Volgaklubi kodu
Kodu
Foorum
Galerii
Kontakt
Kuuluta
  


· Avalehele
· Klubi tutvustus
· Liikmete nimekiri
· Ürituste kalender
· GAZ Ajalugu
· GAZ Mudelid
· Volgad meedias
· Maailm ja mõnda
· Ümberehitused
· Tehnoabi
· Uudiste arhiiv
· Lingid
· Kasutajate nimekiri
· Foorum



Praegu on, 399 külastaja(d) ja 1 kasutaja(d) kes on praegu portaalis.

Sa oled Anonüümne kasutaja. Sa saad registreerida vabalt vajutades SIIA


Volgaklubi foorum :: Vaata teemat - GAZ 24 Rally, Einoevits
Galerii  Laadi pilte serverisseLaadi pilte  OtsiOtsi   ProfiilProfiil   Logi sisse, et kontrollida oma privaatsõnumeidLogi sisse, et kontrollida oma privaatsõnumeid   Logi sisseLogi sisse 

GAZ 24 Rally, Einoevits

 
Uus teema   Vasta sellele teemale    Volgaklubi foorum -> Lugejate autod
Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat  
Autor Sõnum
Einoevits
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Oct 27, 2013
Teateid: 18
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: N nov 28, 2013 9:27 pm    Postita teema: GAZ 24 Rally, Einoevits Vasta viitega

Aeg ajalt on mõnes siinses foorumi teemas on läbi käinud ralli Volgade teema.
Kuna foorumis ei kajastunud kuidagi meie osalemine Volgaga suvisel autospordi suurüritusel, siis annaks sellest ülevaate eraldi teemana. Ei saa mitte vaitki olla. Niisiis teema –ralli Volga.
Kui ma nüüd õigesti mäletan, siis otsus sellise projekti ettevõtmiseks sai tehtud ühel pikal tagasisõidul Moksvast, kus osalesime Historic Rally Euroopa meistri Alar Hermansoniga Rally Masters Show 2012. Tookord oli meie võistlusmasinaks minu eelnev projekt: FIA Historic nõuetetele vastav Moskvich. Arutades erinevaid plaane edasiseks, jõudsime tõdemuseni, et Moskvichist sellisel kujul suurt asja ei saa. Ehitatud on ta liiga tänavasõidu-kõblikulikuna ja reaalse ralli jaoks seda kaunitari rikkuda oleks pehmelt öeldes kuritegu. Seega, otsustasin, et tuleb ta jätta n.ö muuseumi konditsiooni ja pigem paraadsõitudeks. Ja eks see Mosse selliseks kujunes, kuna mul ei olnud täpselt seatud eesmärki, milleks ta teha. Eesmärk oli ta ehitada kooskõlas FIA homologatsiooniga ja saada talle FIA pass. See eesmärk sai ka täidetud. Mossega on nüüdseks kaks korda Moskvas käidud ning naaberrahvale nende kangelasliku pereauto ajalugu meenutatud.
Kui arutasime teel olles, mida ja kuidas edasi, siis käidi euroopameistri poolt välja idee ralli Volgast –GAZ 24st. Auto toorik pidi olemas olema aga Soome müüdud. Minule kui ikkagi n.ö vana-aja inimesele tundus see mõte põnev ja meelierutav. Omal ajal olin veidi ka Volgadega kokku puutunud nii Minbaasis kui Koerus, kus olid silma jäänud ka ralliautod. Volga on ikkagi osa meie autospordi ajaloost ja vääriks esindamist historic sarjas. Seega tundus teema ahvatlev.
Volga, muidugi mõista tänu oma massile ja suurusele, nüüd väga konkurentsivõimeline ralliauto paraku ei ole, kuid tänu oma suht varasele homologeeringule ( lausa aastast 1968! ) on ta siiski huvitav.
Uurisin veidi lätlaste Dzintars Volgasid ja seal paistis, et on potentsiaali neis autodes. Seega otsus sai tehtud, et ehitame ralli Volga.
Ja siis ühel suvalisel 2012 a päeval (kahjuks ei suuda enam kuupäeva tuvastada) saingi euroopameistrilt kõne, et Ta on mu Volgaga Soome poolt laevaga koduranda saabumas ja tulgu ma nüüd kohe lillede ning pasunakooriga vastu. Ja nii jõudiski mu “kadunud Poeg” taas eksirännakutelt tagasi koduranda. Ise ähmi täis jäi kahjuks pildile fikseerimata auto üleandmine sadamas kuid järgmisel päeval sai mõned pildid ikkagi tehtud:







....
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Einoevits
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Oct 27, 2013
Teateid: 18
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: N nov 28, 2013 9:33 pm    Postita teema: Vasta viitega

Nagu piltidelt näha, on tegemist 24-10, millele püütud anda 24 välimus ja peal ka kleepsutuuning. Olemas oli ka FIA pass aga tegelikult ei olnud midagi võidusõitmiseks veel tehtud. Passi jaoks tehtud piltidel on ka turvapuur näha aga see oli lihtsalt kuidagi moodi puupulkadega autosse püsti aetud.
Algus läks selle autoga ikka väga visalt. Kuna auto sai viidud muude võimaluste puudumisel Roosna Allikule, siis ei saanud ise ka ehitamisel hooga osaleda. Ja ega enne vist suurt midagi ei toimunudki, kui sai auto viidud puuritamisele Pärnusse. Meister Eriste valmistas autosse nõuetele vastava turvapuuri.







Nüüd siis oli baas valmis edasi minekuks. Aga kuhu? Teadmist suurt ju ei olnud ning seetõttu sai esimese hooga ühendust võetud lätlastega.
Aga see kontakt ei toonud edu.
Siis hakkasime uurima internetiavarusi Venemaal. Kergelt see ei läinud, kuid lõpuks saime kontakti Niznõi Novgorodi noorema põlve võidusõitjaga, kes Volgaga ringrada sõidab. Sealt oli jutt lühike – öelge, mida tahate ja kõik saab! Siis sai vahetatud kümneid meile (kokku 58!), et aru saada, mida saab ja selgitada oma nägemusi ning kõiges selles kokku leppida. Tulemusena tellisime sealt kompleksse võidusõidu mootori, esi- ja tagasilla koos vedrudega ning roolikarbi. Mootori osas oli meil valmisolek maksimumiks sh siis teine väntvõll, sepiskolvid jne aga takistuseks sai aeg ja nii oli tellimus lõplikult järgmine:

Mootor:
- блок от 3102 и головка 24-10
- на бензин 98
- карбюратор К-126 с диффузарами 26\26
- распредвал спортивныи - нормалная работа двигателья с 1000 об\м или
немношко болше
- важныи рессурс двигателья - должен хватит на один сезон ралли
- поддон из альюмини
- подобрат сцепление

Tagasild:
1. мост с парой 4,55 и с блокировкой перебранные, с новыми деталями.
2. полуоси с новыми подшипниками, 
3. опорные диски с проклепанными колодками, новыми тормозными цилиндрами и барабанами.
4. перебранные, простуканные рессоры с новыми коренными листами.
5. улучшенные сайлент-блоки в рессоры. они надежнее и лучше заводских.

Esisild:

подшипники, шкворни, резьбовые втулки, сальники, масленки, полиуретан, крепеж, болты крепления. колодки, цилиндры, шланги, стойки стабилизатора, сам стабилизатор - все детали восстанавливаем, дорабатываем, изменяем углы работы, развал, кастор. облегчаем барабаны, опорные диски, делаем вентиляцию тормозов

Tundus, et hea plaan. Saame kõik asjad kompleksselt ja asjatundjate poolt tehtuna. Kruvi ainult külge ja valmis. Päris nii ei läinud, aga sellest veidi hiljem. Aega jäi seepärast väheks, et meil oli jälle plaanis mossega Moskvasse Rally Masters Show´le minna ja tundus väga ahvatlev kohe ka tellitud raud ära tuua. Moskva üritus oli 20.aprllil 2013 ja nii saigi kokku lepitud, et enne showd käime Volga sünnilinas ja võtame hunniku bussi peale. Veidi mure oli, et kuidas sellega üle piiri saame ja mis probleeme võib tekkida. Aga ehk laheneb ja tegelikult laheneski ilma probleemideta.
Niisiis asusime teele - mosse bussile treileri peal sappa ja tuld.

Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Einoevits
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Oct 27, 2013
Teateid: 18
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: N nov 28, 2013 9:42 pm    Postita teema: Vasta viitega

Algselt oli plaan käia Niznõi Novgorodis peale Moskva üritust Teel otsustamise aga ringi, et lähme ikka kõigepealt NNi ja toome oma tellitud kauba ära. Ühe ööbimisega ja kahe sõidupäevaga olimegi 17.aprilli õhtul Niznõi Novgorodis.
Õnneks oli meil tarkust jätta mosse koos treileriga Moskva lähedale tasulisse parklasse, sest NN-s kolkateedel oleks meil olnud koos käruga tõsiseid raskusi.






Valmis pandud mootor ja tagasild!



Instruktaa¸ meistritelt mehaanikule.


Ja ongi valmis keskmootoriga VW!


Võimalik vaid Venemaal. Kohalike väitel oli tegemist külavanemaga.

Ja siis käisime külavahel Volgasid vaatamas:





Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Einoevits
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Oct 27, 2013
Teateid: 18
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: N nov 28, 2013 9:50 pm    Postita teema: Vasta viitega

Viimased jutud räägitud ja meened vahetatud ning asusime tagasiteele Moskva poole. Moskvas tuli esimese asjana sihtkoht üles leida ja auto pesta. Sihtkoha leidmisel mängis vingerpussi navi, mis jättis ühe pöörde vahele ning me majade vahele oma pika rongiga ekslema sattusime. Navist meenub ka veel see, et otsustasime sõita navi järgi läbi Moksva linna, mis kindlasti oli kõige otsem aga kindlasti kõige aeglasem tee tipptunnil. Lohutas asjaolu, et, saime tasuta linnaekskursiooni, sest tee viis läbi südalinna ja ka Kremli äärest. Ja ei ütleks, et oleks lihtne olnud bussi ja treileriga tipptunnil liigelda, kus suvaliselt autod viiest reast pööravad ühele reale, kolmel märgitud rajal reastuvad autod reaalselt 5 – 6 real ja kõigil on kiire.





Traditsiooniline autopesu.


Service park, kus võtsime sisse oma tavapärase koha veokameeste kõrval.

Mõned pildid ka võistlusest:


Ka meie võistlusklassi konkurent.


Retro klassis koos meiega oli ka üks Volga. Aga see katkestas esimesel tõusul, nagu ka eelmisel aastal.


Ja siit läks võidusõiduks. Kõigepealt „sõõrikud“ tribüüni ees ja siis Krõlatskoje mägedes olev jalgrattarada.
Üks link ürituse ülevaatlikule videole: http://www.youtube.com/watch?v=TNGpoRoW9zQ


Meiega konkureeris ka üks Iz, mis aga lõpuni ei jõudnud. Midagi vist oli toitesüsteemiga. Panime autod peale võistluse lõppu sõbralikult kõrvuti.


See siis 0-sõitnud auto – vist oli Subaru. Kiire ja hooletu sõidu tulemus kurvilisel mägisel teel.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Einoevits
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Oct 27, 2013
Teateid: 18
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: N nov 28, 2013 9:55 pm    Postita teema: Vasta viitega

Olles tagasi Venemaalt, paistis väga loogilisena, et tuleb Volga valmis teha Rally Estoniaks ja sellest siis osa võtta. Mehaanik Peebuga saigi kaup tehtud, et mis teha tuleb. Tundus, et väga palju polegi – auto seest värvida, uued asjad külge ja ongi valmis.


Seest värvitud ja paika hakkab saama särts ning vana armatuur. Kellad muidugi ei tahtnud ära mahtuda, kuna armatuuri tagant läheb ka läbi turvapuuri toru. Kellasid sai seetõttu tugevalt modifitseeritud, mis tuli kindlasti kasuks ka kaalulangetusele.


Kaardilugejale jalatugi, et kui jamaks läheb, siis saaks ennast kõvasti toetada.


Sm Tihhonovi abiga said uksed 24 moodi. Lingi kohta aga kuidagi õigeks pole saanud ja see siiani endale silmatorkavam vale asi.


uhteliselt kiiresti selgus, et Venemaalt toodud „raud“ ei sobigi nii hästi kui ette kujutasime. Modifitseeritud esisild ajas esimesed rattad nii viltu, et isegi ringraja seade jaoks oli see liiast.




Mõõtmised näitasid rataste kaldenurgaks ca 8 kraadi. Esimese hooga lootsime, et kui mootori peale paneme, siis läheb ehk paremaks Aga ei midagi. Asi oli isegi nii hull, et pöörates keeras velg vastu ülemist õõtsa ennast kinni. Püüd venelastelt selgitusi või abi saada, ei andnud mingeid tulemusi. Peep asus siis katsemeetodil olukorda parandama. Ma isegi ei tea, mitmeid kordi ta silda kokku ja lahti ladus, aga lõpuks sai ikka silma järgi sobiva tulemuse. Jõudsime enne võistlust isegi sillastendis käia, kus mõõdeti üle ja reguleeriti ning tulemus lõpuks heaks tunnistati.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Einoevits
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Oct 27, 2013
Teateid: 18
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: N nov 28, 2013 9:58 pm    Postita teema: Vasta viitega

Kuigi algselt oli plaan autot mitte värvida, siis mingil hetkel tundus, et ilma selleta ikka ei pääse. Tulemus oleks lihtsalt halb. Ja nii saigi auto lõpuks üleni uue värvkatte.



Tasapisi võttis auto ilmet ja hakkas paistma, et saabki võistlusteks valmis.



Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Einoevits
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Oct 27, 2013
Teateid: 18
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: N nov 28, 2013 10:06 pm    Postita teema: Vasta viitega

Mureks oli veel mootori sissesõit. Venemaalt kaasa antud juhistele oli vaja sõita 5 tuhat kilomeetrit. Kus, ja veel illegaalselt (puuriga) seda teha? Sain selleks küll Autospordi Liidust ka mingi dokumendi, aga ega see dokument minus küll mingit kindlust kohtumiseks politseiga ei andnud. Aga muid variante ka ei olnud. Endal teist Volgat ei ole, kuhu oleks võinud mootori sissesõiduks panna. Ja kuna kogu auto oli nii toores, siis tuli sisse sõita kogu komplekti. Ja nii ma siis käisin igal õhtul Tallinnast Järvamaal autot sisse sõitmas ringil Roosna-Alliku – Koeru – Rakke – V-Maarja – Tapa. Kaugemale ei julgenud minna, et abi jõuaks kiiresti kohale, kui kuskil seisma peaks jääma. Esimesele ringile minnes läks paar kilomeetrit peale starti kohe abi vaja, sest sain rehvi naela. Kõik vajalik ratta vahetuseks oli kaasas, peale rattavõtme, ja nii pidin põllule keerama ja abi ootama. Aga seal sai tehtud ka esimene pilt valmis autost.



Näppude peal arvestades sain sissesõiduks kokku ca 1000 km. Mitte nii palju kui soovitati, aga abiks ikka. Kui nüüd sissesõitu ka veel kuidagi meenutada, siis tunne oli hea ja auto liikus üllatavalt hästi, ainult väga palav oli. Õnneks oli niipalju oidu peas, et kui sai otsustatud klaasid vahetada polükarbamiidi vastu, siis jätsime alles esimesed kolmnurkaknad, mille abil sai veidigi salongi tuulutada.

Ja nii siis olimegi nõutud ajal nõuetele vastava auto ja vajaliku varustusega Otepääl. Tehnilises kontrollis tuli küll välja, et peaaegu olime auto liiga kergeks teinud. Pälvisime kohtunikelt näpuviibutuse selle eest.




FIA ekspert Rafu tuli ka veel ütlema, et järgmiseks võistluseks peab olema taastatud esimese kapoti kinnitus. Meie olime selle kaalulangetamise eesmärgil otsustanud ekslikult eemaldada. Reeglid seda ei luba.


Kuigi sissesõitmisel sai mingeid kilomeetreid ainult asfaldil sõidetud, siis veidi tume maa oli auto käitumine kruusal. Asfaldil oli teda juhtida suht raske ja veidi hirmutas võistlustele minnes, et mis toimub kruusal. Ja ega seda ennem ei saanudki proovida, kui juba Otepääl testikatsel. Siinkohal tuleks ära märkida, et Otepää ralli oli minu jaoks esimene sportralli. Varem olin sõitnud Mossega rahvaarallit ja sprinte. Ja mu kaardilugejal puudus üldse igasugune teadmine rallisõidust. Võtsime, mida Autospordi Liit pakkus – kõik koolitused, mida pakuti, et veidigi teemaga kursis olla. Legendi kirjutamine on ikka päris teadus. Suht raske oli algul midagi mõistlikku kirja saada, millest sõites kiirelt abi oleks. Iga katse kirjutamisega läks tunne paremaks ja viimaste katsete teisel läbimisel tundus, et on juba hästi. Kirjapandu tundus juba klappivat. See tundumine oli tõesti õige sõna, sest kui sõiduks läks, siis ei klappinud ikka väga palju. Kadus käest nii järg kui ei vastanud kurvid kirjapandule.
Testikatset kirja panema ei jõudnud ja nii püüdsime siis auto käitumisest kruusal mingit aimu saada n.ö pimerallina – vajutada saad niipalju kui näed. Õnneks lubati seda sõita mitu korda ja saime lõpuks ikka hoo ka üles.



Auto juhitavus tundus väga hea Aga vist peale kolmandat testikatse läbimist nõustus mootor töötama vaid täisgaasil.
Veeresime siis tagasi serviceparki ning mehaanik Peep sai mõneks ajaks tegevust. Selgus, et karburaatori esimese kambri kütusedüüsis oli koha sisse võtnud „palk“ ja teine ootas oma järge ujukikambri põhjas. Nende päritolu oli arusaamatu, sest just oli kogu küttesüsteem paagist karburaatorini läbi käidud.



Ja ega meil rohkem probleeme kogu ralli vältel ei olnudki. Suur tunnustus Peebule selle eest. Ka raja kõrval sai Peep tunnustust, kui trampliinil rattad maast lahti saime – ka Volga lendab ……kuid hästi madalalt.



Lõpuni jõudmiseks tuli vist appi jälle sodi toitesüsteemis, mis ei lubanud sõita kiiremini kui 125 km/h. Ja see oli sellise legendiga ja kogemustega sõitmiseks ka maksimum, et õnnelikult ja kuju säilitanud autoga lõpetada. Kaks korda sattusime ka kraavi, aga õnneks ei peitunud seal kive, mis meid oleks võinud katkestama sundida. Auto pidas ka lõpuni suht hästi vastu – ainult väljalaskesüsteem hakkas iga hetkega järjest kõvemat häält tegema. Tundus, et järgi andis kollektoritihend. Tegelik põhjus oli hoopis selles, et vibratsiooni tulemusel eraldus tuletoru tagumise kinnituse kohast tükk tuletoru. Eks siin tuleb vist panna elastne vahetükk tuletoru ja sumbutaja vahele.



Võidukas meeskond ralli lõpus kinnises parklas.



Ja veel üks meeleolukas pilt rallil lõpuni jõudnud autodest.
Kokkuvõttes oli tunne, et tehtud edukalt midagi üüratut. Väga positiivne elamus.

Peale rallit tehtud ka plaanid auto parandamiseks, et järgmises stardis juba kõik veel parem oleks.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
gazik
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 13, 2004
Teateid: 1325
Asukoht: Tartu

TeadePostitatud: N nov 28, 2013 10:36 pm    Postita teema: Vasta viitega

Jõudu rallistidele!
Endal jällegi on olnud au see ralli VIP autona pidulikult avada Smile


Panin ka pildi kus Gorki Tsesnokovi ja Pärnu Eriste auto "sõbralikult" koos ja kus Eriste jäi tast tahapoole.


Aga teie auto kujundus on väga maitsekas ja ehe justkui 70.-ndate lõpust.
_________________
AADU KADAKAS
psü-psühhiaater(suiti maal, enamust aega hullumajas) Abiliin ja nõustamine GSM 534 97951
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade
Sm. Metalliotsija
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Dec 01, 2004
Teateid: 575
Asukoht: Käesalu, Keila vald

TeadePostitatud: R nov 29, 2013 3:26 pm    Postita teema: Vasta viitega

Tervitan uut kirjasaatjat ja tervitan ka uut põnevat lugemismaterjali!

Mina olen midagi sellist juba kaua oodanud - viisakas kähkusõidumasin, mis pole siiski mitte selvehalli parklas "kummivilistamiseks" ehitatud. Tõepoolest, selline on tõsiseltvõetav alternatiiv klassikalisele originaalsele "Volgale".

Üldiselt "No sports"-inimesena oleksin niisugusel alal valmis isegi pisut entusiasmi üles näitama...


Jõudu, jaksu ja naelad kummidesse!
_________________
Haapsalu EPT
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Idalimusiin
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Feb 14, 2006
Teateid: 468
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: E dets 02, 2013 4:51 pm    Postita teema: Vasta viitega

Väga lahe!
Igal juhul!
Jõudu ja õnnestumisi soovides!


idalimusiin
_________________
Harjutamine teeb meistriks (ja hiljem tsehhi juhatajaks)
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade
Einoevits
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Oct 27, 2013
Teateid: 18
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: T juuni 17, 2014 10:45 am    Postita teema: Vasta viitega

Möödunud talv oli küll lumevaene aga see eest viljakas:

[/img]



Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Idalimusiin
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Feb 14, 2006
Teateid: 468
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: T juuni 17, 2014 11:41 am    Postita teema: Vasta viitega

Opaa- mis siis nüüd? Tegelete seal kloonimisega:)
_________________
Harjutamine teeb meistriks (ja hiljem tsehhi juhatajaks)
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade
Einoevits
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Oct 27, 2013
Teateid: 18
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: K aug 27, 2014 8:45 am    Postita teema: Vasta viitega

Kloonimine on jah keeruline ja ega sellega alati vist hästi ei lähe ka. Teed küll kõik samamoodi, aga tulemus ei pruugi samasugune tulla. Pigem püüad teha paremini aga läheb ikka nii nagu alati.
Ja selle teise Volgaga nähti hirmsasti vaeva aga tulemust ei saavutatud. Probleemiks oli seekord mootor, mille koostamisega Venemaal ei oldud hästi hakkama saadud. Lõpuks prooviti rajale jõuda ka ühe originaalse vähesõitnud mootoriga aga kuna see õlirõhku suurt ei näidanud, siis tuli ka loobumine. Auto toodi küll Tartusse tehnilise kontrolli kohale ja sai seal FIA passi ning vajaliku kleepsu aga sellega ka siis esimene katse lõppes. Võeti uued sihid ja küll see auto ka rajale jõuab.

Nüüd siis ka mõni rida selle aasta võistlusest.

Kõigepealt veidi autost. Peale eelmise aasta võistlust sai koostatud puuduste nimekiri, mis siis peaaegu kõik selleks aastaks kõrvaldatud. Korda tegemata jäi spido (eelmine aasta esimestel katsetustel kiilus kinni ja lõhkus trossi) ja lahendamata lisatulede kinnitus (kuna sõit toimus valges, siis ei olnud see oluline). Märkida võiks siis tehtust järgmist:

- korralike kellade paigaldus Р̵lir̵hk ja temperatuur ning tahhomeeter,
- lekkiva kütusepaagi asemele turvapaagi paigaldamine, mis andis võimaluse korralikult lahendada jämeda väljalasketorustiku paigaldamise
- karburaatori vahetus. Karburaatoriks sai siis K-151 kooskõlastatult FIA ametnikega
- taastatud esikapoti kinnitus hingedega :



Ja kui kõik sai tehtud, siis sai käidud autoga Viljandis doktor Särje juures, kes kõik paika keeras.
Ahjaa selleks sai veel tuletorule paigaldatud väljavõtu koht heitgaaside mõõtmiseks. Kõik sai hästi paika – auto töötas väga hästi ja kõikidel reziimidel. Tulemuseks oli ka siis võime palju kütust kulutada, mis mind Viljandist tagasi sõites Mäeküla vahel teele jättis. Kuna kütuse mõõtmise võimalus puudub, siis saatis ka kogu rallil hirm teele jäämiseks ning seetõttu sai igal võimalusel paak täis pandud. Aga selles osas läks kõik hästi.

Seekord sain siis kaardilugejaks kogemustega co-driveri GAZ veokameeste tiimist. Aga eks kaardilugeja loeb sulle ette ikka teksti, mida sa talle rada kirjutades oled öelnud ning seetõttu tuli ikka ebatäpsusi sisse ja ikka oleks tahtnud rohkem kuulda. Aga selles osas läks muidu kõik hästi ja suuri probleeme ei olnud.
Ralli ise kuni Alaküla trampliini kulges suht rahulikult – väga riske ei võtnud, sest eesmärk oli nautida sõitmist ning lõpuni jõuda ja ka suveniir pokaali kujul saada – meie klassis B5 ju rohkem võistlejaid ei olnud. Kuna eelmine aasta Alaküla trampliin mingit probleemi ei tekitanud, siis sai mindud n.ö täiega peale.
Hiljem küll räägiti, et kohalikud on seda veidi vahepeal täiustanud aga hüppele minnes mul see info puudus. Tundus, et lendu läks Volga ilusti aga maandumise oleks tahtnud vahele jätta. Mats oli ikka väga kõva. Sealt edasi jälgisin kellasid, et kas on ikka õlirõhk ja temperatuur paigas. Õlirõhk küll veidi langes aga oli ikka üle 4 ja nii sai siis kihutatud katse lõpuni.
Ülesõidul järgmisele katsele tundus aegajalt, et oleks nagu sinist suitsu tagant aga võib olla kujutasin ka ette. Igatahes kui enne järgmisel katsel läksime piilusime auto alla ja seal ... oli kõik õline.
Kuna esimese hooga sai vaadatud tagant poolt, siis olid rattad õlised, mis viitas et võiks olla tegu midagi piduritega. Ja siis paistis, et eespool jooksis õli päris sirinal. Õlivarras oli täiesti kuiv. Pikemalt uurimata sai pandud diagnoos, et ju sai trampliinil õlivann ikkagi löögi ja selleks korraks tundus, et on siis kõik. Suhtlesime ka võistluse korraldajatega ning saime infot, et kui õhtuks auto korda saame, siis saame järgmisel päeval jätkata.
Kutsusime järgi oma mehaanikud, kes olid ennast just kuskil mõnusalt võistluse vaatamiseks sisse seadnud ja ei olnud väga entusiastlikud meile järgi tulema.



Aga saime siiski nendega kaubale ning vedasime auto treileril ööbimispaika, kus vabastati meile kanal auto remontimiseks.
Vahepeal sai juba uus õlivann tellitud aga peagi selgus, et seda ikka ei ole vaja. Õlilekke põhjustajaks oli õlifiltri ja mootoribloki vahelise tihendi vigastus. Ju see hüppelt maandudes ikkagi kuidagi mõjutatud sai. Mehaanikud meisterdasid uue tihendi ja puhastasid kõik pritsinud õlist ära ning auto oli jälle sõiduks valmis.



Sõitsime Tartusse ja panime auto Parc Fermesse ning olimegi lunastanud võimaluse sõita ka viimasel päeval. Mõttes lubasin, et võtan viimast päeva väga rahulikult aga kui ikka start antakse, siis kisub ikka hoo üles.

Mõned pildid ka veel sõidust.


Historicud reas. Minu ees I kategooria võitja BMW.


Volga kõlbab põllule küll – kaks vagu kohe korraga sees.



Ja nii sai veelkord proovitud Volga lendamist, millele eelnes sügav kükk nagu ka piltidelt näha.





Selle trampliini tulemusel voolas karterikaitse ilusti oma ümbritsevate detailide külge, millega kaasnes aga tugev vibratsioon. Aga sel paugul oli üks positiivne mõju. Nimelt kadus enne viimast ringi ära laadimine aga selle pauguga hüppes laadimise indikaator põhja ja laadimine taastus võistluse lõpuni. Rohkem probleeme ei tekkinud ning peale viimast katset saime muretult Tartusse autasustamisele sõita ning võtta vastu isegi kaks pokaali. Saime II koha karika ka I kategoorias st autodel valmistamisajaga enne 31.12.1969. Neli autot selles kategoorias alustas ja kaks lõpetas.



Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Einoevits
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Oct 27, 2013
Teateid: 18
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: R mai 22, 2015 4:17 pm    Postita teema: Vasta viitega

Peale aastaid kestnud eksirännakuid saabunud nüüd päris oma koju.


Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Reasta teated eelmise järgi:   
Uus teema   Vasta sellele teemale    Volgaklubi foorum -> Lugejate autod Ajatsoon on EET Eesti talveaeg
Lehekülg 1, kokku lehekülgi 1

 
Hüppa:  
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis
Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis
Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis
Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis
Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis

volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.


Forums ©
Copyright © by Volgaklubi koduleht 2004
Kõik õigused reserveeritud