Tere
Mure. Ei ole kunagi ise teinud, seega enne kangelastegudele asumist kuulan targemate kolleegide nõuandeid - kuidas eemaldada tagaklaasi?
Kroomliist on välja kangutatud, aga klaas tihendi sees hermeetikuga ja tihend kereküljes hermeetikuga. Nõukaaegne ¸igulii klaasivaraste tehnika "hüppa-katus-lohku-ja-tuleb-ise" ei müü.
Kas enne alumine v ülemine serv? Eeldan, et klaas eemaldub ikka koos tihendiga?
P.S. Esiklaasi sain kätte, aga õppida sealt midagi ei olnud, kuna klaas oli juba eelnevalt praoga, siis enne kui arugi sain oli klaas veel pragulisem ja olulist vastupanu eemaldamisel ei osutanud. Õnneks ei olnudki plaani seda klaasi uuesti peale panna.
Tagaklaasi aga tahaks tervena kätte saada ja taaskasutada. _________________ Kes palju räägib ei pruugi palju öelda
Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
Postitatud: K apr 08, 2015 10:09 pm Postita teema:
Tagaklaasi on võrreldes esimesega päris raske ära lõhkuda. Ta on suht paks karastatud klaas. Ära võtmisel mingit imet ei ole. Kaks meest, kaks plastikust või puust heeblit (tegelikult sobib ka laiem kruvikas kui ise ettevaatlik oled) ja natuke kannatust.
Meie alustame tavaliselt ühest ülemisest nurgast. Üks hakkab seest nurka välja vajutama ja tihendit heebli või kruvikaga plekivaltsi taha ajama. Kui välimine mees juba oma heebli vahele saab, on võimalik hoida väljast kerget pinget peal ja samal ajal lükkeb sisemine mees järjest tihendit plekiserva taha. Vaadake ainult et väljast heebliga katusele mõlke ei vajuta. Mida rohkem tihendit seest serva taha oled lükanud, seda lihtsamaks asi läheb.
Me oleme paaril romuautol lükanud klaasi eest ka jalgadega. Lihtsalt kossid jalast ära, jalalabaga ülemisest nurgast pinge peale ja natuke heebliga tihendit aidanud. Ükski tagaklaas pole meil veel siiani katki läinud. Esimesed küll. _________________ Terve aasta poole aastaga
Liitunud: Oct 02, 2007 Teateid: 470 Asukoht: Harjumaa, Saku
Postitatud: N apr 09, 2015 9:25 am Postita teema:
Minu kogemused on samasugused. Ilmselt ei ole läikivat iluliistu ka mõtet ennem eraldama hakata, sest mina rikkusin liistu välja võtmisega ära.
Ilmselt on targem klaas koos liistu ja tihendiga eest ära võtta ja seejärel eemaldada liist. Kogenenumad võivad täpsustaga.
Liitunud: Nov 06, 2004 Teateid: 1203 Asukoht: Tallinn, Nõmme
Postitatud: N apr 09, 2015 1:23 pm Postita teema:
Kui tehase poolne mastiks veel tihendi ja kere vahel on, siis tasub puust võinoaga või spetsiaalse plastikust polstrieemaldamise tööriistaga tihendi ja kere vahelt mastiks niiöelda lahti lõigata (vajadusel seda mitu korda tehes, kuna nätske mastiks kleepub uuesti kokku). Kruvikeerajaga askeldades võib märkamatult katuse ääre ära mõlkida.
Liitunud: Dec 09, 2007 Teateid: 551 Asukoht: Rapla mk.
Postitatud: R apr 10, 2015 10:12 pm Postita teema:
Kui juba kangelastegu tehtud ja liistud jõuga välja rebitud, soovitan nende olemus ka üle vaadata.Kas need enam lainevabaks jäävad tagasi pannes.Sama mure ka 21 puhul,enamus liistud on kangelaste käest läbi käinud.Valus teema.Kunagi käisin Tammepärja tänava kandis miski klouni käest uusi liistusi soetamas,kuid vennikese arsenal koosneski ainult kangekaelsetest liistudest!See seleks, kuid põhinen ainult kogemusele!Usun et Mehann ka eriti rõõmus oma teo üle polnud.Aga tublid mehed ikka.Muidu projekti suhtes sügav kummardus,ulme tahtejõud.Erite veel värv,mul sama tooni multivan bussike.Lahe.
Liitunud: Dec 09, 2007 Teateid: 467 Asukoht: Tallinn
Postitatud: R apr 10, 2015 11:01 pm Postita teema:
Tere. Räägin enda kogemustest. Olen ise kahel autol tagaklaasi eemaldanud ja hiljem tagasi pannud. Kõiva Endli 24-l pressisin ise kahe jalaga korraga tagaklaasi eemale, isa oli turvapärast vastu võtmas. Ühtegi nikkelliistu me ei eemaldanud, sest tuleb nii ka.
Sama tegin ka oma 3102-ga ja ei mingit jama.
See niklite eemaldamine on tõesti hull töö ja võib liistud pekki keerata.
Oma 3102 tagaklaasi tagasipanekul tegin lolli vea, et panin vaid liistud tagasi ja ei pannud vahetükke kohe (need on 4 tk laiusega 2cm, mis petavad ebakorrektsusi). need tuleb kohe panna.
Ega ma muidu nii kõva mees ei oleks, aga välis EÜE-s aastal 1985 töötasin Polski Fiati tehases 2 nädalat esi-ja tagaakende paigaldajana ja täitsin kõvasti plaani.
Mina muidugi sõber Undu autovärvi väga heaks ei kiida, aga see kiiks oli Tal kohe, kui auto ostis.
Edu _________________ Kaldi 5025 328
Annan ka ehitusabi
Liitunud: Apr 22, 2014 Teateid: 52 Asukoht: Tallinn, vahel Vääna
Postitatud: P apr 12, 2015 2:51 pm Postita teema:
Tänud. Proovin.
Esiklaasilt tulid niklid üllatavalt lihtsasti, mingit ülemõistuse väänamist ei olnud vaja ja kõveraks väändumist kartsin ise ka. Tagaklaasil sain kätte vaid vertikaalsed liistud, need ka olulist vastpanu ei osutanud.
Järgmine kord siis asi selge, võtan poest uue paari valgeid sokke kaasa - küll selle klaasi ka kätte saab. _________________ Kes palju räägib ei pruugi palju öelda
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis
volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest. volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida
kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.