Liitunud: Nov 13, 2004 Teateid: 1325 Asukoht: Tartu
Postitatud: L dets 21, 2013 1:31 pm Postita teema: GAZ M21 `57 Andres21
Kuna Andres teeb pilte ja kajastab oma tegemisi veel vähem kui mina , siis volitas ta mind, et ühel õhtul oma garaazis mõned pildid teha.
Kuna käsil on huvitav ja ambitsioonikas projekt "Ettevaatust Auto" ajaks renoveerida auto musta numbri vääriliseks, siis selleks ka eraldi teema. Ja äkki kirjutab Andres ise edaspidi ka miskit
Palju asju on juba uuele elule äratatud, siin pildil äsja koostatud esisild
Osa "Peterburi saagist"
Peremehel on käsil bensiinipumpade remont.
_________________ AADU KADAKAS
psü-psühhiaater(suiti maal, enamust aega hullumajas) Abiliin ja nõustamine GSM 534 97951
Liitunud: Aug 27, 2013 Teateid: 141 Asukoht: Tartu
Postitatud: E jaan 13, 2014 7:37 am Postita teema:
Annaksin väikse info projeti kulgemise kohta. Baasiks 1957a auto, mis oli ümber tehtud III seeriaks( stanged, esitiivad, iluvõre, mootor jne.). Salongi sisu ja armatuur ja kere ise originaal. Demontaazi alustasin 15. oktoober, keevitusse läks 8.november.
Tänase seisuga on keevitus valmis, auto krunditud, põhi alt ja pealt, ning uksehingede ning muude kinnituste taha jäävad kohad värvitud põhivärviga (värviks tuleb kirsipunane+beez). Kuna sain eesti esimeselt omanikult auto originaal esitiivad ja tagatiivd, siis need said taastatud ja leidsid jälle oma õige koha, samuti küljes olnud originaal esikapott, tagaluuk ja kaks ust.
Keevitusega paralleelselt täielikult remonditud - värvitud esisild, tagasild, käigukast, roolikarp, jagaja 2tk, karburaator 2tk, bensiinipump 2tk (neid kaks seetõttu, et vanu doonoreid oli nii palju, et andis teha mitu). Peaaegu kõik mustaks minevad detailid liivapritsis käinud ja musta värvi all. Kroomdetailid Poolas ja peaksin veebruari esimene nädal kätte saama. Viisin Poola ka selle auto originaal esistange, mis oli küll kivide otsa hullusti kõveraks sõidetud, kuid Poola meistrid arvasid et saavad ära teha ja hind 2 x odavam kui Piiterist osta. Poola kvaliteeti ei tea, sest kuna keegi oma Poola sidemete kohta polnud nõus infot andma, leidsin netist neli Poola firmat ja seiklesin siis natuke Poolas. See firma mille valisin polnud veel Eestisse midagi teinud. Istmeteriie, laeriie ja põhjamati materjal teel Eesti poole, hetkel UPS-i info põhjal Illinoisis. Tsinkimise lasin teha Võrus, hind tundus palju soodsam kui Tarkonis ja Tallinn jääb kaugeks.
Sellel nädalal lähevad kerele remonditud sillad, vedrud, rattad alla ja nädala lõpus värvimisse. Loodan, et saab nad värvimise ajaks nii kinni pakkida, et ei riku agrgaatide värsket musta värvi. Juba värvitud autol hakata ajutiselt alla pandud sildu uuesti vahetama, pole ka vist mõtekas. Gaziku onu teeb ehk jälle mõned pildid teile konsulteerimiseks. Värvimisega paralleelselt vaja mootor ära teha. Mootoril väntvõll koos hooratta ja sidurikorviga tasakaalustatud,uued hülsid-kolvid, plokikaan, klapid, nukkvõll koos puksidega, õlipump, veepump olemas. Teretulnud oleks standard mõõdus kepsu ja raamsaalede pakkumine.Loodan värvitud auto kätte saada märtsi esimene nädal ja siis plaanitud kaks kuud kokkupanekuks.
Pean täna küll ausalt tunnistama, et täit projekti plaanida ära teha 6 kuuga on päris hullumeelne ülesanne. Olen projekti juures 8-10 tundi päevas ja seda võimalusel igapäevaselt. Kui aprilli lõpuks kokku ei saa, siis jääb ilmselt venima, sest kevadtööde kohustused tulevad peale ja sõidus olevad kaks vanakest tahavad ka tehnohoole ja pisisättimist saada.
Tahaks tänud öelda Markole nii konsultatsioonide kui ka jupiabi eest tema ammendamatust tagavarast. Gazik kirjutas siin musta numbri variandist, kuid see pole selline " nui neljaks " eesmärk, kuigi püüan teha max originaali.
See sai nüüd üldsõnaline pikk jutt, kuid kui Gazik siia mõned pildid lisab, siis kirjutan konkreetsemat juttu agregaatide remondist oma kogemuste põhjal ja ka järelturult, garaazide koristuselt, saadavate osade, agregaatide ostmisel varitsevatest ohtudest. Samuti pakub ilmselt huvi remondil kasutatud värvide, õlide, hermeetikute , tihendimaterjalide jm. selline jutt.
Viimati muutis andres21 (E jaan 13, 2014 8:05 pm), kokku muudetud 2 korda
Liitunud: Aug 07, 2007 Teateid: 490 Asukoht: Tallinn
Postitatud: E jaan 13, 2014 10:03 am Postita teema:
Kadedaks teeb selline energia ja töökus. Kui salongimaterjalid kohale jõuavad, siis Tartus on väga hea sadulsepp, kes minu istmepolstrid tegi. Ka Lassiniit kasutab tema teeneid.
Liitunud: Aug 27, 2013 Teateid: 141 Asukoht: Tartu
Postitatud: E jaan 27, 2014 8:06 am Postita teema:
Natukene siis asi jälle edasi liikunud. Laupäeval sai stendis hääled sisse mootor. Käivitus poolelt pöördelt ja isegi neljast kokku pandud karburaator ega kolmest tehtud jagaja ei vajanud täiendavaid reguleerimisi. Mootori plokk peaks olema vana I seeria plokk, samuti ka veepump ja sidurikarter. Sisu osas on küll väiksed muudatused. Nukkvõll sai 24 oma, õlipump Uaz oma( on tootlikum ja sain uue), plokikaanel sai miski 2,5mm maha võetud ja ka tõukurvarraste pikkused läksid lühemaks. Nüüd vaja veel genekas ja starter ära teha ja peaks mootoriga asi ühelpool olema. Kui kellegil on pakkuda uut siduri survelaagrit, siis ootaks pakkumist.
Kere sai sillad alla ja ajutise roolikarbi ja hoovastiku külge, ning sõitis eile värvimisse. Ütleks, et keevituse hindeks võib panna tugev neli( alati saaks paremini). Probleemiks võib kere juures veel tulla ainult esikandle sobivus tiibadega, sest esikannel Poolas kroomimisel ja keevituse käigus seda sobitada ei saanud. Samas aga loodan, et suurt üllatust tulla ei saa, sest tiivad on originaalid ja sobivad kapotiga hästi. Järgmise nädala lõpus saab Poolast jupid kätte, siis asi selge.
Liitunud: Aug 27, 2013 Teateid: 141 Asukoht: Tartu
Postitatud: E jaan 27, 2014 8:53 am Postita teema:
Natukene ka tagasilla tegemisest. Autol all olnud tagasild oli remondikõlbmatu, laagrid nii satellidikorpusel kui pooltelje laagrid sillakorpuses lahti, teo hammasrattal üks hammas katki. Sain väidetavalt uue 24 tagasilla ja lootsin, et see saab OK, kuid silla lahtivõtmisel selgus, et see oli täielik saast, Pooltele laagrid olid korpuses 0,5mm peiliplekiga ja pooltelje laagri ees olevad puksid kinni keevitatud. Sain siis ühe väidetavalt kap rem. silla ja võtsin selle lahti, ning reguleerisin laagrid. tegin seda nii, et sild pooleks ja täileik pesu, sest õlised laagrid ei anna reguleerimisel õiget tunnetust. Esmalt tuleb reguleerida teo (vedav võll) laagrid, siis lahtivõetud sillal kontrollida hambumine. Selleks tegin vedaval ja veetaval hammasrattal hambad õrna kihina grafiitmäärdega kokku ning vedavat võlli ringi ajades näeb jälgede järgi hambumise ära ( pooleks võetud sild ühe otsa peal püsti). Reguleerida saab siis vastavalt vajadusele laagritaguste seibide omavahelise ringitõstmise teel, seda eelkõige vedaval võllil. Kui vedav võll on õigel kohal kuid hambumine liialt hamba välisserval või põhjas, siis tuleb seda reguleerida satelliidikorpuse ühe poole laagri seibidega, (taldriku vastaspool). Kui nüüd hambumine paigas, siis tuleb reguleerida satelliidikorpuse laagrid ja selleks tuleb sillapooled omavahel kokku panna, sama tihendiga mis jääb ka pärast sillapoolte vahele ning poldid ka kinni juba sellise jõuga nagu oleks lõplik montaaz. Nüüd saab vedavat võlli ringi ajades tunda kui kergelt laager liigub, ning silda uuesti pooleks võttes ning taldriku, ehk veetava hammasratta poolse laagri alt (siis ei muutu hambumine) seibe ära võttes või lisades leida selline kooslus, et laager käib suht raskelt ,ning siis tuleks üks õhuke seib ära võtta ja peaks asi OK olema. Saab ka nii, et reguleerimine teha ilma sillapoolte vahelise tihendita ja kui laagrid käivad kinnise silla korral raskelt, siis paigaldades tihendi (0,2-0,3mm) peaks ka reguleering hea saama.
Üks Volga silla häda on ka piduritrumlisse tulev rattalaagri määre või tagasilla õli. Selle vältimiseks panin uued pooltelje tihendid ( minul mahtus ühe asemel kaks originaali) ja julgeks soovitada ka lahtiste laagrite asemel paigaldada kahelt poolt kinnised laagrid ( 308, hinnad 5¤-24¤ sõltuvalt valmistajast), sest seda poolteljest piduri poole jäävt rummutihendit on raske pidama saada. Kui juba pooltelje laagreid vahetada, siis võiks laagri ees oleva puksi panna tagasi teist pidi, siis ei jää tihend puksile samale kohale, sest reeglina on töötanud sillal tihendi kohal juba sissekulunud rant. Kui on enne remonti teada, et sild oli vaikne, siis ei tohiks hambumist muuta ja töötanud sillal vist ei annagi hambumise muutmine head tulemust, sest hammasrattad on omavahel juba sisse töötanud. Reguleerimist tuleks teha uue teo ja taldriku korral. Uus tigu ja taldrik on reeglina tehases omavahel sobitatud, traadiga kokku pandud ja markeeringud peale söövitatud. Nende markeeringute järgi saab käsiraamatu abil esmase info, kui palju seibe kuhugi panna, kuid arvan et lõplik reguleerimine tuleb ikkagi ise teha tunnetuse ja nägemise järgi.
See jutt ei pruugi olla absoluutne tõde, vaid kirjeldasin oma tegemisi.
Viimati muudetud andres21 poolt (E jaan 27, 2014 9:05 am), kokku muudetud 1 korda
Postitatud: E jaan 27, 2014 9:04 am Postita teema:
Umbes samamoodi toimetasin ka enda,GAZ 24 tagasillaga. Oht on siiski olemas,just siis kui hakkad diferentsiaali peaülekannet vahetama,koos teoga. Siis tuleb jälgida just peiliseibide paksust. Kui paned sama ülekande,mis ennem siis pole asi väga hull. Hambumist tuleb jälgida igal juhul, selleks olid taksoparkides isegi omad seadmed,millega hambumise kaugust mõõdeti.
Ülekande vahetamisega, näiteks kiirema ülekande vastu. Tuleb otsida ka vastavad peiliseibid,mis on kirjas kataloogis,koos mõõduga.
Vastasel juhul võib ülekanne väga ruttu läbi kuluda(loe: tigu läheb katki).
Muidugi minu targutamine ei pruugi ka 100% tõde olla aga saan rääkida seda,mida tean.
Liitunud: Aug 27, 2013 Teateid: 141 Asukoht: Tartu
Postitatud: T jaan 28, 2014 6:07 am Postita teema:
Pole veel pildipaneku kursust võtnud. Kui nüüd Gazik tuleb, siis saab ka autost juba pilte.
Projekti juures on minu jaoks meeldivad ja ebameeldivad tööd. Eile tegin valdavalt ebameeldivat, puhastasin viimaseid jubinaid tsinkimise jaoks. Mingil hetkel sai villand ja tegin meeldivamat, restaureerisin tagatulede klaasid ära. Klaasid originaalid, kuid täiesti matid ja kriime täis. Teen seda nii, et võtan esmalt peenikese veepaberi ( nr 800) ja umbes 5mm paksuse väikse kummiklotsi. Paber ümber klotsi ja lihvin örnalt kriimud välja. Siis võtan paberi nr 2000-2500 ja sellega veel õrnalt üle. Nüüd panen lauapuurpingile riidest poleerketta ja kasutades poleerpastat (õrnroheline, saab ka veneaegse rohelise pastaga, aga too on rasvane) õrnalt poleerida. Viimane poleer juba kuiva kettaga õhkõrnalt. Peab hoiduma tugevast vajutusest, pleksiklaas hakkab päris kergelt sulama. Kettaid ja pastat olen näinud müügil tööriistamarketis. Ise ostsin need kunagi roostevaba detaile tootvast firmast Metek. Meteki riidest kettad olid uuena kalgid. Ennem võiks siis mõne kroomdetaili ära poleerida, saab ketta pehmeks Sama moodi saab korda ka uste plastist käepidemed, spidoka klaasid jm plastist asjad. Jätsin ühel klaasil pool tegemata, et oleks pärast fotol näidata mis seis enne ja pärast poleerimist.
Liitunud: Feb 11, 2010 Teateid: 233 Asukoht: Rae vald, Harjumaa
Postitatud: P veeb 02, 2014 10:03 pm Postita teema:
Külastasin ka seda garaa¸i ja käisime koos Andresega värvitöökojas tema autot vaatamas.
Tegemist on esimese seeria autoga, mille kerenumber on umbes kaks tuhat midagi...
Sel auto on veel eelseeria kapotihing, mida ma nägin esimest korda, võimalik, et ainukene Eestis.
Liitunud: Aug 27, 2013 Teateid: 141 Asukoht: Tartu
Postitatud: L mär 29, 2014 7:40 am Postita teema:
No auto siis lõpuks värvitud. Saatuse tahtel sai seda tehtud kaks korda. Peale esimest värvimist autot kokku pannes selgus, et osadel heledat tooni detailidel on toonivahe. Tuli välja, et värvimise ajal oli värv otsa saanud ja toodi juurde, paraku tuligi sealt tooni vahe. Kuna värvimüüja ei saanud enam sama tooni tehtud, läks auto uuesti algosadeks , matistamine ja uus värv. Auto on kahte tooni ja siis on see suht pikk protseduur koos kinnikatmistega. Nüüd olen oma graafikust kaks nädalat maas ja tuleb vist päevi pikemaks teha. Gazik võiks läbi hüpata ja mõned pildid teha. Tulemusega olen rahul nii värvimise kvaliteedi, kooste( uste, tiibade ja kapoti vahed) ning värvitoonide osas.
Liitunud: Nov 13, 2004 Teateid: 1325 Asukoht: Tartu
Postitatud: L mär 29, 2014 7:51 pm Postita teema:
Oo, seda on küll tore kuulda.
Aga läbi tulen kindlasti. _________________ AADU KADAKAS
psü-psühhiaater(suiti maal, enamust aega hullumajas) Abiliin ja nõustamine GSM 534 97951
Ajatsoon on EET Eesti talveaeg Mine lehele 1, 2, 3, 4Järgmine
Lehekülg 1, kokku lehekülgi 4
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis
volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest. volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida
kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.