Liitunud: Oct 02, 2007 Teateid: 470 Asukoht: Harjumaa, Saku
Postitatud: T mär 26, 2013 8:52 pm Postita teema:
Jätkan järjejuttu istmetest. Nuiasin istmekatted sadulsepa käest reede õhtuks välja ja sisustasin nädalavahetuse polstritöödega. Seljatoe paksu vahtkummi katsin uue porolooniga, kuna vana oli väga pudedaks muutunud, ning lisasin ka vatiini. Tegin nii, nagu tehases oli kunagi tehtud.
Venitasin katte sisule otsa tagsi. Seljatoe sisse tagapoolele käib papp. Olemasolev papp oli ilmselt mõne teise istme seest pärit. Selleks, et ilusti sobima hakkaks, tuli seda pisut väiksemaks lõigata. Enne, kui sain oma töötulemusega rahule jääda, oli päris kõvasti sobitamist, venitamist ja sättimist. Isme põhjaosa vedrudele panin tehase eeskujul kotiriide. Ega see kotiriie vabatahtlikult vedrude peal seista ei taha ju. Traageldasin ta sinna kinni.
Ma ei tea, kas viimase otsa 24- del oli üldse kotiriie vedrude peal, teisel istmel oli seal mingi valge kunstkiudmaterjal. Esiserva vedrude külge kinnitasin samuti vatiini. Istmepõhjale liimisin seljatoe eeskujul ka õhukese kihi porolooni.
Istmepõhja katteriide sisse liimisin uue porolooni. Oi seda sättimist ja triikimist, et kate ilusti peale saada. Pidevalt oli puudu käsi või kaks, et kate originaali eeskujul traadist konksudega raami külge kinnitada. Korra tulid tulid näpitsad kallale ja korra hammustas traat sõrmest. Pühapäeva õhtuks sain istmepõhja rahuldavalt kokku.
Esmalt tutvusin istme seljatoe ülestõstmise ja hingede mehanismi tööpõhimõttega. Alustuseks kinnitasin käepideme poolse kronsteini ehk mehanismi isme põhja külge. Teiseks pingutasin teise poole hingega ära seljatuge üles tõstva kuuskant vedru ja kinnitasin hinge aluspõhja külge. Edasi sai seljatugi kronsade külge kruvitud. Lõpetuseks veel siinid istmele alla. Valmis!
Mul võttis see sadulate tegemine päris palju aega. Ei vaidle vastu, et viga võib muidugi ka tegijas olla. Kokkuvõtteks pole taastatud ja vanade istmete erinevus väljastpoolt eriti suur, aga ise vähemalt tean, et sisud on nüüd korras. Jääb vaid sisse tõstmise vaev.
Viimati muutis mehann (K mär 27, 2013 9:05 am), kokku muudetud 3 korda
Liitunud: Oct 02, 2007 Teateid: 470 Asukoht: Harjumaa, Saku
Postitatud: T mär 26, 2013 10:02 pm Postita teema:
Rihitud veljed viisin liivapritsi. Kohalik natsalnik tutvustas mulle uut hinnakirja. Seinal oli ruudulisele paberile joonistatud tabelid kergmetall- ja terasvelgedele eraldi, sõltuvalt diameetrile ka vastav hind. Volga 14 tolli terase puhastamine maksis 8 EUR. Kuigi ma ei teadnud vanast hinnakirjast midagi, teatasin natsalniku moodi mehele, et asi on selge. Kui velgedele järgi läksin, siis töömees näitas "arvet" ja küsis 25 EUR. Minu üllatunud küsimuse peale, et kuidas 25, arvutas tüüp mulle rahulikult vene keeles ja valjult: kolm korda kaheksa on kakskümmend viis. Seda arvutuskäiku korrati mulle kaks- kolm korda. Ja kuna see mulle hästi kohale ei tahtnud jõuda, siis selgitati lõpuks, et ülemus kirjutas sellise summa, järelikult on kõik õige. Mulle see nali meeldis ja ma andsin 25, nagu küsiti. Peale pulbervärvi näevad need veljed nii ilusad välja, et riputa või elutuppa seinale. Auto alla ei raatsiks nagu pannagi.
Kõik küsisid kogu aeg: "Miks kolm velge?" Ma siis kohe vastan ka, mul lihtsalt ei olnud selliseid rohkem. Nimelt on need viimase otsa G-24-del ja esimese otsa G-2410 -tel kasutatud veljed. Nad on muidu tavalised 2410 veljed, mille erinevuseks on, et neile saab kinnitada roostevaba ilukilpi. Kui kellegil on sellist pakkuda oleksin tänulik. Olen nõus vastu andma 2 tavalist korralikku G- 2410 velge, millele on võimalik paigaldada ainult plastikust ilukilpi.
Tervitab Mehann
Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
Postitatud: T mär 26, 2013 11:59 pm Postita teema:
Tubli poiss. Tunnen kaasa abikaasale, kui mees terve nädalavahetuse elutoa põranda veedab, mingid räbalad ümberringi. Kõik kohad tolmu ja niidijuppe täis. Endal näpud lõhki ja tõsine nägu peas, justkui teeks midagi tähtsat. Aga ega nad saagi meist kunagi lõpuni aru eks. Minu abikaasa ei suuda siiani kokku arvutada kui palju mul üldse autosid on, milline tuleb juurde, milline läheb ära ja mis jupid need mul kõik tagatoas laiali on. Ta pole isegi seda küsinud, et milleks on mulle vaja veidi üle saja Lada embleemi.
Neid hübriidvelgi, laiusega sobilikud 2410-le, kuid kilbi kinnitamise võimalusega, peaks mul olema mitmeid. Võin vahetada. _________________ Terve aasta poole aastaga
Liitunud: Oct 02, 2007 Teateid: 470 Asukoht: Harjumaa, Saku
Postitatud: K mär 27, 2013 9:23 am Postita teema:
Kaasa on vist vaikselt loobuka andnud. Mõne aasta tagune üllatunud pilk küsimärkidega silmis on asendunud võimega mitte ennast segada lasta. Lastega on isegi keerulisem. Miks ei või äsja värvitud istmeraamilt näpitsate ja kruvikeerajaga värvi maha hõõruda, miks ei tohi polte ja mutreid laiali loopida või kääridega istmekatet väikesteks tükkideks lõigata. Veljedevahetuse osas võtan ühendust. Tänud pakkumast!
Mehann
Liitunud: Oct 02, 2007 Teateid: 470 Asukoht: Harjumaa, Saku
Postitatud: L apr 27, 2013 7:52 am Postita teema:
Ühel päeval monteerisin tagasi autosse korrastatatud istmed. Poldid ja seibid asendasin originaalidega, keermed keermestasin üle ja liited koostasin määrdega. Tavaliselt leiab istme alt ikka peenraha. Seekord kahjuks mitte. Päris tühjade kätega ma siiski ka ei jäänud. Remonttööde käigus leidsin juhiistme alt seni puudu olnud turvavöö ülemise kinnituse katte. Kokkuvõttes jälle kasud sees.
Ma ei saa öelda, et minu volga kell üldse ei oleks töötanud. Kahjuks teostas ta oma ajamõõtmist vaba graafiku alusel. Käis siis, kui tahis. Eks mul on ikka omal ajal üht- teist varutud ka ja nii otsisingi mõned järgmised kellad ja tegin kontrolli mõttes natuke "pommi Märti", ainult ilma pommita.
Tulemus on kõvasti üle keskmise, ehk siis kolmest kaks kella töötasid.
Näidikute plokki sai juba korra lahti harutatud, aga katsesõitude käigus ilmnes probleem spidomeetriga. Nimelt näitas spiomeeter õiget kiirust ainult sõidu alguses, umbes 15 minutit. Seejärel hakkas spidomeeter näitama järjest väiksemat kiirust ja piirdus lõpuks ligikaudu pole väiksema näiduga võrreldes tegeliku olukorraga. Sellel põhjusel harutasin nädikute ploki teist korda lahti. Paneme seekord uue spidomeetri ja saamegi varsti teada, kas oli spidoka viga.
Ükski õige teadlane ei anna esimese negatiivse katsetulemuse peale alla. Panin mitterahuldava tulemuse saanud kella uuesti stendi. Ennäe imet, töötas. Seega võib kellamöllu tulemuse parandada 100 % peale, mis ületab isegi nõukogude aegset valimistulemust, mis oli alati 99, 9% kompartei kasuks. Näidikute plokist avastasin ühe huvitava nüansi. Bensiini näidikusse on tehases tehtud punane kontroll- lamp, mis peaks näitama bensiini lõppemist. Kuna see lamp põlema ei läinud, siis oli nüüd hea võimalus uurida, vea põhjust. Selgub, et pirni selles lambis ei ole. Pole ava kuhu pirni panna ja ei ole ju ka juhtmeid ega klemme, läbi mille voolu juhtida. Parempoolsel pildil on näidikul 0 all läbipaistev ruut ja näidikute ploki korpusel on samal kohal punane klaas. Volga manuaalis ei ole bensiini lõppemise eest hoiatavat märgutuld üldse mainitud. Huvitav oleks teada, kas tegemist on tehases pooleli jäänud arendustööga, mis ongi vist kõige loogilisem seletus, või mingi muu põhjusega. Minu 85 ja 86 sündinud autodel on mõlemil bensiininäidikul lambi ava olemas.
Kui lahti võtta on asju lihtne, siis kokku panemisega on alati jama. Kuidas Sa paned roostes või kriimulisi asju kokku? No ei sobi. Näidikuteploki klaasi metallraam oli kriibitud ja roostes. Tuli uueks teha. Tegin keemiakontsernidele käivet ja läksin garaazi sellise varustusega. Vasakult alustades: värvieemaldaja, roostemuundur, kruntvärv ja pinnavärv.
Õhtuke nokkimist ja ongi raam värvitud. Koostamine on alati töö meeldivam osa. Tihendid kahele poole klaasi liimisin vähese liimiga "Moment". Piiritust kasutasin klaasi puhastamiseks, mitte enda närvide rahustamiseks. Eks ta rohkem alkoholi kuritarimine ole, aga mis teha. Loodan et tõelised alkoholisõbrad väga ei pahanda, või meie foorumit ei loe.
Ja ongi valmis. Ilus asi, mis sobiks näiteks raamaturiiulisse.
Mõni nädal hiljem sain mahti remonditud näidikud autosse tagasi panna. Tehtud!
Värskelt värvitud velgedele monteerisin rehvid peale ja needki said auto alla tagasi. Mulle kohe meeldib, kui veljed pole enam roostes.
Viimati muudetud mehann poolt (L juuli 20, 2013 9:55 am), kokku muudetud 1 korda
Liitunud: Oct 02, 2007 Teateid: 470 Asukoht: Harjumaa, Saku
Postitatud: T juuni 04, 2013 7:32 pm Postita teema:
Nii nagu tähelepanelik järjejutu lugeja mäletab, siis eelmise aasta novembris sain peale jagaja vahetust justkui mootori enam vähem käima. Sellest ajast saadik ei ole ma kapoti all käinud. Kuna sügisene karburaatori remont ja -vahetus tulemust ei andnud siis panin vana originaal karpa tagasi.
Pidurid sain eelmisel aastal hästi tööle. Ainult pedaal ei tahtnud kohe peale vajutamist üles tagasi tulla. Võtsin peapumba maha ja harutasin laiali. Midagi hullu pumba seest välja ei tulnud. Muidugi oli pumbas pisut oksiidi ja mingit sodi, eriti salongi polses otsas. Õnneks allus see sodi puhastamisele. Suurem probleem oli aga minu arvates rõnga kujuline mansett. See oli umbes 2 numbrit suurem, kui vaja. Ilmselt oli mansett õli mõjul ära pundunud. Kuigi pole ka välistatud variant, et eelmise remondi käigus oli sinna vale mõõduga mansett sattunud. Igal juhul tänan jälle Nõukogude autotööstuse inseneride ideed, kasutada peapumbas sama mõõduga rõngast, mis töösilindrites. Tänu sellele oli uus mansett riiulist võtta. Värvisin puhastatud ja remonditud peapumba ära mustaks ja panin oma kohale tagasi.
Pumba paigaldus läks ladusalt. Õhu sain süsteemist vooliku abiga kätte võimendi peal asuvast õhutusniplist. Õhutamisel oli abiks kallis elukaaslane, kes pedaali tallas.
Kardaani lasin igaks juhuks kardaanidega tegelevas ettevõttes Autocardan OÜ ära tasakaalustada. Läks kaks päeva ja 65 euroraha. Nüüd peaks vähemalt kardaani vibra olema välistatud. Minu arust sai küll parem.
Kardaani ristidesse lõin värsket määret juurde, ehk kestab ikka kauem.
Viimati muutis mehann (L mär 08, 2014 10:13 pm), kokku muudetud 2 korda
Liitunud: Oct 02, 2007 Teateid: 470 Asukoht: Harjumaa, Saku
Postitatud: T juuni 04, 2013 7:46 pm Postita teema:
Alanud hooja alguses võtsin ära õiendada ühe juriidilise pisiasja. Minu auto passis oli mingil arusaamatul põhjusel märgitud 5 istekohta. Käisin ARK is kohal, näitasin auto ette ja sain selle asja lõpuks korda. Nüüd on siis passis ilusti 7 kohta kirjas ja kõik hästi. ARK töötajate asjaajamisest ja suhtumisest saaks muidugi terve jutustuse kirjutada. See on täiesti omaette "teema" seal ARK- s käimine.
Liitunud: Oct 02, 2007 Teateid: 470 Asukoht: Harjumaa, Saku
Postitatud: T juuni 04, 2013 8:34 pm Postita teema:
Proovisõdul Maanteeameti liiklusregistri büroosse selgus karm tõsiasi. Mootor käib ikka sama halvasti, kui sügisel enne lugematute juppide vahetamist. Volga-aasta suursündmuseni "Ettevaatust auto" oli jäänud pisut vähem, kui 45 tundi. Sellise masinaga osalemine ei tundunud enam arukas. Tegin tehnikaosakonnas kiire nõupidamise. Valikuid oli kolm, kas teha kiire remont jonnakale universaalile, ajalda tuli alla mustale sedaanile, või minna kergema vastupanu teed ja anda loobumisvõit nõukogude tehnikale. Arutelu tulemuseks oli julge otsus, võtta ette universaali remont. Täpsemalt jaotusvõlli tekstoliithammasratta vahetus.
Kui muidu läks lahtivõtmine ladusalt, siis suhteliselt tüütu on mootori põhjakatet alt kätte saada. Ma ei leidnudki muud võimalust, kui stabilisaatori varras kere küljest lahti lasta. Täiesti ootamatuks probleemiks osutus aga rihmaseibi flantsi kätte saamine väntvõlli otsast. Ruumi seal palju ei ole ja universaalsed tõmbitsad häst ei sobi. Komplekteerisin erinevatest detailidest kokku sobiliku tõmbitsa ja keerasin peale, mis julgesin. Kandsin oma peas tõmbitsa juba maha, kuna see tundus pinge all kohe kildudeks purunevat. Seoses sellega hakkas lootus flantsi vända otsast kätte saada üldse kaduma. Lõpuks, läbi ime, hakkas flants siiski liikuma, kuigi ta punnis lõpuni täiega vastu.
Mootori otsakaane kätte saamiseks oli siiski vaja veepump ka maha võtta. No mis teha. Esmasel vaatlusel ei olnud tekstoliidil nagu midagi viga. Põhjalikumal uurimisel selgus siiski, et terasest südamikust 1-2 mm kaugusel on vaevu märgatav pragu. Siin see kurja juur on siis. Tekstoliidi maha sikutamiseks puurisin Jawa mootori avamise tõmbitsale kaks auku juurde ja see ajas asja ära.
Uus tekstoliit läks sobiva poldi ja seibi abil võllile tagasi päris lihtsalt. Uued tihendid hankisin kauplusest "Volga". Kui veepumba tihend oli müügis eraldi, siis otsakaane tihendit sai soetada ainult komplektis. Ega ma ei kurda, sest aeg oli palju kallim, kui tihendikomplekt.
Väntvõlli otsatihend oli laost võtta ja selle panin ka uue. Vana simmer läbi ei jooksnud, aga loodan, et ma rohkem seda mootorit enam lammutama ei pea. Endal ka kindel tunne. Suur tänu sõber Andrusele, kes vastas kriitilisel hetkel telefonile ja andis head nõu. Tema soovitas kasutada flantsi väntvõlli otsa tagasi panemiseks sobivat polti. Reede hommikul tegin esimese sõidu treiali juurde, kes vajaliku poldi valmis tegi. Ilma selle poldita poleks ma flantsi tagasi saanudki.
Järgmise pildi peal on näha millise võtmega ja täiest jõust keerates ma selle flantsi tagasi oma kohale sundisin minema. omajagu aega nõudis muidugi sellele poldile sobivate seibide ja pukside otsimine. Kõik ülejäänud komplekteerimine läks suhteliselt valutult ja ilma suuremate probleemideta.
Jahutusvedeliku panin uue, mis sest, et eelmisel hooajal sai seda tegelikult vahetatud. Vana vedeliku värvus ei tekitanud usaldust. Vanad ventikarihmad olid pragudega, need vahetasin ka uute vastu. Põhitegevuse kõrval asendasin ilma keerme ja mutrita generaatori kinnituspoldi korralikuga ja keerasin kinni. Veepumpa lõin määret, seni kuni see avast välja hakkas pressima. Kell 24.00 oli kapotialune komplekteeritud ja proovikäivitamine tehtud. Mootori käik andis igatahes lootust, et töö sai tehtud õige asja pärast. Tõde selgus juba järgmisel hommikul Haapsalu pole sõites. Nüüd sain siis lõpuks mootori halva töötamise põhjuse kätte ja likvideeritud.
Töövõit või nii!
Terv, Mehann
Viimati muutis mehann (N juuni 13, 2013 7:41 am), kokku muudetud 3 korda
Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
Postitatud: E juuni 10, 2013 9:18 pm Postita teema:
Dr. Watson kirjutas:
Universssaaalid... need on ikka vääga jonnakad.
Huvitav, minu oma küll ei jama. Sõidab täitsa ontlikult. Lihtsalt õli võtab kole palju kuna karteripõhja tihend jookseb sajaga läbi. Watson, need uuemad on ikka paremad. _________________ Terve aasta poole aastaga
Postitatud: T juuni 11, 2013 8:12 am Postita teema:
Kui õlivanni/karteri tihend järelannab ehk hakkab läbi laskma. Siis tuleb teatud kilometraa¸i tagant seda pingutada, samal põhimõttel nagu plokikaant.
Aga siin tasub meeles pidada,et on ka kolme sorti tihendeid õlivannile.
a. Kork tihend, seda reeglina ei pingutata. Kui õlivann alla pannakse ja kinni keeratakse siis järelpingutust teha ei tohiks. Muidu vajub tihend laiali.
b. Miski pakk tihend, selle puhul tasub panna vahele natuke hermeetikut ja hiljem, vastavalt soovile või vajadusele pingutada.
c. Kummitihend. Sellega mul kogemused kahjuks puuduvad aga juttude järgi pidi kõige lollikindlam olema?
Muidugi kui õlivanni end tasapind on kõver, siis ei aita miski tihend ega pingutamine.
Ehk on sellest targutamisest, seltsimeestel ka midagi kasu.
Liitunud: Oct 02, 2007 Teateid: 470 Asukoht: Harjumaa, Saku
Postitatud: R juuni 14, 2013 8:03 am Postita teema:
Minul papist tihendite vastu usku pole. Lapsepõlves sai ikka igasuguseid tihendeid "ДЕЛО"-de ehk tolleaegsete kiirköitjate kaantest tehtud. Paljud tegid nii. Mõne aja möödudes ligunes papp läbi ja hakkas immitsema. Õli kadu ei olnud küll märkimisväärne, aga mulle need rokased pinnad ei meeldinud. Samas oli siis ka miski kõnekäänd, et kui ei tilgu, siis on ju õli otsas.
Terv, Mehann
Postitatud: R juuni 14, 2013 9:30 am Postita teema:
Minu kogemus näitab,et igasugu Nõukogude tehnikal on õlide lekkimisega probleemid. See on neile nagu sisse kodeeritud. "ДЕЛО" kausta kaantest, tihendeid olen palju teinud. Enamus on ka pidama jäänud aga osad mitte. Teinekord tasub liitepinnad üle vaadata loodiga. Sealt võib selguda,miks mootor alati tatine on. Mina, kui vanakooli remondivõttete austaja. Ei kasuta ka hermeetikuid, sest need on eelkõige abivahendid tihendi kinnitamiseks, mitte aseained.
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis
volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest. volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida
kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.