Liitunud: Aug 07, 2007 Teateid: 490 Asukoht: Tallinn
Postitatud: E jaan 30, 2017 1:46 pm Postita teema:
Ei midagi erilist, aga üks vanatehnikasõber tegi märkuse, et pilte pole pandud. Eks neid mootorite pilte on kõik raamatud täis, aga täidan sõbra soovi.
Plokikaane sain freesimisest-lihvimisest kätte. Otsustasin tegasihoidliku -3mm kasuks, et Marko saaks kiirteel endiselt minust mööda tuisata. Klapid on uued ja klapipesad üle lõigatud. Töö tehti Teearu töökojas Madara uulitsal.
Teadaolevalt oli selles plokikaanes rohkest tosooliga seismisest tekkinud alumiiniumoksiidi ja sültjat ollust, mille eemaldamiseks võtsin plekist vaheseina välja ja kraapisin seest oradega ning tuiskasin avadest suruõhku sisse. Pidasin seda veel ebapiisavaks ja lõpuks valasin jahutuse täis 10% oblikhapet. Selleks, etvedelik välja ei voolaks, tegin kummikilest ja kilpparketis ajutise seina avadele ette. Lasin happel ööpäeva toimida ja valasin sodi välja. Vesiselge hape oli muutunud tumehalliks. Happejäägid loputasinm veega ära (ei pidanud vajalikuks leelisega neutraliseerida).
Kuna mootor oli enne minu kätte jõudmist pikalt mudas ja lumehanges seisnud, siis tegin ka õlikastrulile iludusravi. Ausalt öelda, ei tea ma veel isegi millega nii karter, kollektor kui ka mootoriblokk hõbedaseks võõbata?
Liitunud: Aug 07, 2007 Teateid: 490 Asukoht: Tallinn
Postitatud: K veeb 22, 2017 7:52 pm Postita teema:
Minu Volga esimene omanik
Sellel suvel täitub 10 aastat Volga ostmisest, kuid alles täna saabus esimene pilt, millel on oma tööpostil Tallinna Masinaehitustehases jäädvustatud Volga esimest omanikku Aleksandrit (Muhu saarelt pärti eesti mees).
Liitunud: Dec 09, 2007 Teateid: 467 Asukoht: Tallinn
Postitatud: N veeb 23, 2017 7:45 am Postita teema:
Super töö ja nähtud vaev. Ju ta läheb ka ilusasti kokku ja hakkab tööle.
Aga millisele autole see peale läheb? Tahaks kunagi grupipilti teha sõitva Rohelise sõbraga. Mootor läheb ehk selle tarbeks. _________________ Kaldi 5025 328
Annan ka ehitusabi
Liitunud: Aug 07, 2007 Teateid: 490 Asukoht: Tallinn
Postitatud: E aug 07, 2017 12:26 pm Postita teema:
10 aastat Volgadega
Oi kuidas aeg lendab! Juba 10 aastat olen olnud siin forumis, millele eelnes esimese Volga omandamine. Poole sellest ajast kulutasin auto taastamisele ja teise poole olen autoga lihtsalt ringi kärutanud ja eputannud. Praegu on juba piinlik ikka sama autoga tuttavate sekka tulla ja peab ikkagi lõpuks midagi uut hakkama tegema?
Volga seltsi ja foorumi ümber on kogunenud mònusad kaaslased, kellega on hea ka lihtsalt kohtuda ja lobiseda ( autodega sõitmisest räääkimata).
Liitunud: Aug 07, 2007 Teateid: 490 Asukoht: Tallinn
Postitatud: T jaan 23, 2018 12:21 pm Postita teema:
Talv 2018
Vale oleks arvata, et talvel Volgaga midagi ei tehta. Näiteks ühel "krõbeda pakasega" (värskest ajakirjandusest laenatud termin kirjeldamaks -10 kraadist mõnusat talveilma) päikeselisel talvepäeval sai auto käima pandud ja tallist päikese kätte sõidetud. Kangesti oleks tahtnud nende pasteldega kuskil jäärajal triftitada, aga unistamist ei saa ju keelata ja jäärada tuli veidi hiljem läbida hoopis tõukekelguga kihutades.
Põhjuseks ei olnud just selle auto tuulutamine, vaid ühe vanakese GAZ-24 inspekteerimiseks vajaliku päevavalguse lisamine.
Tegelikult sai vana aasta lõpetatud eelmisel talvel kokku pandud GAZ-21 mootori pööritamisega. Seda küll esialgu ilma kompressioonita ja ainult starteri jõul. eelmisel kevadel jäi töö seisma, sest vänt käis ringi ikka väga pika varrega võtmega keerates, kuigi sõitnud vändale saivad pandud uued standardmõõdus saaled. Kartsin, et kui sellise mootori autole peale panen, siis võivad käima vedamisel tagarattad lihtsalt lohiseda ja mootorit ei õnnestugi tööle panna. Konsulteerisin mitmete meestega, et leida stend mootori sissetöötamiseks. Ei leidnud sellist kohta ja ise ka ei viitsinud seda ehitama hakata, kuigi sobivaid reduktoreid oma laost juba otsisin. Üks tuntud rallisõitja ütles, et nemad koputasid sellisel puhul vasaraga saalede kausid pingutamise käigus üle, et need paremini kohale sobituksid. Kuna ma olin karteri hoolikalt tihendanud, siis ma ei raatsinud seda enam lahti võtta. Lõpuks võtsin kätte ja valasin ikka õli sisse ja kruttisin mõnda aega lihtsalt võtmega mootorit ringi ning lõpuks panin ka uue starteri peale. Ja oh imet - No Problemo!
Nüüd jään ootama kevadist sooja, et mootor peale tõsta ja Ettevaatustl, auto! ajaks see sisse sõita.
Liitunud: Aug 07, 2007 Teateid: 490 Asukoht: Tallinn
Postitatud: K apr 11, 2018 9:31 am Postita teema:
Vanatehnika hooaeg 2018
Võtsin tahtejõu kokku ja hakkasin sõitvat autot lammutama. Sai ju lubatud uus mootor peale panna. Kui korra sai sellel autot mootorit vahetatud Buchenwaldi surmalaagri moodi - esimene barakk vahetas teisega (üks mittetöötav asendatud vana, aga töötavaga), siis seekord panen peale enda ehitatud mootori. Loodan, et ehk saab paremini jooksma ja parklasse ei tekita enam õliloiku?
Üksiku poisslapsena pidin ohutuks kapoti eemaldamiseks võtma appi tropid ja kraana.
Liitunud: Aug 07, 2007 Teateid: 490 Asukoht: Tallinn
Postitatud: E mai 07, 2018 8:08 pm Postita teema:
Saan tunnistada tõsiasja, et MTj hall Volga liigub jälle! Esialgu sissesõidu režiimil. Läbitud esialgu tagasihoidlikud 120km, aga kokkutuleku ajaks tahaks ikka täie rauaga tulistamiseni jõuda. Tiksub vaikselt, aga nüüd kostavad alusvankri loksud liigagi hästi.
Liitunud: Dec 09, 2007 Teateid: 551 Asukoht: Rapla mk.
Postitatud: K mai 09, 2018 2:24 pm Postita teema:
Tubli sinust , postitusedki on armsalt lühikeseks jäänud. Vat kirjaoskamatul vähe kergem sisule pihta saada. Ära sõber pahanda aga ma lihtsalt ilukirjanduses metsa poole. Ikka pea püsti ja gaas pöhja!
Liitunud: Aug 07, 2007 Teateid: 490 Asukoht: Tallinn
Postitatud: T juuli 24, 2018 11:30 am Postita teema:
Buchenwaldi pesuvahetus - esimene barakk vahetab teisega, kolmas neljandaga. Nii ka minu autoga, millele sai pandud peale doonori kast. Põhjuseks oli raskused kolmanda käigu sisse- ja väljalülimisega kuuma mootori korral. Töö tulemusena sai üks probleem vahetatud teise vastu - nüüd on käigukastist kuulda nõrka laagrivilinat, mis kaob siduri lahutamisel.
Liitunud: Aug 07, 2007 Teateid: 490 Asukoht: Tallinn
Postitatud: K okt 31, 2018 7:26 pm Postita teema:
Aasta kokkuvõte
Foorumis hakkab levima hea tava kord aastas oma teemasse aasta kokkuvõte teha. Eks see ongi ju loomulik, et alguses autot ehitades on rohkem emotsioone ja probleeme kui hiljem sõitmisega.
Nagu eelpool kirjutatud algas selleks hooajaks ettevalmistus mootori vahetusega. Vanaga eitahtnud enam sõita, sest see polnud enda ehitatud või siis vastupidi - tahtsin enda tehtud mootoriga sõita. Töö õnnestumisel oli ka teine põhjus, sest eakas ema tahtis oma sünnipäevapeole sõita kindlasti poja Volgaga. Ega pidu pidamata poleks jäänud, kui oleksin ebaõnnestunud, aga õnneks läks kõik hästi.
Minu jaoks andsid pidustustega seotud sõidud hea võimaluse mootorit sisse sõita Ettevatust, auto! järjekordseks külastamiseks. Külastamine ongi vast see õige sõna, sest ühtegi punkti ma ei otsinud ja tulemust kirja ei saanud. Põhjus ei olnud tehniline vaid intellektuaalne, sest olles juba kord jõudnud Lõuna-Eestisse, kasutasin seda ühe ugri-mugri mõttekaaslase külastamiseks ja tema uuele raamatule autgrammi võtmiseks. Võit muidugi väita, et seda saaks ka muul ajal teha. Õigus, aga üksinda sõites on pagana tülikas lugeda kaarti ja otsida õigeid vastuseid. Avamisel ja lõpetamisel olin rivis ja ERMi kuulsas restoranis toidusabas.
Suviste sõitude hulka tuleb panna mõningad Lustisõidud. Ühel nendest hakkas ilmnema probleem käigukastiga. Kolmas käik ei läinud enam soojal mootoril ladusalt sisse ja lõpuks ei tahtnund enam välja ka tulla. Kuna remondi käigus olin vahetanud õli moodsama vastu, pannud varrastele uusi pukse jne., siis proovisin vana head olukorda taastada (v.a. Vana õli, mille olin utiliseerimud). No ei õnnestunud. Siis võtsin laost teise kasutatud kasti, ja panin vigase asemele. See hakkas tööle, kuid ütleme, et hindele neli.
Kuskil sai veel käidud. Viimasel hetkel meenus Rakveres korraldatud Silber auto üritus ja ei kahetse, et läksin. Päris palju tuttavaid oli kohale tulnud oma sõidukitega, eelregistreerimisega olid kohad platsidel kindlaks määratud. Käis pidu ja,pillerkaar ( olime autodega Drive-in rokk-kontserdil). Pidulik vanatehnika sõit linnas oli turvatud vilkurite ja reguleerijatega. Ilm oli ka südasuvine.
Viimaseks vanatehnika ürituseks kujunes sm. Tihhonovi autahvlile panemine, kuhu nagu ei sobinud tavasõidukiga veereda.
Hooajaga sai läbitud üle 4000 km, millest enamik lihtsalt ilusa ilmaga tavasõite tehes.
Liitunud: Aug 07, 2007 Teateid: 490 Asukoht: Tallinn
Postitatud: E veeb 04, 2019 1:33 pm Postita teema:
Taliharjapäev
Väidetavalt on karud juba oma koobastes teise külje keeranud. Võtsin sellest eeskuju ja ajasin vanasõiduki talvekorterist töökotta. Oleks ju võinud lasta seista kevadeni, aga mõned vaegtööd tahavad lõpuks tegemist. Oletan, et umbes 4 aastat tagasi lõpetas korraliku töötamise auto odomeeter. Kiirust näitab ja ka sadu meetreid loendab. Sellest ju täitsa piisab, aga suvist läbisõitu olen hinnanud tunde järgi. Venitamise põhjus peitub GAZ-21 ehituse eripäras, mis ei võimalda näidikuid paigaldada ilma armatuurlauda eemaldamata. Väike asi, aga vastik töö. Praegu olen täis tahtmist asendada näidik lõpuks töötava isendiga.
Liitunud: Feb 11, 2010 Teateid: 233 Asukoht: Rae vald, Harjumaa
Postitatud: T veeb 05, 2019 8:54 pm Postita teema:
Ei pea armatuurlauda ära võtma. Lihtsalt väga ebamugava asendi peab võtma.
Ehk selgroog teistpidi kõveraks vaja saada....
aga mulle tundus see lihtsam...
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis
volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest. volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida
kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.