Liitunud: Oct 02, 2007 Teateid: 470 Asukoht: Harjumaa, Saku
Postitatud: L mär 30, 2019 9:15 am Postita teema:
Proovivärvimine on tehtud jah samas ruumis. See tolm mis seal tuligi ei sega. Niikuinii tuleb kõik uuesti üle lihvida, matistada. Eesmärk on üles leida täiendavat pahteldamist vajavad kohad. Mulle endale ka üllatuseks on ta juba proovivärvi alla päris ilus. Lõppvärvimise jaoks on meil eraldi selleks ehitatud ruum. Professionaalset kambrit ei ole, aga maaler teeb seal väga ilusat tööd.
Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
Postitatud: T apr 02, 2019 8:34 am Postita teema:
Proovivärvi all oleks hea lasta tal nüüd umbes kuu või veel parem kaks kuivada. Elu on näidanud, et värvi all olevad kihid elavad oma elu veel jupp aega peale värvimist ning paari kuuga kuivavad lihvjäljed ja pahtlisaared sisse. Eriti hea oleks teda alustava kevadpäikse käes praadida.
Lootus on, et kui ta on lõpuni ära kuivanud ja siis veel üle lihvida/värvida, võiks lõppvärvi all järelkuivamisi enam mitte tekkida. _________________ Terve aasta poole aastaga
Liitunud: Oct 02, 2007 Teateid: 470 Asukoht: Harjumaa, Saku
Postitatud: N mai 09, 2019 9:00 pm Postita teema:
Reportaaz tuleb väikese hilinemisega aprilli tegemistest. Uksepolstrid said kokku liimitud. Otsitud pagassipõhja luuk puhastatud ja värvitud.
Viimasel hetkel tuli meelde, et mõni auk oli puurimata. Küljekarpidesse iluliistu augud ja karpide alumisse äärde tungraua kohtadesse tehnoloogilised sälgud.
Nagu räägitud, on vaja kõiki asju puhastada vanast värvist või sodist, kapoti tihend näiteks. Ukseproov veel igaks juhuks enne värvimist.
Matiks lükatud kere päikese käes peesitamas.
Päev hiljem juba kest lõpuks vävitud ja jälle päikest võtmas. No hakkab lubama.
Tagumise aknalaua katte all pole tehases porolooniga priisatud. Puhastasin vanast sodist ja liimisin uue porolooni. Panin suurema tüki, täies ulatuses. Saagu siis parem, või mitte.
Liitunud: Oct 02, 2007 Teateid: 470 Asukoht: Harjumaa, Saku
Postitatud: E mai 13, 2019 7:03 pm Postita teema:
Läigib ilusti jahh. Turbot tegema ei hakka. Lasen vanakooli vabalthingava taktis mõnuga. Esiteks tahaks teha üks kord ja korralikult. Teiseks ei taha või ei viitsi kaksendneli - seitse selle ainsa projektiga maadelda. Läheb jube tippspordiks muidu.
Tulemüüri müraisolatsioon on suhteliselt hävinud, nagu tavaliselt.
Nõukogude autotööstusel oli müraisolatsiooniks kasutada juba moodne materjal poroloon. Audi tehases pidi samal ajal läbi ajama tõenäoliselt veel jäätmetest toodetud vildiga. Pildil olev vilditükk on pärit 1980 aasta Audi 100 st. Kuigi mõtlesin autole paigaldada algsele sarnase uue porolooni, siis esimese hooga ma kaubandusest sellist 20 mm paksust porolooni ei leidnud. Valikusse jäi spetsiaalne materjal, mille hinnaklass mulle ei sobinud, ja veel selline munaresti profiiga spetsiaalne helisummutuse poroloon. Selle viimase siis valisingi. Uudishimuliku inimesena tegin ka väiksese katse. Panin raadio mängima ja katsin kõlari esmalt Audi vildiga, teiseks moodsa ostetud porolooniga. Vahe oli tuntav. Helisummutuse poroloonist kostis läbi vaid vaikset bassi, samal ajal läbi vildi oli kuulda ka vaikset heli. Arvestades muidugi seda, kui palju Volga tulemüüri helisummutuses on avasid, ja kui väikest osa see tulemüürist katab, siis erilist tulemust ma päriselus just ei oota.
Pedaalidetaguse papi tegin uue. Ahju taguse jätsin vana. See on nii hästi kere järgi õigesse kujusse vajunud, et tundus mõistlik tagasi panna. Porolooni lõikasin ka täpsemalt ja suuremad tükid, kui tehases.
Soojenduse ahi laiali ja seest liiv ning porolooni tükid välja.
Seest puhtaks ja uute porolooni tükkidega kokku tagasi.
Ventilatsiooni luukidele ka poroloonist uued tihendid. Kokku ja riiulisse oma aega ootama.
Liitunud: Oct 02, 2007 Teateid: 470 Asukoht: Harjumaa, Saku
Postitatud: E mai 13, 2019 7:49 pm Postita teema:
Tegeleme edasi pehmete väärtustega. Saagi aru, kas dermantiin oli ka tehases nii arvel, või misjaoks osad salongi katted kilest on lõigatud. Pesin nad kõik puhtaks. Tagumise istme esiserva katte alla käib ka poroloon. Teagi kuidas lihtsam on teha. Kas poroloon kunstnaha peale liimida ja siis kere külge või siis enne poroloon pleki külge ja siis dermatiin sinna otsa. No vaatame.
Kilest on tehtud tagaistme seljatoe taha rattakoopa peale käivad ribad ja tagumise ukse ja rattakoopa vahelise tüki katted. Tehnoloogiliselt peaks olema vasakud ja paremad tükid. Peegelpildis. Tegelikult on tehases minu autole paigaldatud tükid mõlemad ühe poole omad. Selleks et neid kasutada olid ühe poole tükid pandud pahupidi. Huvitav oleks teada, kas neid ei tehtudki paremat ja vasakut, unustati üldse toota, või siis oli just sel hetkel otsa saanud, kui minu auto konveieril vastavasse kohta jõudis. Igatahes panen nende samadega kokku ka. Kuumaõhu püstoliga saab kortsu vajunud kiled kenasti sirgemaks tagasi.
Natuke elektritöid ka. Kus läks pistikus klemm katki ja kus oli isolatsioon kahjustatud.
Pudinate puhastamine. Kui auto on justkui värvitud, siis neid väikseid juppe, mis kõik vajavad puhastamist ja värvi tuleb aina juurde
Kui muidu on minu arvates Volgal kõik jupid musta värvi, eriti mustal Volgal, siis neli asja on tehases värvitud tumehalliks. Praegu rohkem ei leidnud. Isegi õhupuhasti klamber, kuigi õhupuhasti on must. RAL kataloogist sobib toon RAL 7021, ehk maakeeli mustjashall.
Veel üks pinu liivapritsis puhastatud osasid. Siinkohal kiidan Männikul tegutsevat ettevõtet Pritsipoisid. Ei tasu käsitsi neid asju nühkida. Viimased keredetailid said 02. mail värvi alla. Maaler sai pisidetaile 2 korralikku kambritäit. Nüüd on need ka ehk nii tahedad, et saab kokku korjata.
Liitunud: Oct 02, 2007 Teateid: 470 Asukoht: Harjumaa, Saku
Postitatud: P juuni 02, 2019 3:42 pm Postita teema:
Tähhid lähevad seekord uute kapotihingede ja luku eest Markole. Asju oli värvikambris palju aga ei viitsi enam nii hoogsalt pildistada.
Nähtavad poldid ja seibid said ka värvitud. Õnneks polte väga palju polnudki küll aga seibe oli omajagu.
Lätlaste käest ostetud bensupaagi punnil on plommimise tarvis auk ja paagi küljes vastav kõrv. Eks ta oli omal ajal asutustes või armees vajalik. Igatahes on sellest lahendusest millalgi loobutud, sest minu auto originaal paagil sellist asja enam ei olnud. Pagasniku täis ilusaid vidinaid.
Suure tüki kallale veel ei ole jõudnud. Lasin siin vahepeal ennast ka remontida ja praegu on vaja taastuda. Tegelen pisiasjadega. Jube tüütu on, aga mis teha. Must ja kole pidurisüsteem pulkadeks, jupid puhtaks ja siis juba värvitud pulgad kenasti määrdega uuesti kokku tagasi.
Leidsin riiulist õige aastakäigu signaalid. Samuti puhtaks ja oma aega ootama. Eks ta selline varjatud ilu on.
Siduri peapump ja pedaalid samuti ette valmistatud. Siduri pumba ja tulemüüri vahele käib kataloogi järgi tihend. See on enamusel autodel kaduma läinud. Tegin uue.
Liitunud: Oct 02, 2007 Teateid: 470 Asukoht: Harjumaa, Saku
Postitatud: T aug 06, 2019 10:12 am Postita teema:
Jupp aega ei ole olnud mahti siia midagi postitada. Ja tegelikult on töö sellel suvel jubedalt Volga ehitamist seganud, nii et ega paljust polegi pajatada. Vaikselt olen midagi siiski nokitsenud. Uus värvitud bensupaak sai komplekteeritud ja alla pandud.
Rool ja pedaalid sisse, et oleks parem manööverdada. Tagasilla piduritorude ajutiseks kinnituseks olnud nipukad asendasin originaalse plekiriba + splint kinnitustega.
Esimesed kroomdetailid ka paika. Ja muidugi katuse ühenduskoha katted.
Need vaja ju enne laepolstrit ära panna.
Kapoti all marutasin 2-3 päeva. Kõik juhtmed, pistikud releed ja nii edasi olid värviga koos. Puhastasin ära ja taastasin kunagise olukorra. Kõik jubinad on millegipärast tehases paigaldatud einevate peadega ja pikkustega kruvidega. Enamus aega läks piltidelt ja kataloogidest otsimise peale, et kuidas ikkagi õige on asju kokku panna. Minu 86 aasta ülemineku autol on juhtmed veetud ikka natuke teisiti, kui puhtal 24-jal või 24-10-l. Osa asju sai 2-3 korda ringi tõstetud, enne kui rahul olin.
Salusii tross enne ja pärast puhastamist.
Paisupaak sai peale pesu ilus, aga voolik tuleb uus otsida. sellisena päris tagasi ei taha panna. Puuvillane kangas kaablikimpude ümber on aja jooksul kohati kahjustada saanud. Kasutasin parandamiseks Tesa riidest teipe. Nähtavates kohtades sellist pehmet ja karvasemat, ning põrandal mati all siledam.
Siin siis kaablid enne ja pärast teipimist
Soojenduse õhusuunaja oli katki. Vaja kuidagi korda saada. Plastmass peaks ju sulama. Selleks otsisin välja Kurtna vanavara laadalt soetatud kasutama tinutuskolvi. Ei sobi ju volgamehele uued tööriistad. Kõigepealt tuli kolvi pistik töödelda euronõuetele vastavaks.
Kõigepealt sulatasin servad kokku ja siis väike kiht materjali tugevduseks kahele poole juurde. Nagu arvata oligi, siis tegemist on väga hästi sulava materjaliga, seega pidi väga ettevaatlikult sulatama, et väikese augu parandamise asemele hoopis suur auk ei tuleks. No vaatame, tõde selgub paigaldusel, kas minu käkerdis kinni ka jäi või laguneb uuesti laiali.
Liitunud: Jan 10, 2006 Teateid: 765 Asukoht: Tallinn
Postitatud: K aug 07, 2019 12:21 am Postita teema:
Sm Mehann on terve puhkuse vist Volgat ehitanud:)!
Kokkupaneku jõudlus on ikka väga!
Prioriteedid on paigas!
Kas võtad nüüd ka mootori osaliselt lahti,
et jõuallika värvkatet värskendada?
Kõik ümberringi on ju väga ilus ja värske!
Liitunud: Oct 02, 2007 Teateid: 470 Asukoht: Harjumaa, Saku
Postitatud: K aug 07, 2019 8:43 am Postita teema:
Tere Andres
Tänan kiituse eest, aga tegelikult on edasiminek tagasihoidlik. Viimasest postitusest ju juba hulk aega möödas. Jah ega ma mootorit selliseks jätta enam ei saa. Teen selle ka ilusaks.
Liitunud: Oct 02, 2007 Teateid: 470 Asukoht: Harjumaa, Saku
Postitatud: P sep 29, 2019 10:47 pm Postita teema:
Jätkame reportaaži. Juhtmete paigaldust alustasin juhi jalgade juurest.
Tundus, et selliselt saab pagassi suunduv juhtmekimp kohe õige kauguse peale paika. Seal samas on ka kaks kaitsme pesa. Mingil ajal oli üks pesa kellegi poolt asendatud tänapäevasega. Sellest kõigest ma saan aru, aga mis kuradi pärast peaks keegi 6 amprise kaitsme asemele 30 se panema?
Müraisolatsioon tulemüürile tagasi ja ahi sisse.
Mis moodi tehases C piilari siseküljele need vatiinid mõeldud olid, sellest mina aru ei saa. Tegin uued nii nagu oskasin.
Liimisin lakke uue porolooni ja juba saigi hakata laepolstrit paigaldama. On ikka tüütu töö küll.
Aga tehtud ta sai.
Laetule kroom oli rooste poolt rikutud. Mingil arusaamatul põhjusel olid laos uued laelambid otsa saanud. Oli vaid üks katki saetud sisuga 24-10 ne lamp. Tegin siis omaoodi taaskasutust. Puurisin sisu ja korpuse neetidest lahti ja tegin kahest vigasest tulest 1 korraliku. Eks ta suht mõtetu töö on, aga mul kohe oli selline tahtmine nii teha. Teisel pildil on kunstnaha riba, mis käib tagumisele aknalauale. Ütleme nii, et üsna suvaliselt on Volga polstritükid välja lõigatud. Selle võrra on muidugi lihtsam taastada. Ei pea väga pingutama uute tegemisega.
Liitunud: Oct 02, 2007 Teateid: 470 Asukoht: Harjumaa, Saku
Postitatud: N okt 03, 2019 9:04 pm Postita teema:
Andres Sa oled üks positiivsus ise, äge.
Soojenduse kraani trossi kate oli väga räbal. Panin juba uue trossi, aga see oli jube kalk ja ei meeldinud mulle. Siis otsustasin vana trossi taastada isekahaneva termorüüsiga. Ise olen rahul.
Poroloonid tegin kõik originaalide järgi. Samasugused lapid nagu tehasest. Kahju, et kollast porolooni ei ole leidnud.
Ja nüüd siis poroloonid juba käigukasti tunneli peale liimitud. Kasutasin esimest korda aerosooli pakendatud liimi. Saku poes oli saada klassikaline Moment, moodsam pihustiga variant. Muidu mugav asi, ainult väga täpselt ei saa seda pindadele kanda. Pintsliga on vähe lihtsam liimi täpselt sinna määrida kuhu vaja on. Ja lõpuks sai auto tagasi ka oma puhastatud ja üle lakitud nimesildi.
Numbrituledega sama jama, kõik risud. Tuli taas kahest vigasest üks korralik teha. Klaasidega on huvitav. Neid on kahe erineva mustriga. Pildil ülemine, selge klaasiga ja keskel "SDELANO V SSSR" on ilmselt uuem. sellised klaasid olid 1981 ja 1986 aastal toodetud tuledel peal. Alumise klaasi sain kunagi kaasa varasema otsa 24 osadega. "Kolhoosi" toodan ta ei ole, selle jaoks on ta liiga hea kvaliteediga. Selline sai siis taastatud osa.
Pagasniku luugi torsioonvedrudest ühel on algselt peal plastikust kate. Minu omadel kate puudus, ilmselt varuosadetail või siis oli keegi selle mingil põhjusel eemaldanud. Kasutasin jälle termokahanevat. Oli teine küll mitu numbrit jämedam, kui vedru ise, aga üle täisnurkse otsa kuidagi minna ei tahtnud. Käed lausa kipitasid pärast. Nüüd on täitsa päris.
Sisemise karbi külge kaablite katted ka kenasti tagasi. Nagu uus kohe!
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis
volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest. volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida
kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.