerega kisub asi tolmuseks. Töid teostame kiiresti ja lohakalt. Tuleb tunnistada, et antud juhul eirame igasuguseid häid auto värvimise tavasid. Eeltööd põhimõtteliselt ei tee. Jämeda paberiga saab auto karestatud ning suuremad augud täis pandud. Mõlke ja ebatasasusi välja ajama ei hakka. Pole lihtsalt sellist aega ja energat enam, et viimsele teekonnale saadetava auto keret siledaks ajada. Pritspahtlit ja kruntvärvi ei ole plaanis kasutada, sest see läheks olukorda arvestades liiga kulukaks. Saab selline nagu saab.
Ikkagi läheb asi põhjalikumaks kui tahtsime. Tagauksed on täiesti läbi roostetanud ning seal pole enam isegi kohta, kuhu pahtlit panna. Uksed tuli eemaldada ja altääred ära keevitada. Värvimistööde lihtsuse huvides eemaldasime ka esiuksed. Alt nurgast paistab karbitäiteks lastud makrofleks - üks populaarsemaid vahendeid autoehituses.
Armatuurlauda on samuti vaja teise auto jaoks. Seega tuleb see tervelt kätte saada.
Kohutav, milline laga siia maha jääb. Kuna eesmärgiks on ehitada väljanäitusele sobilik Gaz 3102-te meenutav makett, mitte sõidukõlbulik auto, siis hiljem pole enam plaanis elektrijuhtmestikku tagasi panna.
Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
Postitatud: K sep 28, 2005 4:27 pm Postita teema:
Täna on tähtis päev. Abivägi saabus
Viimane vaade Ämari lennuvälja teeneka lennuinstruktori Nikolai Zilini beezile Volgale. Ilus lapiline. Korraks hakkas isegi kahju, et temast enam beezi autot ei saa. Seal peal oli nii palju beezi värvi, et kihte kokku lugeda ei jõudnud. On aeg revolutsiooniks.
Vaade köögiaknast. "Nu blin, need ullud värvivad jälle autot!!!" Naabrimutt jooksis pesu nöörilt ära tooma, kuna vana Volgat värvides sai ta ilmselt kelmika hallides toonides ihupesu. Minu meelest väga ilus.
Vaade kambrisse. Väga mõnus punane õhk. Nüüd tean, mis tunne on klaaskuulil Flora sifoonvärvi pudelis. Meenub Robi Volga värvimine kinniste uste taga, kus tööde lõpuks oli nihuke kuul peas, et Volga kere voolas eest ära, kui püstoliga lähenesin. Garaazi taga irvitasid kurjad päkapikud.
Kuna kruntvärvi ei kasutanud, tekkis probleem, kas värv ikka teeb lapilise auto ilusti punaseks. Pärast esimest kihti oli küll tunne nagu oleks vesivärvidega võõbanud. Oleks ikka pidanud rulli ja pruuni põrandavärviga tegema, nagu vanasti kombeks. Ei karda vihma, pesemist ega mehaanilist kulumist.
Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
Postitatud: N sep 29, 2005 5:41 pm Postita teema:
Vahepeal sai tegeletud ka detailidele uue väljanägemise andmisega. Näiteks väga koledad tagatuled. Pole vaja teha muud, kui need ilusti koju viia, vannitoa põrandal lahti monteerida ning seebi ja harjaga puhtaks pesta. Ettevaatust harjaste alt pritsiva seebivahu eest.
Pärast garaazis kasutada moodsaid poleerimisvahendeid, viltkäia ning tuled on jälle nagu uued.
Analoogse kuuri läbis ka esivõre. See ikkagi auto nägu ning peab olema sirge ja veatu.
Garaazist välja aetud auto nägi päevavalges ehmatavalt punane välja. Isegi pasknäärid ei julgenud enam üle sm Mirski krundi lennata. Aga vahet pole. Sihuke ta tuli.
Paigaldanud esivõre tekkis juba kissis silmadega vaadeldes auto nägu
Aga salong ... no ei ole ilus. Ei ole. Nagu seesamune orkaan ... mis hiljuti seal Kuubast mitte väga kaugel möllas, oleks üle käinud.
Viimati muudetud Sm.Tihhonov poolt (N sep 29, 2005 6:08 pm), kokku muudetud 1 korda
Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
Postitatud: N sep 29, 2005 6:02 pm Postita teema:
Sugugi mitte kõik vajalikud detailid auto komplekteerimiseks pole veel olemas. Võlgneme tänu heatahtlikele inimestele, kes on avaldanud soovi oma õlga alla panna sellele mittetulunduslikule üritusele ning toetanud varuosadega.
Keskladu kirjutas välja kollased udutuled. Veidi tuhmid ja roostekahjustustega, kuid selle auto jaoks täpselt sobivad. Ühelegi restaureeritavale autole neid nagunii enam ette ei pane.
Positiivne seltsimees, kelle nimi on Andrus kinkis meile enam vähem kobeda Gaz 3102 armatuurlaua. Tegemist on huvitava doorik armatuuriga, mis oleks justkui poole valmimise pealt liinilt maha kukkunud. Mitmed vajalikud augud on tegemata, kinnitusklambrid puuduvad üldse, kindalaeka koht on jäänud sootuks välja lõikamata. Kui teda veidi kohendada, sobib ta ideaalselt.
Sm. Mirski kinkis tuliuued teemakohased numbrimärgid.
Veel vajame ükskõik millises korras originaal päritolu Gaz 2410 plastik rattakilpe. Kuidagi ei taha suvalisi Taiwani kilpe paigaldada. Kui kellelgi on mingitel tingimustel pakkuda, siis oleksime tänulikud.
Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
Postitatud: N okt 06, 2005 9:17 am Postita teema:
Auto põhimõtteliselt valmis. Jäänud on puhastustööd ja üksikute viimaste detailide paigaldus. Hetkel puudu veel järgmised asjad:
- rattakilbid Gaz 2410 - 2 tk
- originaalrehvid 205/70 R14, ükskõik kui kulunud, 2 tk
- Gaz 2410 keskkonsool koos tuhatoosiga
- tagaluugile kiri "VOLGA"
- kobedad esiistmed või siis vähemalt peatoed
Pärast väikest viimistlemist oleme valmis auto üle andma.
Hetkel ongi suurim probleem auto transportimine Järva Jaani. Muuseumipapa pakkus välja, et ta tuleb ise järgi ja veab jäiga ühenduslüliga ära. Ise aga kardame, et tänu pehkinud tagaosale ei talu see auto enam iseseisvat veeremist mööda Peterburi teed. Suure tõenäosusega vajub tal tagaosa hoopis ära. Ja see puur on mõeldud ainult seisvat autot õiges asendis hoidma.
Teda peaks vedama treileri peal, sest siis saab tagaosale pakud alla panna.
Kas Volgaseltsi ühisrindena suudame finantseerida tema transporti Järva Jaani?
Viimati muudetud Sm.Tihhonov poolt (N okt 20, 2005 12:29 pm), kokku muudetud 1 korda
Liitunud: Dec 01, 2004 Teateid: 575 Asukoht: Käesalu, Keila vald
Postitatud: N okt 06, 2005 4:50 pm Postita teema:
Kas auväärt seltsimehed teavad juba rääkida ka masina viimse teekonna maksumusest, nii umbkaudselt? Ühisrinne peaks ikka väljaminekule vastu pidama...
Silm on vesine, kui näen, et ei ole puuduvaid varuosi võimalik eraldada... üritan siis väikesest üliõpilasepajukist nii palju kõrvale panna kui võimalik. Olen kasvõi terve kvartali maalt saadetud kaalikate ja naerite peal!
Punase "Volga" nimel, edasi, seltsimehed!
D. Metallov. Olude sunnil nüüdsest taimetoitlane.
Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
Postitatud: N okt 06, 2005 6:00 pm Postita teema:
Sõiduki veokulude arvutamisega tegeleb praegu sm Mirski, kes avaldab survet treilervedudega tegelevatele seltsimeestele. Just nimelt seltsimeestele, sest rahaihalejatest kapitalistidega pole mõtet rääkida.
Edasi-tagasi sõit on umbes 250km. Loomulikult on kõik oodatud Volga järel lippude ja vimplitega marssima.
Las seal Järva Jaanis rahuneb veidi. Praegu nad ehitavad sinna raudteed ja käivitavad peatselt trammiliini. Muhuklubi läheb sinna samal ajal veel ühte muhku kasima. Kui see kõik läbi saab, siis on meie kord, viime Volga ja loodame näiteks sauna saada. Või saamekäia kordamööda trammis kella tiristamas.
Tihhonov
... 1973. aasta järel tabas kapitalistlike riikide töölisi inflatsioon ja hinnatõusud, samal ajal kui meil läks kõik ülesmäge. Vott.
Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 747 Asukoht: Tallinn
Postitatud: N okt 06, 2005 10:09 pm Postita teema:
Mnjah. Oled sa sm. Tihhonov ikka täiesti kindel, et seda autot sinna niiväga tahetaksegi. Võtsin täna aega ja kirjutasin amf-i oma arvamuse. Nagu ettearvatult kartsin, noorsandid minust aru ei saanud, v.a. muuseumipapa.
Isiklikult soovitan - võtame selle operatsioon Õ-ga aja maha. Pealegi - kas sul buldooserijuhi load on?!
Lugupidamisega
Sm. Tasku
Ãœmmargune trammivagun on ilusam kui kandiline trammivagun!
Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
Postitatud: R okt 07, 2005 11:24 am Postita teema:
Muuseumipapa näib ise väga huvitatud olevat sellest autost. Vähemalt nii olen ma siiani tema jutust aru saanud. Murettekitav on muidugi see, et kui automoto pioneerid jätkavad sama rada ning hakkavad järgmisena näiteks elektrirongi päästma või leiavad merepõhjast vana reisilaeva, siis ummistavad nad selle platsi igasuguse rasketehnikaga nii ära, et sinna rohkem ei mahu. Pealegi muutub siis sealne keskkond (bussid, traktorid, teehöövlid ja millest kõik veel juttu on olnud) sõiduautode jaoks kuidagi ebasõbralikuks. Hirm on ka, et kui on kitsas siis võib mõni roostes leivaauto omaenda raskuse all kokku vajudes Volgale peale kukkuda.
Samas oleks minu arvates vajalik see auto eeskujuks anda. Et varjupaigas seisev sõiduk ei pea ilmtingimata välja nägema nagu osake loodusest, vaid võib ka särada. Äkki siis kunagi hakkavad automoto noored raha koguma mitte selleks, et roomiktraktorit põllumehe käest ära päästa, vaid selleks et mõni sealne eksponaat paremase korda viia. Muhuklubi vist juba tegeleb sellise valdkonnaga ning näiteid on vist veel? Mitte, et see 3102 midagi erakordset oleks, kuid ta on kindlasti järgmine tasand. Lõputult neid romusid ju Järva Jaani ei mahu, ning see Volga ja mõned näited veel peaksid hakkama andma eeskuju, kuhupoole see varjupaik võiks areneda. Eesmärk oleks see, et viimaks hakkaks vanatehnika huvilistel piinlik igasugust rämpsu sinna vedada ning äkki hakkab toimuma selektsioon.
Liitunud: Nov 09, 2004 Teateid: 311 Asukoht: Tallinn
Postitatud: E okt 10, 2005 9:43 am Postita teema:
Toonitan jätkuvalt, et sm. Punase Paruni autotreiler on saadaval EVS õilsate eesmärkide teostamiseks (Muuseumipapa juurde vedu) ning seda muidugi mõista tasuta. _________________ Wolga - nur fliegen ist schöner...
Liitunud: Nov 06, 2004 Teateid: 1209 Asukoht: Tallinn, Nõmme
Postitatud: K okt 26, 2005 8:55 pm Postita teema: Kui kahe silma vahele jäi
Juhin tähelepanu.
Kuna isiklikes kogemustest tean, et 17" monitoriga ei pruugi alati avalehelt uued uudised kohe paista, siis selle auto saaga on laupäeval saamas uue peatüki.
Seltsmehed, lugege huvitavat artiklit grusiinide lambafarmist ja paljust muustki põnevast. Ja käige regulaarselt valimas, vabandust hääletamas.
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis
volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest. volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida
kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.