Suur oli minu üllatus, kui Restauraatorite Päevale kiirustades minu GAZ-21 Kurtna tsiklimuuseumi lähistel elumärgid minetas. Juhtisin masina kindlalt teepervele, mootor seiskus. Mootorikatte alt immitses auru, oli tunda tugevat põlemata bensiini lõhna. Miski sisises kurjakuulutavalt. Haarasin istme alt pulberkustuti, ning pärast lühidat ja ettevaatlikku olukorrakontrolli avasin kapoti... Vanaema hallide juuste nimel! Karburaatoris "kees" mulinal bensiin, mis täitis mõlemad lõõrid kuni õhuklapini! Kollektor oli väljastpooltki üleujutatud. Tähtis oli mitte kaotada pead...
Õnneks mootor jahtus, osandasin käepäraste vahenditega karburaatori. Ujuk oli fikseerunud alumises asendis, nõelklapi tihend välja veninud ja riknenud. Mida teha? Lõin kontakti kohaliku külamehega, üritades kaubelda tükikest jalgratta ventiilikummi (äraproovitud rats). Ei läinud läbi, mees sõitis jalgrattal "Jaguar", mis kasutab teist tüüpi ventiile. "školniku" oli ta aga paar päeva varem prügimäele saatnud. Blin...
Mootorit käivitades uputas pump karburaatori kohe üle, ühe ujukiruumitäiega ei õnnestunud aga palju liigelda. Siis meenus seltsimees Orjoli tähelepanek GAZ-24 päevilt: häda rikkis bensiinipumbaga ja selle vastu võitlemine.
Asusin tegutsema. Tühjendasin aknapesupaagi veest, täitsin bensiiniga. Aknapesu- ja bensiinitorustiku ühendasin pärast peenfiltrit. Bensiinipumba küljest eraldasin sinna suubuva torustiku ja sulgesin vastavad otsad.
Mootor käivitus eeskujulikult, täitsin ujukiruumi aknapesupumba abiga. Sõites oli juba tunda, kui ujukiruum tühjenema kippus, sellele vastasin omapoolse nupulevajutusega. Ja kõik toimis! Sõit vanatehnikaüritusele möödus gaasipedaali ja aknapesurinuppu harmooniliselt mõjutades, ühesõnaga viperusteta. Kohale jõudnud, otsisin sobiva leti, mille alt loovutas müüja taskukohase hinnaga M-412 karburaatori. Osandasin sellegi, vihmasajus, pakiruumiluugi varjus. Nõel ja tihend olid korras, sobitasin need kohe "Volga" karburaatorisse. Masin käivitus, lekkeid ei täheldanud, vaid bensiinitase jäi pisut madalaks.
Alustasin sõitu Tallinna poole, üle 55 km/h ei saanud - ujukiruum ei jõudnud täituda. Sellest hoolimata saabusin tervelt kohale.
Oli tore vanatehnikaüritus!
Liitunud: Feb 24, 2005 Teateid: 413 Asukoht: Kuusalu Autobaasi värav
Postitatud: E okt 03, 2005 8:16 am Postita teema:
Kummaline on tõdeda, et minuga juhtus mõned päevad varem täpselt samasugune juhus. Kuna olin sel hetkel kääpirekka IZ 2715-011 roolis ja mitte Volgaga, siis ma sellest siin seinalehes ei teatanud. Kuid ometigi tekitab minus kahtlust kuidas sellised asjad saavad juhtuda inimestega ja nende kasutatava tehnikaga peaaegu üheaegselt.
Minul ei olnud Restauraatorite Päeva käeulatuses ja parandasin oma auto ära kseset Kunderi tänavat umbes tunni ajaga.
Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
Postitatud: E okt 03, 2005 9:02 am Postita teema:
Sm. Metalliotsija. Mina hindaksin Teie viimast saavutust käesoleva hooaja leidlikkuse esinumbri vääriliseks. Volgaomanik peab leidlik olema ning ei kaota pead üheski olukorras.
Ãœhtlasi:
Ma olen uhke meie esivanemate üle. Nad sõitsid ju kogu aeg niisuguste autodega ja teistsuguseid ei olnudki. Aru ma ei saa, mismoodi omal ajal professorid, filoloogid, raamatupidajad jm taoliste elukutsete esindajad oma sõidud üldse sõidetud said. Kust oleks näiteks algklasside laulmisõpetaja tulnud selle peale, et viia toide läbi aknapesupaagi ning hiljem pakiruumis osandada Moskvitsi varukarburaator.
Ma mäletan ise, kuidas ma valge särgiga keset peatänavat Volga gaasihoovastikku paigaldasin. Aga pruuni ülikonnaga pedagoog ei saaks ju sellise teoga hakkama. Või kuidas mul sugulasel oli Veerenni tänaval ühtäkki JerAZ-il kaks käiku korraga sees ning JerAZ oli nagu punn p...ses keset teed kinni. No kuidas saab olla autol kaks käiku korraga sees?
Ja venelane võitis veel niisuguse tehnikaga sõja?
Liitunud: Dec 01, 2004 Teateid: 575 Asukoht: Käesalu, Keila vald
Postitatud: P mai 07, 2006 5:54 pm Postita teema:
Teate, ma ei üritanudki seekord "Volgaga" Tagadi maile sõita. Liikusin hoopis kodumaisel raskemootorrattal K-650. Edukalt kohale ma taaskord ei jõudnud. Nagu läinud sügisel, nii ka täna: paar kilomeetrit enne sihtkohta hakkas mootorist kurjakuulutavat tiksumist kostma, mis kolksumiseks üle läks. Kõik see juhtus mõne sekundi jooksul. Peatasin masina. Käivitusvändast liigutades liigub väntvõll teatud maa ja siis peatub mingi takistuse taga. Korra on säärane katastroof sellele masinale osaks saanud, siis kohtus vasak sisselaskeklapp kolviga, klapisäär kõverdus, juhtpuks deformeerus. Mis seekord häda on, selgub tuleval nädalavahetusel. Seniks tülitasin teeäärseid elanikke oma murega ning kauplesin rattale varjualuse. Üritusele sõidutas mind tuttav välisturist.
Üha enam saab selgeks, et karburaatori nõelklapi tihendid ei "rikne" iseenesest. Klapid ei kuku mingi "rikke" tõttu silindrisse. JerAZ-il ei lähe "kogemata" kaks käiku korraga sisse. Siin on miskit teoksil. Kodanikke saboteeritakse.
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis
volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest. volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida
kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.