Liitunud: Nov 10, 2004 Teateid: 160 Asukoht: Tartu-Võru
Postitatud: R jaan 28, 2005 9:03 am Postita teema: Re: Gaz 3102 (must), Martin
Neid pilte nähes muutusin hetkega kadedusest roheliseks ja unerahugi
on jäädavalt rikutud!
Hea, et sellised volga-iludused nüüd TUBLILE seltsimehele kuuluvad
Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 747 Asukoht: Tallinn
Postitatud: R jaan 28, 2005 6:08 pm Postita teema:
Juhin seltsimeeste tähelepanu asjaolule, et samast piirkonnast ja suisa samast kohast, sai ca kuu aega tagasi ära "päästetud" veel üks 3102. Tookord olid aga tõelised ekstreemolud. Lumi poolest põlve, puhub vinge tuul, et kätte saada konkreetset autot, selleks pidi ära pukseerima või lihtsalt, toore jõuga, ära lükata veel kaks 24. Uhh! Kokkuvõttes - saime hakkama! Ja veel poole ööni kaikusid mul kõrvus tollase treilerimehi kähisevad hõiked: keera rool vasakule, raisk! Hõikasin talle korra vastu, et ALMAVÜ Autokooli eesrindlasele niimoodi ei öelda. Pärast seda tõmbus tagasi. Kokkuvõttes - oli tore vanatehnikaüritus!
Aga fotol maa - aluses garaazikooperatiivis juhin seltsimeeste tähelepanu sm. Tihhonovi väga peenele stiilitajule, s.t. ka boksi number on loomulikult 31!
Lugupidamisega
Sm. Tasku
Aitab spekulatiivse vaheltkasu eest huvilistel hankida kasutatud Gaz - 3102.
Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
Postitatud: R mai 13, 2005 5:00 pm Postita teema:
Kergitame loori ja näitame rahvamassidele mõne fotosalvestuse sellest masinast ka päevavalges.
Piltidel siis enne Motorexile minekut. Puuduvad rattakilbid ja esinumber. Sel hetkel, kui tegin need pildid, nägin ka ise ESIMEST korda seda autot päevavalges. Ostsin ta kottpimedas, kõik selle aja seisis ta mul hämaras garaazis kus kah suuremat pilti autost ei saanud.
Praegu ootab auto 12klapiga mootori paigaldust ja veermiku töid. Sel suvel võib ta küll sõitma saada, ent üritustel ma temaga osaleda ei kavatse. Jäägu järgmiseks aastaks kah mõni rosin. Pealegi, ehk jõuab talvel üle värvida ja lainetavad küljed sirgeks ajada.
Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
Postitatud: T nov 22, 2005 6:19 pm Postita teema:
Viimati käis see auto värske õhu käes märtsikuus, kui ta vägivaldselt garaazist välja kisti, hallitus seest välja pesti ning Motorexi autonäitusele viidi. Meenutuseks väike slaid.
Pärast seda seisis masin puutumatult hämaras garaazis. Vahepeal on hangitud auto jaoks mõned osad, vaikselt on hakanud selguma auto ajalugu ning tekkinud on mõtted auto edasise saatuse kohta. Üks vajalikumaid ja samas rariteetsemaid leide on olnud tuliuued 3102 originaal plekist ilukilbid.
Olen kohtunud ühe huvitava, emakeelena vene keelt rääkiva, mehega, kelle nimi jääb tema omal soovil laiemale ringile saladuseks. Lisaks Julgeoleku Komiteele ning Ministrite Nõukogule on ta töötanud ka Gorki autotehase esindajana Eesti NSV-s. Tema kaudu on kogunenud palju huvitavat infot Eesti NSV juhtkonda teeninud autodest ja ka meie riigis olnud V8 Volgade kohta. Muuhulgas on põnev teada, millal saabus estisse simene Gaz 3102, kes üldse said ENSV-s esimesena 3102-d, mis järjekorras autod seisuselt madalamatele kohtadele liikusid jne. Tema abiga siis selgitan ka oma auto ajalugu.
Täpsemalt ei julge hetkel midagi väita, kuna ei suuda oma väiteid dokumentaalselt tõestada. Üks on kindel, et sellel autol on olnud peal raadiojaam Rossija, mida kasutati teadaolevalt ainult Julgeolekukomitee esimehe, Ülemnõukogu Presiidumi esimehe ning Keskkomitee esimese sekretäri ja nendega otseselt seotud inimeste autodes. Lisaks saatejaamale oli auto pakiruumis nn "must kast", mis šifreeris teksti ning läbi õhu liikus ainult arusaamatu mulin. See välistas pealt kuulamise. Samuti oli sellisel autol peiteantenn, mis sarnanes täpselt tavalise antenniga. Tavapärast valge munaga katuseantenni või tagastange küljes olevat piitsa ei olnud. Ikka selleks, et miski ei reedaks, et tähtsal autol ka eriside peal on. Selle auto küljes kunagi olnud raadiojaama säilmed on jõudnud mainitud tuttava abiga minu valdusse ning lähevad autole taas külge. Pilt ka raadiojaama puldist.
Aga niipalju siis vahepealsetest arengutest. Hetke pärast jätkame hilisemate uudistega.
Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
Postitatud: T nov 22, 2005 7:17 pm Postita teema:
Ostsin selle auto sisuliselt ilma mootorita. Tal oli peal Gaz 24 mootor, mis oli ootuspäraselt 3102 all lõhki läinud. Auto originaalis taastamine eeldas kindlasti tõrvikkamber mootori hankimist ja paigaldamist. Kuna seda mujalt hankida ei õnnestunud, sai soetatud terve GAZ 3102, kes oli lahkesti nõus doonoriks hakkama. Doonorist järele jäänud osadele andsime kenama väljanägemise ning temast sai Järva Jaani Vanasõidukite Varjupaiga eksponaat.
Auto oli seisnud aastaid juba enne mind. Pärast pikka hoo võtmist veeretasime nüüd sm Mirski abiga musta 3102 viimaks garaazist välja. Eesmärk on läbida auto ennistamise esimene etapp, ehk panna ta lihtsalt liikuma. Ühe hooaja peaks temaga niisama liiklema, et mõista paremini selle auto plusse ja miinuseid, leida tehnika kitsasohad ja temaga lihtsalt koostööd harjutada.
Esmalt tuli sõiduk pukseerida remondikohta. Selleks peaks (pimeda ajal) teatavasti vähemalt tuled põlema. Esimest korda üldse paigaldasin autole aku ning veendusin, et elektrisüsteem on täiesti surnud. Aisad elumärgid olid õlirõhu signaallamp, kaugtuled ning kindalaeka valgustus. Mitte ükski muu tuli ei põlenud, suunad ega avariituled ei vilkunud. Kojameestest, salongi ventilaatorist ja muudest headest lisadest rääkimata. Jubeda jukerdamise järel saime põlema tagumised gabariidid, paigaldasime ohukolmnurga ning sõitsime nööri otsas minema.
Esimene sõidumulje (nööri otsas) selle autoga oli üsna kõhedust tekitav. Mürasummutus on kuhugi kadunud, rehvimüra kostis niimoodi sisse, nagu oleks põhi üldse puudu olnud. Esimesed pidurikettad on kõverad. Esisild on vedel ja ebamäärane isegi väikestel kiirustel. Ei midagi head.
Vähemalt nägi ta järgmisel hommikul päevavalges hea välja.
Ülesvõte sarjast "Täiesti tavaline koduõu". Oleks selline pilt avanenud aastal 1985, oleks ilmselt naabrid veidi ärevil olnud.
Tarisime 12klapiga jõuallika käru peal õue, ning pesin ta esmalt õlist ja sodist puhtaks. Oma tund aega tööd, harja ja pintsliga.
Loom veereb käsivintsi abiga sisse. Ees ootab vana mootori eemaldamine. Tõenäoliselt on siin rohkelt üllatusi varuks. Lõhkised käed ja üle keeratud poldipead on vaid osa sellest.
Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
Postitatud: K nov 23, 2005 12:42 pm Postita teema:
Vana mootori eemaldamine osutus üle ootuste hõlpsaks. Kõik poldid avanesid esimese korraga, ilma erilise pingutuseta. Umbes kahe tunni töö järel lebas vana mootor garaazi põrandal. Mootori plokis oli üsna muljetavaldav auk. Sealt välja käinud keps oli nähvanud ka starterile niisuguse litaka, et see oli oma kinnitustest lahti murdnunud. Saksalne iseloomustaks antud olukorda ühe sõnaga - totalschaden
Volga kapotialune oli paksult õli ja igasugust jama täis. Sellises keskkonnas ei ole võimalik tööd teha. Lükkasime auto tagasi õue ning pesime kapotialuse survepesuriga korralikult puhtaks. Kohati tuli õli ja nõgi alt välja ka auto originaalvärv - hall.
Töö jätkus garaazis. Põhiline tegevus oli jätkuvalt detailide puhastamine. Aga töömeeleolu oli hea. Meelelahutuse ja visuaalse heaolu huvides kruvisime autole külge ka uued udutuled.
Liitunud: Feb 24, 2005 Teateid: 413 Asukoht: Kuusalu Autobaasi värav
Postitatud: K nov 23, 2005 1:45 pm Postita teema:
Kas see hall pole ehk korralik kruntvärv. Nimelt ka GAZ 14 tüüpi sõiduautodel kasutati halli krunti, mis oli oma kvaliteeti arvestades, ilmselt välismaa oma. Must pealisvärv ei nakkunud õlistes kohtades, nagu mootoriruum, kapoti sisekülg jne, selle halli krundiga kuigi hästi ja kippus maha kooruma.
Liitunud: Nov 06, 2004 Teateid: 1203 Asukoht: Tallinn, Nõmme
Postitatud: K nov 23, 2005 4:47 pm Postita teema:
Jah tegu on nimelt välismaise laevakrundiga, mida Gorki autotehas inglismaalt sisse vedas, vastukaubaks ei antud rublasid ja kulda vaid 2105'i trobikond. Jälgede hämamiseks turustati neid seall lada Riva nime all.
Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
Postitatud: R nov 25, 2005 5:43 pm Postita teema:
Mootor on ette valmistatud installatsiooniks. Käigukast ühendatud külge. Ettenägelikult vahetasime kastis ka õli. Pärast selgus, et see oli loomulikult viga. Mootorit paigaldades vajus käigukasti poolne ots alla ning õli hakkas tagumisest otsast välja nirisema. Auto all mootorit õigesse kohta juhtinud sm Mirski sai endale suurema osa kasti õlist sülle, varrukast sisse ja muist ilmselt ka krae vahele. Noh, puhas õli, pole hullu.
Kui käimas oli tihe töö, lendas äkki pirinal garaazi Voimlemise Kärbes, otsaees ohule viitav kiri "nutcase" (tõlk. - pähklijuhtum) ja hakkas viivitamatult autot tuunima. Jube tüütu elukas oli. Soovitus - kui kusagil neid Voimlemise Kärbseid veel näete, lajatage kohe piitsaga. Meil endal piitsa polnud, nii et Kärbes sai nähvaka salongiradika voolikuga.
Liitunud: Nov 13, 2004 Teateid: 1325 Asukoht: Tartu
Postitatud: R nov 25, 2005 6:03 pm Postita teema:
Ostan kokku 3102 õhufiltri kaani.
PS:Endal pole vaja, aga et Tihhonovi autole ka ülejäänud kolmele veljele ägedad kilbid peale saaks. _________________ AADU KADAKAS
psü-psühhiaater(suiti maal, enamust aega hullumajas) Abiliin ja nõustamine GSM 534 97951
Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
Postitatud: E dets 12, 2005 6:23 pm Postita teema:
Viimase laupäeva eesmärk oli jõuda niikaugele, et autoga omal jõul garaazist välja sõita. Pärast mitu tundi kestnud nökerdamist jõudsime niikaugele, et ühendasime aku klemmid ja keerasime ärevalt võtit.
Kui ma poleks ise selle mootori jõul Tartus ära käinud väidaks ma, et see mootor ei olegi kunagi töötanud. Käima ta igal juhul ei läinud. Bensiini tuleb, säde on, kuid rohkem ei midagi. Seega tuleb ohates avada raamat: B. Klebanov, V. Kuzmin, V. Mašlov "Autode remont" I ja II koide ning alustada autoremondi põhitõdede tuupimisest. Kasuks tuleb ka teos "GAZ 3102 PEMOHT". Eksamitöö saab ilmselt olema tõrvikkambermootori kolme kambriga karpa reguleerimine. Isegi kogenud Min Nõukogu autobaasi mehaanikud kasutasid nende mootorite puhul ainult kõige ropumat venekeelset "oskussõnastikku".
Liitunud: Nov 10, 2004 Teateid: 160 Asukoht: Tartu-Võru
Postitatud: N jaan 26, 2006 9:06 am Postita teema:
Näe, sm Tihhonov jälle ajakirjanduse huviorbiidis.
KGB šefi ameti-Volga kevadeks jälle rivis
Allar Viivik
LIHTNE AUTO: «Tegelikult on KGB juhile kuulunud Volga suhteliselt tagasihoidlik,» räägib Martin Ruud eriside antenni ja juhtpulti näidates. Tema sõnul oli julgeolekul ka nn. tankivariant. Volgale monteeriti peale Tšaika mootor ja tšekistid said kihutada kuni 160 km/h.
Tiina Kõrtsini
Eesti Volga Seltsi üks eestvedaja Martin Ruud remondib kevadeks ENSV julgeolekukomitee eelviimase esimehe Karl Kortelaineni auto.
«Mul on nõrkus Nõukogude-aegsete riigiautode vastu,» tunnistab Martin Ruud, miks ta Karl Kortelaineni musta Volga kaks aastat tagasi soetas ja seda nüüd renoveerib. Volga tuli tehasest 1984. aastal. «Tahan esialgsete töödega ühele poole saada maiks,» räägib Ruud, et seejärel kolib auto okupatsioonimuuseumi, vahetades seal välja praeguse lihtsa Volga.
Värvimine ja suurem remont jääb järgmisse aastasse.
Julgeolekukindrali kandilise kerega ning tõrvikkambersüsteemi mootoriga 3102-seeria Volgat ei saanud osta ükski eraisik. Neid tehti vaid tähtsamatele võimuritele.
«Konkreetse auto loo olen püüdnud seigapäraselt teada saada. Mind aitas andmetega omaaegse KGB autobaasi juht,» kinnitab Ruud. Baasi juhilt kuulis Ruud ka seda, kes ja kuidas kasutasid eriraadiosaatjat.
Eriti kõrgel nomenklatuuril olnud raadiojaam nimega Rossa. «Pakiruumis oli kast, mis šifreeris kogu teksti,» teab Ruud ja lisab, et eriside olnud ENSVs ainult EKP, Ülemnõukogu presiidiumi ja KGB juhtidel.
Väliselt ei reetnud auto millegagi, et tal on peal mingi šifreerimisseade, ja «musta kasti» praegu alles pole. Küll hankis Ruud endale antenni ning salongi juhtpuldi. Antenn kinnitati paremale esitiivale. «Selline ühes tükis pulk,» näitab ta antenni.
Kindral Kortelaineni Volga kandis valitsuse märki 0160 EST. «Esimesed kaks numbrit näitasid klassi. 00-d olid eriteenistuste Tšaikad ja ZILid. 01-d oli KGB, EKP ja Ülemnõukogu juhtide autod,» teab Ruud. Väiksemad juhid sõitsid ringi 02- ja provintsiülemused 03-seeriatega.
ENSV ülemuste ametiautodel polnud erilisi mugavusi. «Minibaare ja lisaistmeid polnud. Soomusklaase või topeltpõhja samuti mitte,» räägib Ruud. Näiteks EKP juht Karl Vaino sõitis ringi nahkistmetega Volgal ja Standardis tehti sellele eritellimusel sametkatted.
Välise ilu eest hoolitsesid kroomitud nn. keskkomitee rattakilbid, millest lihtrahvas nägi vaid und.
Kokku peaks autofänni andmetel Eesti registrites olema paarkümmend 3102-seeria Volgat. Nende hulgas on ka Karl Vaino ja Arnold Rüütli omaaegsed tööautod.
Ajatsoon on EET Eesti talveaeg Mine lehele 1, 2, 3Järgmine
Lehekülg 1, kokku lehekülgi 3
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis
volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest. volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida
kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.