Liitunud: Nov 04, 2004 Teateid: 1137 Asukoht: Tartu
Postitatud: L mai 06, 2023 9:59 am Postita teema: Kaasaegsete määrdeainete spetsifikatsioonid kõigil Volgadel
Tere, seltsimehed,
Kuna endagi Volgal üle aastate taas hooldus ees, sündis plaan täiendada nii GAZ 24 kui GAZ 21 ja 2410 ja miks mitte teistegi mudelite tutvustusi volga.ee seinalehe põhisektsioonis kaasaegsete määrete spetsifikatsioonide, standardite ja markidega. Samas ei tahaks ma oma tarkusest täiesti suvaliselt enda autol kasutatavaid asju (nt mootoriõli "nii mesine kui poes leidub", piduriõli DOT4 ja muu selline umbluu) sinna kirja panna, sest need võivad õigeid vahendeid teadvate vanatehnikahuviliste arvates ka täiesti valed olla.
Seega on mu üleskutse ja küsimus, kas oskame siinkohal leida konsensuse nii mootori-, käigukasti-, tagasilladiferentsiaali kui piduriõli osas, mille julgeks vastavate mudelikirjelduste juures avalikult "soovitatavaks" teha?
Sel juhul oleks ka noorematel vanatehnikasõpradel märksa julgem tunne poes käia ja neid autosid hooldada, sest "Volgaleht nii ütleb".
Aitäh!
Parimate soovidega,
Sm. Västrik _________________ Jõudu annab A-76
Liitunud: Nov 13, 2004 Teateid: 1326 Asukoht: Tartu
Postitatud: L mai 06, 2023 8:13 pm Postita teema:
Ma pigem mingis konkreetses osas ei oskaks kindlat välja pakkuda.
See on nagu õlle soovitamine- kes Originaali, kes Premiumit.
Teooria ütleb, et pane hobiautole parim. No näiteks mootorile täissünt õli. Vanakooli mootorispetsid ütlevad seepeale, et jookseb tihendeist "kui kurnast läbi" ja pane ikka mineraal jne. kordub ka teiste määrdeainete puhul. _________________ AADU KADAKAS
psü-psühhiaater(suiti maal, enamust aega hullumajas) Abiliin ja nõustamine GSM 534 97951
Postitatud: N mai 11, 2023 11:58 am Postita teema:
Tere
Juhtnööridega seinalehte panustada ei oska aga kontrolliks jagan oma valikuid. Mul 1972 24-l sees selline komplekt, hea meelega võtan vastu kriititkat, kui midagi võiks olla paremini lahendatud:
1) mootoris Liqui Moly 1096 Touring High Tech Motoröl 15W-40 (seda saab näiteks Saksa Amazonist üsna soodsalt);
2) tagasillas Liqui-Moly GL5 LS SAE 85W 140;
3) käigukastis Shell Sprirax GX Gear Oil 80W;
4) piduriõli BSK.
Liitunud: Nov 04, 2004 Teateid: 1137 Asukoht: Tartu
Postitatud: N mai 11, 2023 2:10 pm Postita teema:
Hei,
Panen ka omalt poolt kritiseerimiseks ja täiendamiseks kirja hüpoteesi, et selline komplekt võiks vanaautohuvilise masinasse nii GAZ 24 kui GAZ 2410 kui isegi tõrvikmootoriga GAZ 3102 puhul sobida:
Mootoriõli
Mineraal.
Originaalile vastab SAE 10W30, kuid kui autot nagunii kasutatakse enamasti suvel, kasutan ise ja soovitaks kõige harilikumaid SAE 10W40 või SAE 15W40 õlisid, mis kannatavad paremini kõrget temperatuuri ja madalal temperatuuril on enamvähem samade omadustega.
Käigukastiõli
Mineraal.
Originaalile vastab SAE 80W90.
Soovitaks mudelilehel näiteks transmissiooniõli vastavalt standarditele SAE 80W90 ja GL-4 (ja ka GL-5).
GL-4 sisaldab väidetavalt vähem koormuse talumist soodustavaid lisandeid ja on sünkronisaatoritele parem kui vaid GL-5 standardile vastav õli.
Tagasilla peaülekanne ehk reduktor ehk diferentsiaal
Mineraal.
Originaalile vastab SAE 80W90.
Soovitaks mudelilehel transmissiooniõli vastavalt standarditele SAE 80W90 ja GL-4 või GL-5.
Tagasilla puhul on GL-5 ok ja võibolla isegi parem, aga kui üks õli ostmine nagunii, võib sama osta nii käigukasti kui tagasilda.
Pidurid BSK või DOT4 vastavalt sellele, millise õliga on enne sõidetud.
Ise sõidan GAZ 24-l DOT4 õliga ja ma arvan, et 2410 ja 3102 võivad olla pigem DOT4 masti autod, aga kindel ei ole ja seega oleks selles osas enne soovituste jagamist selgust tarvis.
Kui õli tüüpe segada või vahetada, võivad pidurisüsteemi kummidetailid rikneda ja BSK peaks olema teoreetiliselt vist mansettidele ja üldse kummidetailidele leebem.
Sidur BSK või DOT4 ülalpool piduriõli juures toodud põhjustel ja asjaoludel.
Ilmselt tasub ka lisada, et rooliotste, jagajavõlli jms määrimiseks kasutatav Litol-24 ei pruugi samuti igas õlipoes enam saadaval olla ja selle asendamiseks kõlbab vabalt mõni suhteliselt vähespetsiifiline universaalne mineraalmääre.
Gaz 21 kohta aga ei oska ma üldse midagi öelda.
Seega paluksin 21-meestelt lisateadmisi ja mõistagi ka täiendusi olemasolevale informatsioonile, mille mudelipõhiselt kättesaadavaks muudaksime.
Aitäh!
Parimate soovidega,
Sm. Västrik _________________ Jõudu annab A-76
Liitunud: Jan 10, 2006 Teateid: 768 Asukoht: Tallinn
Postitatud: E mai 15, 2023 8:03 pm Postita teema:
Vägev algatus!
Eks tõde on kusagil vahepeal!
Mina olen enda 22-e piduri-sidurisüsteemis (ühine anum) tarvitanud edukalt viimased 11 aastat DOT-4 õli. Kunagi sm Mirski ütles kuldsed sõnad, et kui miskit juhtub, siis DOT-4 on pea igas bensujaamas saadaval. BSK-d aga igalt poolt ei saa!
Tookord sai terve süsteem läbi puhutud, st BSK-st puhtaks tehtud ja lisatud DOT-4, mis töötas 10 a. Siis lõpuks väsis siduri peapump ära ja asendasin uuega ja ikka DOT-4-ga. Eelnevalt leotasin mitu komplekti peapumba kõiki mansette üle ööpäeva DOT-4-s konservikarbis. Need mansetid, mis säilitasid kumjad omadused, läksid peapumpa. Paar manseti hakkasid justkui tahmaga sõrmi määrima ja need praakisin välja.
Ja pidurisilindrid on vahetatud kaasaegsete samasuguste vastu, mis on juba ettenähtud DOT-4-le.
Minu auto aastane läbisõit on ~5000-8000 km ja kõik toimib.
Projektiautosse panin aga kalli puhta DOT-5 (mitte DOT-5.1!), mis väidetavalt on eriti kummisõbralik ja osta saab seda vähestest poodidest. Siingi leotasin mansette enne paigaldust kontrolliks.
Mootorites olen kasutanud poolsünteetilist Castrol GTX Ultraclean 10W-40 A3/B4 õli. Kuid just sain eriti suurtelt vanatehnika asjatundjatelt soovituse kasutada siiski mineraalõli suurema viskoossusega, et õli igalt poolt läbi ei imbuks arvestades ka seda, et hobiautodega üldiselt k?ige suurema pakasega tavaliselt ei sõideta. Seega ostsin täna Motonetist Comma Classic 20W-50 mineraalõli, mis on tehtud just 60-te, 70-te ja 80-te autodele.
Käigukastis ja tagasillas olen kasutanud tänapäevaseid transmissioonõlisid.
Esisilda määrin mõne ehk veidi parema määrdega ja peab vastu küll, kui regulaarselt määrida (minu puhul 3-4 x aastas).
Tervitades,
W
*) Selline mulje, et külma autoga liikuma hakates lähevad käigud pehmemalt ja kergemalt sisse. Kuuma mootoriga on vaja rohkem meelitada.
Seepärast sai varutud ja on plaan sel suvel proovida käigukastis paksemat mineraalset õli, mis on tehasesoovitusele lähemal kui üldlevinud GL4 85W90, s.o
REKTOL Gear 300
SAE 85W-140
API GL-3/4
**) DOT4 või DOT5 kasutamise kohta ei ole foorumitest selget eelistust leidnud. DOT4 on hügroskoopne DOT5 mitte. Mõlemad vedelikud on mõeldud kasutamiseks hermeetilises süsteemis. Ja nagu üks isemõtleja kirjutas: mõtle ise, mida eelistada - kas pidurivedelik sisaldab vett või loksub vesi torustikus.
Parimat
Riho
5096391 _________________ Teadmised praktikasse!
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis
volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest. volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida
kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.